هماکنون خوشفروشترین خودروی صفرکیلومتر بازار ایالاتمتحده شورلت تریلبلیزر است که تنها ۱۹ روز در نمایندگیهای فروش در انتظار خریدار باقی میماند. از سوی دیگر، طبق مطالعهٔ iSeeCars، بدفروشترین خودروی بازار آمریکا به ۱۰ برابر زمان بیشتری از این برای فروش نیاز دارد. به گفتهٔ این وبسایت که دادههای مربوط به بیش از ۹ میلیون خودروی نو و کارکرده که بین نوامبر ۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۲۰ به فروش رسیدهاند را بررسی کرده، میتسوبیشی اوتلندر بدفروشترین خودروی نو در ایالاتمتحده در این دوره بوده است.
طبق مطالعات آیسیکارز، اوتلندر بهطور متوسط برای فروش به ۱۹۷.۷ روز زمان نیاز دارد. متأسفانه، رتبهٔ دوم بدفروشترین خودروی بازار آمریکا هم به یکی دیگر از محصولات میتسوبیشی یعنی اکلیپس کراس اختصاص دارد که ۱۸۷.۷ روز طول میکشد تا فروخته شود. برای مقایسه، میانگین زمان فروش برای همهٔ خودروهای صفرکیلومتر بازار ۹۶.۹ روز است یعنی نصف زمانی که این میتسوبیشیها برای فروش نیاز دارند؛ بنابراین اصلاً تعجبآور نیست که میتسوبیشی در ایالاتمتحده با مشکل مواجه شده و فروش آن در سهماههٔ دوم سال جاری ۷۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
البته هردوی این کراساوورهای بدفروش بهزودی بهروزرسانیهای قابلتوجهی را تجربه خواهند کرد که این موضوع باید بر تمایل خریداران تأثیر بگذارد؛ اما این برند ژاپنی اخیراً نهفقط در ایالاتمتحده بلکه در سایر نقاط جهان و بهویژه در اروپا هم با مشکلاتی روبرو بوده است. البته میتسوبیشی مثل شریکش نیسان میخواهد با تازهسازی سبد محصولات خود، جهشی به سمت جلو داشته باشد. این شرکت میخواهد سبد محصولات خود در آمریکا را دگرگون کند اما از سوی دیگر با تمرکز بیشتر روی بازار جنوب شرق آسیا، قصد دارد فعالیت خود در اروپا را بسیار کاهش دهد. در همین رابطه، میتسوبیشی اعلام کرده است که محصولات جدید خود را در اروپا عرضه نخواهد کرد.
رامین
۶ شهریور ۱۳۹۹دارن چه بلایی سر این برن میارن. خدا لعنتشون کنه. یه زمانی با لنسر و پاجرو و اکلیپس آقایی می کردن. افسوس :((
حمید
۷ شهریور ۱۳۹۹اخه اوتلندر مثل نعش کش هست و اکیلیپس شبیه بچه قورباغه که دگر دیسیش کامل نشده
Ahmadreza 2002
۷ شهریور ۱۳۹۹در مورد اوتلندر باهات موافقم بیشتر از این که کلاس اوور باشه استیشنه
مزدا
۷ شهریور ۱۳۹۹نیاز به گروه طراح قوی دارند. میتسو داره به بی راهه میره با این مدیریت
حمید
۶ شهریور ۱۳۹۹وقتی به جای لنسر اوو ، اشغال تولید کنی همین میشه
SS
۶ شهریور ۱۳۹۹مشکل این بود که لنسر و اوو هم کسی نمیخرید و اکثر دوستدارانش کسانی بودن که قدرت خریدش رو نداشتن و بازارش خیلی محدود بود
با ورود میتسوبیشی به اتحاد رنو-نیسان هم فکر نمیکنم وضعیتش بهتر بشه چون اوضاع رنو و نیسان هم آشفته هست
Saeed
۶ شهریور ۱۳۹۹میتسوبیشی خیلی وقته داره خراب میکنه و با شتاب میره پایین.به خاطر همینه تو بعضی جاهای دنیا بهش میگن میتسوشیتی…
Ahmadreza 2002
۷ شهریور ۱۳۹۹کجا میگن اینو؟
NAVID۰۰۹۸
۶ شهریور ۱۳۹۹تنها تشابُه بازار خودرو ایران با آمریکا ، همین بد فروش بودن میتسوبیشی هست ? .
میتسوبیشی خوبی بود که نابود شد .
امین
۶ شهریور ۱۳۹۹حیففففف…..?
Peyman56
۶ شهریور ۱۳۹۹میتسوبیشی بعد از دهه نود و با آغاز هزاره جدید رو به افول گذاشت.هنوز که هنوزه عاشق پاجرو مدل ۹۳ هستم.مقایسه کنید اون طراحی بدیع و بی نقص که هیچ جای اشکالی نداشت رو با این اوت لندر بی روح که هیچ نکته هیجان انگیزی نداره نه در زمینه طراحی و نه لذت راندن.
Ali2240
۶ شهریور ۱۳۹۹خیلی جالبه خوش فروش ترین ماشین 19 روز باید توی نمایندگی بمونه
توی ایران بدفروش ترین ماشین رو با قراردادی ننگین زودتر از اینکه مواد اولیش از معدن استخراج بشه میفروشن به ملت. نه اپشنش معلومه نه قیمتش معلومه… دلخوش به این مقدار نباشید
ADAK
۸ شهریور ۱۳۹۹ایوول داری
بی ریا
۶ شهریور ۱۳۹۹بدترین بی کیفیت ترین و بی آینده ترین خودروساز ژاپنی که درحه اعتبارش حتی از سوزوکی و دایهاتسو هم پایینتر اومده
فقط با تغییر مدیریت میتونه دوباره اوج بگیره
یادش بخیر دوران گالانت ها و لنسرها و پاجروها
بی ریا
۶ شهریور ۱۳۹۹دوستان خواهشا بیاید همفکری کنیم و نطر بدیم
به نظر شما چرا خودروسازی ژاپن از اوایل قرن جدید شروع به ریپ زدن و عقبگرد کرد
Ahmadreza 2002
۷ شهریور ۱۳۹۹من نظرم پیشرفت جهشی تکنولوژی های ماشین ها بود که اگه بخواییم دقیق تر بگیم از زمان معرفی اس کلاس ۲۲۱ شروع شد و توقعات از ماشینا خیلی بالا رفت که این دوام رو کاهش میداد و با رویکرد ژاپنی ها متضاد بود و مورد بعدی هم به نظرم اتکای زیادی به خرد جمعی میتونه باشه
مهدی
۷ شهریور ۱۳۹۹بی ریا
از اویل سال ۲۰۰۰ توجه شرکت های خودرو سازی روی افزایش قلبلیت اطمینان دسترس پذیری ایمنی و تعمیر پذیری خودرو ها معطوف شد و عملا تنهت مزیتی که باعث شده بود خودروسازان ژاپنی از بقیه خودرو سازان جدا باشن عملا کم رنگ شد و میبینی که مثلا یک اشکودا بعد از ۶۰۰ هزار کارد همچنان موتور سالمی داره (خبر و کلیپش دیدم) در نتیجه رقبای اروپایی کره ای و حتی امریکایی کم کم بازار ژاپنی ها گرفتن البته این دلیل بر ضعف ژاپنی ها نیست بلکه تغییر استراتژی سایر شرکت هاس
UNAS
۸ شهریور ۱۳۹۹نوید بیا جواب ایشون را بده
ما حال ندارم !!
Alireza
۶ شهریور ۱۳۹۹اکلیپس کراس که خوبه اون دیگه چرا بد میفروشه؟!
بنیامین
۶ شهریور ۱۳۹۹دولت، باید ی قرداد ببنده با میتسوبیشی بگه بیا ایران کارخانه بزن ، مواد اولیه و کارگر ایرانی استفاده کن ماهم تضمین میکنیم سالی دو میلیون فروش کنی بلکه هم بیشتر.
Ahmadreza 2002
۷ شهریور ۱۳۹۹میتسو دیگه حتی تو ایران هم خوب نمیفروشه
زیزیگولو
۶ شهریور ۱۳۹۹اونجا انقدر تنوع و انتخاب جلوی مشتریا هستش که این به چشمشون نمیاد
مهدی
۷ شهریور ۱۳۹۹چرا یه آدم نرمال توی ایالات متحده باید بره میتسوبیشی بخره؟!
Ahmadreza 2002
۷ شهریور ۱۳۹۹ارزون تر از رقباس و گارانتی درجه یکی هم دارن