تاکائو کاتو مدیرعامل میتسوبیشی استراتژی جدید این شرکت را در خلال جلسه سالانه سهامداران اعلام کرد. او گفته که میتسوبیشی با تمرکز کمتر روی بازارهای بزرگ جهانی یعنی جایی که این برند عملکرد خیلی قدرتمندی ندارد به پیش خواهد رفت.
اگرچه کاتو از آمریکای شمالی یا ایالاتمتحده نام نبرده اما میتسوبیشی بعداً تائید کرده به آمریکا همانند اروپا یا چین به عنوان یک بازار بسیار بزرگ نگاه میکند.
میتسوبیشی با توجه به برنامهی قبلی خود از آمریکای شمالی و چین به عنوان دو منطقه اصلی در بحث خودرو نام برده بود؛ اما برنامه جدید ظاهراً تغییراتی را تجربه کرده است.
مدیر ارشد این شرکت گفته است:
با اینکه فروش ما در بازارهای بزرگ افزایش یافته اما ما نتوانستیم به آن سطح از سودی که انتظار داشتیم برسیم. ما به دنبال افزایش فروش در بازارهایی هستیم که میتوانیم محصولات کلیدی خود را عرضه کنیم. ما بهصورت تدریجی تعهد خود به بازارهای بسیار بزرگ را کاهش خواهیم داد.
این خودروساز ژاپنی تمرکز بیشتری روی بازارهایی همچون جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه خواهد داشت و منابع تحقیق و توسعه بیشتری را صرف تولید خودروهای محبوب در این کشورها همچون پیکاپ ها، کراس اوورها و ونها خواهد کرد.
از نظر عملکرد سه برند نیسان، رنو و میتسوبیشی در اتحاد بزرگ خودرویی، نیسان روی آمریکا و چین تمرکز خواهد کرد و رنو نیز همین کار را در بازار اروپا انجام خواهد داد.
در سال مالی منتهی به مارس حجم فروش میتسوبیشی در آمریکای شمالی با افت ۸ درصدی به ۱۶۰ هزار دستگاه رسید و همین عملکرد در اروپا افت ۹ درصدی و فروش ۲۱۵ هزار دستگاهی را نشان داد. با اینکه میتسوبیشی در جنوب شرق آسیا نیز افت فروش ۹ درصدی را تجربه کرده اما توانسته ۲۹۰ هزار دستگاه خودرو را به فروش برساند.
در سال ۲۰۱۹، فروش میتسوبیشی در آمریکا با رشد ۲.۵ درصدی به ۱,۲۱۰,۴۴۶ دستگاهی رسیده بود.
ایمان جباری
۳ تیر ۱۳۹۹اسم میتسوبیشی که میاد ، ذهنم میره طرف دو مدل دوست داشتنی لنسر و پاجرو
درباره طراحی های میتسوبیشی هم باید گفت به نظر ساختار شکن هستن ولی از نزدیک خیلی زیبا به نظر میرسن
در هر صورت کیفیت ژاپنی همیشه حرف اول رو میزنه
سامان اذری
۳ تیر ۱۳۹۹بجز اون دو مورد که گفتید
من عاشق گالانت عینکی سوپرسالن بودن همیشه دوسداشتم یه تمیزشوداشته باشم
بابای باران
۳ تیر ۱۳۹۹پاجرو سرتاسر خاطره است و کیفیت. از پاجروهای بهداشت تا یو انی هاش. حیف ستاره های میتسو زود غروب کرد. یک ایرادی که معمولا از میتسو می گیرن اینه که یدکیش گرونه به نسبت تویوتا..به نظر شما اساتید درسته یا فقط شایعه است؟
سامان اذری
۶ تیر ۱۳۹۹هرچقدر تعداد زیادی از یه مدل ماشین زیاد باشه قطعاتشم زیاد میاد
Hamidreza
۳ تیر ۱۳۹۹برگرد به روزای قبل
روزایی که تیونرا منتظر معرفی یع ماشین جدید از میتسو و نیسان میموندن تا تیونش کنن
ولی خب دیگه امکانش نیست …
عشق به ماشین روز به روز داره کمرنگ تر میشه …
جرمی راست میگفت ???
هعی …
چ وضعشه آخه …
ملت ماشین بازی شونو کردن تمام شد ما هنو به GT86 نرسیدیم !
چقدر بدبختی آخه
خوشی زده بود زیر دلشون
خدایی سال ۱۳۵۰ میتونستی یه موستانگ صفر بخری خب
الان دیدن یه دست دومش برات آرزوس
چرا آخه !!!!
چیتون کم بود لعنتیا ! قبلیا فاسد بودن ؟؟! والا هر روز خبر اختلاس یه نفر از این جدیدا به گوش میرسه !
یه کارمند بانک تو شهرمون ۱۱ میلیارد تومن اختلاس کرد
به تهران اطلاع دادن
گفتن ۱۱ میلیارد که چیزی نیس
خودتون حلش کنین پرونده رو نیارین اینجا !
یارو ۳ ماه رفت زندان بعد آزاد شد داره پولاشو خرج میکنه
ببین چقدر دزدی ریزه میزه به قول خودشون میشه که ما خبر نداریم !
عه عه عه
MOHAMAD.n.r
۳ تیر ۱۳۹۹چند وقت دیگه بچه گودزیلا(سری Z نیسان) دوباره میاد و همرو به خاک و خون میکشه.
اگر با مشخصاتی که اعلام کردند بیاد روی فروش سوپرا تاثیر میزاره.
ساکو
۳ تیر ۱۳۹۹پولدار بودن دنبال اب و برق مجانی میگشتن
میخاستن ب انسانیت برسن
هاتف
۳ تیر ۱۳۹۹داداش اگه سال ۱۳۵۰ همه میتونستن موستانگ صفر بخرن الان خیابونا به جای پیکان گوجه ای مدل ۵۰ پر بود از موستانگ. واقعیت اینه که هیچوقت ازین خبرا نبوده. پیکان ۱۴۰۰۰ تومن قیمت داشت حقوق اکثر ملت ماهی ۵۰۰ تومن هم نبود. ضرب و تقسیم کن ببین حدود ۳۰ ماه حقوق میشد. الانم با ۳۰ ماه حقوق میشه یه پرایدی ساینایی ماینایی گرفت. اوضاع همون گندی هست که بود، گول این جفنگیات امثال شبکه من و تو رو نخورید لطفا.
هاتف
۳ تیر ۱۳۹۹اتحاد رنو نیسان میتسو اتحاد نحسی بود، نیسان و اینفینیتی هم افت کردن. البته میتسوبیشی خیلی وقته یه برند مرده حساب میشه و تو بازار آمریکا حتی از کره ای ها خیلی خیلی عقب هست. به سختی میشه یه نمایندگیشو پیدا کرد در حالیکه ده ها نمایندگی فروش و تعمیر هیوندای همه جا دیده میشه. (الان باز یه عده میان میگن جاپونی). یه سری برندای ژاپنی مثل میتسوبیشی و سوزوکی و دایهاتسو واقعا از مارکت جاموندن.
meysam
۳ تیر ۱۳۹۹رنو با متحد کردن نیسان و میتسو بیشتر خودشو کشید بالا. بازم به نیسان یه کمکهایی کرد ولی میتسو نسبت به قبل این اتحاد هیچ تغییر محسوسی نکرده. اسم اکلیپس رو هم خراب کردن
meysam
۳ تیر ۱۳۹۹بابا اینقدرم که فکر میکنن سخت نیست. یه دستی به سر و روش بکشن با یه مدیریت خوب دوباره به روزای اوجش برمیگرده ولی یه مشت ا ح م ق تو راس میتسو هستن به این روز انداختنش.
کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست پر از مثالهای اینچنینیه که شرکتهای رو به ورشکستگی رو خیلی سریع نجات داد و به سود دهی رسوند.
نقطه اشتراک تمام اونها هم ذهنیته. ذهنیت ضعیف که منفی برنامه ریزی شده عملکردش متفاوته با یه ذهنیت قدرتمند.
نمونش تسلا که بین اینهمه غول بی شاخ و دم مسیرشو پیدا کرده و خوب داره میره جلو.
برایان تریسی یه جمله جالبی داره میگه برای اینکه موفق بشی نیازی نیست چرخ رو از اول اختراع کنی. کافیه ببینی موفقها چکار میکنن تو هم همون کارها رو مطابق شرایط خودت انجام بده با یه کم پس و پیش تو هم موفق میشی.
حیفه برند به این خوبی به این حال و روز بیافته
Nikzad
۳ تیر ۱۳۹۹یه زمانی حدود دهه نود میلادی میتسوبیشی تو امریکا فعالتر بود و تیون های خوبی روش انجام میشد اما متاسفانه این شرکت به خودرو های به صرفه و خانوادگی روی اورده.
فرید
۳ تیر ۱۳۹۹سرنوشت پاجرو چی شد؟
چرا میتسوبیشی ادامه ندادش؟
اسم پاجرو تا 100 سال کشش داشت.
بابای باران
۳ تیر ۱۳۹۹پاجرو سرتاسر خاطره است و کیفیت. از پاجروهای بهداشت تا یو انی هاش. حیف ستاره های میتسو زود غروب کرد. یک ایرادی که معمولا از میتسو می گیرن اینه که یدکیش گرونه به نسبت تویوتا..به نظر شما اساتید درسته یا فقط شایعه است؟