میتسوبیشی

بررسی میتسوبیشی میراژ، ساده و ارزان

به ندرت اتفاق می‌افتد که خودروی جدیدی که وارد بازار می‌شود، تمام صاحب‌نظران بر سطح پایین بودن آن اتفاق نظر داشته باشند، امّا متأسفانه چنین چیزی برای میتسوبیشی و مدل جدید میراژ صدق می‌کند.

میتسوبیشی میراژ
میراژ نه نمی‌تواند با خودروهای شهری رده پایین‌ترش رقابت کند و نه با سوپرمینی‌های بالای سر خود، و در همین حال یک حسّ ارزان‌قیمت و هندلینگ ناموزون را برای سرنشین تداعی می‌کند.

میتسوبیشی میراژ
تریم‌های ارائه شده برای میراژ، ساده‌ترین در نوع خود هستند. دو پیشرانه، دو سیستم انتقال قدرت و سه سطح تریم. در بالاترین سطح میراژ ۳، تکنولوژی‌های مفیدی مانند ورودی بدون‌کلید و حسگرهای پارکینگ ارائه می‌شود. این در حالی است که در تمام مدل‌های میراژ یک ابزار ویژه «اکو متر» وجود دارد که شما را برای آرامش بیشتر در هنگام رانندگی تشویق می‌کند.

طراحی داخلی

فضای خوبی فراهم شده امّا کیفیت پایین مواد به کار رفته، ناامید کننده است.
میتسوبیشی میراژ
اگر بخواهیم به یک نکته مثبت اشاره کنیم، باید گفت که در مقایسه با سایر خودروها در کلاس خودروهای شهری که قیمت مشابهی دارند، میراژ از وضعیت خوبی در فضای داخلی و حجم صندوق عقب برخوردار است. این خودرو مطمئناً فضای بیشتری نسبت به «کولت» در اختیار قرار می‌دهد. امّا تعریف از کابین میراژ را نمی‌توان بیش از این ادامه داد. تنها تریم «گلوس بلک» در مدل‌های سطح بالاتر میراژ است که می‌تواند اندکی حسّ خشک و خسته‌کننده بودن کابین خودرو را تغییر دهد. ضمن اینکه میدان دید از داخل کابین تحت‌الشعاع بالا آمدن خط پنجره و ضخامت ستون‌های خودرو قرار گرفته است.

رانندگی

الهام‌بخش نبودن فرمان و وفور لغزش‌های بدنه
میتسوبیشی میراژ
میراژ از آن دست خودروهایی نیست که یک عشق ماشین بتواند با آن رانندگی کند. ممکن است برخی افراد مشکلی با آن نداشته باشند، ولی برخی اصول رانندگی با میراژ با خودروهای دیگر فرق می‌کند.

کارشناسان تقریباً به هر جنبه‌ای از سیستم فرمان میراژ ایراد می‌گیرند. این سیستم، کُند است، تمایلی که به حفظ مسیر حرکت در وسط خط ندارد و کاملاً خالی از حسّ رانندگی است.  در یکی از بررسی‌ها، چسبندگی «وجود خارجی ندارد» و این در حالی است که وضعیت لغزش بدنه از «بیش از حد» تا «حالت هشدار» متغیر است.

نظرات در مورد کیفیت سواری متفاوت هستند. برای برخی، میراژ ناهمواری‌های کوچک را به خوبی در خود هضم می‌کند و راحتیِ مناسبی را فراهم می‌کند. امّا برای بعضی دیگر، شرایط ناخوشایندی در ناهمواری بزرگتر پیش آمده است. اکثر کسانی که با میراژ رانندگی کرده‌اند، اذعان می‌کنند که این سیستم فرمان کُند، یک مزیّت فوق‌العاده دارد و آن شعاع گردش کوچکش است.

پیشرانه

عملکرد مناسب با موتورهای مقرون‌به‌صرفه
میتسوبیشی میراژ
دو نوع پیشرانه برای میراژ درنظر گرفته شده  که هر دو به صورت سه سیلندر بوده و با بنزین کار می‌کنند. در حالی که موتور کوچکتر یک لیتری تنها با گیربکس دستی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد، امکان انتخاب گیربکس اتوماتیک CVT با موتور بزرگتر ۱.۲ لیتری وجود خواهد داشت.

نگاه‌ها نسبت به عملکرد پیشرانه میراژ نسبتاً خوش‌بینانه است. این خودرو با گیربکس دستی در ۱۱.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میراژ دارای یک موتور سه سیلندر «با شخصیت» و یک گیربکس «سرزنده» است. البته انتقادهایی نیز نسبت به نویز داخل کابین و عملکرد موتور در دور موتورهای بالا وارد است. با این وجود، هنوز هم میراژ یک خودروی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است و در بهترین حالت، می‌تواند ۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف کند.

ایمنی

شرایط نه چندان بد
میتسوبیشی میراژ
میتسوبیشی میراژ شاید نمره خوبی از کارشناسان در بررسی‌ها دریافت نکرده باشد، امّا برخی تجهیزات ایمنی مفید و کاربردی را در خود جای داده است؛ به این معنا که شرایط این خودرو در حفاظت از سرنشینانش، در هنگام وقوع تصادف، چندان هم بد نیست. این خودرو در تست‌های تصادف یورو انکاپ، ۴ ستاره ایمنی دریافت کرده و ۹۰ درصد حفاظت از مسافران بزرگسال را ثبت کرده است.

میتسوبیشی میراژ
لیست تجهیزات استاندارد به کار رفته در میراژ نیز چندان ساده و بی‌پیرایه نیست. به منظور تسهیل (و ایمنی بیشتر) رانندگی با میراژ، یک سیستم کنترل کشش اضافه شده و تجهیزاتی مثل ترمز ضدّ قفل ABS و توزیع الکترونیک نیروی ترمز EBD کار گذاشته شده است. تجهیزات ایمنی واکنشی نیز شامل ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده هستند که در تمام مدل‌های میراژ در دسترس قرار می‌گیرند. همچنین بست‌های ایزوفیکس نیز برای قرار گرفتن صندلی بچه ارائه می‌شوند.

ارزش خودرو در برابر پول پرداختی

پیشرانه مقرون‌به‌صرفه = رانندگیِ ارزان
میتسوبیشی میراژ
قیمت‌گذاری بیشتر مطابق با نمونه‌های موجود در کلاس خودروهای شهری است و به نسبت پولی که برای میراژ پرداخت می‌کنید، تجهیزات زیادی در اختیار شما قرار می‌گیرد. در حالی که میراژ اندکی نسبت به خودروهای سوپرمینی کوچکتر است، قیمت بسیار کمتری نسبت به آنها دارد و بنابراین از ارزش بالایی برای مشتری برخوردار است.

البته نسخه‌های سطح بالاتر میراژ، از جمله مدل با گیربکس اتوماتیک CVT، بسیار گران‌تر هستند. این در حالی است که برخی رقبای دیگر، به خصوص رقبای کره‌ای از هیوندای و کیا، و داچیا ساندرو از رنو، از ارزش بهتری نسبت به این مدل‌ها برخوردارند.

نتیجه‌گیری

میتسوبیشی میراژ
منتقدان واقعاً نمی‌توانند میتسوبیشی میراژ را به کسی پیشنهاد کنند. برخی ممکن است میتسوبیشی را به خاطر قابل‌اعتماد بودن و سادگیِ وسیله نقلیه، و همین‌طور طبیعت اقتصادی خودرو ستایش کنند، امّا رقیبان زیادی برای میراژ وجود دارد که با همین میزان هزینه، شرایط بهتری را برای مشتری فراهم می‌کنند. البته گارانتی سه ساله نامحدود ارائه شده برای میراژ را نیز نمی‌توان به راحتی فراموش کرد.

میتسوبیشی میراژ
خلاصه اینکه، میراژ نه هندلینگ خوبی دارد و نه ظاهر برجسته‌ای در جمع خودروها به نمایش می‌گذارد. پیشرانه‌ها مقرون‌به‌صرفه عمل می‌کنند که این امر، هزینه‌های رانندگی و سواری را پایین نگه می‌دارد. ولی هیچ چیز دیگری در میراژ وجود ندارد که بتوان راجع به آن تعریف و تمجید کرد.

منبع: carwow

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    برای یه ژاپنیِ اصیل عجیبه
    همه ی ماشینای میتسوبیشی قابل احترامن
    من خیلللی asx رو دوست دارم
    اما از همرده های این هیوندای i20 خیلللی بهتره با این توصیف ها

    1. Pooriya_German_BMW

      ۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (584 ديدگاه)

      میتسو یه برند مرده هست که داره با شوک و تنفس مصنوعی ادامه حیات میده
      شاید رنو همینطور که نیسان بیست سال پیش از مرگ نجات داد بتونه میتسو هم نجات بده
      هنوز خاطرات گالانت دوران کودکی تو ذهنم هست
      میتسو دوست دارم ولی نمیشه یه مرده رو دوست داشت تا همیشه
      بین میتسو ای اس ایکس و هیوندا توسان نیو قطعا هیوندای انتخاب منه
      بین میراژ و رقبا قطعا هیوندا ای ۲۰ کرمان موتور
      میتسوبیشی ???? روحت شاد و یادش گرامی

      1. کوروش

        ۱۰ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (1129 ديدگاه)

        دقیقا هرگز و هرگز افتضاحی مثل لنسر جدید فراموش نمی کنم این لعنتی یه زمانی اولوشن می ساخت اسفالت رو اتیش می زد با سری سه سر پیچ با یه سرعت می رفت لنسر ۲۰۱۷ توی پیچ جاده فیروزکوه با ۱۲۰ تا رفتم تو پیچ عقبش در رفت لعنتی …. باورم نمی شه پیچی که ام جی ۳ قبلی خودم و کرولا که ازش پایین تر هستند با همین سرعت رد شدم گیربکس افتضاح کیفیت قطعات داخلی افتضاح رشما شده یک خودروی پیرمردی اخه گیرم موتور و گیربکس رو نمی شد کاری کرد کیفیت پنل و رودری رو نمی تونست در حد النترا بزنه واقعا اعضابم خرد شد

      2. کوروش

        ۱۰ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (1129 ديدگاه)

        من اوتلندر و asx رو نشستم باز خوب بودند به بدی این میراژ و لنسر اصلا نیستند

    2. Sanaz

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من هیوندای i20 دارم قصد دارم میراژ بخرم i20 شتابش صفره

  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    نمیپسندمش، نمیتونه حس و حال یه میتسوبیشی اصیل رو به خریدار بده. تو این رده، محصولات هیوندای حس بهتری بهم میدن.

  3. mzbk

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    این نقد غرض ورزانه نیست آیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    به ندرت این مدل بررسی بی پروا و با دید تخریب کامل تو پدال سراغ دارم.

  4. saeed

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از کی تا حالا هفتاد تا هشتاد میلیون ارزان شده؟؟!!

    1. MAHDI . CHEVROLET

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      البته منظورشون تو خارج از کشوره
      اینجا که همه چی بی منطق گرونه
      مثل پژو ۳۰۱ – ۲۰۰۸ – لیفان ۸۲۰ و…..

  5. Ali

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اگه دقت کرده باشین مقاله ایرانی نیست و فقط ترجمه شده.مشخصه توقع خارجیا از ماشین با ما ایرانیا کلی تفاوت داره!!همین ماشین اگه زیر پای خودمون باشه خییییلی هم لذت میبریم ازش.البته از بحث قیمت های عجیب غریب نمیشه راحت گذشت

    1. M

      ۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (227 ديدگاه)

      نوشته کابین خشک و خسته کنندست ، این طرف باید بیاد بشینه پشت ال نمد تا بفهمه خسته کننده چی چیه !

  6. سروش

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (184 ديدگاه)

    من میراژ رو به ساندرو ترجیح میدم

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      پر واضحه که میراژ از همه نظر بهتر از ساندروهه، کلا لول کاریش بالاتره.

    2. Pooriya_German_BMW

      ۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (584 ديدگاه)

      ساندرو استپ وی به میراژ ترجیح میدم

  7. ahmad

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    احیانا اونور آبی ها در جریان هستن که یه عده تو ایران به میتوسوبیشی میراژ فسقلی میگن ماشین لوکس؟! :\

  8. aston martin

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    از همون روزی که میراژ رو دیدم و برچسب قیمتیش به چشمم خورد حالم از این خودرو بد شد اومدم همینجام گفتن یک عده بهم خورده گرفتن
    بیا اینم نظر منتقدا
    دیگه چه سندی باید باشه

  9. مرتضی

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام
    واقعا اینو میگید ارزان و ساده؟؟؟؟ مشخصه که تمام مطالب رو از سایتهای خارجی کپی می کنید، ولی حداقل شرایط داخل ایران رو هم در نظر بگیرید…..

  10. محمد

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (62 ديدگاه)

    تو خارج این ماشینو دانشجوها و جوونا که پول زیاد ندارن میخرن. من این ماشینو دو ساله دارم. خداییش راضیم. خیلی رانندگی باهاش تو شهر تهران لذت بخشه، خیلی راحته. نسبت به ۲۰۶ که قبلا داشتم میگم. بابام ساندرو داره. میراژ خیلی بهتر از اونه، مصرفشم من تا ۳.۸ به عینه دیدم. کفی بری با سرعت ۸۰ تا میره زیر ۴. ولی خب به درد عشق ماشینا و اونایی که میخوان پز بدن نمیخوره.

    1. Pooriya_German_BMW

      ۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (584 ديدگاه)

      آقا محمد اگه هیوندا ای ۲۰ کرمان موتور می خریدی بهتر نبود؟؟؟؟
      هم زیبا تره هم با پرستیژ تره هم مجموعه فنی بهتری داره خدمات پس از فروش بهتر بازار دست دوم بهتر سایز بزرگتر اطاق ماشین

      1. محمد

        ۹ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (62 ديدگاه)

        من تونستم قسطی بدون سود این ماشین ژاپنی صفر رو بخرم.‌i20 کرمان موتور اولا دو سال پیش نبود. ثانیا ارزش ۲۰ میلیون گرونترو نداره. تازه اقساطیش خیلی گرون تر میشد.

  11. Pooriya_German_BMW

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    رقیب اصلی سایپا کویید
    پدال لطفا یه مقایسه بین میراژ و سایپا کویید بذارید
    هرچند کویید از پیش برنده هست😆😆😆😆
    ژاپنی بازها بیان عشقتون اومد😆😆😆😆
    ژاپن دیگه ژاپن نیست رقابت تنگاتنگی با هند داره
    میراژ رو که میبیبنم یادم به تاتا نانو میوفته

  12. Genius

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    والله این ماشین تو بازار مملکت ما با بهایی نزدیک به 80 میلیون تومان به هیچ وجه من الوجوه وجهه یک خودروی اقتصادی را ندارد و بیشتر در قاموس یک خودروی لوکس ظاهر شده!میانگین درآمد در بین ایرانیان حداکثر به ماهی 2 میلیون تومان میرسد و این یعنی یک دستگاه میراژ کوچولوی اقتصادی در ایران برابر با 40 ماه درآمد خالص یک شاغل میباشد آنهم بشرط ثبات قیمت ها و عدم جهش های ناگهانی در بازار!
    البته حساب دارندگان ژن مطلوب و یا دلالان ارز و سکه و… از این داستان جداست

  13. احسان

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (122 ديدگاه)

    دوست عزیز سایپا کویید نه! سایپا کوییک! اون رنو کوییده!ضمنا میراژ رو با کویید و کوییک و این ماشین ها مقایسه نکنید! میتسوبیشی میراژ یه ماشین شهری، اقتصادی و کم خرجه که ذات ژاپنی داره اما مونتاژ تایلنده! معلومه که کیفیتش باید پایین تر از ASX و اوتلندر باشه

  14. بهنام

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در بیان پایین بودن سطح معلومات نویسنده همین بس که هندلیگ میراژ رو نامناسب میدونه. برعکس این نظر کاملا اشتباه باید گفت از نقاط قوت این ماشین فرمون پذیری مناسبش هست. بیان دیدگاهها با غرض ورزی …

  15. پرهام

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    این ماشینای کلاس میکرو و کامپکت همه جا باید ارزون باشن و به درد شهری مثل تهران خیلی خیلی میخورن ولی وقتی برچسب قیمتا ی تخیلی شونو میبینی قشنگ حالت !!!! تهوع!!!! می گیری !!! واقعا اینجا یه نقطه جدا از دنیاست .

  16. حسین

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    باسلام بنده مدل 2015 میراژگرفتم و2سال دارم استفاده میکنم.بسیار ازاین خودرو راضی هستم.باورکنید توجاده بیشتر با این خودروحال میکنم تا تهران.توجاده انگارروی اب راه میری نرم وراحت وکم مصرف هست.به نظربنده تنها عیبش صنوق خیلی کوچکی داره ودوروزاول زمان میبره تا هندلینگ دستتون بیاد.اصلا ماشین ژاپن طلای 22عیاره

  17. فرهاد

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بررسی های ترجمه شده مناسب بازار ایران نیستن، شما تو بازاری دارید صحبت میکنید که تو همین قیمتهای ‌میراژ ۲۰۷ اتومات ایران خودرو با اون گیربکس و سیستم ترمز داغون داره فروخته میشه، ۲۰۷ ی که تو هیچ کشوری خارج از ایران اجازه‌ پلاک شدن و تردد نداره، در حالی که میراژ تو تمام بازارهای تاپ دنیا مثل آمریکا یا استرالیا حضور داره، این بررسی هایی که بد میگه از این ماشین مربوط به بازار خارج از کشور هست، مثلا منتقد خودرو تو آمریکا تا حالا سمند و ۲۰۷ و ۲۰۶ و پیکانتو ندیده که به میراژ کمترین نمره رو میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا