میتسوبیشینیسان

مقایسهٔ میتسوبیشی اوت‌لندر و نیسان روگ، یک روح در دو بدن!

برای فهمیدن اینکه زیر پوست نسل جدید میتسوبیشی اوت‌لندر درواقع یک نیسان روگ قرار دارد، به چشمانی تیزبین و یا حتی شاید اشعهٔ ایکس نیاز است زیرا با اینکه چند قسمت در داخل دو خودرو اشتراک میان آن‌ها را نشان می‌دهد اما در کل روگ و اوت‌لندر جدید بسیار منحصربه‌فرد به نظر می‌رسند. بااین‌حال، این دو کراس‌اوور جدید ژاپنی دقیقاً در چه چیزهایی با هم مشترک هستند و در کدام قسمت‌ها بین آن‌ها تفاوت وجود دارد؟

پلت‌فرم

روگ و اوت‌لندر هردو از پلت‌فرم مشترکی استفاده می‌کنند که توسط اتحاد رنو-نیسان توسعه یافته است. این یعنی بسیاری از قطعات زیرساختی دو خودرو مثل سیستم تعلیق باهم یکسان است. این دو کراس‌اوور حتی فاصلهٔ محوری یکسانی هم دارند که برابر با ۲,۷۰۵ میلی‌متر است. بااین‌حال، علیرغم این اشتراکات فنی، به گفتهٔ میتسوبیشی، نسل جدید اوت‌لندر به‌طور خاص خودش تنظیم شده است. این یعنی سواری و هندلینگ خودرو توسط مهندسان میتسوبیشی تعریف شده است نه نیسان. البته این بدان معنا نیست که دو خودرو هیچ احساس مشابهی نخواهند داشت اما سعی شده این شباهت به حداقل برسد. به‌عنوان‌مثال، گفته شده که تیم توسعهٔ اوت‌لندر وقت زیادی را صرف بازخورد و احساس راننده کرده است که این با شخصیت عامه‌پسند روگ تفاوت دارد.

طراحی

میتسوبیشی همچنین اذعان داشته است که کل طراحی بیرونی و داخلی اوت‌لندر خاص این مدل بوده و هیچ‌یک از قطعات آن با روگ مشترک نیستند. به همین دلیل، طراحی داخلی و خارجی دو خودرو باهم بسیار متفاوت است اما بااین‌وجود، در داخل قطعات مشترکی به چشم می‌خورد. به‌عنوان‌مثال، صفحه‌نمایش لمسی بالای داشبورد، انتخاب‌گر دنده و کنترل‌های سیستم تهویهٔ اوت‌لندر تقریباً مشابه روگ هستند. البته بااین‌حال، کابین دو خودرو آن‌قدر باهم متفاوت هستند که اوت‌لندر با روگ اشتباه گرفته نشود. علاوه بر این، اوت‌لندر برخلاف روگ به سه ردیف صندلی مجهز است که این ویژگی می‌تواند نظر برخی خریداران را جلب کند. این دو کراس‌اوور همچنین در کارخانه‌های مختلفی ساخته می‌شوند و میتسوبیشی نسل جدید اوت‌لندر را از تأسیسات تولید خود در ژاپن به آمریکا وارد می‌کند.

قوای محرکه

هردوی این خودروها از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کنند که به یک گیربکس CVT متصل شده تا نیرو را به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ منتقل کند. بنابراین دو کراس‌اوور در بخش قوای محرکه کاملاً باهم یکسان هستند. تفاوت عمده در اینجا اما سامانهٔ چهارچرخ محرک دو خودرو است زیرا نیسان برای روگ سیستم AWD هوشمند خود را ارائه می‌کند درحالی‌که میتسوبیشی نسل جدید اوت‌لندر را به سیستم چهارچرخ محرک سوپر کنترل یا S-AWC مجهز کرده که کاملاً مختص محصولات این شرکت است. در همین حال، میتسوبیشی به‌تازگی نسخهٔ بروز شدهٔ قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی خود را در نسل قبلی اوت‌لندر ارائه کرده و میدانیم که روگ هم به‌زودی به همین قوای محرکه مجهز خواهد شد اما فعلاً مشخص نیست که این قوای محرکه چه زمانی در اوت‌لندر جدید ارائه خواهد شد.

جمع‌بندی

معمولاً اشتراک قطعات میان خودروسازان کار ناخوشایندی تلقی می‌شود و انتقادات زیادی را به دنبال دارد مثل چیزی که در نسل جدید تویوتا سوپرا و ب‌ام‌و Z4 شاهد آن بودیم؛ اما توسعهٔ مشترک بین دو خودروساز برای خودشان و همین‌طور خریداران می‌تواند بسیار خوب باشد. مثلاً می‌توان به تویوتا GT86 و سوبارو BRZ اشاره کرد که بدون همکاری این دو شرکت ژاپنی، هیچ‌کدام از آن‌ها متولد نمی‌شدند. علاوه بر این، نتیجهٔ نهایی توسعهٔ مشترک چیزی بهتر از همیشه است؛ بنابراین میتسوبیشی اوت‌لندر را باید خوش‌شانس بدانیم زیرا بر اساس نسل جدید نیسان روگ شکل گرفته که جهشی روبه‌جلو داشته و به‌عنوان یکی از برترین کراس‌اوورهای سال شناخته شده است. اوت‌لندر بشدت به تغییر نسل نیاز داشت و برای این کار میتسوبیشی به پلت‌فرم جدیدی دست پیدا کرده که به‌خوبی توسعه یافته و با تکنلوژی‌های روز همراه است؛ بنابراین درمجموع، این اشتراک یک پیروزی برای نیسان، یک پیروزی برای میتسوبیشی و یک پیروزی برای آمریکایی‌های دیوانهٔ کراس‌اوور خواهد بود که احتمالاً متوجه نخواهند شد که روگ و اوت‌لندر تقریباً مشابه یکدیگر هستند.

مشخصات فنی

 

میتسوبیشی اوت‌لندر

نیسان روگ

پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۸۰ اسب بخار ۱۸۰ اسب بخار
گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر ۲۴۵ نیوتن متر
گیربکس CVT CVT
محور محرک جلو یا چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
فاصلهٔ محوری ۲,۷۰۵ میلی‌متر ۲,۷۰۵ میلی‌متر
طول ۴,۷۱۰ میلی‌متر ۴,۶۴۸ میلی‌متر
عرض ۱,۸۶۲ میلی‌متر ۱,۸۳۹ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۴۸ میلی‌متر ۱,۶۹۹ میلی‌متر
قیمت پایه ۲۶,۹۹۰ دلار ۲۶,۸۰۰ دلار

کدام خودرو را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    با معرفی رنو کولئوس باید تیتر بزنید یک روح در سه بدن !

    البته پدر اصلی هر سه خودرو ، نیسان روگ هست و انتخابم هم روگ هست .

    موافقم 48
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (803 ديدگاه)

      موافقم این اصلا خوب نیست که این ژاپنی ها زیر نظر فرانسوی ها هستن

      موافقم 14
      مخالفم 23
    2. Hadi

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2197 ديدگاه)

      انتخابم اوتلندر هستش چون جادار تر و بزرگتر و بهتره…
      و قیمت پایش هم فقط 110 دلار بیشتره و ارزشش رو داره ?

      موافقم 27
      مخالفم 1
  2. R@m!n

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    کاش گزینه هیچ کدوم هم میزاشتین

    موافقم 15
    مخالفم 16
    1. سجاد

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (95 ديدگاه)

      این پیام رو باید با طلا نوشت.
      نیسان و میتسوبیشی خیلی خیلی عقب تر از تویوتا، هوندا و مزدا هستن. حتی سوبارو ماشین بهتری نسبت به این دو شرکت می‌سازه. کم مونده سوزوکی از میتسوبیشی بهتر بشه. نیسان هم اگه سهم بازار رو میخواست از همون زمان هایی که ماکسیما و زد 350 رو می‌ساخت باید ماشین میان رده تولید می‌کرد، نه انقدر دیر که نیسان ورسای سر قیمت یکسانش با ساعت اپل طلایی سوژه بشه.

      شخصا یکی از ارزون ترین ماشین های چند سال کارکرده اینفینیتی که از سری ماشین های لوکس نیسان به حساب میاد رو به این دو گزینه ترجیح میدم.

      موافقم 19
      مخالفم 23
      1. Muty

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        ایول
        منم qx70 برمیدارم :-)

    2. سجاد

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (95 ديدگاه)

      به نظرم طراحی نیسان پسرفت داشته، نه پیشرفت. رفتم بررسی های ماشین های 21 نیسان رو خوندم و نیسان روگ بهترینشون بود. در دسته دسته‌بندی ماشین های شاسی بلند جمع و جور امسال بهترین ماشین هوندا سی آر وی هستش که تقریبا عیبی نداره، بعدش مزدا سی ایکس 5 و بعد از اون کیا اسپورتیج که کارایی و قدرت هر دوشون نسبت به رقبا کمه، خوشبختانه نیسان روگ چهارمه و طراحی داخلیش بهتر از مزدا و کیاست.

      اگه من مجبور به انتخاب داشته باشم قطعا نیسان روگ رو انتخاب می‌کنم، اما قبل سوار شدن ماشین چشمام رو میبینم تا حالم بد نشه.

      رقابت هر چی تنگاتنگ بشه دوستداران خودرو بیشتر لذت خواهند برد، پس به امید پیشرفت روز افزون تمامی ماشین ها.

  3. محمد رستمی نژاد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    خب حالا برمیگردیم به ایران
    بسم الله الرحمن الرحیم
    ایران
    یک روح در (بدن پژو ۴۰۵ و سمند و سمند سورن و دنا و دنا پلاس و پژو پارس و پژو پارس elx و پژو ۴۰۵ slx و … و….و…..و……)
    خب یک روح در ۸ بدن
    تازه این فقط یکی شون بود
    حالا بقیه
    بسم الله الرحمن الرحیم
    یک روح در (بدن پراید و پراید هاچپک و پراید وانت و پراید ۱۳۱ و ۱۴۱و۱۵۱و…..تیبا ۱و تیبا ۲ و تیبا ۳ و کوئیک معمولی و کوئیک r ک کوئیک پلاس و کوئیک r پلاس و …..و …. و…… )
    اینقدر که زیاد هستند خدا میگه لامصبا اینقدر که من آدم خلق کردم
    شبیه هم نیستند که شما خلق کردید

    موافقم 59
    مخالفم 5
    1. حمید رضایی

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (73 ديدگاه)

      من فکر می کنم تیبا و پراید فرق دارن
      فکر کنم تیبا اینا با ریو یکیه

      موافقم 7
      مخالفم 12
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        جلو بندی تیبا و ریو شباهت خیلی زیادی داره حتی بعضی قطعات کاملا شبیه هستند ولی نمیدونم پلتفرمشون یکی هست یا نه.
        حتی شنیدم که لنت های جلو کاملا یکی هستند.
        خودم این ماشین رو نداشتم اگر کسی از دوستان اطلاعات بیشتری داره بگه تا ما هم استفاده کنیم??

        موافقم 10
        1. Farzad

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          ریو ، تندر ۹۰ و پراید رو با هم قاطی کردن شد تیبا (تو خیلی از قطعات با این سه تا مشترکه ) ، پلتفرمش نه پرایده و نه ریو بلکه یه چیز من درآوردی بین این دو هست از سایپا .
          اما طراحیش که خیلی جاهاش اسکیه کار یه تیم ایتالیایی بوده که ۱۲۰ میلیون دلار آب خورده .

          موافقم 12
  4. محمد رستمی نژاد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    به قول لُر ها لیوَمووو کِردینهَ د

    موافقم 7
    مخالفم 7
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      به نظرم اوتلندر بهتره زیباتر هم هست

      موافقم 17
      مخالفم 8
  5. ツSAMURAIツ

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1147 ديدگاه)

    کاش میتسوبیشی خودش یه گیربکس اتوماتیک واسه این موتور می ساخت ، این میتونست یه برگ برنده باشه و خریداران بیشتری رو جذب کنه.

    اما در کل انتخابم تو این کلاس مزدا CX5 هستش

    موافقم 18
    مخالفم 3
  6. ارشیا

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    از گیربکس CVT خوشم نمیاد

    موافقم 16
    مخالفم 6
  7. Ali

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (266 ديدگاه)

    میتسو

    موافقم 12
    مخالفم 3
  8. میثم

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3627 ديدگاه)

    “”بنابراین درمجموع، این اشتراک یک پیروزی برای نیسان، یک پیروزی برای میتسوبیشی و یک پیروزی برای آمریکایی‌های دیوانهٔ کراس‌اوور خواهد بود””
    یک حسرت بزرگ هم برای ما خوانندگان پدال که فقط باید عکسها را نگاه کنیم و حتی اگه پول هم داشتیم، این ماشینهای مدل روز اصلا در بازار نیستند که بخریم و کسانی که پول دارند بجای اینها باید مشتقات چینی بخرند که خود چینیها روی خوشی بهشان نشان نمی دهند

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. Ramin

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      ای جناب اقای میثم.
      بدان و اگاه باش.

      آمار فروش خودرو چینی در چین به طرز عجیبی بالاس ( حتی بالاتر از بنز و بی ام و پورشه حتی بالاتر از نیسان و بالاتر از میتسوبیشی. و جالبه بدونی 2 شرکت changan و jeely اختلاف فروششون با تویوتا حدود 300 الی 500 هزار دستگاهه !!! )
      میگی نه…

      یه سرچ بزن ” آمار فروش خودرو ها در چین سال 2020 ”

      چون ” مردم چین علاقه ای بسیار زیادی به خودرو های آمریکایی و ژاپنی و اروپایی دارن و همیشه سعی میکنن آن هارا بخرن ”

      حالا خوبه علاقه دارن و پولشم دارن باز آمار فروش خودرو های چینی اینقدر بالاس.
      دارم فکر میکنم اگه علاقه ای به ژاپنی و آمریکایی و اروپایی نداشتن چی میشد…?

      الان میگی اون ها خب پول ندارن میرن چینی میخرن.

      حالا اتفاقا بهتره بدونی چینی ها وضعشون خیلی هم خوبه….

      ولی خودرو چینی میخرن … میدونی چرا….. چون میدونن نسبت به پولشون قراره کلی آش بخورن. آش با کیفیت بالا.

      البته شما چشم بسته اید میگید نه. نه نه. حرف من غلطه.

      پدال کامنتمو منتشر کن ?? …. با سپاس…

      موافقم 4
      مخالفم 8
  9. مهدی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    من میتسوبیشی رو انتخاب کردم چون جذاب بود و طراحی بهتری داشت

    موافقم 12
    مخالفم 3
  10. MOHAMMAD.n.r

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    میتسو??
    از نظر من طراحی خارجی بهتری داره و طراحی داخلیش هم شکیل تر و سنگین تر هست و به جزئیات توجه بیشتری شده

    موافقم 14
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      اگر همه عکس های داخل این دو ماشین رو دیده باشید متوجه میشید که میتسو به جزئیات توجه بیشتری داشته.
      مثلا کلید های شیشه بالابر میتسو طرح الومینیوم هست ولی نیسان پلاستیک ساده.
      دکمه انتخواب حالت رانندگی هم همینطور.
      دسته دنده میتسو چرم دوزی بهتری داره و لوکس تر به نظر میرسه

      موافقم 14
  11. mahan

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2309 ديدگاه)

    دنیا برعکس ایکس تریل از اوتلندر بزرگتر بود الان برعکس شده!
    مثل این میمونه تو امتحان به رفیقت تقلب برسونی ازت بیشتر بشه!????
    البته یک شوخی بود تنها ابعاد مهم نیست ولی بنظرم اوضاع کراس اور ها کسل بود کسل کننده تر میشه!
    (ایکس تریل-کولیوس-اوتلندر)یکی شدند (سورنتو-سانتافه)یکی بودند
    این وسط یک تویوتاست (راو4)و یکی مزدا(cx5) و هوندا(crv) و سوبارو(فارستر) که کار خودشونو می کنند.
    البته راو4 پلتفرمشو اگه اشتباه نکنم به سوزوکی داد ولی ازونجایی که اصلا سوزوکی تو گرداننده های بازار نیست و یک اشتراک تجاری مثل بالا نیست حساب نمیاد!

    موافقم 12
  12. رضا رحیمی فر

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    هزار دلار روش بزاری میشه فورد برانکو خرید حال کرد

  13. sirous chorami

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خیلی بهم نزدیک ان ،شایدکمپانی نیسان معتبر تر از میتسوبیشی باشه،ولی از لحاظ قیافه اوتلندر زیباتره
    خلاصه ش که تردید شیرینیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا