شما تولد خود را چگونه جشن میگیرید؟ احتمالاً با تماس با دوستان، برگزاری یک مهمانی و لذت بردن از اوقاتی خوش و سرگرمکننده. بله این کار سادهای است اما میتسوبیشی برای جشن تولد صدسالگی خود کار کاملاً جدیدی انجام داده است. این شرکت قصد دارد به این مناسبت، اولین خودروی خود را با استفاده از تکنولوژی هیبریدی مدرن دوباره بسازد. این خودرو مدل A نام دارد و قرار است توسط تیم West Coast Customs از نو ساخته شود؛ اما نکتهٔ جالب دراینباره اینکه این خودروی کلاسیک بر روی پلتفرم مدل امروزی اوتلندر پلاگینهیبریدی ساخته خواهد شد.
این بدان معنا است که خودروی کلاسیک دوستداشتنی میتسوبیشی مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی به همراه دو موتور الکتریکی و یک پکیج باطری لیتیوم یون ۱۲ کیلووات ساعتی خواهد بود. برای هر محور یک موتور الکتریکی وجود دارد که خودرو را به نمونهای چهارچرخ محرک تبدیل میکند. این امر میتواند بسیار جالب باشد که چگونه این سیستم هیبریدی پیچیده درون بدنهٔ مدل A قرار خواهد گرفت؛ بنابراین شاید میتسوبیشی مدل A کلاسیک به ویژگیهای ایمنی مدرن مانند سیستم نظارت بر نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب و سیستم جلوگیری از برخورد جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده هم مجهز باشد!
مدل A اصلی که نخستین خودروی میتسوبیشی مسوب میشود، درواقع توسط شرکت کشتیسازی میتسوبیشی ساخته شد که عضوی از شرکت خوشهای میتسوبیشی بود و درنهایت به میتسوبیشی موتورز امروزی تکامل پیدا کرد. این خودرو از معماری فیات Tipo 3 و ترکیب هفتنفره استفاده میکرد. نیروی موردنیاز مدل A نیز توسط یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری چهار سیلندر خطی تأمین میشد که ۳۵ اسب بخار قدرت تولید داشت. این نیرو به چرخهای عقب انتقال میافت و خودرو را به حداکثر سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرساند.
از میتسوبیشی مدل A با احتساب پروتوتایپها تنها ۲۲ دستگاه بین سالهای ۱۹۱۷ تا ۱۹۲۱ همگی بهصورت دستساز ساخته شد؛ اما این خودرو گرانقیمت بود و نتوانست در برابر مدلهای ارزانتر اروپایی و آمریکایی آن دوران به رقابت بپردازد. بنابراین مدل A موفقیتی برای میتسوبیشی به همراه نداشت که این امر موجب شد این شرکت بجای خودروهای سواری، روی خودروهای تجاری موفق برند فوسو تمرکز کند.
شاهو
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶اوتلندر رو خیلی خیلی دوست دارم. واقعا حیفم میاد وقتی میبینم مردم سانتافه میخرن ۲۰۰ میلیون به بالا( بسته به اپشناش) ولی اوتلندر که در حالت فول اپشن هم حدود۲۲۰ هست نمیخرن. هم قیافش بزرگتر و مردونه تره هم اصالت یه ژاپنی رو داره و هم مهمترین مورد استهلاک کمتری داره. سانتافه خیلی قشنگه ولی این بیشتر?
امپراتور لامبورگینی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶.
فکر کنم در هیچ جای این جهان بیشتر از سایت پدال به ملیت خودروسازان توجه نمیشه !!!!
شاهين
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶نمونه بارزش خود شمایی
Ace
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶جدی میگی ؟؟؟!
شوخی نکن ….. .
حمیدرضا
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶موتور ۲،۵ لیتری فقط ۳۵ اسب چقدر علم ساخت انجین در این صد سال تکمیل شده ولی جالبه اگر براساس اوتلندر ساخته بشه یعنی مدل a خیلی بزرگ جثه بوده
شاهين
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶اصالت یعنی این.یعنی ۱۰۰ سال ماشین بسازی.۱۰۰ سال عالی بسازی،صد سال چیزی که میسازی شخصیت و کلاس داشته باشه.عالیه واقعا.
امپراتور لامبورگینی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶.
الان میتسوبیشی میراژ یا i-Miev چه کلاس و شخصیتی دارن؟!!!
یه لحظه فکر کردم در مورد رولز-رویس داری حرف میزنی !!!
یکم حرفات رو مزه مزه کن بعد بزنشون….
Mohamad
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶من متوجه نمیشم چرا شما انقدر به نظرات بقیه گیر میدید برادر!
قرار نیست که همه با شما یا با من همسو باشن. ایشون نه به هیچ خودروسازی توهین کرده نه حرف ناجوری زده فقط از میتسوبیشی تعریف و تمجید کرده اما چون شما دوست نداری کسی خارج از محدوده علایق شما را ستایش کنه برمیگردی بهش میگی حرفتو مزه مزه کن!!!
Machine
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶Mohamad
با شما کاملاً موافقم، ایشون فقط میخواد برتری علایق خودش رو هر جور که شده اثبات کنه و بازم به هر طریقی که شده ثابت کنه خودروسازان دیگه در سطحی پایینتر از سازندگان موردعلاقه ش قرار دارن نمونه هاش رو هم فراوون دیدیم.
بعدم میگه چرا به ملیت خودروسازان توجه میکنین و جواب همه رو با تمسخر میده
sina
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ایشون صاحب سایت هستن. چون تعداد کامنتاش از همه بیشتره!
امپراتور لامبورگینی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶.
همینه که هست …. .
جالبه همین بالا به من گفتن ( نمونه ی بارزش خود شمایی) ، همین شاهین هم گفته ، شما ها یا ندیدید یا اینکه خودتون رو به اون راه زدید ، یا این که آلزایمر فوق پیشرفته دارید و تا این که از اون کامنت به این کامنت رسیدید فراموش کردید !!!! مطمئنا گزینه ی دوم درسته . چون اکر میتونید تایپ منید پس کور نیستید !!! آلزایمر هم که مال افراد سالخوردست و شماها اکثرا زیر ۱۲ سال سن دارید.
.
من میپرسم ، چرا اون بالا این حرف ها رو نزدید ؟؟؟
.
حالم از این ژست روشن فکری و حق به جانب بعضی ها به هم میخوره
.
خیلی برام راحته که با یک پروفایل جدید که ۱۰ تا کامتت هم نداره بیام این سایت و در مورد هر ماشینی اونجوری نظر بدم که شماها که طرفدارشید از عصبانیت مشت بکوبید وسط مانیتور.
میدونید که میتونم ، لازمش یک زبان نیش دار هست که میدونید دارم.
.
اما من این کار ها رو نمیکنم ،ولی شما با من مشکل دارید ،
این مشکل دلیلش اینه که بسیار حسودید و به من و تعداد کامنت هام وجایگاهی که در این سایت دارم حسودی می کنید . آدم اگه از نظر سطح فرهنگ بالا نباشه بهتر از خودش رو خیلی سخت تحمل میکنه. مخصوصا کاربرای این سایت که ۷۵ درصد هنوز بزرگ نشدن.
۱۰۰۰ بار هم که انکار کنید من باور نمیکنم ، چون از تک تککلمات کامنت هاتون این مسئله رومیفهمیم. بچه اید … بچه ….
.
.
منم به شما اطمینان میدم ، هر جور میخواید در مورد من فکر کنید
همینه که هست ….
Machine
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶اولاً بگم که بهتره با احترام بیشتری با دیگران حرف بزنی، کسی اینجا به تو توهینی نکرده که با این لحن ماها رو خطاب میکنی.
دوماً به این خاطر کسی به جناب شاهین چیزی نگفته که داره حقیقت رو میگه، اگه ملیت خودروسازان برای تو اهمیت نداره، چرا تو دوئل امروز نوشتی از خودروسازان انگلیسی خوشم نمیاد؟ اگه این ملاک قرار دادن ملیت نیست پس اسمش چیه؟
سوماً مگه تعداد کامنت نشانه برتریه و حسودی داره؟! واقعاً خنده داره این حرف، منم میتونم زیر هر پست کامنتهای مرتبط و غیرمرتبط بذارم و با راه انداختن بحثهای بچگانه تعداد کامنت هام رو به پنج هزارتا برسونم.
چهارماً اینجا یه سایت عمومیه و تو حق نداری اینطور رفتار کنی (همینه که هست، به خودم مربوطه، به شما چه و…) ، اگه به خودت مربوطه پس نظر نذار تا کسی جواب نده، ضمناً حق نداری سریعاً علیه هرکسی که خلاف علایقت نظر داده موضع بگیری و با لحن تمسخرآمیز و توهین آمیز جوابشو بدی.
پنجماً این آخرین باریه که من با تو بحث میکنم چون وقتم بیشتر از بحث با یه نوجوون ۱۴-۱۵ ساله که تحت تاثیر هیجانات نوجوانی نظر میده ارزش داره (از این لحن حرف زدن انتظار سنی بیشتر از ۱۵ سال نمیره)، پس راحت باش و به نظرات بی ارزش و البته توهین آمیزت ادامه بده و مطمئن باش که این حرفهات سرسوزنی برای من یکی اهمیت نداره که بخوام از خوندنش حتی ذره ای ناراحت بشم چه برسه به اینکه مشت بکوبم تو مانیتور!!!
امپراتور لامبورگینی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶Machine
امیدوارم دیگه هرگز این اشتباه مرگبار !!! و نابخشودنی رو تکرار نکنی و با من بحث نکنی.
به خدا این آرزوی منه.
شما وقتی میای زیر کامنت من reply میکنی یعنی میخوای بحث کنی
تا الان 10 بار گفتی کامنت هات واسم مهم نیست و بهش توجه نمیکنم و هیچ تاثیری روی من نداره و دیگه بحث نمیکنم.
10 بار گفتی بحث نمیکنم و 11 بار به کامنت های من جواب دادی !!!!
جون هر کی دوست داری دیگه بحث نکن. اسم منم در کامنت هات نیار. چون این هم یعنی به کامنت های من توجه کردی و از طرفی غیبت حساب میشه.
sina
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶این اقا معلوم نیست با خودش چند چنده اصلا.
میگه من تعصب رو کشور سازنده ندارم ولی میاد شعار بنز رو به ژاپنی کامنت میکنه و اسم پروقایلش یه مدت فقط المان و ایتالیاس.
میگه من توهین نمیکنم بعد میاد به یه نفر میگه کسی ماشین 50 سال پیش سوار میشه رو چه به این حرفا. به یکی میگه جمع و تفریق رو تو دبستان خوندیم. اسم یکی رو مسخره میکنه و میگه کامنت های فیصل میصل و … (عذر میخوام فیصل جان) و …
ایشون دنبال جلب توجه میگرده و این از تعداد کامنت هاش مشخصه. اخه جایگاه تو چه حسادتی داره که 24 ساعت داری رفرش میکنی و کامنتهای بیخودی میذاری پای هر مطلب.
بزرگ شو دوست عزیز. سن فقط یه عدده.
امپراتور لامبورگینی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶.
اون کامنتی که در جواب ونوم اف 5 صحبت از جمع و تفریق کرده بود کامنت من نبود. کاربری به اسم carbinado gt که تنها شباهتش با من وجود لوگوی لامبورگینی در آواتارشه.
هیچ وقت اسم کسی رو مسخره نکردم.
بیخود میکنه کسی اسم کسی دیگه رو مسخره کنه. چه من چه هر شخص دیگه …
من هیچ وقت همچین کاری نکردم.
خودت اتهام میزنی خودت متهم میکنی.
خسته نباشی واقعا ، در یک کامنت 2 بار به من اتهام زدی واسه کار هایی که هرگز انجام ندادم.
به کامنت های شما نباس جواب داد …. حیف وقت آدم ….
Machine
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶کاملاً درست میگی
واقعاً بحث با یه همچین آدمی با این شخصیت و ادبیات، اشتباه نابخشودنی و مرگباریه، پس بهت قول میدم که دیگه وقت ارزشمندم رو برای جواب دادن به نظرات بی اهمیت تو تلف نکنم.
خوش باشی!
امپراتور لامبورگینی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶یادت باشه قول دادی.
نه بحث کن نه از من اسم ببر.
اصلا فرض کن نیستم. کامنت هام رو فرض کن تبلیغاته. یه آواتار مشخص هم میذارم که تا دیدیش بفهمی منم و دیگه کامنتم رو نخونی.
یادت باشه میگن « مرده و قولش » .
#ali.m#
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶شما از اقتصادی ترین ماشین های یک برند اقتصادی توقع اصالت و شخصیت داری؟
منطق رو برم
Ace
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶من که همون بالا گفتم نداره ???
علي
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶یادش بخیر میتسوپیشی در سال ۱۹۹۰ با ورود مدلهایی مثل ((((گالانت ((( معمولی و چشم گربه ایی)))) ، لنسر و پاچرو ))) به ایران چه غوغایی به پا کرد.ی زمانی چنان تو اوج بود که برندهای آلمانی رو کلافه کرده بود با طراحی های زیبا و بروزش و همچنین کیفیت مثال زدنیش . یادش ( گرامی ) شرکت (((الماس داران))) پیش فروش میکرد (((گالانت گربه ایی ۴ میلیون تومان )))و ((( پاجرو ۷ میلیون تومان))) . آخرشم انقدر سرش شلوغ شد کلاه همرو برداشت و ی سری ماشینارو تحویل نداد بعدشم که قیمتهارو گرون کردن بردن بالا.
با تچکر از پدال بابت این مقاله کلی مارو برد تو دوران قدیم
كوروش
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶با درود و احترام
شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی با قدمت صد ساله در سال نود و نه
تاسیسش گروه خودروسازی میتسوبیشی موتورز برای همیشه به تاریخ پیوست و قسمت خودروسازی آن جزو مایملک گروه
خودروسازی رنو فرانسه شد .
البته این ورشکستگی کامل پس از تعطیلی پیاپی کارخانجات این
خودروساز در ایالات متحده آمریکا و اروپا بود .
این برند در زمان اوج خود نیز جزو برندهای درجه دوم ژاپنی شناخته
می شد .
گروه خودروسازی رنو فرانسه نیز به دلیل خوشنامی این برند و ناشناخته بودن برند رنو در کشورهای جنوب شرق آسیا ؛ برای تولید خودروهای رنو با آرم میتسوبیشی اقدام به این خرید نموده است .
رنو در سال 1999 بعد از ورشکستگی نیسان موتورز ژاپن ؛ در سال
2001 بعد از ورشکستگی سامسونگ موتورز کره جنوبی و در سال
2002 داچیا موتورز کشور رومانی را نیز به عنوان تنها خودروساز
دولتی اروپا به تصاحب خود در آورد .
بهزاد
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶کوروش جان میشه منبعی ارائه کنید که در آن میتسوبیشی موتورز اعلام ورشکستگی کرده باشه؟
همینطور نیسان؟
برادر خرید و فروش سهام بین شرکت ها امری عادی هست و مختص یک شرکت نیست و شرکت های کوچک تر در این برهه زمانی مجبور به شراکت با بزرگترها هستند و در مورد میتسوبیشی در طیف وسیع ترش این گروه دارای مشکلات مالی نیست و این گروه که بیش از 60 بنگاه اقتصادی را در تشکیلات خودش اداره میکنه برای نمونه فقط بانک mufj در حال حاضر نزدیک 2.8 تریلیون دلار سرمایه داره که جزو 5 بانک بزرگ جهان محسوب میشه و یک تنه میتونه چندین شرکت خودروسازی را در تملک خودش قرار بده ولی در این مواقع مصلحت میگه مدیریت صنعت خودروسازیش در اختیار پیشروها باشه و هنوز 20 درصد از سهام را در اختیار دارد.
حتی قبل از تصاحب توسط نیسان برخی مدلهای اینفینیتی با آرم میتسوبیشی در ژاپن فروخته میشد.
كوروش
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶با سلام و احترام
بهزاد عزیز
کافى است با یک جستجوى کوتاه در گوگل ورشکست شدن نیسان
موتورز را در سال ۱۹۹۹ و خرید آن توسط گروه خودروسازى رنو
فرانسه را پیدا کنید .
البته به نظرِ شخصى اینجانب این خرید کاملن به نفع رنو بوده و
کاملن از تکنولوژى نیسان جهت توسعه خود نهایت استفاده را
کرده است .
در مورد گروه صنایع سنگین میتسوبیشى ؛ اگر متن بنده را به
دقت مطالعه فرمائید ؛ اینجانب میتسوبیشى موتورز را را از صنایع
سنگین آن جدا کرده و با جستجوى دیگر تعطیلى هاى پیاپى کارخانه هاى
میتسوبیشى موتورز که اوّل در ایالات متحده آمریکا و سپس اروپا پس
از ضررهاى پیاپى و توقف خط تولید سدان ها و بعد منجر به تعطیلى کل
کارخانه شد ؛ مى توانید ؛ پیدا کنید .
#ali.m#
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶این بحث تو مطلب مربوط به فروش دوکاتی توسط فولکس انجام شد و خیلی واضح تموم شد .
رنو نیسان رو نخرید .یه بخشی از سهامش رو حریده نه کل کمپانی رو و با وجود درصد زیر 50 حتی حق تصمیم گیری هم ب ای نیسان نداره.
و موافقم کاملا به نفع رنو بوده . البته نباید فراموش کرد یکی از دلایل سرپا موندن نیسان همین رنو بوده .
بهزاد
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ببین دوست گرامی ما از شما لینک ورشکستگی درخواست کردیم که در جواب ارجاع دادید به جستجو در گوگل!
http://www.autonews.com/article/20150424/OEM01/150429884/mitsubishi-posts-first-annual-n.a.-profit-in-seven-years
برادر وقتی ادعایی مطرح میکنید حتما به پشتوانه ی یکسری داده هایی هست که شما از منابع معتبر دریافت کردید و اینجا اشاره میکنید ضررهای پیاپی در حالی که در سال گذشته اولین زیان این شرکت بعد از 7 سال رقم خورده و دیگه خودتون برای ادعای مطرح شده جمله ای بسازید! ما میگیم دروغ
شرکت نیسان تا سال 92،93 اوضاع خوبی داشت اما با افزایش قیمت ین و همچنین بحران های دهه ی 90 آسیای شرقی و افزایش هزینه تولید در ژاپن این شرکت چند فصل با فراز و نشیب تا 1999 طی کرد تا اینکه در این سال به دنبال شریک برای کاهش هزینه های تولید میگشت و با مرسدس و کرایسلر و فورد هم مذاکراتی داشت اما به نتیجه نرسید و با بدهی 32 میلیارد دلاری روبرو بود ولی بانک صنعت ژاپن با پرداخت بدهی ها مانع از ورشکستگی این شرکت شد و در نتیجه با رنو به توافق رسیدند که یک شرکت متحد تشکیل بدهند که اولین هدفش کاهش هزینه ها بود تا هر کدام در بازارهای هدف به فعالیت بپردازند که با 5.4 میلیارد دلار 37 درصد سهام نیسان به رنو واگزار بشه و 15 درصد رنو به نیسان که دفتر مرکزیشون در هلند قرار داره و باقی ماجراها که در این لینک موجوده!
http://www.fundinguniverse.com/company-histories/nissan-motor-co-ltd-history/
امیدوارم به اصل موضوع که شفافیت در اطلاع رسانی هست پایبند باشیم و بدون مدرک معتبر ادعایی مطرح نکنیم.
partner در انگلیسی شریک معنی میده نه مالکیت
بهزاد
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶این هم سود سه ماهه اول 2017 میتسوبیشی
http://mobile.reuters.com/article/idUSL8N1I40BW
حدود 617 میلیون دلار سود این شرکت بوده
این در حالی هست که هنوز پلت فرم مشترک یا فروش محصولات رنو با آرم این شرکت در آسیا صورت نگرفته.
و در صورت کاهش هزینه و استفاده از پلت فرم های مشترک افزایش سود خوبی نصیب این شرکت و همینطور رنو و نیسان خواهد شد.