خودرویی که در تصاویر مشاهده میکنید نسخهی نهایی از میتسوبیشی لنسر اوولوشن افسانهای است که اواخر سال ۲۰۱۵ معرفی شد. مقامات این خودروساز ژاپنی از آن زمان تاکنون مکرراً به عدم احتمال تولید دوبارهی اوولوشن اشاره کردهاند و حتی اگر قرار باشد این نام دوباره بازگردد هم به فرم یک شاسیبلند احیا خواهد شد تا یک سدان خوشتراش الهام گرفته از رالی. البته اگر خبر جدید منتشر شده توسط اتوکار صحت داشته باشد، احتمالاً چیزی تغییر کرده زیرا به نظر میرسد نسل جدید سدان لنسر اوولوشن تولید خواهد شد.
مگان RS تروفی در بالاترین نسخهی خود از پیشرانهی ۱.۸ لیتری توربوی بنزینی با قدرت ۲۹۶ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری استفاده میکند. به لطف استفاده از سیستم هیبریدی ملایم اشاره شده در خبر منتشر شده و همچنین رساندن حجم آن به ۲ لیتر، قدرت این پیشرانه در لنسر اوولوشن به ۳۴۱ اسب بخار و گشتاورش به ۴۳۳ نیوتون متر خواهد رسید.
حتی اگر این مشخصات درست هم باشند بازهم فاصلهی زیادی با لنسر اوولوشن X FQ-440 MR خواهند داشت. این خودروی افسانهای خروجی ۴۴۰ اسبی و گشتاور ۵۵۹ نیوتون متری داشته است. بههرحال خودروی یاد شده تنها به تعداد ۴۰ دستگاه ساخته شده و برخی افراد از آن به عنوان قویترین پیشرانهی ۴ سیلندر تاریخ نام میبرند.
اما گفته میشود نسل جدید لنسر اوولوشن از پلتفرم CMF-C/D توسعه یافته توسط اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی استفاده خواهد کرد. این پلتفرم بهصورت استاندارد از نوع چهار چرخ محرک است. اتوکار اشارهای به زمان رونمایی نسل جدید این خودرو نکرده اما احتمالاً در کوتاهمدت خبری از مدل اوولوشن نخواهد بود. البته این در صورتی است که میتسوبیشی واقعاً برنامهای برای احیای رقیب سوبارو WRX STI داشته باشد و نخواهد یک نام نمادین دیگر را همچون اکلیپس روی کراس اووری جدید بکار ببرد.
امیر
۸ تیر ۱۳۹۸اولش خیلی خوشحال شدم ولی بعدش ک متنو کامل خوندم دیدم قضیه کلا یه چیز دیگس..!
اما بهرحال چاره ای نیس
خیلی از بزرگان این بلا سرشون اومده
حمید
۸ تیر ۱۳۹۸میتسو بیشی جدیدا فاجعه درست میکنه اوت لندر مثل نعش کش asx زشت و بی حس و سدانهاش من رو یاد پیکان میاندازه حالا نسخه اوولوشون پیش کش
آرین
۸ تیر ۱۳۹۸روزم به خیر شد
M
۸ تیر ۱۳۹۸میتسوبیشی دقیقا شده مثل شیری که بخاطر زنده موندن متوسل شده به ته مونده شکار روباه ها
L-H-P-TT
۸ تیر ۱۳۹۸اگه قراره با موتور رنو بیاد همون بهتر که نیاد ، کسایی که عاشق لنسر هستن بیشتر به خاطر موتور افسانه ایش عاشقش بودن ، من که به شخصه هیچ رغبتی به لنسر با موتور رنو ندارم ، امیدوارم یه روز بیاد با همون موتور 4G63 بیاد ، همون موتوری که داداش کوچیکه موتور سوپرا بود ، هر دوتا اسطوره ، هرچقدر میخاستی ازش اسب میکشیدی بیرون ….
امیدوارم هر دوتا موتور دوباره برگردن ????
amin
۸ تیر ۱۳۹۸به عنوان کسی که 3ساله این ماشین رو دارم و هنوز ازش لذت میبرم امیدوارم این اتفاق هرچه سریعتر بیوفته
بهنام
۸ تیر ۱۳۹۸این خساست ژاپنی ها واقعا حال آدمو میگیره. اون از تویوتا که مزدا رو گرفته با نام تویوتا داره میفروشه، اون از سوپرا، اینم از میتسوبیشی. یکی بگه آخه تو که نصف پیشرانه های خودروهای چینی رو تامین میکنی دیگه موتور رنو چی بود؟ انقد دیگه خساست و حسابگری هم بیخوده واقعا. شرکت فولکس با تولید ویرون واسه هر دستگاه فلان میلیون دلار ضرر کرد ولی اعتبار و تجربه ای که از ویرون بدست آورد باعث شد الان زیر مجموعه های فولکس در اوج اقتدار و شکوفایی باشن. ( در ضمن ما از مباحث کاهش هزینه ها، پلتفرم مشترک و این چیزها آگاه هستیم)
#ali.m#
۸ تیر ۱۳۹۸“در ضمن ما از مباحث کاهش هزینه ها، پلتفرم مشترک و این چیزها آگاه هستیم”
?خب این دلیل کمی هم نیست .
و نمیدونم چرا اینقدر رو پیشرانه حساس شدن همه .
لنسر قراره حس خوبی بده ب راننده با اسمش ،ظاهرش ،قدرتش و…
حالا چ فرقی میکنه مهندس های رنو پیشرانه بسازن براش با میتسوبیشی . اینم در نظر بگیرید ک اینا شریکن .
مگه مثلا مهمه که روی ائودی موتور مشترک با فولکس و پورشه یا…. باشه؟
یا فرقی میکنه که وانت بنز بر اساس پلت فرم نیسان ساخته شه یا فورد یا خود بنز؟
مهم حال و هوا و حسی هستش ک ماشین قراره به رانندش بده.
دانیال
۹ تیر ۱۳۹۸لنسر که رنو میگرفتی همه عمر/ دیدی که چگونه رنو لنسر گرفت :/
فکرشون کن نصف بیشتر تولیدات چین دارن از موتور و گیربکس میتسو یا کپی هاش تحت لیسانس استفاده میکنن خود میتسو میخواد از رنو استفاده کنه :)