علیرغم افزایش تقاضا برای شاسی بلندها و کراس اوورها میتسوبیشی هنوز هم خودروی شهری میراژ را در بازارهای جهانی عرضه میکند.
میراژ از سال ۲۰۱۲ تاکنون در حال تولید بوده و انتظار میرود سال آینده با مدل کاملاً جدیدی جایگزین شود. گفته میشود جانشین این خودرو ابعاد بزرگتری خواهد داشت و به یک کراس اوور ساب کامپکت تبدیل خواهد شد.
نسل بعدی میراژ در جایگاهی پایینتر از اکلیپس کراس قرار خواهد گرفت و رقیب خودروهایی همچون هیوندای کنا و پژو ۲۰۰۸ خواهد شد. قاعدتاً میتسوبیشی میراژ جدید برای محصولاتی همچون دومین نسل نیسان جوک و رنو کپچر هم دردسر خواهد ایجاد کرد. این خودروها دارای پلتفرم یکسان بوده و احتمالاً اکثر تکنولوژیها را نیز با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت.
گفته شده این کراس اوور ساب کامپکت جدید از پیشرانه ۰.۹ لیتری توربوی بنزینی با قدرت ۹۵ اسب بخار استفاده خواهد کرد. ظاهراً میتسوبیشی هنوز آماده کنار گذاشتن پیشرانههای دیزلی نبوده و به همین خاطر احتمال عرضه نسل بعدی میراژ با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربودیزل نیز وجود دارد.
به احتمال زیاد پیشرانههای بیشتری در نظر گرفته خواهد شد و ظاهراً میراژ جدید با قوای محرکه الکتریکی هم وارد بازار خواهد شد اما هنوز این خبرها تأیید نشدهاند.
منبع ژاپنی منتشر کننده این خبر نگفته نسل بعدی نیسان جوک هم چه زمانی عرضه خواهد شد اما خبرهایی درباره احتمال تولید مدلی جدید در سالهای آینده به گوش رسیده است. جوک همچنان در بازارهای خارج آمریکای شمالی و با همان استایل بحثبرانگیز و تجهیزات سالخورده کابین عرضه میشود.
ظاهراً میتسوبیشی یک پله فراتر از تبدیل میراژ به یک کراس اوور خواهد برداشت زیرا به تولید یک سوپرمینی اسپورت نیز به منظور رقابت با سوزوکی سوئیفت علاقه دارد. البته هنوز مشخص نیست این موضوع چه زمانی رخ خواهد داد.
عرفان
۳ مرداد ۱۳۹۷از میتسوبیشی بدم میاد
خیلی پول دوسته
همه ی استوره هاشو و نام هاشو داره تبدیل به کراس اوور میکنه
بعدشم مگه یه خودرو ساز قراره چقدر کراس اوور داشته باشه!!!!!!!!!
جالبه همه ی اسماشو داره کراس اوور میکنه
اون از اکلیپس
و اونم از پاجیرو اسپرت
و در ضمن سلام میکنم به همه ی دوستان و اینکه لازم به ذکره من تازه وارد نیستم و 3 ساله دارم مطالب پدال رو دنبال میکنم و تقریبا با همه ی اعضای پدال اشنایی دارم ولی تازه تصمیم به نظر دهی کردم
و اینکه خورسندم از اشنایی با شما و با سایت شاد پدال
:::فرشاد:::
۳ مرداد ۱۳۹۷اسم میراژ یه جورایی با ابهته؛ نه به درد خودروی کوچیک شهری میخوره (چیزی که فعلا هست) نه کراساور، بلکه باید روی یه خودروی اسپورت واقعی باشه. الان مثل این میمونه که یه نوزاد اسمش چنگیز باشه!
me84
۳ مرداد ۱۳۹۷.
به نظر من میتسو در جهت کاملا درستی داره حرکت میکنه.
عرفان
۳ مرداد ۱۳۹۷اتفاقا من مخالفم
همه ی ماشیناش شده کراس اوور با گیربکس سی وی تی
حامد
۳ مرداد ۱۳۹۷با سلام
اساسا چون کمپانی میتسوبیشی در زمینه های بسیار مختلفی فعالیت داره ؛
کشتی سازی ، هواپیما ؛ صنایع نفت و گاز مثل توربینهای عظیم گازی ، صنایع برق و مخابرات و … ؛ بنابراین و به نظر من مدتهاست که در زمینه خودرو
داره ضعیف عمل میکنه و به عبارتی همه تمرکزش روی خودرو و تولید ماشین نیست و خیلی از سایر رقبا عقب افتاده و دیگه اون میتسوبیشی سالهای دور نیستش ( خاطرتون باشه گالانت ، گالانتهای سوپر سالن ، گالانتهای عینکی ، لانسرهای اون سالها ، پاجروهای اون سالها …. که واقعا برای خودشون امپراطوری داشتند … ) و حتی در ایران که تنوع نسبت به همه جا کمتر هست هم نتونست در این سالها موفقیت و بازار پررونقی پیدا بکنه …
ممنون
محمد
۳ مرداد ۱۳۹۷قیمت اینا دیگه به ما قد نمیده… خخخخ
Sajjad
۳ مرداد ۱۳۹۷بکشید بیرون لطفا
بسه کراس اوور