در سالهای اخیر، به نظر می رسد که میتسوبیشی روبه افول بوده و به سمت ورشکستگی پیش رفته است. غیر از نماینده رالی این شرکت اولوشن X، در حال حاضر هیچ محصول مطلوب و درخوری از این برند تولید نمیشود.
میراژ یک محصول کمارزش و افتضاح است، تاریخ انقضای لنسر هم بهپایان رسیده و مثل گذشته پرطرفدار نیست. پاجرو چطور؟ شاسیبلند کارآمدی است اما سرنوشتش مانند لنسر است. در حال حاضر تنها محصولاتی که خریداران را به سمت این خودروساز ژاپنی جذب میکنند کراساوورهای ASX، Outlander و تریتون یا L200 هستند.
بااینحال، هنوز امیدهای زیادی برای بهبود شرایط وجود دارد. میتسوبیشی از مخمصهای که در آن گرفتارشده آگاه هست و سخت در تلاش است تا با توسعه مدلهای جدید، باعث درخشش این سه الماس شود. یکی از این وسایل نقلیه که میتواند زمینه موفقیت این شرکت را فراهم کند نسل جدید شاسیبلند اسپرت پاجرو است که در حال حاضر جزییات آن به بیرون درز کرده است. این خودرو با توجه به گذشته موفق بهاحتمال زیاد آینده خوبی برای میتسوبیشی به ارمغان میآورد، بنابراین بهتر است نگاهی به مشخصات آن بیاندازیم. طراحی خارجی پویایکی از تغییراتی که میتسوبیشی برای جذب خریداران و بازگشت طرفدارانش در نظر گرفته، استفاده از یک زبان طراحی “پویا” جدید با الهام از کانسپت GC-PHEV است. این سبک که در سایر محصولات جدید میتسوبیشی هم وجود دارد، به تقویت هویت این نام تجاری کمک میکند. برای پاجرو اسپرت، تغییرات پویا از قسمت جلو شروع میشود. گلگیرها و کاپوت عضلانی و جلوپنجره مشبک کروم یکی از شاخصههای زبان طراحی جدید است که در پاجرو به زیبایی طراحیشده و آن را کاملاً متفاوت از نسل قبلی کرده است.
بخش عمده تغییرات شامل گلگیرها، کاپوت، و شیشه جلو با پیکاپ تریتون یا L200 جدید مشترک است.
در داخلهمچنین انتظار میرود بخش عمدهای از تریم داخلی با تریتون مشترک باشد. در مقایسه با نسل قبلی، فضای پای بیشتری وجود دارد و کابین تقریباً از هر جنبهای بزرگتر شده است. انتظار میرود پدالها همانند آنچه در لنسر و ASX دیده میشود، باشند و سایر ویژگیها نیز بهاحتمالزیاد از تریتون الهام گرفته میشود. در زیر کاپوت چه خبر است؟
وظیفه تأمین انرژی بر عهده موتور دیزلی توربو ۲.۴ لیتری MIVEC-INTER میتسوبیشی، است که توانی معادل ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۴۳۷ نیوتن متر ارائه میکند. یک نسخه V6 بنزینی هم بهاحتمالزیاد عرضه خواهد شد.
قدرت از طریق گیربکس جدید ۶ سرعت دستی و ۵ سرعته اتوماتیک که از نسل جدید سیستم 4WD II میتسوبیشی بهرهمند هستند، به چرخها منتقل میگردد. این یعنی چهار حالت رانندگی ازجمله حالت 4WD قفلشده در دسترس راننده خواهد بود. برای بهبود هندلینگ توزیع گشتاور در حالت 4WD به نسبت ۴۰/۶۰ جلو / عقب خواهد بود.
موقعیت بازاررقیب مستقیم پاجرو اسپرت عمدتاً در بازارهای آسیا و اقیانوس آرام و برخی از بازارهای اروپا یافت میشود. آنها شامل تویوتا فورچونر، فورد اورست، هولدن Colorado7 یا ایسوزو MUX و شاسیبلند جدید نیسان بر پایه ناوارا، هستند.
منبع: carscoops
میلاد
۹ تیر ۱۳۹۴کره ای ها دارن روزبه روز به محصولاتشون اضافه میکنن و سال به سال فیس لیفت های جدید تر و متنوع تر بیرون میدن با سیستم های به روز و مدرن که بعضی اوقات به پای آلمانی ها هم میرسن اما میتسیوبیشی با این همه سال تجربه روعقب گرد میزنه و به زور یه مدل رو ارتقا میده ،باید قبول کنیم از دوران اوجش فاصله گرفته.
hero
۱۰ تیر ۱۳۹۴بله!!!
برای امثال شمایی که پیشرفت رو در قیافه یک محصول و نه در مسایل فنی
میبینی این موضوع کاملا درسته!!!
Hooman
۱۰ تیر ۱۳۹۴منو که فقط یاد پرادو انداخت
کیوان
۲ خرداد ۱۳۹۵آخه وقتی از موتور 3800 سی سی بنزینی به 2400 دیزلی می رسه از نظر دینامیک رانندگی و قدرت هم عقب نشینی کرده دیگه
معلومه که تو این جنبه ها هم حرفی برای زدن نداره. کجا رفت اون ماشین گردن کلفت قدیمی. افسوس . . .
ZIPPO
۱۰ تیر ۱۳۹۴میتسوبیشی هر چقدر هم تلاش کنه به گرد پای کره ای ها هم نمیرسه
خودروساز های کره ای و به خصوص کیا دارن به یک شاخص واسه صنعت خودروسازی تبدیل میشن .
پیشرفت بسیار سریع اون ها در یک زما ن محدود خودش گویای تمام واقعیت هاست
کره ای ها حالا که به راحتی از نظر کیفی و فروش و طراحی ژاپنی ها رو پشت سر گذاشتند الان دارن برا المان ها هم شاخو و شونه میکشند و مطمین باشید در چند سال اینده تاج صنعت خودروسازی دنیا رو روی سر میزارن
خودرو های کره ای یعنی قیمت کمتر امکانات ورفاه وکیفیت بیشتر
دوستانی هم که ایراد الکی میگیرن برا اینه که کنار اومدن با این واقعیت ها سخته ولی خوب اتفاقی که داره میافته
یک نگاه به خیابون های خودمون بندازید 70 درصد ماشین های خارجی کره ای اند و همینطور خیلی کشور های دیگه
روزبه
۱۰ تیر ۱۳۹۴من معمولا مطالب این سایتو فقط میخونم و کم پیش میاد نظر بدم . ولی آقایی که میگی 70 درصد وارداتیای ایران کره ای هستن . میتونم بدونم دقیقا محصولات چند تا کمپانی داره به شکل منظم وارد ایران میشه ؟ اگه فرض بگیریم که تو دنیا 50 تا خودروساز وجود داره مطمئن کمتر از 10 تاشون دارن ماشین میدن ایران که از همون کمتر از 10 تا بیشتر از 90 درصدشون چینین که اصلا خودرساز حساب نمیشن . حالا تو خود بخوان حدیث …
فواد
۱۰ تیر ۱۳۹۴امکانات رو خوب اومدی ولی رفاه و کیفیت؟؟
کشور خودمون پای یه ماشین آلمانی باید 300-400 بدی داداش ولی بهترین ماشین کره ای رو با نصف کمتر همین قیمت میتونی بخری دلیل اون درصد بالایی که گفتی همینه. تازه آلمان و ژاپن هم بیکار ننشستن که کره ای ها بخوان بهشون برسن!!
کیان
۱۰ تیر ۱۳۹۴من قبلا هم گفتم که پای دلالای ماشین کره اینجا باز شده ، دوستای دلالال اینجا سایت خودرو هست جای دلالی و این صحبتاش نیس ، هرچند بیشتر کاربرا خیلی اطلاعات زیادی دارن که براشون این صحبتها جک هستش و من تشکر میکنم که دل مارو شاد میکنید.
مثلا : فیس لیف سال به سال نشون از بی ثباتی طراحی ، از بین بردن طرح قبلی ، شکوندن بیش از حدل مدلای قبلی تو قیمت و … هستش .
شما یه آلمانی ژاپنی آمریکایی بگو که سال به سال طرح عوض کنه ؟!
(پیتر شریر طراح سابق آئودی هست که الان تو کیاموتورز فعالیت میکنه و واقعا الفبای طراحی خوبی برای کیا ایجاد کرده ولی هیوندای با طراحی اغراق آمیز و … خنده آوره.)
ZIPPO خیلی خندوندیم ، مخصوصا قسمتی که گفتی “کره ای ها حالا که به راحتی از نظر کیفی و فروش و طراحی ژاپنی ها رو پشت سر گذاشتند”
قسمت کیفی و فروش و از کجا آوردی ؟! نکنه نگاهت فقط به بازار انحصاری ایران هستش ؟!
فروش ، کیفیت کره بالاتر از ژاپن خیلی باحالی داداش!!!
معين
۱۰ خرداد ۱۳۹۵احسنت حق گفتی
ژاپنی اصیل
۱۰ تیر ۱۳۹۴zippo خیلی خندیدم دمت گرم چه جکی تعریف کردی فقط این قسمت رو بچسب “خودرو های کره ای یعنی قیمت کمتر امکانات ورفاه وکیفیت بیشتر”
محمد
۱۰ تیر ۱۳۹۴شرکت های کره ای تا همین چند سال پیش نیمی از تجهیزات و تکنولوژِشون مال شرکت هایی مثل هوندا و میتسوبیشی بود کره ای ها اگر به این جا رسیدن به پشتوانه همین تکنولوژِی و همکاری بوده در ضمن این بخاطر شرایط حال حاضر کشوره که این قدر ماشین های کره ای تو ایران زیاد شدن
alireza gerami
۱۰ تیر ۱۳۹۴تو رو خدا بحث کیفیت رو نکن خود شما برو یه گرانجور دوسال کار کرد با یه اریون دوسال کارکرد مقایسه کن خودت میفهمی فرقو . کره ای خوشگله ولی کیفیتش هیچ وقت به پای تویتا نمیرسه
armin
۱۰ تیر ۱۳۹۴آقای زیپو شما میگی کره ژاپنو رد کرده ؟ باشه قبول من از ژاپن لنسر اییو رو میگم شما از کره یه ماشین بگو که اینو له کنه تو تکنولوژی … من هوندا NSX رو میگم شما از کره بگو من لکسوس ال اف ای رو میگم شما از کره بگو … پاجرو ۱۵ بار قهرمان رالی داکار شده (سخت ترین رالی دنیا) که پرچم دار کره رو توش راه نمیدن اصلا من از میتسوبیشی ۳۰۰۰ جی تی و مزدا میاتا میگم شمام از تکنولوژی صندلی سرد کن کره برام بگو :))))
armin
۱۰ تیر ۱۳۹۴ژاپنی ها : ما لنسر ایوو داریم که قهرمان رالی هاست
کره : مام جنسیس کوپه داریم
ژاپن : ما هوندا NSX داریم
کره : مام صندلی سرد کن داره اکثر ماشینامون
ژاپن : ما لکسوس ال اف ای داریم
کره : مام رو همه ماشینامون فرمون ۳حالته داریم
ژاپن : پاجرو بیشترین تعداد قهرمانی رالی داکارو داره
کره : مام بلدیم سقف پانوراما بذاریم که بعد ۲ماه به صدا بیفته
علی
۱۱ تیر ۱۳۹۴zippo جان شما عادت به دفاع از کره ای ها داری.میگی کره ای ها زیبا هستند درسته؟ جون من برو یه نگاه به زبان طراحی 2016 نیسان بنداز (منظورم مورانو و ماکسیما 2016 هستش)بعد بگو کره ای ها زیبان.یه نگاهی هم به مزدا 2016 بنداز.از لحاظ کیفیت هم که 3 ساله لکسوس برچسب برترین کیفیت رو کسب میکنه.نمیدئنم دیگه چی واسه دفاع میمونه
siarestless
۲۵ آبان ۱۳۹۴خیابونای ایران ملاک خوب بودن ماشین نیست که مثلا70 % ماشینا ی خارجی کره ای هستن . شما یک بار به کشور های اروپایی تشریف ببرید میبینید که ماشین های کره ای جایگاهشون چیه ! خواستین براتون مدرک هم بفرستم
یا علی
Dr_shohani
۱۹ آبان ۱۳۹۵شما انگار فرق هیوندای کره رو با تویوتا یا میتسوبیشی ژاپن تشخیص نمی دید.
البته حق دارید اگر یک بار پشت یه ماشین ژاپنی مینشستید که این کار رو نکردید به این مقایسه بی بنیاد و خنده دار نمیپرداختید.لذا اینکه مگر تعداد هر ماشینی بیشتر باشه یعنی کیفیتش بالاتره؟!یعنی مثلا پراید تو کیفیت از بنز بهتره چون بیشتره؟!ماشین های ژاپنی به مراتب از ماشینهای هیوندا گرونترند
مثلا اگر یه ماشین رو از برند تویوتا بخرید
400 تومن همین ماشینو که عمرا هیوندا بتونه با اون کیفیت تولید کنه از هیوندا می خرید 150 و در برند های چینی حدود 80.
بروید و با خودتون فکر کنید و تو کاری که به اون علم ندارید اظهار نظر نکنید که هم بدرد دنیاتون می خوره هم عقبی تون.
ALL CARS
۹ تیر ۱۳۹۴نمای جلو(رخ) که خیلی خیلی بهتر از قبل شده
اما تا تولید نشه وتصاویر واقعی ازش دیده نشه نمیشه خیلی نظر درستی داد آخه تصویردرستی از نمای پشتش هم نزاشتن
سپاس از مهرداد فراهانی
AHMADREZA
۹ تیر ۱۳۹۴اگر عقبش این باشه میتسوبیشی توانسته رکورد بزنه افتضاح ترین عقب دنیا
h112
۹ تیر ۱۳۹۴بدون شرح…
امروز تصادفی رفتم تو یه سایت که تمام جزءیات سایت هارو نوشته بود…از جمله ارزش سایت و میزان بازدید کنندگان سایت از هر کشور و غیره…..
ارزش کلی سایت پدال چیزی حدود 400.000 دلار بود….
http://pedal.ir.hypestat.com/
ارزش سایت معروفی مثل دیجی کالا بیش از 9.700.000 دلار هست…
http://digikala.com.hypestat.com/
حالا تا ببینیم تا چه حد این سایت معتبر و دقیقه؟؟!!!
mahdi-GM
۹ تیر ۱۳۹۴با اینکه مطلب شما هیچ ربطی به این پست نداشت ولی برای من جالب بود دوست عزیز.ممنون
رضا
۹ تیر ۱۳۹۴http://peyvandha.ir.hypestat.com/
اینم سر بزنین خیلی جالبه مال سایت بسیار زیبای پیوندهاست که بازدید کننده خیلی زیادی داره :-) :_) :_)
خیلی هم باارزشه خوش بحال صاحبش!!!!!!!!!!
$7,503,046.62
کیان
۱۰ تیر ۱۳۹۴من نمیدونم این منبع شما چقدر معتبره ، اما دیجی کالا بعنوان معتبرترین پرفروشترین پربازدیدترین سایت فروش اینترنتی ایران و تقریبا خاورمیانه هست.
ارزش استارت اپ دیجی کالا از طرف هفته نامه اکونومیست حدود 150 میلیون دلار تخمین زده شده .
اگر تو بازار دیجیتال ایران همه زمینه ها آشنا داشته باشید و ازشون بپرسید میگن دیجی کالا خیلی کارشون رو تحت تاثیر قرار داده و باعث افت فروش اونها شده.
متین
۹ تیر ۱۳۹۴سلام …
نمیدونم این میتسو چلنجر چقد منو یاد سوزوکی ویتارا میندازه !!!! … مخصوصا از جلو و مخصوصا چراغ هاش … البته منظورم ویتارای جدیده …
روز خوش …
walid
۹ تیر ۱۳۹۴یادش بخیر بابام سال 1998 پاجیرو گوجه ای داشت اونموقع سلطانی بود برا خودش
محسن
۹ تیر ۱۳۹۴توش خیلی بده. طراحی داخلیش اگه به شکل Triton L200 باشه به جرات میشه گفت دقیقا یک نسل از محصولات مشابه آمریکایی و ژاپنی عقبه، چه برسه به محصولات روز اروپایی. امیدوارم این برند بتونه جرات بیشتری تو نوآوری و طراحی به خرج بده. درست مثل روزگار 3000gt.
رضا
۹ تیر ۱۳۹۴میتسوبیشی یه کمپانی صنعتی بسیار عظیم تو جاپونه که تقریبا تو همه چی نقش داره و همه چی میسازه…. فک کنم سرشون خیلی شلوغه یا درامدشون از راههای دیگه خیلی زیاده که خودروسازی رو زیاد جدی نمیگیرن
سامان از تبریز
۱۰ تیر ۱۳۹۴من تو مغازه یه کولر گازی میتسوبیشی الکتریک دارم
وحشتناک سرما میده
طوری که 12 هزار من قد 24 هزار ال جی و سامسونگ سرما میده
ارمان
۹ تیر ۱۳۹۴نمیدونم چطور مدیریت میشه اما با شناختی که از کل کمپانی میتسو دارم باید بگم اینقدر بزرگ و وسیع که احتمال ورشکستگی به هر حال وجود نداره
ماشین سازی در میتسو مثل اینه که یه تاجر بزرگ گل به دلش یه گل فروشی کوچیک باز کنه اما همین که تلاش میکنه به نظرم بد نیست بد نمیشه اگه تو طراحی با شرکت های دیگه همکاری کنه یا با رفقای قدیمی مثل کراسلر
نوید جهرمی
۱۰ تیر ۱۳۹۴آخه حیفه بخش خودروسازیش با اون سابقه ب حال و روز الان افتاده.
من یکی ک تأسف میخورم براش.
اما باز داره یه حرکتایی میزنه امیدوارم ب دوران اوجش برگرده . تو ژاپنیا میتسو و هوندارودوسدارم.
sajad
۹ تیر ۱۳۹۴اصلا خوشم نیمومد طراحی کره ای ها شیک تر و بروز ترند! من یه سوال داشتم الان یدونه وراکروز دارم و خیلی از شتابشو و…. راضیم! میخواستم دلایلی عوضش کنم و bmw x4 28i رو انتخاب کردم بنظر شما دوستان شتاب x4 به هیوندای وراکروز میرسه؟ (البته من شاسی بلند بودن و شتاب برام مهمه) این سوال خیلی ذهن منو درگیر کرده خوشحال میشم نظراتون رو بدونم! ممنون از همه
حسین
۱۰ تیر ۱۳۹۴سجاد جان یکی از رفقای من دو سه هفته پیش یه ایکس 4 شرکتی خرید و قبلش لندکروز داشت الان میگه شتاب لندکروزه خیلی بهتر و فرز تره حالا من که سوار نداشتم ولی نظر اون اینجوری میگفت! دوستان نظر شما چیه؟؟
alireza gerami
۱۰ تیر ۱۳۹۴عزیز دل من x4حدودچهرصد تومنه اصلا هیچ جوره قابل مقایسه . نمیدونم هدفت از گذاشتن این کامنت چی بوده . با این حرفت خیلی سوال برام ایجاد شد.
نتیجه گیری
اصلا درباره ی خودرو اطلاعاتی نداری . که بی ام و x4رو با ix55مقایسه می کنی .
حسین
۱۰ تیر ۱۳۹۴علیرضا جان! سجاد این دو خودرو باهم مقایسه نکرده و میخواسته بدونه که کدوماش شتاب بهتری دارند من خودمم اینو میدونم که کره ای رو نباید با ژاپنم مقایسه کرد چه برسه به ژرمن! شتابش بنظر من کمتر از ix55 هست چون چهارسیلندره و دوست من هم خیلی از شتاب x4 راضی نبوده !
interceptor
۱۰ تیر ۱۳۹۴میتسوبیشی چند سالی هست که از روزهای پاییزی خودش فاصله گرفته
تریتون ال 200 پیکاپ قابلی هست و پاجرو نسل قبلی 2013 و 2014 آفرودر حرفه ای هست
اکلیپس جدید هم که با وجود خوب معلوم نشد به کجا رسید
شاسی بلند های خوشنام میستو رو با چهارچرخ نماهای کره ای مقایسه نکنید
سامان از تبریز
۱۰ تیر ۱۳۹۴چقدر شبیه هوندا cr-v شده
برهان
۲۹ مرداد ۱۳۹۵سلام دوستان
من موندم اوتلندر ۲۰۱۵بگیرم یا یه پاجیرو ۲۰۰۸ بگیرم یا یه بی ام و X3 30
۲۰۱۰ قیمتاشون تقریبا یکی
لطفا راهنمای فرمایید أصطحلاک خرج و اینکه واقعا کدوم ارزششو داره ۱۵۰ بابتش بدی
متشکر
armin
۱۰ تیر ۱۳۹۴به نظر من که طراحی جلوش عالیه و نویسنده ایرادی پیدا نکرده گیر داده به میراژ :))
RAYAN
۱۰ تیر ۱۳۹۴یه زمانی ماشین های میتسوبیشی از زمان خودش خیلی جلوتر بود، اون زمان کسی سراغ بقیه ژاپنی ها نمیرفت چون میتسوبیشی کاملترین و زیباترین بود. یادش بخیر گالانت سوپر سالن عجب ماشینی بود دوستان دهه شصتی یادشونه که وقتی تو خیابون میدیدیمش چشم ازش بر نمیداشتیم هنوزم من عاشق گالانت سوپر سالنم، چند سالیه که میتسوبیشی از زمان خودش عقبه و ماشیناش رنگ و بوی قدیمو نمیده… ولی به هر حال من عاشق این برندم چون با گالانت نوستالژی دارم و هنوز با عشق نگاش میکنم
امیر حسین
۱۰ تیر ۱۳۹۴بعضی دوستان حرفهای جالبی میزنن که نمیشه به راحتی از کنارش گذشت
اینکه 70% ماشین های خارجی ایران ساخت کره هستن و این موضوع نشون میده که کره ای ها تموم رقبا رو کنار زدن؟؟؟!!!برادر من ,برای مردمی که 92% ماشین های تو خیابون متعلق به دهه نود هست واضح و روشنه که اولویت اول آنها امکانات یا بهتر بگم زرق برق باشه.بگذریم که انحصار واردات در دست یک خانواده در این موضوع بی تأثیر نبوده
میشه بگید کدوم تکنولوژی در کره ای ها؟؟؟روکش چرمی و سردکن صندلی و کی لس و امثالهم شد تکنولوژی روز؟؟؟!!!یک مقایسه کوچک بین “راو4” و “سانتافه” در بیرون شهر و خارج داده نشون میده که مهندسی یعنی چه
در مورد فروش عوامل اقتصادی-اجتماعی به غیراز خود صنعت خودرو تأثیر گذار هستن بنابراین فروش بالا دلیل بر برتری تکنولوژی نیست.
armin
۱۰ تیر ۱۳۹۴تکنولوژی یعنی لنسر فاینال از موتور ۲لیتری ۵۰۰ اسب قدرت بگیره نه سقف پانورامایی که به صدا بیفته و سرد کن و فرمون ۳حالته غلابی که بعد یه مدت همشونم از کار بیفتن… اصلا کره تا حالا یه ماشین اسپرت واقعی برای شرکت تو رالی ساخته که بگه تکنولوژی داره؟ اره میتسو عقب افتاده به عنوان طرفدارش قبول دارم اما جنازه میتسو از کل کشور کره تکنولوژیش بالاتره اگه بخواد … کانسپتای جدید میتسو رو باید دید که چه نوآوریهای داره حالا ظاهرش عامه پسند شاید نباشه …
علی
۱۰ تیر ۱۳۹۴فرم عقبش شبیح به پرادو 2015شده ولی قیافیه جلوش خیلی جسور شده . کلا یخورده کراس اوریش کردن تا یه افرودر اسیل رقیب اصلی این ماشین فقط پرادو هر کجا هم سر بزنید فقط با پرادو مقایسش کردن . تورو خدا این ماشین با این کری های بی پدر و مادر مقایسه نکنید .
امیر
۱۰ تیر ۱۳۹۴نمیدونم چرا بعضیا ازکره بدشون میاد ۲تاشون خوبن ولی میتسوبیشیاز سالای اوجش عقب افتاده ولی کره ایا دارنتلاش می کنن که به پای برندای بزرگ برسن ولی میتسو داره پسرفت میکه با اون طراهیش من تو فقطماشین لنسر و ASKرو دوست دارم ولی ژاپن داریم تا ژاپن مثلا تویوتا به نظر من بهترین برند ژاپنه هر دو خوبنو دارن تلاششونو می کنن ولی میتسو داره نمی دونم چرا پسرفت می کنه من خودم علاقه ی خاصی به برندای کره ای دارم می تونن با بعضی برندای ژاپنی رقابت کنن اگه همین چور پیش برن می تونن به المانی هاهم برسنولی نمی دونم چرا بعضی ها برندای کره ای که تو دنیا معتبرند هیچی حساب نمی کنن و بدشون میاد ازشون من خودم النترا دارم خیلی خوبه اون چینیان که بدن نه کره ای اخه چرااااااا بدتؤن میاد
بهزاد
۱۰ تیر ۱۳۹۴با احترام به نظر شما دوست عزیز.
این داستان سر دراز داره و همه ی این تنش ها اگر از دید مثبت نگاه بشه چیز بدی نیست به شرطی که دیدگاهها فنی باشه.
در این صنعت برند و برندسازی اهمیت زیادی داره و شرکت ها هر کدام برای خودشون یک تاریخچه ای دارند و برخی هم دنبال تاریخ سازی و خلق اتفاقات خوب.
برخی مثل مرسدس و پورشه و فراری و… هر محصولشون یک اتفاق تازه هست و قبل از اینکه محصول به بیرون بیاد ذاتا یک پیروز هستند و دلیلش کاملا روشنه اونها برند هستند و تک تک المان هاشون در حد کمال هست ولی برخی از خودروسازها برای اینکه ره چند ساله را یک شبه طی کنند دست به اقدامات و تبلیغاتی میزنند که با واقعیت سازگار نیست به عنوان نمونه؛
در یکی از تبلیغات آزرا اینطور شرح میده؛
جادارتر از سری 7 و قویتر از سری 5
یا در تست خودروی لوکس کیا در تاپ گیر کره ای سه رقیب براش میاره و دوتاشون قبل از تست اصلی حذف میشن که لکسوس LS و بنز s و سری 7 رو با کیا میبره در پیست و آخرش کیا برنده میشه!
یا مدیرش چند سال پیش گفته بود که شرکت کیا تا 2018 با لوکس سازان آلمانی مقایسه خواهد شد!
همینطور در تبلیغات جنسیس سدان رفته بود سراغ رولزرویس و انگار سری 5 و E کلاس در اندازش نبودن!
و تبلیغات زیادی که روی جنسیس کوپه انجام داد تا حدی که با خودروهای بالای 50 هزار دلار قیاس میشد!
کیا موهاوی رو به حدی بزرگ کردند که احتمال دادن محصولاتی مثل پرادو و لندرکروز در خطر از دور خارج شدن هستند ولی اوضاع به گونه ای پیش رفت که این مدل به تاریخ بپیونده و ده ها مثال دیگر که عاملی شد این تنش ها بوجود بیاد و این اقدامات به صورت کلی در روند برند سازی این شرکت ها تاثیری نداشت و در آخر به همان رویکرد ساختن خودروهای ارزان و قیمت متوسط بسنده خواهند کرد چون برندها اجازه ی خودنمایی و موفقیت را نخواهند داد.
البته شرایط خودروسازان کره ای در چشم انداز پیش رو با چالش های زیادی همراه خواهد بود به خصوص بازارهای هدفی مثل چین که دلیلش روشنه و هند که کره ای ها دومین بازیگر این کشور هستند ولی سایرین با قدرت دارن وارد میشن و بازار محلی خودشون که مالیات های حمایتی برداشته شده و در بخش لوکس، آلمانی ها اونجارو قبضه میکنند و در سایر بازارها مثل اروپا و آمریکا ژاپنی ها قدرت بیشتری گرفتند و ما هم مثل سایر دوستان چندین سال هست منتظر عبور اونها هستیم ولی مثل اینکه به این زودی ها نخواهیم دید.
بهزاد
۱۰ تیر ۱۳۹۴یک آمار کوچک و جالب برای برخی دوستان که فکر میکنند رابطه ی اقتصادی مابین کره و ژاپن نیست و کره ای ها از پایه دارای تکنولوژی محلی هستند و وابستگی به ژاپن ندارن بدهم؛
در سال 2014 حدود 52 میلیارد دلار کالا از گمرک ژاپن به کره صادر شده و همانطور که همه میدونند در کره کالای مصرفی ژاپنی مثل اتومبیل و غذا و پوشاک و… طرفدار نداره و شرکت تویوتا سال گذشته اگر اشتباه نکنم حدود 5 هزار عدد ماشین فروخته که اصلا آمار خوبی نیست و این عدد 52 میلیارد در این رابطه عدد کوچکی نیست و میزان زیادی از این محصولات شامل قطعات خودرو و الکترونیک و ادوات ساخت و تکنولوژی و … هست و اونطور که بسیاری از دوستان میدونند ژاپنی های شرکت های زیادی خارج از ژاپن دارند که اگر کالایی به کره صادر بشه به اسم گمرک اون کشور ثبت میشه و اعداد کلی بیش از 52 میلیارد بدست میاد و همینطور محصولاتی که ژاپنی ها در خود کره مونتاژ میکنند هم میتونه جزو این اقلام باشه و در کل نشان دهنده نفوذ ژاپن در این کشور هست و یکی از دلایل اصلی رشد اقتصادی کره.
american and japan
۱۱ تیر ۱۳۹۴عالی شده.یه زمانی با لندکروز برابری میکرد کلی افت کرده.قیافش میزنه قابلیت های افرودش کم شده.
علیرضا
۱۱ تیر ۱۳۹۴چند روزه که میام اینجا و کامنت ها رو می خونم. صحبت ها بیشتر از اینکه در مورد خود ماشین باشه، در مورد مقایسه کره ای ها و ژاپنی ها و به خصوص میتسوبیشه. به نظرم چه مدافعان کره ای ها و چه مدافعان ژاپنی ها دارن زیادی تند میرن. بیاین قبول کنیم که شرایط همیشه یکسان نیست و نخواهد بود. ماشینی که امسال بهترین ماشین دنیاس ممکنه سال آینده حتی توی لیست بهترین ها هم نباشه و برندی که امسال جزو برند های ضعیف محسوب میشه، ممکنه توی سال های آینده پیشرفت زیادی داشته باشه.
حقیقت اینه که در حال حاضر دو برند کره ای کیا و هیوندای طبق بررسی های کانسیومر ریپورتز و jd power جزو با کیفیت ترین و قابل اطمینان ترین برند های دنیا هستند و جایگاه اونا از همه برند های آمریکایی (غیر از بیوک) و اغلب برند های آلمانی (غیر از پورشه و آئودی) و همه برند های ایتالیایی و بسیاری از برند های ژاپنی(از جمله میتسوبیشی و سایون) بالاتره.
این آمار ها مسلما با روش های دقیق و علمی به دست اومده و موسسات جی دی پاور و کانسیومر ریپورتز اعتبار بسیار بالایی در این کار دارند. البته این قطعا به این معنی نیست که مثلا هر خودروی هیوندای از هر خودروی فولکس واگن بهتره یا اینکه هر خودروی کیا قابلیت اطمینان بالاتری نسبت به هر خودروی BMW داره. بلکه این آمار ها بیشتر حالت های متوسط رو برای هر برند در نظر می گیرند. مسلما لذت سواری و حس و حال متفاوت یک خودروی آلمانی مثل BMW یا بنز هیچوقت قابل مقایسه با کیا یا هیوندای نیست.
میتسوبیشی در حال حاضر در دنیا به عنوان یک برند متوسط، با کیفیت و قابلیت اطمینان نه چندان بالا، قابلیت های فنی معمولی و مصرف سوخت بالاتر از انتظار شناخته میشه. هر چند که به شخصه زبان طراحی جدید این شرکت که در حال حاضر فقط چند رندر کامیپوتری و یکی دوتا کانسپت ازش بیرون اومده رو می پسندم و این زبان طراحی رو جدید رو به عنوان نقطه عطف محصولات میتسوبیشی می دونم. به نظرم اگه میتسوبیشی علاوه بر طراحی هاش، روی توان بالاتر موتورهاش و همچنین بالا بردن کیفیت محصولاتش کار کنه مسلما می تونه دوباره به جایگاهی که در شان اون هست برگرده. اما اگه هیچ تغییری توی روندش ایجاد نکنه مسلما وضعیتش از این هم بدتر خواهد شد و مثل خیلی از برند های با سابقه و ریشه دار دیگه (از جمله پونتیاک، روور و …) به تدریج محو خواهد شد و یا اینکه زیر مجموعه یه شرکت دیگه میشه.
بهزاد
۱۱ تیر ۱۳۹۴علریضا جان نمیدونم شما به چه وضعیتی در این صنعت بد میگید؟ وقتی برندی در حال صعود فروش و سودآوری هست و هر فصل مالی اون روند مثبت طی میکنه به نظر شما وضعیتش بد هست!؟
علیرضا
۱۱ تیر ۱۳۹۴دوست گرامی بذارید یه مثال برای شما بزنم. الان رشد اقتصادی کشور ما 3 درصده که از رشد اقتصادی خیلی از کشورای پیشرفته بالاتره. اما آیا اقتصاد ما از اونا بهتره؟ قطعا خیر! میتسوبیشی هم درسته که توی 3-4 سال اخیر رشد اندکی داشته، اما هنوز نتونسته به وضعیتی که در سالهای ابتدایی قرن داشت برگرده. ضمنا بعد از بحران اقتصادی جهانی که فروش خودرو رو به شدت تحت تاثیر قرار داد، همه شرکت ها در حال افزایش فروششون هستند. پس این مساله که میتسوبیشی هم رشد اندکی داره چندان نکته قابل توجهی نیست. توجه کنید که میتسوبیشی توی بازار آمریکا که بازار سنتی برند های کره ای و ژاپنیه وضعیت خوبی نداره و توی بازار چین به عنوان بزرگترین بازار دنیا هم حرفی برای گفتن نداره. توی سال های اخیر دو تا سایت تولید محصولات میتسوبیشی توی اروپا و استرالیا هم بسته شده و بخش اعظم فروشش رو بازار خود ژاپن و کشورای جنوب شرق آسیا تشکیل میده.
از طرف دیگه میتسوبیشی توی سالهای اخیر فروش چند مدل محبوب خودشو رو متوقف کرده. گالانت، اکلیپس، لنسر اوولوشن و… . تمرکز اصلی این شرکت روی پیکاپ l200 و شاسی بلند های asx، اوتلندر و پاجرو و همچنین ماشین های برقی قرار گرفته. اما تا این لحظه چندان اتفاق خاصی نیفتاده که بشه این سیاست رو موفق ارزیابی کرد. L200 در مقایسه با تویوتا هایلوکس و پیکاپ های آمریکایی هیچ حرفی برای گفتن نداره. پاجرو کاملا مقهور قدرتمنایی لندکروزر و پاترول و SUV های آمریکایی شده. اوتلندر حتی قافیه رو به کره ای ها هم باخته و ASX هم رقابت خیلی سختی برای بقا داره. در زمینه ماشین های الکتریکی هم M-IEV به هیچ عنوان قابل مقایسه با رقبایی مثل تویوتا پریوس و نیسان لیف و شورولت ولت نیست.
بهزاد
۱۱ تیر ۱۳۹۴دوست گرامی وقتی از آمار قبل از بحران اقتصادی صحبت کنیم نتنها میتسو بلکه این رکود گریبان خیلی از شرکت هارو گرفت تا حدی که برخی اعلام ورشکستگی کردند و ساختار شرکتشون را از نوع بنا کردند یا واگذار شدند و حتی برخی از بازارهایی خارج شدند و اگر میتسو در اون شرایط ورشکست یا واگذار نشد در جای خودش عملکرد خوبی هست.
بسیاری از شرکت ها در کشور هلند تولیداتی داشتند که تقریبا در زمان کنونی همه ی تاسیسات در اونجا برچیده شده و میزان تولید در هلند صفر هست و یکی از کارخانه های میتسو در هلند هم بسته شد مثل سایرین.
تاسیسات تولیدی استرالیا هم همین وضعیت را داره و اونجا تولید به صرفه نیست و خیلی ها اونجارو ترک کردند اما هنوز محصولاتشون را بفروش میرسونند مثل میتسو.
میتسو در چین فعالیتی نداره و محصولاتش چند سال هست اونجا به فروش نمیرسه و صحبت از وضعیت میتسو در چین معنی نداره.
در سایر بازارها مثل آمریکا و… رشد این شرکت بیش از حد میانگین هست همراه با سود و اگر قافیه واگذار شده و محصولات این شرکت قافیه را باختند چطور رشد تولید و سودش صعودی هست و اگر این روند ادامه دار باشه حداکثر تا 3 سال دیگر به همان سطح قبلی خودش برمیگرده.
اگر شما به آماری دسترسی دارید که این شرکت چند وقت دیگه برشکست میشه یا قافیه را به کره ای ها واگذار خواهد کرد به صورت جامع ذکر کنید و میزان زیان این شرکت و روند صعودی در سود کره ای ها را نیز بگید ببینیم روند موجود حکایت از چه داره؟
علیرضا
۱۱ تیر ۱۳۹۴دوست گرامی من نگفتم که میتسوبیشی رو به ورشکستگیه. گفتم اگه روند فعلی ادامه پیدا کنه این احتمال بعید نیست. البته خودم هم توی کامنتای قبلی اشاره کردم که زبان طراحی جدید این شرکت می تونه نقطه عطفی برای اون باشه و اون رو به روزای خوبش برگردونه.
اما چند نکته در پاسخ به شما.
1- بحران اقتصادی به شدت روی همه شرکت ها تاثیر گذاشت. اما اتفاقا همین بحران اقتصادی باعث اوج گرفتن برند های کره ای و ژاپنی شد. توی همون دوره بحران اقتصادی تویوتا بزرگترین خودروساز دنیا شد و بعد از اون تونست به رکورد تولید 10 میلیون خودرو در سال برسه. نیسان، مزدا سوبارو و … وضعیت بهتری نسبت به قبل از دوره رکورد دارند. همچنین کره ای ها که در پیشرفت های اونا هیچ شکی نیست.
2- توجه شما رو به لینک زیر و میزان فروش میتسوبیشی در اروپا جلب میکنم:
http://left-lane.com/european-car-sales-data/mitsubishi/
همونطور که توی لینک فوق می بینین فروش میتسوبیشی توی سال 1999 در نقطه اوج خودش بوده که 205 هزار دستگاه در سال فروش داشته و بعد از اون با نوسان شدید روند کلی رو به نزولی رو داشته. تا اینکه در سال 2012 به عدد 77 هزار دستگاه در سال رسیده و بعد از اون با شیب ملایمی افزایش پیدا کرده و در سال 2014 به 101 هزار دستگاه در سال رسیده که باز هم کمتر از نصف تولیدش در سال 1999 هست. ضمنا این روند قابل تعمیم به بقیه بازار ها و مخصوصا بازار آمریکای شمالی هست.
آمار فوق رو مقایسه کنید با آمار کیا موتورز توی اروپا که در سال 1997 فقط 37 هزار دستگاه بوده و با رشد بی وقفه ای به 350 هزار دستگاه در سال 2014 رسیده یا هیوندای که از 149 هزار دستگاه در سال 1997 به 418 هزار دستگاه در سال 2014 رسیده.
http://left-lane.com/european-car-sales-data/hyundai/
http://left-lane.com/european-car-sales-data/kia/
3- لینک زیر آمار های سایت رسمی میتسوبیشی رو نشون میده:
http://www.mitsubishi-motors.com/en/investors/library/fact.html
من بخشی از آمار های سال 2014 رو از این سایت استخراج کردم و توی تاپیک میتسوبیشی لنسر سایت تیونینگ تاک قرار دادم:
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=53&t=83828&start=2800
همونطور که می بینین خود ژاپن بزرگترین بازار محصولات میتسوبیشیه. از طرف دیگه چین پنجمین بازار میتسوبیشیه و مدل های ASX، پاجرو، پاجرو اسپرت و لنسر EX توی چین تولید میشن.
4- فروش میتسوبیشی توی آمریکا هم مثل اروپا بعد از چندین سال نزول پی در پی، الان فقط چند ساله که داره با آهنگ رشد ضعیفی افزایش پیدا میکنه. در همین سال 2014 میتسوبیشی توی بازار آمریکا فقط 66 هزار دستگاه فروخته. در حالی که مدل های کم طرفدار تویوتا، هوندا، نیسان، کیا و هیوندای هم فروشی بیشتر از این رو دارند.
5- میتسوبیشی در حال حاضر در رده 17 ام بزرگترین خودروسازای دنیاست و میزان تولیدش از برند های چانگان و دانگ فنگ چین هم کمتره.
6- در زمینه سود می تونین به آمار زیر مراجعه کنید که نشون میده در سال 2014 هیوندای بیشتر از 4 برابر میتسوبیشی و کیا بیشتر از دو برابر میتسوبیشی سود داشتند.
http://www.statista.com/statistics/232958/revenue-of-the-leading-car-manufacturers-worldwide/
داریوش
۲۸ تیر ۱۳۹۴سلام
توقع ما پایین اومده چشم ما به لطف دلالها به دیدن خودروهای کره ای عادت کرده
دوستی دارم که خانوادش در عمارات زندگی میکنن عشقش میتسوبیشیه همیشه از قول برادرش میگه فقط ایرانیا حاضرن همچین پولی بابت همچین ماشینایی بدن
تقریبا بهترین تست برای ارزش هر چیزی دوام اونه ماشینهای کره ای چقدر دوام دارن در مقابل پرادو های 2006 هنوز سربلند تو خیابونها میچرخن …
alimh
۲۴ مرداد ۱۳۹۴دوستان این دلیل نمیشه چون ماشین کره ای دارین / ماشین ژاپنی رو زیر سوال ببرین / ماشین های کره ای رو با چینی مقایسه کنین نه با ژاپن ، اونم ژاپنی اصیلی مثل میتسوبیشی
رامتین
۳ اسفند ۱۳۹۴من فقط یه چیزی بگم : کسانی که میگن خودرو کره ای کسانی هستن که از فنی بودن خودرو ژاپنی سر در نمیارن و فقط دنبال تنوع مدل و ظاهرن….به افت قیمت ماشین های کره ای اگه نگاهی بندازی متوجه همه چی میشین…
hazhir
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام به همه
من این ماشینها رو با دوستانم دارم لندکروز پاجرو اسپرتیج زانتیا ازرا و سی ۲۰۰ و ۵۲۸ ای ، کاری به المانی ها ندارم چون همه چیزشون خوبه فقط باهشون لطیف باید برخورد کنی وگرنه استهلاک زیاد پیدا میکنن حالا بنز کمی کمتر
کره ای ها هم ماشالله فول فول امکاناتند و بعضی از کره ای ها خیلی خوب درمیان مث سانتافه قدیمی و ازرا قدیمی و اپیروس اینا ، اما خدایی استهلاکشون زیاده ، درسته قیمت قطعات مصرفیشون پایینه اما اصلی نیستن ، مثلا ازرای من سر هر ماه لنت عوض میکنم و سر هر سال لاستیکام صاف میشن یا توری روی داشبوردم درمیاد و چرم صندلیم و کنسول وسط ماشین زودی خراب میشه
اما لندکروز ، عالییییه فقط به درد افرود کویر وقتی میخوره که سپراشو باز کنی و دیفلاک داشته باشه و از این الکی فول آپشنا نباشه
پاجرو هم خیلی خوبه به نظرم اما ۲ درش ، خیلی امکانات ریخته توش از قابلیتهای افرودیش تا تخت شدن صندلیهاش ، فقط ۲ تا ایراد داره کمی صدای اتاق داره و کات اف نداره ، اما قطعاتش هر ۵ سال یه بار اونم دیگه چییییی بشه کمکش خراب میشه ، ولی مثلا لنتش ۱ سال میبرتت با شمعش و تسمه تایمش راحت ۲۰۰ هزار میبرتت بدون یک ذره تغییر در مصرف سوختی که از کارخونه تعریف شده براش یا حتی کروز کنترل رو فعال میکنی تو سرازیری مثل اتوبان باکری نوسانش ۵ کیلومتره در شیب ۱۵ درجه
اما همه کره ای ها در این شیب نوسانشون ۸۰ کیلومتر هم میرسه ، امتحان کنید ،
امین
۲۹ آذر ۱۳۹۵دمت گرم که اصل حرفو زدی ممنون hazhir .
محمد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵میتسوبیشی خیلی خوبه. تمام. به هر حال گهی پشت به زینو گهی زین به پشت. ولی میتسوبیشی تا چند سال پیش به هیوندای تکنولوژی می داد.
امین
۲۹ آذر ۱۳۹۵اگر صحبت سر suv باشه اتومبیلهای کرهای چرا پاشون توی این بحص باز شده؟
ای ماشینایی که فقط طرح suv دارن مفت نمیرزه چون فقط بدرد اونایی میخوره که میخوان پز بدن
ولی اگر میخوای هرنوع جاده ای رو بدون مشکل و براحتی سفر کنی پاجرو پیشکسوته جونم.