نسل چهار میتسوبیشی پاجرو که از سال ۲۰۰۶ به بازار آمده است، یکی از قدیمیترین خودروهای در حال تولید دنیا محسوب میشود. بااینحال، بالاخره عمر این افسانهٔ ژاپنی به پایان رسیده و میتسوبیشی برای همیشه به تولید آن پایان داده است. درواقع، تولید پاجرو از ماه مارس در کارخانهٔ میتسوبیشی در ژاپن خاتمه یافته و حالا برای خداحافظی با این ماشین، یک نسخهٔ نهایی یا فاینال ادیشن از آن برای بازار استرالیا ارائه شده است. از این نسخه تنها ۸۰۰ دستگاه عرضه میشود که همگی مجهز به هفت صندلی هستند و در تیپهای GLS، GLX و Exceed قابل خریداری خواهند بود.
دراینبین، تیپ پایینی به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و دوربین دید عقب مجهز است و تیپ میانی از رینگهای ۱۸ اینچی آلیاژی، سنسورهای پارک عقب، سنسور باران، سنسور نور و صندلیهای جلو با گرمکن و تنظیم برقی بهره میبرد. برای بالاترین تیپ هم سانروف برقی، تودوزی چرمی، پدالهای آلومینیومی، قاب کرومی شیشهٔ جلو و نوارهای محافظ جانبی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، همهٔ تیپهای پاجرو فاینال ادیشن به لوازم جانبی مختلفی مثل محافظ کاپوت، کفپوشهای ویژه، کاور لبهٔ صندوق بار و نشانهای فاینال ادیشن هم مجهز شده است.
زیر کاپوت این نسخهٔ پایانی همان پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل قرار گرفته که از دو سال پیش در نسخهٔ فاینال ادیشن در ژاپن مورداستفاده قرار میگیرد. این موتور ۱۸۹ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ ارسال میشود. میانگین مصرف سوخت این پیشرانه هم ۹.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است. میتسوبیشی انتظار دارد که ۸۰۰ دستگاه پاجرو فاینال ادیشن سریعاً فروخته شوند.
Ninja
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰اینم دیگه رفتنی شد
Mad.z.Max
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰متاسفانه، حیف و صد حیف..
این پاجرو (شوگان اروپا، مونترو آمریکا) یکی از عشقای من بود و هست.
یه یاد کوچیکی از افتخاراتش توی رالی کنیم:
نسل های اول و دومش رو کار ندارم که البته اونام کم پر افتخار نبودن، ولی با ورود نسل سوم بین سالای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵، این ماشین دوست داشتنی با اون سیستم تعلیق بینظیر مجزا برای هر چرخ، تونست پنج بار جایگاه اول رو توی مسابقات رالی داکار مال خودش کنه و همچنین از مجموع ۱۵ سکوی اول تا سومی توی همون دوره ی پنج ساله، ۱۲ تاش رو به خودش اختصاص بده..!
یعنی درو میکرده دیگه، لنسر اوولوشن هم که از اونطرف قهرمان رالی کلاس خودش بوده بااااارها
نمونه های سالم نسل اول هنوز با اقتدار میتازن رو صخره ها و شنای داغ بیابونای استرالیا، نسلای بعدی که جای خودش.
یعنی تا هرزمان که بتونم لنسر ۹۲ عزیزم رو کنار هر ماشین دیگه ای که داشته باشم با عشششق میرونم
واقعا حیف از سرنوشت خودروسازی میتسوبیشی..
Kato
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا حیف و صد حیف و صد حیف
لنسر اوولوشن واقعا حیف و صد حیف و صد حیف
گالانت واقعا حیف و صد حیف و صد حیف
و…
R@m!n
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰میتسوبیشی همون بچسبه به ساخت کشتی و هواپیما بهتره. عملا داره کبریت میگیره زیر هویتش
Jamshid
۱۴ دی ۱۴۰۱درک نمیکنم
سه تا الماس منظم
فعلا شده دوتا مربع کجو کوله .
راست میگی
اوو گالانت پاجرو و…..
کلا داره خودشو نابود میکنه
محمدرضا
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰توی دنیایی زندگی میکنیم.که هیچ کس حاظر نیست پاجیرو را بخرد.
ولی تو ایران مردم تیگو۷رو میخرن ۱میلیارد.از امسال هم باید سالی ۱۱میلیون بابتش مالیات بدن🤣.چون خودرو لوکس محسوب میشه🤣
mahan
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰همین جمله برای توصیف بازار ایران وحتی روحیات امروزه مردم کافیه
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰دیگه چقدر بدبخت و مفلوک شدیم که این آشغال های چینی لوکس محسوب میشن تو کشورمون…
""new ""RAMIN
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰شما برو اروپایی بخر با قیمت 8 میلیارد تومن.
برو 4 میلیارد بده ژاپنی سوار شو.
ببینم میتونی یا نه
فلانی هنوز پول نداره بره پژو پارس بخره بعد داره در مورد چینی ها احضار نظر میکنه.
***
پدال کامنتمو حذف نکن ?? با سپاس.
mahan
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰رامین جان من تورو عاقل تر از این میدونم که دیگران رو بخاطر نداشته هاشون سرزنش بکنی
Mad.z.Max
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰همون «احضار» نظر..
""new ""RAMIN
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰?این سامسونگ تازگی ها مشکل پیدا کرده…
منظورم اظهار نظر بود
امان از دست اصلاح کننده گوشی.
190 رو مینویسه 184 ! اظهار رو مینویسه احضار !
حالا بعدا چی رو قراره چی بنویسه خدا رحم کنه. ?
پدال کامنتمو منتشر کن با سپاس…
عاشق پدال
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰مالیاتو که باید بدین.
پراید باید مالیاتش سالی ۳ میلیون تومن باشه
مهدی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰لعنتی من تازه داشتم دوباره بهت امیدوار میشدم? آخه چرا??♂️
میثم
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰خاک بر سر بی عرضه مدیرش
ببین با یه اسطوره چکار کرد
Rman
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰اقا میثم
گند رو قبلا زدن. یه ماشین دادن به اسم پاجیرو اسپرت. طراحی افتضاح. یه کراس اوور شهری. واقعا میتسوبیشی با نیسان هم شریک شد باز چیزی درست نشد.
لامصب تو که داری هواپیما جنگی نسل 5 می زنی نمیتونی یه ماشین خوب بزنی؟ گند زدی به تمام اسطوره هات ????
لنسر
گالانت
پاجیرو
اکلیپس
RezaRs
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰آرمان دایی میدونی هزینه توسعه و تولیدش چقدره
هر یک جنگنده f2 ژاپن قیمت فروشش به ارتش ۱۲۷ میلیون دلار بفرما میشه ۶۳.۵ عدد پاگانی خرید
RezaRs
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰میثم دادا شما بقیه کارشونم ببین
بابای باران
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰یه سوال، این نسل تولیدش متوقف شده یا کلا تولید پاجرو متوقف شده؟
BenzSLR
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰گلچین روزگار عجب گلی رو چیده…….
Mad.z.Max
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰وااااقعا!!!
مدلای افسانه ای کم نداشته میتسو
تک تک نسلای لنسر ایوولوشن، اکلیپس، پاجیرو، 3000GT، گالانت VR4…
همون 3000GT خودش تنها یه دریاااا تکنولوژی داشته موقع عرضه، واسه رقابت با RX7مزدا و 300ZX نیسان اومده بود، این سه تا دهه نود غوغایی کرده بودنا…
فک کن میتسو و نیسان اونموقع تویین توربو بودن، فرمونگیری هر چهارچرخم داشتن..!
هوندا NSX هم دهه نود کم ماشینی نبود
کلا JDM بازا دهه نود زندگی خاصی کردنااا
Google
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰امیدوارم نسل جدیدش با کلی تغییر اساسی معرفی بشه
حیفه الآن که بازار مال شاسی بلند و کراس اورا شده میتسو عقب بمونه
Aryan kia
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا این ماشین جدا از قدیمی بودنش استایل خیلی خوبی داره و با اینکه من طرفدار تویوتا هستم اگر بین پرادو و پاجرو بگن یکی رو انتخاب کن چشم بسته پاجرو رو انتخاب میکنم البته تو خواب???
دلم میخواد میتسوبیشی رو مدیرشو خفه کنم میگم حالا که فعلا ماشین های خوبی نمیسازه بیاد بهمزدا سرمایه تزریق کنه اونم بتونه ماشین هاشو با شرایط بهتری بفروشه
بعضی از این شرکت ها مثل مثلا سوزوکی فقط پول دارن ولی ماشین خوب ندارن مثلا سوزوکی الان تنها ماشین خوبش جیمنی هستش ولی چون تو هند پادشاهی میکنه خیلی شرکت قوی هستش همین سوزوکی بیاد به مزدا سرمایه تزریق کنه یا با هم شریک بشن البته موتور های سوزوکی حرف ندارن
Aryan kia
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰دوستان یه سوال دارم چجوری باید عکس پروفایل بزارم؟
محمد رستمی نژاد(MSAG)
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰آرین جان ، برایت توضیح مفصل دادم ، فکر کنم رفت برای تایید دستی ، تایید شد ، سَری بزن بخون
سوالی داشتی بهم بگو در خدمَتَم❤❤
Aryan kia
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰مخلصم آقا محمد ممنون از شما
محمد رستمی نژاد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰خواهش میکنم❤
MOS
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰حیف
به نظرم باید نسل جدیدشو رو پلتفرم نیسان بسازه
میتونه تو فروش کمک کنه
taha malek
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰میتسوبیشی گند زده کلا رفت
Ali
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ماشین به این خوبی رو چرا آخه نمیخرن
Amirreza
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰چرا انتظار دارین از این برند ، به نظرتون یه برندی که به دنبال پیشرفته ، هی محصولاتشو کمتر میکنه و براشون جایگزین نمیاره ؟ میتسوبیشی رسما داره میگه دیگه من چندسال دیگه خط تولید ماشینمو جمع میکنم
mahan
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰امیررضا جان انشالله اطرافیانت سلامت باشند.من برات مثالی میزنم مادربزرگ بنده رفتنی بود و چون منم پزشکی خوندم از همه بیشتر میدونستم و من تا اخرین لحظات شبانه روز بالا سرش بودم و اصلا نمی خوابیدم و نمی ذاشتم کاراشو دیگران انجام بدن و هزار تا کار بی فایده انجام میدادم.یک موقع هست خاطرات نمی ذارند یا بهتره بگم خودت نمی خوای خاطرات رو بیخیال بشی.محصولات میتسوبیشی برای ماهایی که عشق ماشین بودیم و با عشقش بزرگ شدیم و داشتیم خاطرات قشنگی داشتیم مخصوصا عصر طلایی خودروبازی بنابراین همچین حسی رو بهش داریم.
ایران
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰واقها یکی از بهترین ماشین ها بود این بادوام تجهیزات خوب قدرت موتور و کم خرج حیف دیگه تولید نمیشه
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰برام عجیبه میتسوبیشی چرا اینطوری شد، یه زمانی اسم سنگین و با ارزشی داشت الان اما دیگه چیزی ازش نمونده ظاهرا.
و منی که با شنیدن اسم میتسوبیشی بلافاصله یاد بخش کشاورزیش و تیلر ها می افتم و برام تداعی کننده کیفیت و اعتباره.
samurai
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰اوولوشن و گالانت دهه 90 پادشاهی کردن یادش بخیر لعنت به تسلا برقی که با اون باتریاش گند زد به دنیای ماشین
اوولوشن وگالانت برقی اصلا فکرشم ادمو داغون میکنه