میتسوبیشی

پایان عمر طولانی میتسوبیشی لنسر با نسخه فاینال

لنسر، سدان کامپکت بسیار محبوب و موفق ژاپنی که ردپایش به دهه ۱۹۷۰ بازمی‌گردد، حدوداً از سال‌های دهه ۹۰ شکل و شمایل شِبه کنونی به خود گرفت. این خودروی دوست‌داشتنی که تلفیقی از ۴ در بودن و اسپرت و وحشی بودن در آن موج میزند، برای چندین سال در مقابل رقبایش ازجمله سوبارو WRX STI جانانه رقابت کرد و نفس کم نیاورد.

Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition 2015
Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition 2015

حالا پس از چندین سال حضور پررنگ، از آنجایی که هیچ‌چیز همیشگی نیست، کمپانی سازنده قصد دارد با ارائه یک نسخه تولید محدود صفحه آخر دفتر زندگی کلیدی‌ترین و موفق‌ترین محصول خود را ورق زده و برای همیشه به خاطرات خوب پیوندش دهد. قطعاً با توقف تولید لنسر جای خالی‌اش همیشه باقی خواهد ماند و به نظر نمی‌رسد هیچ محصول دیگری هرگز بتواند جایش را بگیرد، چون هرچقدر هم که خوب و در شأن باشد روحِ لنسر را نخواهد داشت.

Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition 2015
Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition
تصاویری که تاکنون دیده‌شده نشان می‌دهد میتسوبیشی لنسر اِوولوشِن نسخه فاینال (Final Edition) در ظاهر و باطن بسیار شبیه به نسخه اِوولوشن است و تا حدودی تشخیص این دو از یکدیگر سخت به نظر می‌رسد؛ البته درصورتی‌که نشان Final Edition در قسمت عقب از چشم شما پنهان بماند!
Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition
Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition
در بخش فنی هم احتمالاً دارای همان پیشرانه ۲۹۱ اسب بخاری و ۴۰۶ نیوتون متری خواهد بود و تغییر چندانی برای قوای محرکه‌اش در نظر گرفته نشده است؛ اما وجود ویژگی‌های جذابی ازجمله رینگ‌های آلیاژی BBS، فنرهای Eibach، ترمزهای قدرتمند Brembo، صندلی‌های Recaro و شوک (Shock) های ساخت Bilstein بسیار وسوسه کننده است.
Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition
Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition
تنها ۱۰۰۰ دستگاه از این نسخه با ۶ رنگ مختلف بدنه و ۲ رنگ متفاوت برای سقف ساخته خواهد شد و تمامی آن‌هم تنها در کشور ژاپن به فروش می‌رسد.
Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition
Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition
در پایان بد نیست بار دیگر نگاهی به مشخصات فنی میتسوبیشی لنسر اِوولوشِن بیندازیم:
پیشرانه: 4 سیلندر ۱۹۹۸ سی‌سی MIVEC، دارای ۲ میل‌سوپاپ از بالا، اینتر کولِر و توربو شارژر، بلوک و سر سیلندر از جنس آلومینیوم
کد پیشرانه: 4B11 T/C
نسبت تراکم هوا به سوخت: 9.۰ به ۱
حداکثر توان خروجی: ۲۹۱ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
بیشینه گشتاور تولیدی: 406 نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه
بیشینه دور مجاز موتور: ۷۰۰۰ دور بر دقیقه
جعبه‌دنده (استاندارد): 5 سرعته دستی برای تریم GSR و ۶ سرعته TC-SST برای تریم MR
سامانه فرمان: راک اَند پینیون (Rack and Pinion) با کمکی هیدرولیکی
حداکثر دور فرمان: 2.۲۷ دور
ترمزها: برمبو با کالیپرهای ۴ پیستونه در جلو و کالیپرهای ۲ پیستونه در عقب
ابعاد رینگ و لاستیک: 245/40R18 93Y
وزن خشک: 1600 کیلوگرم در تریم GSR و ۱۶۲۰ کیلوگرم در تریم MR
مصرف سوخت (لیتر در یک‌صد کیلومتر): شهری ۱۳.۸/جاده‌ای ۱۰.۲ در تریم GSR و ۱۰.۶ در تریم MR / ترکیبی ۱۲.۳
ظرفیت مخزن سوخت (لیتر): 54.۸
ضمانت (پایه): 3 سال یا ۳۶,۰۰۰ مایل (۵۷,۹۳۶.۳ کیلومتر)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. Armin

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (420 ديدگاه)

    طبق اعلام رسمی قدرتش ۴۷۳ اسب بخاره

    1. سامورایی

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      راستی لنسر ۱.۸ لیتری بازهم تولید میشه???

    2. مصطفی

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (226 ديدگاه)

      واقعا حیف . حیف …
      من عاشق این ماشینم عجب ماشینی بود دیگه هیچی نمی تونه جاشو پر کنه . آخه چرا ؟؟؟؟؟؟؟

    3. Amin.

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (211 ديدگاه)

      منظورت نسخه Final ئه یا خود Evolution؟؟

  2. احسان(احسان سابق)

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    یادش بخیر تو nfs و forza جزو ضعیفترین اما خوشدست ترین ماشین ها بود و رقیبش سوبارو ایمپرزا بود.تو عالم وقعیت که جرئت دست زدن بهش نداریم

  3. ژاپن ، کم استهلاک کم مصرف با کیفیت

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    حیف از این ماشین ، این کجا فرغون های کره ای کجا ؟
    خدا کنه ایرانی ها عقل کنند برن حق تولیدش و بخرن تا یه عمر هم تولید کنند مشتری داره

  4. سامان از تبریز

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    کاش این مدل هم هم مثل سوناتا .کمری و آکورد
    هر چند سال یک بار یه به روز رسانی در ظاهر و موتور می داشت . و هیچ وقت از رده خارج نمیشد
    احترام خیلی زیادی به میتسوبیشی قائلم
    ولی حیف
    اصلا یادم نمیره تو” موست وانتد ” یه اوولوشن رو تا حد مرگ تیون کرده بودم. هرماشین که میخواستم با اولووشن لحش میکردم
    ولی حیف

  5. سامان از تبریز

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    من نمیدونم بعضی کامنت هام چرا درج نمیشه

  6. سامی

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    یکی از خاص ترین ها هم بازنشسته شد.

  7. مایکل جکسون - تریلر

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (578 ديدگاه)

    cbr400 و honda nsx rr mugen سابق . فقط میتونم بگم حیف که تولیدش متوقف شد و افسوس که دیگه هیچوقت برنمیگرده . آقا امین لطفا مطلبی درباره نمونه های تیونینگ شده لنسر اوولوشن توی پدال یزار . مثال خیلی زیاده . برای نمونه : توی سایت یوتیوب ویدئوهایی از این سدان وجود داره که توسط مالک این ماشینها روی پیشرانه شان توربو و سوپرچارجر نصب شده و با قدرت حدودا 800 اسب برای رالی تپه نوردی { که به هیل کلایب هم معروفند } تیونینگ شدند . عذر میخوام وقتت را گرفتم .

  8. lmbx

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (287 ديدگاه)

    درود
    واقعا حیف شد،یه مدل افسانه ای بود.
    موتور این ماشین واقعا برای تیون ساخته شده بود.من خودم اگه پول داشتم به جای این ماشین ژیگول های کره ای لنسر میگرفتم و تقویتش میکردم.کسی میدونه با این که ماشین توربو داره ولی ضریب تراکمش 1به9 هست؟

    1. علیرضا

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (593 ديدگاه)

      دقیقا منم میخواستم همینو بپرسم. چجوری امکان داره؟ ماشینای توربو ضریب تراکمشون بالای 10 هستش.

    2. Amin.

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (211 ديدگاه)

      http://www.mitsubishicars.com/lancer-evolution/specifications
      میتونین تو این لینک ببینین که خود کمپانی 9به1 درج کرده.

  9. علیرضا

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    روحش شاد و یادش گرامی…

  10. احمد باقری

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا در نوع خود شاهکاری بود.

  11. ALL CARS

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    حتما چیزی جایگزین این محصول دوسداشتنیشون خواهند کرد که تصمیم گرفتن تولیدشو متوقف کنن
    واقعا دوسش داشتمو دارم

    سپاس از امین قوام صفری

    1. Armin

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (420 ديدگاه)

      فعلا نه گالانت جایگزین داشته نه اکلیپس الانم که نوبت اینه ، لابد بعدشم پاژرو … البته تولید لنسر ادامه داره و فقط نسخه evo بازنشسته میشه

  12. سعید

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    رینگاش چه قشنگه!!!

  13. TINAR

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من دلم میخواد برم ژاپن!!!!!
    خیلی دوسش دارم.
    آخه چرا این هزارتا رو میخوان تو ژاپن بفروشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    واقعأ پایان تلخیه.
    لنسر اوولیشن،یه دونه ایییییییییییییییییییییییییییییییییییی…

  14. milad

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    شرف داره به این ماشین های پرزرق و برق کره ای..

  15. MjM

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (740 ديدگاه)

    واقعا اوولوشن و WRX اسطوره ان …بهترین سدانها کامپکت اسپورت!

  16. mamad

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    ماشین خوبی بود

  17. Hossein

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدایی خیلی جالب بود که با موتور 2.0 لیتری
    میتونست حال ماشینای حجم بالارو هم بگیره
    من یه سری شایئاتی هم درباره مدل ۲۰۱۶ لنسر شنیدم ولی نمیدونم دروغه یا نه!!!

  18. محمد جواد

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لنسر اوولوشن
    پر قدرت…
    پر سرعت…
    پر شتاب…
    زیبا…
    پر امکانات…
    اسپرت…
    **********با کیفیت**********
    فوق العاده…بی نظیر…محشر…عالی…
    ولی….
    دوستان عزیز متاسفم ….
    ولی خدا بزرگه
    معلوم نیست
    شاید اومد تو ایران
    شاید فیس لیفتش ساخته شد
    شاید مردم آگاه شدن
    شاید …

  19. محمد زمانلو

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (134 ديدگاه)

    راست گفتی آقا محمد جواد! واقعا که خودروی بی نظیری بود.

  20. Ali

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت و گمرکش باهم چند میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا