سالها پیش از این، اعجوبهای به نام پاجرو در خیابانهای کشورمان خودنمایی میکرد، در آن دوران، این مدل سایهای از ثروت و رفاه صاحبانش را بازتاب میداد و رنگآمیزیهای دوگانه و بسیار جذابش نیز دراینبین بسیار تأثیرگذار بود. در آن ایام، یعنی اوایل دهه ۷۰ شمسی، خبری از رقبای کرهای نبود و به مخیله کسی هم خطور نمیکرد که چینیها روزی خودروساز شوند، چه برسد به اینکه به قلمرو کراس اوورها هم دستاندازی نمایند!
ردیف | نام خودرو | تعداد وارد شده (دستگاه) |
۱ | هیوندای سانتافه | ۶۸۳۴ |
۲ | کیا اسپورتیج | ۵۰۸۶ |
۳ | هیوندای IX35 | ۴۳۱۰ |
۴ | جیلی امگرند X7 | ۲۱۵۴ |
۵ | تویوتا RAV4 | ۲۰۷۱ |
۶ | رنو داستر | ۱۰۸۶ |
۷ | ب ام و X3 | ۵۹۹ |
۸ | میتسوبیشی ASX | ۳۹۱ |
۹ | بریلیانس V5 | ۳۰۰ |
۱۰ | سانگ یانگ اکتیون | ۲۶۰ |
شاید پیش خودتان فکر کنید که حجم واردات یک برند، دلیل بر محبوبیتش در بازار نیست و چه بسیار خودروهایی که پیش از این به طور انبوه وارد شده و هماینک نیز در سولهها و یا نمایشگاهها در حال خاک خوردن هستند! ممکن است حق با شما باشد، ولی اینطور هم میتوان گفت که واردات مستمر یک مدل خاص، آنهم در عرض چند سال و به نحو پیدرپی، گواه روشن و واضحی است از تمایل بازار و مصرفکنندگان نسبت به آن خودرو.
با مشاهده جدول مذکور این نکته بر ما آشکار میگردد که برندهای کرهای و تا حدی چینی، در بازار کراس اوورهای وارداتی، از رتبههای بالایی برخوردارند. در رأس این خودروها و شاید تمامی مدلهای وارداتی به ایران، خودروی هیوندای سانتافه است که حکمرانی میکند؛ امری مبرهن که قابل انکار نبوده و در جادهها و خیابانها هم کاملاً مشهود است. در این میان، عدم حضور مؤثر و قوی رقبای آمریکایی، آلمانی و ژاپنی نیز تا حد زیادی به تثبیت این وضع مدد رسانده است. نکته جالبی که هماینک شایان توجه است، افزایش فروش تویوتا RAV4 در این بازار است که در قیاس با نسل پیشین خود موفقیت قابلملاحظهای را کسب نموده و نبرد جانانهای را هم با هماوردان کرهایاش در پیش گرفته است! در این میان، برند ژاپنی میتسوبیشی و تنها نماینده آن ASX، در ته جدول جای دارد که خیلی پایینتر از شایستگیهای این خودروست. شاید یکی از مهمترین علل مسئله مذکور عدم توسعه شبکه نمایندگیهای این برند در سرتاسر کشور میباشد. امری بسیار مهم که اکثر نمایندگیهای شرکتهای ژاپنی در کشورمان عنایت چندانی بدان ندارند. چندی پیش طی یک رویداد از خودروی شاسیبلند اوتلندر رونمایی شد. این خودرو با توجه به مختصاتی که دارد با خودروی هیوندای سانتافه در یک گروه قرار میگیرد. به همین لحاظ و برای رقابت بهتر با این خودرو، در حال حاضر بهایی که برای این مدل در نظر گرفته شده حول و حوش ۱۷۵ میلیون تومان است، که با توجه سوابق خوب این برند در کشورمان و نیز ژاپنی بودن محصول کاملاً قابلتأمل است. این خودرو به اکثر نقاط دنیا صادر شده و روایتهای گوناگونی هم از آن به رشته تحریر درآمده است که بنده در بین آنها بخشهای از سایت ادموندز آمریکا را گزینش نمودم. امیدوارم که این مطلب کمی بیشتر بتواند گرهگشای نیازهای شما باشد.پیشرانه و عملکرد
در حال حاضر میتسوبیشی اوتلندر با دو نوع پیشرانه در بازار آمریکا عرضه میشود. یکی از این دو، ۲.۴ لیتر حجم دارد و در مدلهای ES و SE به کار میرود. این موتور با خود توانی معادل ۱۶۶ اسب بخار را به ارمغان آورده و گشتاور خروجی آن نیز برابر با ۲۳۲ نیوتن متر است، این پیشرانه به صورت استاندارد به گیربکس CVT مجهز است. در حال حاضر مدل ES اوتلندر فقط به صورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود، در حالی که مدل SE آن هم به صورت تک و هم به صورت دو دیفرانسیل روانه بازار میگردد. در زیر کاپوت مدل GT پیشرانهای ۶ سیلندر جای دارد که توانی برابر با ۲۲۴ اسب بخار را دارا بوده و گشتاور آن نیز معادل ۲۷۶ نیوتن متر است. این موتور به همراه سیستم چهار چرخ متحرک (ALL WHEEL DRIVE یا AWD) و گیربکس ۶ دنده اتوماتیک عرضه میشود. در تستی که پیش از این سایت ادموندز انجام داد، مدلهای ۶ سیلندر این خودرو شتابی معادل ۷.۶ ثانیه را در – صفر تا ۶۰ مایل- به ثبت رساندند. (در برخی از منابع ۹ ثانیه هم ذکر شده است)
توضیح: تمامی نمونههای اوت لندری که قرار است در آینده نزدیک به ایران وارد شوند، مجهز به سیستم (FOUR WHEEL DRIVE یا 4WD) به همراه کلید سه وضعیتی AUTO، 2WD و 4WD LOCK هستند.رانندگی
شتاب گیری با پیشرانه ۴ سیلندر (۲.۴ لیتری) میتسوبیشی اوت لندر روح و روانتان را به هیجان نمیآورد. اگر بیشتر مواقع در شهر رانندگی میکنید این موتور عملکرد رضایت بخشی دارد، اما چنانچه به طور مدام در بزرگراهها در حال تردد هستید، این موتور توان کافی را برای یک رانندگی لذتبخش به همراه ندارد. بهعلاوه، بهواسطه طبیعت گیربکس CVT، مدتی طول میکشد که در اتوبانها دور موتور خودرو متناسب با سرعت آن افزایش یابد و پیامد ناخواسته این کار هم افزایش صداهایی است که بهنوبه خود از جذابیت این عمل میکاهند (موتورهای ۴ سیلندر به صورت استاندارد با گیربکس CVT عرضه میشوند). بیتردید پیشرانه ۶ سیلندر آرامتر بوده و توان بیشتری را هم ارائه میدهد، اما هنوز هم آن قدرت و هیجانی را، که بالقوه در موتورهای ۶ سیلندر و یا ۴ سیلندر توربو رقبا وجود دارد را در آن نمییابید.
طراحی داخلی و تجهیزات ویژه
شاید بیشترین کمبود و نقیصهای که در نسل پیشین میتسوبیشی اوتلندر قابلملاحظه بوده است، فضای داخل کابینش بود که با قرار گرفتن در درون آن حسی از ارزانی آدمی را فرا میگرفت. اما در اوت لندر مدل ۲۰۱۴ این معضل با بازسازی و بهسازی کابین و بهکارگیری مواد مرغوبتر ونیز طراحی جذابتر کاملاً اصلاح شده است. (در برخی از منابع دیگر هم به مواد نرم و با کیفیت مورد استفاده در داشبورد این خودرو اشاره شده است)
صندلیهای جلو در کنارههایش کمی سفت به نظر میرسد، ولی جای پای خوبی را به سرنشینان عرضه میکند. صندلیهای ردیف دوم هم میتوانند جهت راحتی بیشتر سرنشینان جهت دراز کشیدن و یا لمیدن، به سمت جلو و یا نیز نزدیک درب عقب خودرو جابهجا شوند. بیشتر مشتریان صندلیهای ردیف سوم را برای این خودرو سفارش میدهند، اما این صندلیها تنها برای این مناسباند که در برخی مواقع کودکان خردسال از آن استفاده نمایند.ایمنی
از تجهیزات ایمنی میتسوبیشی اوت لندر میتوان به مواردی همچون سیستم ضد بلوکه ترمز، سیستم کنترل کشش و نیز کنترل پایداری خودرو، سیستم کمکی شروع حرکت از روی تپهها، ایربگ زانویی سمت راننده، ایربگ های سمت صندلیهای جلو و ایربگ های پردهای اشاره کرد.
از گزینههای الکترونیکی ایمنی نیز میتوان به مواردی همچون سیستم هشداردهنده انحراف از مسیر حرکت، سیستم هشداردهنده برخورد از جلو ونیز کاهش سرعت خودرو متعاقب آن و همچنین به سامانهای اشاره نمود که تصادف قریبالوقوع از ناحیه جلوی خودرو را ردیابی نموده و در پی آن راننده را هوشیار مینماید و در صورت عدم عکسالعمل مناسب از طرف راننده، ترمزها را فشرده و خودرو را کاملاً متوقف میکند. این سیستم معمولاً در سرعتهای زیر ۲۰ مایل وارد مدار میشود. تمامی مدلهای GT این خودرو برای توقف از سرعت ۹۶.۵ کیلومتر بر ساعت به مسافتی معادل ۳۷.۵ متر جهت عمل ترمزگیری نیازمندند.در آزمون دولتی تست تصادف، میتسوبیشی اوت لندر (مدل AWD)، رویهمرفته ۵ ستاره را در زمینه محافظت کسب نمود، که این شامل ۴ ستاره برای تمامی برخوردهای از ناحیه جلوی خودرو ونیز ۵ ستاره در زمینه محافظت از کنار نیز میگردد.
همچنین این خودرو از موسسه بیمه ایمنی بزرگراههای آمریکا (IIHS)، بهترین امتیاز ممکن را در تمامی بخشهای بدنه دریافت نمود و در تمامی بخشها اعم از مقاومت سقف، برخورد از نیمه جلوی خودرو (MODEREATE OVERLAP) و برخورد از کناره جلوی خودرو (SMALL OVERLAP) و نیز برخورد از کنار و همچنین ضربه به سر سرنشینان، بالاترین نمره را که همان خوب (GOOD) باشد را به دست آورد.
بهعلاوه این مدل ۵ ستاره را هم از موسسه ایمنی EURONCAP دریافت کرد. این خودرو به طور استاندارد به ۷ ایربگ ایمنی مجهز است.نکات مثبت این خودرو (از دیدگاه سایت ادموندز)
- مصرف سوخت بهصرفه و بهتر از حد میانگین این کلاس
- جذاب و گیرا
- کیفیت بالای درون کابین
- دسترسی به سیستم هشداردهنده برخورد از ناحیه جلوی خودرو
نکات منفی این خودرو (از دیدگاه سایت ادموندز)
- کمبود و تنگی جا در ردیف سوم صندلیهای خودرو
- ماکزیمم ظرفیت بارگیری آن کمی کمتر از رقبای برترش در این کلاس است
- هندلینگ مبهم (نه چندان دقیق)
مشخصات فنی
پیشرانه ۲.۴ لیتری:
توان: ۱۶۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور/ دقیقه (در مدل ۲۰۱۵ توان این پیشرانه به ۱۷۰ اسب بخار ارتقاء یافته است)
گشتاور: ۲۳۲ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور/ دقیقه
صفر تا صد: ۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر
گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک CVT
مصرف سوخت ترکیبی: ۹.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
پیشرانه ۳ لیتری:
توان: ۲۲۴ اسب بخار در ۶۲۵۰ دور/ دقیقه
گشتاور: ۲۷۶ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور/ دقیقه
صفر تا صد: ۷.۶ ثانیه (در برخی از منابع ۹ ثانیه هم ذکر شده است)
حداکثر سرعت: ۲۰۰ کیلومتر
گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی: ۱۰.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع:۴۶۵۵/۱۸۰۰/۱۶۸۰ میلیمتر
فاصله دو محور: ۲۶۷۰ میلیمتر
وزن:۱۴۰۰ الی ۱۸۲۰ کیلوگرم
برخی از تجهیزات این خودرو
فرمان برقی
آینههای برقی گرم شونده
صندلیهای گرم شونده جلو
سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک و دو ناحیهای
سیستم صوتی بر روی فرمان + بلوتوث + MP3 + USB + IPOD
سیستم صوتی ROCKFORD با ۷۱۰ وات قدرت و ۹ عدد بلندگو (۶ بلندگو به صورت استاندارد در تمامی مدلهای ۴ سیلندر وجود دارد)
صندلیهای چرمی
سیستم دستورات صوتی (برای بهرهگیری از تلفن و نیز کنترل سیستم صوتی خودرو)
سانروف
لامپهای زنون در چراغهای جلوی
لامپهای LED در چراغهای عقب
صفحه نمایشگر کنسول وسط با دوربین دید عقب
سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل)
صندلیهای برقی
دکمه استارت
رینگهای آلومینیمی ۱۸ اینچی
رادیو ماهوارهای
تریم چوبی برای داشبورد و داخل خودرو
صفحه لمسی ۷ اینچی
سیستم ناوبری NAVIGATION))
سنسور باران
سنسور پارک عقب
ریموت استارت
بهای خودرو
در ایران: ۱۷۴.۹ میلیون تومان (مدل ۲.۴ لیتری – ثبت نامی)
در امارات: ۸۹,۰۰۰ الی ۱۲۰,۰۰۰ درهم
توضیح: تمامی خودروهای اوت لندری که در حال حاضر به بازار امارات صادر میشوند ساخت کشور ژاپن است.
نوشته: سام کاویانی
محمدرضا ♥BMW♥
۲۸ آذر ۱۳۹۳طراحیش یکم خسته کنندس
فورد
۲۸ آذر ۱۳۹۳طراحی بیرونش یکم خسته کننده است برعکس طراحی داخلی ولی کیفیت میتسو بیشی فقط اونایی که تجربه اش کردن می دونن که چقدر عالیه
AliZeus
۲۸ آذر ۱۳۹۳خدا قوت خسته نباشی.. :D
از بغل خوبه ولی جلوش و مخصوصا عقبش میتونست بهتر باشه…
MAFIA
۲۸ آذر ۱۳۹۳یکم نپختست و مثل سوشی میمونی
ماهی خام.
Ehsan
۲۹ آذر ۱۳۹۳اصل سوشی برنجشه نه ماهیش !
سهیل
۲۸ آذر ۱۳۹۳این هم مثل همسفرش (میراژ) تجربه ی خوبی رو تو ایران نخواهند داشت.
از طرفی هم وقتی که رده بالا ها در رده های پایین واردات میگیرن نمیشه انتظار داشت خریدار ایرانی به کیفیت و ماندگاری محصول فکر کنه…
فرکانس
۳۰ آذر ۱۳۹۳به نظر من اگه خدمات پس از فروش خوبی بده( که نمیده) ، خرید این خیلی عاقلانه تر از کره ای هاست.
ضمنا آقای کاویانی، بابت مطلب بسیار ممنون.
سام
۳۰ آذر ۱۳۹۳با سلام
لطف داری دوست عزیز، انجام وظیفه بود.
overclock
۲۸ آذر ۱۳۹۳اقای کاویانی خیلی دنبال همچین برسی کاملی در مورد outlander بودم خیلی عالی بود ممنون
سام
۲۹ آذر ۱۳۹۳با سلام
خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما
overclock
۲۹ آذر ۱۳۹۳اقای کاویانی اگه فرصت کردید ممنون میشم از لنسر 1800تیپ ۴هم مطلب بنویسید .
سام
۲۹ آذر ۱۳۹۳با سلام
در صورت کسب منابع، حتما به این خواسته شما جامه عمل می پوشانم.
جهانگیر
۲۸ آذر ۱۳۹۳به خدا اگه این هم وطن های گرامی یه کم از عقلشون استفاده کنن به جای سانتافه اینو میخرن
محمد
۲۸ آذر ۱۳۹۳از لحاظ قیافه که هیچی واس گفتن نداره الکی گنده کردید این ژاپنی ها را
علی آهنگر
۲۸ آذر ۱۳۹۳شما درست میگی محمد جان جنس ژاپنی قیافه و امکانات نداره اما از لحاظ دوام و عمر مفید چند برابر کره ای های مشابه کار میکنه
به هر حال حتما کره داره با این همه ظاهرسازی یه کم کاری هم میکنه که قیمت خودروهاش از خودروهای مشابه ژاپنی کمتره
به قول این فرانسوی ها : ما انقد پولدار نیستیم که جنس ارزان بخریم
کاله
۲۹ آذر ۱۳۹۳در کشوری مثل تایلند شما ندرتا با خودروهای کره ایی مواجهه می شوید چرا که تایلندی ها به دلیل استهلاک بالا اعتقادی به خودروهای کره ایی ندارند!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ آذر ۱۳۹۳درود .
من بین ژاپن و کره ، ژاپن رو انتخاب میکنم .
خاوری
۲۹ آذر ۱۳۹۳اصلا خوب از کار درنیومده ..میتسو زده تو خاکی بیخیال همه اعتبار و ارزشش شده
علی آهنگر
۲۸ آذر ۱۳۹۳اما به نظر من شما داری اشتباه میکنی
من و شما بر اساس تعصب روی ژاپن به عنوان یکی از کشورهای تولید کننده ی خودرو های با کیفیت و امکانات خاص در طول چند دهه ی قبل این حرف رو میزنیم اما اون مشتری که میره پول واسه ی خرید ماشین بده به چیزایی مثل ظاهر قدرت و گشتاور و امکانات نسبت به قیمت توجه میکنه.
درسته منم میدونم که جنس ژاپنی 10 برابر کره ای عمر داره اما مشتری توی نمایشگاه , ماشینِ 10 سال دیگه رو نمیبینه بلکه ماشین فعلی رو میبینه
میلاد
۲۸ آذر ۱۳۹۳قدرت و گشتاور؟!
عمرا اونی که خروس نشان می خره اینا واسش مهم باشه.
علی آهنگر
۲۸ آذر ۱۳۹۳خب توی ایران که کسی نمیخواد با این ماشین بزنه به کویر
ایرانیا اصولا شاسی بلند رو میخرن که از ماشین بغل دستیشون پشت چراغ قرمز بالا تر نشسته باشن
امیرحسین
۲۸ آذر ۱۳۹۳چه قدر این ماشین های ژاپنی زشتن…
کی میاد سانتافه رو ول کنه این ماشین کسل کننده رو بخره؟
AMIN
۲۸ آذر ۱۳۹۳اتفاقا تیپ این ماشین دیرتر از مد میفته و لی سانتافه همین الانشم داره کمتر توجه جلب میکنه…
من رنگ مشکیشو دیدم واقعا در عین سادگی جذابه…
کره ای ها دست مشتریاشو خوندن که به قول دوستمون تو نگاه اول خرید ماشینو برمیدارن که مطمئناواسه سانتافه صادق تره…
ولی این میخوره واسه شخصیت هایی باشه که منطقی تر باشن نه دنبال ظاهری تند و تیز و ماتیکی…
shahin
۲۹ آذر ۱۳۹۳ببخشید سانتافه دقیقا چیزش بده؟؟؟؟؟
احسان آرسنالی
۲۹ آذر ۱۳۹۳من که تو این ماشین توانایی رقابت با سانتافه رو نمیبینم درضمن اون کسایی که میایید و میگید سانتافه بد و اله و بله و اینا یه سوال!!! آیا شما بیشتر میدانید یا مردم آمریکا که هر مدل ماشین دارند و سوار شدند و سانتافه رو از این بیشتر میخرند!!؟ (جمله ادبی شد)
ارمان
۲۹ آذر ۱۳۹۳این ماشین کسل کنندست قبول اما یه سوال سانتافه حتی دید خوبی از جلوی ماشین نمیده و بعد از 2سال همه بدنش به سرو صدا میوفته کسل کننده نیست؟ حق با شماست چون بنده هم کیا داشتم اسپوتیج 2009 و i30 2011 به نظرم بعد دو سال اگه به طور متوسط 40.000 تا کار کرده باشین باید به فکر عوض کردن ماشین باشین البته اگر وسواس در کیفیت رانندگی براتون مهمه , اما جواب درست اینه که سانتافه کسل کننده نیست چون بعد دو سال باید ماشینو عوض کرد کلیم حال میده :)
محمد علي
۲۹ آذر ۱۳۹۳دوست عزیز شما خمدت تا حالا کسی رو دیدی ؟؟؟؟؟
ما دو نسل إز أین ماشین رو قبلا داشتیم سانتافه یکی إز کم استهلاک ترین خودرو هایی بود که داشتیم بعدشم أین رو با خودرویی چینی مقیاسه نمی کنم با أرایکس ۳۵۰ که یک سال سوارمیشیم مقایسه میکنم سانتافه حتی بعد إز ۱۲۰ هزارتا به صدا هم نیفتاده بود من بجز بی ام و به برند دیگه ای تعصب ندارم
اما اگه من باسم بخاطر خدمات و لوازم یدکی و جانبی به أین نگاه هم نمیکردم
hamid reza
۱۷ بهمن ۱۳۹۳والا اون اوایل که تازه واردات ازاد شده بود ما یه سانتافه خریداری کردیم. یک هفته هم نتونستیم نگهش داریم موتور توانایی کشیدن جثه سنگین رو نداشت و ترمز هم توانایی نگه داشتنش. شما که با ار ایکس مقایسش کردی میشه بگی از چه نظر به هم شبیهن؟ فقط میشه گفت هردو شاسی بلند هستن همین
ما
۲۹ آذر ۱۳۹۳آقای آرمان من مطمئنم اگر شما دو خودروی یاد شده رو داشتید و بعد از 40000 به سروصدا افتاد رانندگی شما مشکل داره.
من یک سوناتای 2009 دارم تا الان 57000 رفته و یک سوناتای YF 2012 هم دارم که تا الان 80000 رو هم رد کرده (اولی مال خودمه دومی مال شرکت نیاین کامنت الکی بزارید که چه کاریه دوتا ماشن مثل هم و این حرف ها)خدا شاهده هر دوتاش رو که سوار میشید انگار ماشین صفره. بالاخره هرچیزی عمری داره و اینام کم کم به سر و صدا و خرج و تعمیر می افتن ولی تجربه من به شخصیه اینکه کره ها روز به روز دارن بهتر و بهتر میشن و ژاپنی ها(اگر نیسان رو در نظر نگیریم و سایر شرکت هایی که تو ایران زیاد نیستن مثل سوبارو) به خصوص تویوتا هر روز دارن پسرفت میکنن یا در بهترین حال پیشرفت چشمگیری ندارن. در ضمن کلا الان بازار خودرو هم شده بازار مصرفی حتی بنز و بی ام دبلیو هم دیگه عمر و کیفیت سابق رو ندارند. شما میتونید برای مثال یک S500 چندسال پیش رو با یک s280 30 سال پیش مقایسه کنید ببینید عمر دوام و کیفیت کدومشون بیشتره.
توی ایران خرید خودرو ها کره ای الان عاقلانه تره. مگه اینکه وارد کننده های خودرو های ژاپنی قیمت هاشون رو پایین بیارن. اونجوری خرید زاپنی ها با صرفه تر میشه.
مخلص کلوم دور نیست روز که بازار رو این چینی ها بگیرن و له له بزنیم برای همین کره ای ها!
شرکت ما 2 سال یه جیلی هم خریده زیر پای یکی از معاونین بوده. طرف به ماشین هم اهمیت میده.اولاش خوب بود اما الان هر از جند گاهی یک حالی به طرف میده. ولی من مطمئنم اگر شما دو سال دیگه یه جیلی دیگه بخرید کیفیتش بسیار بهتر شده باشه. کره و چین دارن به سرعت باد پیشرفت میکنن.
بد به حال ما که بعد از 40 سال مونتاژ تازه رسیدیم به سراتو نسل قبل و چانگان و بستورن و این خودرو های نامعروف چینی.
تازه به اینام رحم نمیکنیم از کیفیت نداشته جنس چینی هم کم میکنیم. یعنی هنرمندیم.
یا حق
ارمان
۳۰ آذر ۱۳۹۳اقای ما عزیز بسیار نظرتون رو زیبا نوشتین اول اینکه سو تفاهم نشه من خیلی بازار ایران مد نظرم نیست و به صورت کلی خدمتتون از تجربه شخصی گفتم و صد البته که میزان پیشرفت در طی زمان یک حقیقت هستش اما مسلما چین داره با استفاده از علم و تجربه دیگر کمپانی ها به این پیشرفت ها میرسه البته ما همین کارو هم نکردیم , با این حال من هنوز هم ایرادات بزرگی در ماشینهای کره ای میبینم و مقدار سرو صرا شاید برای من که یکم وسواس به خرج میدم ناراحت کننده باشه اما این همه جلال و زیبایی مثلا نقاط کور بیشمار رو به همراه میاره ضمن هنوز استقلال کامل رو در ماشینهای کره ای نمیبینم با این حال نظر شما رو از این رو برداشت میکنم که شاید از 2011 به بعد کیفیت محصولات بهتر شده اما یه سوال چرا تویوتا کمری دوستم که 2010 هستش و همچیزش ساده به نظر میاد اینقدر تازه نفس تر به نظر میاد ؟
4MATIC
۲۸ آذر ۱۳۹۳توایران به میتسو بیشی اوتلندر می گن اقای بد اقبال چون رقیبای قوی مثل سانتافه وسورنتو وحتی راو4داره
ولی باز به هرحال زاپنیه
4MATIC
۲۸ آذر ۱۳۹۳اون موقعی که پاجرو توخیابونا جولان می داد هیچ رقیبی نداشت ولی الان فکر نکنم این حتی بتونه باسانتافه نیوقیس رقابت کنه
این 175 ملیون که می بینین بعد دو ماه به215 ملیون می رسه
تابوده همین بوده
AMIN
۲۸ آذر ۱۳۹۳این حرفتو قبول دارم که میتسو نمیتونه تو ایران با سانتافه رقابت کنه…
چون میتسوبیشی خاص پسند و سانتافه همه پسنده…
و تنها علتشم ظاهرشه و نه هیچ چیزه دیگه…
مثلا من اون صدایی رو که از دهنه اگزوز نیسان مورانو 2008 موقع تیک اف بیرون میاد با 20 تا سانتافه عوض نمیکنم چون مو رو بدنم سیخ میشه.. و مورانو هم خاص پسند بود..
البته واقعا باید به کره ای ها احسنت گفت که اینقد خوب اومدن جلو و پیشرفت کردن… ولی چه کنم که اوشین برام جالبتره تا سونجائو
4x4
۲۹ آذر ۱۳۹۳منم موافقم نمایندگی میتسو تو ایران خیلی گرون میفروشه و سریع قیمت و بالا میبره
نمونش هم asx که اگه کسی تو یکسال دنبال کرده باشه میبینه که چقدر بالا رفته قیمتش!
حميد
۲۸ آذر ۱۳۹۳خودروهای ژاپنی که زشت نیستند مخصوصا تویوتا که اکثرا تو أمریکا طراحی می شوند
چند روز تویوتا سوار شو اگه تونستی دیگه سوار سانتافه بشی که داشبورد و کل داخلش از پلاستیکه اونوقت نظر بده.
اکثرا قشرهای کارگری و دانشجو ها ماشین کره ای می خرند
پارسا
۲۹ آذر ۱۳۹۳ببخشید گفتم یک نکته ایو ذکر کنم من پدرم استاد رسمی دانشگاه است تو رشته ی مکانیک پونزده سال پیش دکترا گرفته زورمون به خرید کره ای نمی رسه فک نکنم دانشجو ها یا کارگر ها بتونن کره ای بخرن
shahin
۲۹ آذر ۱۳۹۳داشبورد سانتافه از پلاستیکه درست
داشبرد تویوتا از چیه مگه؟ اونم پلاستیکه مگه تویوتا طلا یا نقرست
4MATIC
۲۸ آذر ۱۳۹۳اخه این که هم شاسی بلنده وهم وزنش یاده وموتورش هم که 2400 هستش وبرای یک شاسی بلند7نفره واقعا ضعیفه پس دنده پشت فرمان یاهمون شیفتر برای چی می خواد
دنده پشت فرمون برای یه ماشین قوی هستش نه برای این
ارمان
۲۹ آذر ۱۳۹۳چون گیر بکسش cvt هستش پس باید یه حالت دستی بده با توجه به اینکه افرود هستش این احتمال قوی تره و 100% از گیر بوکس روانیه هوندا بهتر جواب میده
4MATIC
۲۸ آذر ۱۳۹۳این رقیب توسان واسپورتیج نیست ولی تو رنج قیمت توسان واسپورتیجه به نظرمن اگه کسی 150ملیون بخواد بده به این دوتا یه کم دیگه بزاره روش می تونه اوتلندر بگیره وواقعا هم توسان واسپودتیج یه چرخ این هم نیستن
ولی عمرا اگه اوتلندر به سانتافه برسه
ارمان
۲۹ آذر ۱۳۹۳به غیر از شکل و قیافه 2 دلیل بیارید عنایت بفرمایید 30 ملیون تومان ارزون تر هستش که خودش پول یه سمند
hero
۲۸ آذر ۱۳۹۳ساخته شده برای یک عمر زندگی
بدون ماشین ژاپنی هرگز
REZA . JUST TOYOTA
۲۸ آذر ۱۳۹۳ابهت خاصی داره
تقریبا مثل پاجرو هست
طراحی عقبش یه جورایی امریکایی هست و جلوشم که مثل بقیه میتسو ها
شاید یه خورده مثل رنج روور هم باشه
کیفیتش هم که مثل بقیه ژاپنی ها بینظیر هست
ولی به نظر من موتورش میتونست بهتر باشه
عاشق ای گریبوکس cvt ها هستم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ آذر ۱۳۹۳درود .
یادش بخیر هرکی تو دهه ی 70 بنز . پاترول . پاجرو . گالانت . و …
داشت پولدار به حساب می امد . اما هنوزم پاجرو ابهت خاص خودشو داره .
تو مجله ماشین خوندم که اون پاجروهایی که گروه بهمن تولید کرد ، علتش
سیاسی بود نه اقتصادی .
امیدوارم که میتسوبیشی هم به دوران اوجش برگرده .
اون موقع گالانت ها روی گلگیراشون یک چراغ های کوچکی داشت که دنیایی بود
برای خودش . کسی میدونه این جایگزین پاجرو شده یا در کنار پاجرو تولید
میشه ؟
احسان آرسنالی
۲۹ آذر ۱۳۹۳اگه اشتباه نکنم چند ماه قبل پاجرو و پاترول هردو مدل2014 رو باهم مقایسه کرده بودند.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ آذر ۱۳۹۳درود .
کجا ؟؟؟؟
احسان آرسنالی
۲۹ آذر ۱۳۹۳دوتا لینک برات میزارم یکی مقایسه پاجرو با پرادو هست اون یکی هم مقایسه پاجرو با پاترول برحسب مشخصات البته تو اون سایت میتونی هرماشینی رو مقایسه بکنی. در مورد اون مقایسه ای که هم گفتم تو تی وی دیدم یادم نمیاد کدوم شبکه بود.
http://uae.yallamotor.com/new-cars/compare/nissan-patrol-safari-2014-3089-vs-mitsubishi-pajero-2014-2354
http://m.drive.com.au/new-car-comparison/mitsubishi-pajero-exceed-v-toyota-prado-altitude-20141031-3jaun.html
ارمان
۳۰ آذر ۱۳۹۳میلاد این از پاجرو به سری کوچیکتر حساب میشه
ارمان
۲۹ آذر ۱۳۹۳اقای سام عزیز بسیار مطلب خواندنی بود , تشکر میکنم
سام
۲۹ آذر ۱۳۹۳با سلام
لطف داری دوست عزیز، انجام وظیفه بود.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ آذر ۱۳۹۳درود .
من نمیدونم چرا این مدل با این تفاسیر در گروه بدترین خودروهای سال 2013
در مجله ی کانسومرریپورت قرار گرفته !!!!!!!
نه تنها این مدل بلکه :
1- لینکلن MKS .
2 – سایون TC .
3 – لکسس IS .
4 – هوندا کراس تور .
5 – میتسوبیشی اوت لندر .
6 – میتسوبیشی میراژ .
7 – مرسدس بنز CLA .
8 – نیسان ورسا سدان .
9 – نیسان سنترا .
10 – شورولت اسپارک .
اما خداییش پاجرو یک چیز دیگست .
مهران1
۲۹ آذر ۱۳۹۳اصل شاسی بلند پاجرو.
شلبى
۳۰ آذر ۱۳۹۳پاجرو فوق العادست،واقعا بینظیره،یه پاجرو مدل 1999 رو نزدیک هشت ساله داریم تنها هزینه اى که براش کردیم این بود که یه بار دیسک و صفحه اشو عوض کردیم،،بسیار کم خرج و کم استهلاک
ولیعهد
۲۹ آذر ۱۳۹۳ماشین های ژاپنی از نظر کیفیت و دوام واقعا خوب بودن. اما باید فکر روزی هم باشی که قصد فروش این ماشینو داری. هم ازنظر افت قیمت هم از نظر بورس که سریع فروش میره یا نه؟!!!
E 36
۲۹ آذر ۱۳۹۳قیافه نداره…
تو بازار ایران اگه قیافه ملاک اول نباشه دوم هست!
hamid reza
۱۷ بهمن ۱۳۹۳تو ایران متاسفانه اولویت اول و دوم و سوم اکثریت اونایی که این ماشینارو میخرن قیافه هست
سپهر
۲۹ آذر ۱۳۹۳طراحی بیرونی خیلی کسل کنندس انگار واسه 6-7 سال پیشه یه کمم شبیه پاجرو هست داخلشم ای بدک نیست حداقل بهتر از بیرونشه.
parseh net30
۲۹ آذر ۱۳۹۳از نظر ظاهری بسیار ضعیف می باشد.از میتسو این طرح بعید بود
Ilyar
۲۹ آذر ۱۳۹۳من نمیدونم این کره ای ها چه گناهی کردند که همه دارن به سرش میکوبن …چینی سوار ها دارن ماشینشون رو به رخ کره ای ها میکشن. ..ژاپنی سوار ها هم همینطور …فکر کنم خوب ها تو این دنیا دشمنان زیادی دارن.
4MATIC
۲۹ آذر ۱۳۹۳اقا احسان بالندکروز مقایسه شده بود
RETOLEX
۲۹ آذر ۱۳۹۳مثل همیشه عالی
اینکه نسیم نیست طوفانه
محمد کاظم
۲۹ آذر ۱۳۹۳یکی از دلایل مهم اقبال بیشتر مشتریان به خودروهای کره ای در میان وارداتی ها تعداد بیشتر این خودروها در ایران است چون به تجربه ثابت شده که هر خودرویی از نظر تعداد بیشتر باشد بعد از گذشت چند سال وسایل یدکی ان هم از نظر فنی و هم از نظر بدنه فراوانتر پیدا می شود یعنی به اصطلاح راننده ها پیری خوبی دارد و مشخص است که خریدوفروش دست دوم ان هم راحتتر است نمایندگان خودروهای کره ای زودتر واردات خودرو به ایران را اغاز کردند بنابراین از نظر تعداد از بقیه جلوتر هستند و همین مورد یکی از دلایل مهم اقبال بازار به این خودروها است.
4MATIC
۳۰ آذر ۱۳۹۳فقط جلو پنجرش خیلی بد طراحی شده وبه قشنگی سانتافه هم نیست
4MATIC
۳۰ آذر ۱۳۹۳ILYARچون کره ای ها پیشرفت خوبی داشتن بقیه نمی تونن ببینن البته بعضی هاهم دارن تعصب نگه می دارن
F.A
۱ دی ۱۳۹۳به ژاپن و میتسوبیشی شک نکنید. بسیاری از کمپانی ها افتخار می کنند که موتور میتسوبیشی را روی محصولات خود نصب می کنند. اگر یه ماشین بی دردسر و راحت و مطمئن میخواهید، در خرید ماشین های ژاپنی و صد البته میتسوبیشی (به دلیل قیمت مناسب و بدنه محکم و مقاوم و سبک بخاطر بکارگیری آلیاژ بسیار مرغوب) تردید نکنید و آنها را با ماشین های کره ای مقایسه نکنید.
F.A
۱ دی ۱۳۹۳هیچ وقت فریب قیافه ظاهری و قشکلی ماشین را نخورید چون بابت آن پول میدهید و قراره از آن بی دردسر و مطمئن استفاده کنید. ضمناً بسیاری از ماشین های مطرح و صاحب نام به قیافه ماشین به آن اندازه که شرکت های کره ای به ظاهر خودرو اهمیت میدهند، اهممیت نمی دهند و بیشتر کیفیت را مدنظر قرار میدهند لذا ماشین های ژاپنی عالی هستند. ضمناً فروش ماشین های ژاپنی از کره ای ها راحت تره چون کسی که ماشین دست دوم میخره، به دوام و کیفیت اهمیت میده!
حامد
۱ دی ۱۳۹۳تو ایران یه مدلی جا افتاده که مردم ماشین میخرن 2 تا 3 سال سوار میشن تازه خیلی هم کمتر بعضی ها 1 سال یا 6 ما بعد میفروشن چون تنوع ماشین های وارداتی زیاد شده به خاطر همین دوام و کیفیت ژاپنی ها بخوره تو سرشون. نمیخوام از کره تعریف کنم ولی ژاپن دیگه ژاپن سابق نیست.
F.A
۲ دی ۱۳۹۳اگر قصد خرید suv را دارید و بین راو4 و اوتلندر مردد هستید، ابتدا هر دو خودرو را از نزدیک ببینید و پشت فرمان آنها بنشینید و سپس یکی از آنها را برای خرید انتخاب کنید. اوتلندر به چند دلیل گزینۀ بهتری برای خرید است. 1-مهمترین دلیل اینه که اوتلندر حدود 40 میلیون از راو4 ارزان تره 2-فضای داخل و صندوق عقب اوتلندر به وضوح از راو4 بزرگتره 3-داشبورت راو4 شلوغ و کوچیکه اما داشبورت اوتلندر آرام و باکیفیت و بزرگتره 4-وقتی پشت فرمان اوتلندر میشینی، احساس خوبی به شما دست میده 5-آفرود و هندلیک اوتلندر از راو4 بهتره(مطابق نظر کارشناسان خودرو در اینترنت) ضمناً تا زمانی که دو خودرو را از نزدیک لمس نکنید موارد مذکور قابل درک نیست
F.A
۲ دی ۱۳۹۳در مقایسه بین خودرو های کره ای و ژاپنی؛ کسانی که از خودرو های ژاپنی استفاده می کنند، مردم به نگاه دیگری(نگاه مثبت) به آنها توجه می کنند. در واقع آنها را باکلاس تصور می کنند!!! آیا واقعیت جامعه غیر از این است؟
Ali
۲ دی ۱۳۹۳صد رحمت به ماشین های سانگ یانگ این که خیلی زشت تر از اونهاست