طراحیمیتسوبیشی

کانسپتی که ارزش نام میتسوبیشی اکلیپس را دارد!

میتسوبیشی در اقدامی غیرمنتظره و بحث‌برانگیز تصمیم گرفت نام معروف اکلیپس را با تولید یک کراس اوور کامپکت احیا کند. خوشبختانه یکی از هنرمندان دنیای خودرو تصمیم گرفته تا یک خودروی مجازی را طراحی کند که همخوانی بهتری با نام اسپورت اکلیپس داشته باشد. همان‌گونه که می‌دانید اکلیپس یکی از محبوب‌ترین خودروهای اسپورت ژاپنی در سال‌های گذشته بوده است.


با الهام گیری واضح از طراحی اکلیپس اواسط دهه ۹۰ میلادی، این هنرمند قادر بوده کوپه‌ای را خلق کند که هم ادای احترامی به نسخه قبلی محسوب می‌شود هم دارای عناصر طراحی موردنیاز یک میتسوبیشی مدرن و امروزی می‌باشد.


در نمای جلو شاهد یک جفت چراغ گیرا با واحدهای روز روشن یکپارچه LED هستیم. همچنین باید به چراغ‌های چشمگیر X شکلی اشاره کرد که در سپر جای گرفته‌اند و در کل نمای هماهنگی با محصولات کنونی میتسوبیشی نشان می‌دهد.

نمای عقب نیز ترکیبی از طراحی مدرن و رترو می‌باشد. همانند اکلیپس اسطوره‌ای، چراغ‌های عقب دارای ارتفاع کم بوده و نشان بزرگ اکلیپس نیز در این بخش خودنمایی می‌کند. همچنین چهار خروجی اگزوز به همراه دیفیوزری گیرا تکمیل کننده این طراحی هستند.


اگرچه میتسوبیشی در سال‌های نه چندان دور یک برند کاملاً محبوب بوده اما فلسفه تولید و طراحی آن در سال‌های اخیر تغییرات شدیدی داشته و هم‌اکنون اکثراً روی تولید کراس اوورها و شاسی بلندها تمرکز کرده است. اگرچه می‌توانیم استفاده از نام اکلیپس روی یک شاسی‌بلند را هضم کنیم اما تصمیم اواخر سال پیش این خودروساز برای معرفی یک کراس اوور کانسپت الکتریکی با نام E-Evolution یک ناامیدی محض برای افرادی است که خودروی اسطوره‌ای اوولوشن و همچنین مدل‌های مسابقه‌ای گوناگون آن را به خاطر دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    از وقتی میتسوبیشی وارد اتحاد رنو نیسان شده انتظارات ازش بالا رفته و امید میره خودشو احیا کنه
    باور کنید اگه به روزای خوبش برگرده در کیفیت و ماندگاری هیچی از تویوتا کم نداره.

  2. ag2000

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    میتسوبیشی به نظرم فقط باید بزنه تو کار ماشین های اسپرت و جوون پسند . نیسان و رنو به اندازه کافی تو ماشین های اقتصادی و نیمه لوکس خوب هستن تو این اتحاد . بهتره میتسوبیشی بره سراغ ماشین های اسپرت و قشر جوان رو هدف قرار بده و اول از همه لنسر Evo جدید رو بده بیرون …
    برندی که تمرکزش رو اسپرت باشه و قیمت هاشم اقتصادی باشه کمه و جای کار داره به نظر من

  3. مبین پورمند

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (93 ديدگاه)

    کل این کانسپت میخوره به کانسپت سوپرا جدید. خدایی.فوق العادس این.جلوش خیلی شبیه اکلیپسه.ولی سوپرا چی…
    در انتظار evo جدید
    اصن چرا همون طراحی قدیمی رو تولید نمی کنن با موتور امروزی؟!

  4. Kiamobil

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    متاسفانه خودروسازان فقط چون کراس اوورها محبوبند همه محصولاتشون رو فدای این آشغالها میکنند
    اینو که شنیدم یه ذره امیدوار شدم?

  5. زکریا

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (311 ديدگاه)

    هر وقت یاد این میفتم که میتسو تمرکزشو گزاشته رو شاسی بلندا گریم میگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا