تنها ۴ سال از عمر میتسوبیشی اوتلندر اسپرت که در اروپا و بسیاری از بازارها نظیر ایران با نام ASX شناخته می شود، میگذرد، ولی به نظر عمری بیشتر از این دارد. از جمله مزیّتهای این مدل مصرف سوخت بهینه و ضمانت گسترده آن است. با این حال، این موارد باعث نمیشوند که نکات ضعف اوتلندر را نادیده بگیریم. از آنجا که مجله ادموندز آمریکا این مدل را تست کرده، نامگذاری آمریکایی آن را استفاده نموده که برای ملموس تر شدن مطلب برای مخاطبان ایرانی، در ادامه از همان نام ASX استفاده می کنیم تا بین این مدل و اوتلندر هم تمایز برقرار گردد.
میتسوبیشی ASX یا اوتلندر اسپرت مدل ۲۰۱۵ یک شاسیبلند کامپکت ۵ سرنشینه است که دارای پلتفرمی مشترک با شاسیبلند بزرگتر اوتلندر و لنسر سدان است. شروع قیمت آن از ۲۰ هزار و ۴۲۰ دلار برای مدل پایه ES همراه با گیربکس دستی است. در عین حال، یک سیستم انتقال متغیر پیوسته (CVT) نیز با هزینه اضافی ۱۲۰۰ دلار در دسترس خواهد بود. تریم بعدی، SE است که در این بررسی نیز مورد استفاده قرار گرفته است و تنها با سیستم CVT و با شروع قیمت ۲۳۶۲۰ دلار عرضه میشود. با این قیمت بالاتر، به امکاناتی مانند چراغهای نوربالای زنون، استارت و ورودی بدون کلید، گرمکن صندلیهای جلو، دوربین نمای عقب و یک نمایشگر لمسی ۶ اینچی دسترسی پیدا میکنید. همچنین در ASX SE تستشده یک پکیج آپشن «تورینگ» اضافه شده که شامل یک سقف آفتابگیر پانوراما، سیستم راهبری، طراحی چرم داخلی، سیستم صوتی پرمیوم و صندلی راننده تنظیمشونده میشود. در نتیجه قیمت خودروی تست به ۲۸۵۴۵ دلار رسیده است. در همین حال، آپشن دیفرانسیل تمامچرخ متحرک برای تمام تریمها با ۱۴۰۰ دلار در دسترس قرار میگیرد.شرایط رانندگی
تنها موتوری که در ASX ارائه میشود، یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر است که ۱۴۸ اسببخار قدرت و گشتاوری به اندازه ۱۹۶/۶ نیوتنمتر تولید میکند. در تست شتابگیری، این خودرو برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت ۹/۲ ثانیه زمان نیاز داشته که نسبت به سایر مدلهای موجود در این کلاس کُندتر نشان میدهد. همچنین وقتی از CVT برای انتقال قدرت استفاده میشود، واکنش خودرو بسیار کُندتر است و از قدرت در دسترس به شکلی مناسب استفاده نمیشود.
در زمینه توقف و ترمزگیری نیز عملکرد چندان بهتری مشاهده نمیشود. پدال نرم ترمز اوتلندر اسپورت اعتماد به نفس چندانی برای راننده به همراه ندارد. در همین حال، در تست توقف از سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، این خودرو توانست در فاصله ۳۶/۲۷ متری متوقف گردد که در ردهای متعادل در بین شاسیبلندهای کامپکت قرار میگیرد. لازم به ذکر است که در شرایط مختلف و در برخورد با ناهمواریهای سطح جاده، این فاصله تا ۳ متر اضافه شده است.در حالتی که جاده باز است، خرابیهای سطح آسفالت واقعاً مشکلساز هستند. اوتلندر اسپورت بیشتراز آن که این ناهمواریها را به خود جذب کند، بر روی آنها مانند یک «سبد خرید» حرکت میکند. ناهمواریهای بزرگتر، شرایط بدتری ایجاد میکنند و حتی باعث «شناور» شدن بدنه خودرو میشوند. ضمن اینکه در هنگام عبور از پیچ، این ضعف ASX بیشتر به چشم میآید و لرزش بدنه احساس شده و در داخل کابین شنیده میشود. این موضوع به همراه نقصهای دیگر، اوتلندر اسپورت را هر چیزی به جز «اسپورت» نشان میدهند.
کابین
ASX تا حدودی برای رانندههای با جثه کوچک ساخته شده است. یک بزرگسال با قد متوسط ۱۸۰ سانتیمتری در هنگام نشستن در پشت فرمان تلسکوپی به سرعت متوجه میشود که بیش از اندازه به فرمان نزدیک است.
تکیهگاههای موجود در صندلیها مناسب هستند، ولی مشکلات ذکر شده در بالا در مورد ناهمواریهای سطح جاده، هنوز هم قابللمس هستند. در عقب صندلیهای نسبتاً کوچکی استفاده شده است و ارتفاع تکیهگاههای نسبت به کف کم است. همچنین برای اشخاص ۱۸۰ سانتیمتر به بالا مشکل فضای سر وجود خواهد داشت.
حتی برای آنان که با توجه به قدشان در ASX احساس راحتی میکنند، صدای نویز داخل کابین، راحتی را با مشکل مواجه میکند. سر و صدای موتور در هنگام شتابگیری بسیار بلند میشود، ولی وقتی به سرعت بزرگراه میرسیم، اندکی آرامتر میشود. البته این صدا با نویز باد جایگزین میشود. عدموجود تکیهگاه مناسب برای دستها، از دیگر شرایط ناراحتکننده در کابین این خودرو است. برخلاف طراحی تهاجمی که بازتابی از «لنسر پا به سن گذاشته» است، در طراحی داخلی هیچگونه جذابیت ظاهری دیده نمیشود. کنترلها به صورت ساده و واضح در جای خود قرار گرفتهاند و در همین حال، هیچ نشانی از این که همگی جزئی از یک تم کلی هستند، در خود ندارند. حتی با استفاده از آپشن طراحی چرم داخلی، باز هم کیفیت متریالهای داخلی نسبت به سایر رقبا در سطح پایینتری قرار میگیرد.در پکیج ۴۹۰۰ دلاری تورینگ، یک نمایشگر لمسی بزرگتر ۷ اینچی، یک سیستم راهبری و یک سیستم صوتی پرمیوم «راکفورد فوسگیت» به تجهیزات خودرو اضافه میشوند که استفاده از این سیستمها سخت و پر دردسر است. هم دکمههای فیزیکی و هم دکمههای صفحه لمسی بسیار کوچک هستند و در همین حال، نمایشگر در وسط، در ارتفاع پایینی قرار گرفته است. حتی برخی کارهای کوچک نیازمند این است که نگاه خود را از روی جاه برگردانید. این در حالی است که برخی عملکردهای پیشرفتهتر مانند کنترل صوتی، رادیوی اینترنتی و رزرو و بررسی رستوران در این سیستم ارائه نشدهاند؛ مواردی که در رقبای شاسیبلند کامپکت در دسترس قرار دارند.
مصرف سوخت موردانتظار
اگر یک نکته روشن در مورد ASX وجود داشته باشند، مصرف بهینه سوخت در آن است. سازمان حفاظت محیط زیست امریکا مصرف سوخت اوتلندر اسپورت مدل ۲۰۱۵ را به اندازه ۹/۴۱ لیتر در شهر، ۷/۳۵ لیتر در جاده و ۸/۴ لیتر به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده است که از این لحاظ، در سطح بالاتری نسبت به بسیاری از رقبا قرار میگیرد.
مهمتر از همه اینکه در تستی که انجام شده، نه تنها این آمار مشاهده شده، بلکه مصرف سوخت بهتری نیز شاهده بودهایم. در زمانی که این خودرو تست شده، مصرف سوخت میانگین ۹/۵۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ثبت شده است و این در حالی است که در طول مسیری به طول بیش از ۱۰۰ مایل در بزرگراه، مصرف سوخت فوقالعاده ۶/۴ لیتری از آن مشاهده شده است.امکانات ایمنی
علاوه بر امکانات ثابتی مانند کنترل پایدار و ترمزهای ضدّ قفل که در تمام خودروهای جدید دیده میشوند، ASX مدل ۲۰۱۵ یک کیسه هوای زانوی راننده اضافه کرده است. دوربین نمای عقب به صورت استاندارد در تریم SE عرضه شده است، در حالی که در تریم ES چنین نیست. در همین حال، حسگرهای پارکینگ جلو و عقب در هر دو مدل به صورت آپشن ارائه شدهاند. غایبهای بزرگ در تجهیزات ایمنی اوتلندر اسپورت مواردی مانند سیستم هشدار نقطه کور، هشدار برخورد از جلو، تلماتیک اضطراری و هشدار ترافیک پشتسر هستند؛ امکاناتی که توسط بسیاری از رقبای این خودرو ارائه میشوند.
«دولت فدرال» به ASX یا اوتلندر اسپورت ۴ ستاره از پنج ستاره ایمنی در تست کلی تصادف داده است. این خودرو در تست حفاظت در لغزش و تصادف از جلو ۴ ستاره و در تست حفاظت در تصادف جانبی ۵ ستاره دریافت کرده است. مؤسسه بیمه بزرگراههای امریکا (IIHS) نیز برای تستهای همپوشانی متعادل، برخورد جانبی، استحکام سقف، حفظ ناحیه سر و صندلیها نمره مناسب «خوب» به ASX داده است. همچنین در تست همپوشانی کوتاه، این خودرو نمره متوسط «قابلقبول» دریافت کرده که از بسیاری از رقبای آن بهتر است.نزدیکترین رقبا
مزدا CX-5 به خاطر دینامیک درگیرکننده رانندگی، مصرف سوخت بهینه و جا دار و راحت بودن، یکی از بهترینهای این سگمنت محسوب میشود. این خودرو از طراحی و ساخت مناسبی برخوردار بوده، به طوری که به نظر میرسد نسبت به سایر کراساورها قیمت بالاتری دارد. مزدا CX-5 حتی با موتور ۲/۵ لیتری باز هم با توجه به امکانات و سطح قیمتش به عنوان رقیب میتسوبیشی باقی میماند.
فورد اسکیپ در سطح قیمتی متناسب با ASX از لیست امکانات استاندارد و آپشن مشابهی استفاده میکند. مزیّت اسکیپ به خاطر دینامیک بهرت رانندگی، کیفیت بالاتر کابین و فراوانی تریمها و انتخابهای پیشرانه است.
کیا اسپورتیج مجموعهای گسترده از امکانات استاندارد، هندلینگ اسپورت و یک گزینه موتور قدرتمند در اختیار قرار میدهد. کیفیت سواری از جایگاه نسبتاً خوبی برخوردار است و صندلیهای عقب و فضای صندوق عقب نسبت به فورد و مزدا کوچکتر هستند؛ ولی هنوز هم نسبت به ASX بزرگترند.
میتسوبیشی ASX در زمینه مصرف سوخت و گارانتی پیشرانه ۱۰ ساله/ ۱۰۰ هزار مایلی، نسبت به بسیاری از رقبایش مزیت دارد. اگر مسیر زیادی را در بزرگراهها طی میکنید، این شاسیبلند کوچک بسیار بهصرفه است. امّا نسبت به سایر خودروهای موجود در این کلاس، از لحاظ امکانات و راحتی در سطح پایینتری قرار میگیرد.
سام
۱ بهمن ۱۳۹۳با سلام
از جناب انیس حسینی، بابت نگارش این مطلب جامع، کامل و نیز کاربردی تشکر می کنم.
جی تی ار
۱ بهمن ۱۳۹۳نمیدونم چرا یه حس خاصی نسبت به این ماشین دارم,احساس می کنم میتسوبیشی براش یکم کم کاری کرده.ولی از بعضی رقباش برتره.یه جاخوندم که تنها بی ام و x1توکلاس این ماشینه.البته خودم بنز gla را هم اضافه می کنم…
E 36
۲ بهمن ۱۳۹۳منم حال نمیکنم باهاش
انگار یه چیزاییش کمه !
علي
۲ بهمن ۱۳۹۳منم یه جا دیدم که بی ام و x1 تنها رقیب این ماشینه ولی در ایران چون هیچ کدوم از ماشینی بالا تو ایران نیستن !
این ASX حتی از Toucan و Sportage هم کوچولوتره ! اگه کنارش بایستین اصلا فکر نمی کنید که یک کراس اووره !
AliZeus
۱ بهمن ۱۳۹۳من هم از نویسندگان پدال درخواست میکنم از این بررسی ها و مطالب که مرتبط با ماشین های موجود در کشور هست بیشتر بگذارند.
و بین مطالب سایت یک توازنی برقرار بشه و فقط از سوپر ماشین های میلیاردی مطلب گذاشته نشه!
با تشکر فراوان :)
4MATIC
۲ بهمن ۱۳۹۳طراحی داخلیش عالیه
MAFIA
۱ بهمن ۱۳۹۳برا پزشکای عمومی و استاد دانشگاه ها خوبه.
چون چیزی از ماشین نمی فهمن و به فکر شاسی بودنش هستن.ولی نه برا من.
مزخرفترین برند ژاپنی = میتسوبیشی
بهترین برند ژاپنی = اینفینیتی مخصوصا روژ
بهترین برند آلمانی = پورشه
بدترین برند آلمانی = اپل
بهترین برند ایتالیایی =فراری
بدترین برند ایتالیایی = فیات
بهترین برند آمریکایی = هیچ کدام
بدترین برند آمریکایی = همه موارد
بهترین برند بریتانیایی = بنتلی
بدترین برند بریتانیایی = لوتوس
استاد
۱ بهمن ۱۳۹۳عزیزم شما مودبانه نظرتو بده و توهین نکنید، که گفته اساتید دانشگاه ها چیزی از ماشین نمی دونند؟ من عشقم بعد تدریس و دانشگاه ماشینو مثل اکثر ایرانها آرزوی یک ماشین خوب به دلمون مونده، جوری از استاد دانشگاه حرف می زنید، انگار همه پیرمردن….
S97
۳ بهمن ۱۳۹۳مافیا جان لطفاً انقدر زیاد شورش رو در نیار.
پدال جانِ جانان شما هم هر پیامی رو تأیید نکن.
با پدال کاری کردند که گاهی اوقات احساس حالت تهوع میکنم.
صادق
۱ بهمن ۱۳۹۳اتفاقا آمریکا خیلی چیزاش خوبه
گرچه این حرفا رو برا جو سازی میزنی و خودت از هممون بهتر میدونی که کشور رو دست آمریکا نیست ولی طوری نیست، کامنتات خیلی جالبن…!!
Zonda R
۲ بهمن ۱۳۹۳@.F
با این حال که علمم اجازه نظر دهی در مورد برندهای غول دنیا رو نمیده
ولی با اجازه همه دوستان
نمیشه در مورد یه برند کلی نظر داد و حتی ذر مورد نظر دادن موردی هم بزرگان دنیای خودرو هم قبل از تست خودرو اجازه اظهارنظر به خودشون نمیدن
و بعد از این موارد کمی اعمال سلیقه ام دخیله
برای مثال برند پورشه
البته با توجه به تجربه شخصی عرض میکنم
بنده پانامرا ،911 و کاین s رو راندم
و بنظر بنده کاین واقعا لایق لقب بهترین شاسی بلند اسپورت دنیاست
و چون نو سگمنت 911 خودروی دیگه ای رو سوار نشدم نمیتونم به قطعیت نظر بدم ولی اعجاب پورشرو در این مدل خواهیم دید
پانامرا هم کلا بنده (البته نظر شخصیمه )
از سدان فول سایز فقط در صندلی عقب لذت میبرم
مثلا تسلا مدل s
P85
اخیرا تجربه جناب فرهاد کاشانی که من رو خوندم و اعجاب اور و مسحور کنندست این خودرو
این برند امریکاییه
کمی طولانی شد
ممنون که خوندید
Zonda R
۱ بهمن ۱۳۹۳@.F
یه کلاس جمع و جور ودوست داشتنی
ولی یه خودرو واقعا جاش خالیه تو لیست
فولکس واگن تیگوان
به قطعیت بدترین این لیست بهترینه برای ما
البته فکر میکنم
Honda crv
و
Rav 4
هم تو این سگمنت هستش
درسته؟
صادق
۲ بهمن ۱۳۹۳آره فرزاد جان
با rav4 و cr v هم رقابت داره، البته این دوتا (rav4 و cr v) قیمتاشون یکمی بالاتره
با جیب پاتریوت هم فک کنم رقیب باشه
که البته میتسو توی اکثر تستها هم از رقبا پایین تر بوده
ارادت
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۲ بهمن ۱۳۹۳مضحک ترین کامنت های دنیا متعلق به کیست؟-(کنکور سراسری سال 1382)
1-مافیا 2-گزینه ی اول 3-گزینه ی اول و دوم 4-همه ی موارد
4MATIC
۲ بهمن ۱۳۹۳مافیا جان چرا داری نظرت رو تحمیل می کنی اخه؟؟؟؟
ارمان
۲ بهمن ۱۳۹۳معرفی میکنم استاد برند شناسی اقای مافیا که کلا توهین به افراد مختلف واسش راحت ترین کار میخوای بگی تو این مملکت هرچی پزشک عمومی هست نفهمن؟
حالا یه سوال اگه طرف تخصص بگیره با فهم میشه؟
یه سوال مهم تره دیگه چه کسی در سایت پدال میتونه توی 5 تا پست 260 تا دیسلایک بگیره؟
به برنده یک دستگاه دنا با اپشن دربهای جلو و عقب داده خواهد شد
واقعا خجالت آوره
amin
۲ بهمن ۱۳۹۳اگه میتسوبیشی بدترین برند ژاپنه پس چجوری اینفینیتی به عنوان یه برند لوکس حاضر شده که یه مدلشو همزمان به اسم میتسوبیشی وبا لوگوی میتسوبیشی توی ژاپن فروش بره؟؟؟(proudia)
اگرم قابلیت شاسی بلند رو نداره چرا جزو معدود mini suv های داکاره! اطلاعاتت صفره سر جو نظر نده!
مهدی
۲ بهمن ۱۳۹۳مذخرفترین برند نظردهی خودرویی :
1.مافیا 2.مافیا 3.مافیا 4.همه موارد
آرماااان
۲ بهمن ۱۳۹۳من همین که متن رو خوندم قبل از ابن که میخواستم اسمت رو ببینم فهمیدم مافیایی،میدونی چرا؟؟چون میای نظر میدی و همششششش …
میتسوبیسشی یکی از بهترین برندهای ژاپنه چون داره به کلی از خودروساز ها موتور میده
بعدم لوتوس ورشکسته شده دلیل نمیشه این کمپانی خاص بدباشه
بعدم تو میدونی فیات فعلا مدیریت واحدبرندهای آلفارومئو ، مازراتی و آبارت تو آمریکا دست فیات
علیرضا
۳ بهمن ۱۳۹۳فارغ از مضمون حرف آقای مافیا، به نظرم بهتره این کامنت رو به موسسه گینس معرفی کنیم تا تعداد منفی های اون در تاریخ ثبت بشه. به نظر نمیاد که حالا حالا ها هیچ کامنتی بتونه این رکورد رو بشکنه!!!
mostafa
۳ بهمن ۱۳۹۳تا اونجا خوندم که گفتی پزشکا و اساتید هیچی از ماشین نمیفهمن!
تا حالا از نزدیک استاد دانشگاه دیدی؟
hero
۴ بهمن ۱۳۹۳مافیا جان
عجب طرز فکر جالبی داری!!!
4MATIC
۲ بهمن ۱۳۹۳اوتلندر دو نوعه یه مدل اسپرت که کپی ASXهستش ویه مدل GTکه الان ارین موتور داره 175ملیون پیش فروش می کنه
ALIUnited
۱ بهمن ۱۳۹۳ماشین ائده عالیه ولی از طرح داشبوردش خوشم نیومد خیلی سادس
ماهان گاز
۱ بهمن ۱۳۹۳جناب انیس ماهم موتوشکریم واز ایزد منان توفیقات فراوان برای شما آرزو مندیم/ ازوانت بارها هم مطلب برامون بسیار بنویس/ بدرود
GENERAL MOTORS
۱ بهمن ۱۳۹۳تا وقتی این هست چرا ix35 . چرا اسپورتیج
قیمت هر سه تقریبا یکی هست مخصوصا این با ix35
هر چی باشه ژاپنی خیلی از او کره ای ها بهتره
من اول ماشین های امریکایی رو قبول دارم بعد ژاپنی و المانی
تکنولوژی و کیفیت این ماشین نسبت به اون دو خیلی بیشتره
شاهین
۱ بهمن ۱۳۹۳انتخاب اول بین گزینه هایی که ذکر شدن بی شک مزدا cx-5 خواهد بود.
در مرحله ی بعدی رقبای کره ای و آخرین گزینه میتسوبیشی خواهد بود.
همه ی اینها نظر بنده ی حقیر بود.
ارادت
نوید
۲ بهمن ۱۳۹۳شاهین جان چرا؟؟؟؟؟
چرا میتسوبیشی بعد از کره ای ها؟؟؟؟؟
شاهین
۲ بهمن ۱۳۹۳داداش تو این متن واقعا دیدی که میتسو حرف خاصی واسه گفتن نداره.طراحی داخلی و خارجیشم که خیلی جذاب و خاص نیست.میمونه بحث کیفیت که فکر نکنم “خیلی” با کره ای ها تفاوت داشته باشه.
تو کشور خودمون هم بخوایم انتخاب کنیم،کره ای هم بازار دست دوم خوبی دارن،هم نمایندگی و خدمات پس از فروش گسترده تر.
به نظر من اسپورتیج و توسان نسبت به میتسو ارجح تر هستن.
شاید کیفیتشون خیلی بالا نباشه(در قیاس با میتسو) ولی خب اونی که این ماشین هارو میخره بعد چند سال معمولا ماشینو عوض میکنه و یکی دیگه میخره.بنابراین خیلی کیفیت دخیل نخواهد بود.
البته این نظر منه.نظر شما هم واسم خیلی محترمه داداش.
ارادتمندم
نوید
۲ بهمن ۱۳۹۳خیلی ممنون
ولی تو ایران که یکی از دلایل برتری میتسو برای خرید خز نبودن مانند بقیه ی رقباست
و دوم اینکه دست دونش رو میشه با افت کمتری فروخت چون اگه برای نفر اول خیلی کیفیت مهم نباشه ولی برای نفر دوم مهمه
این متن هم یکم یکطرفه بود
به همچنین
ارادت از ما
Mostafa&S
۱ بهمن ۱۳۹۳میتسوبیشی بهترین نیست ولی از کره ای بهتره
خودروي ملي ,انحصار ملي
۱ بهمن ۱۳۹۳خدایا ماشین به این با کیفیتى 24000 دلار یعنى به دلارى سه تومن میشه 72 میلیون تومن بعد ما باید پراید رو بگیریم بیست سه تومن دنا قراضه لگن یا ىهتر بگم 405 رو بگیریم 50 تومن خدایا حق خورى تا کى
احسان(احسان سابق)
۱ بهمن ۱۳۹۳طراحی خیلی ساده ای داره.در ضمن میتسوبیشی دیگه از بازار امریکا خارج شده در حالی که هیوندای و کیا رکورد فروش جدید توی این کشور ثبت می کنن.پس دیگه نمی شه گفت میتسوبیشی از کره ای ها بهتره
خودروي ملي ,انحصار ملي
۱ بهمن ۱۳۹۳ظاهرا نمیدونى که میتسوبیش لنسر هنوز یکى از پر فروش هاى بازار آمریکاس بحر حال ما که تو آمریکا زندگى نکرده و نمیکنیم خوشبحال شما انقد بازار خودرو آمریکا تو چنگته!!!!
علیرضا
۱ بهمن ۱۳۹۳لنسر تو سال 2013 جزو لیست بدترین خودرو های سال آمریکا بوده و فقط 628 دستگاه فروخته! شما که بازار آمریکا توی چنگتونه حتما میدونین که خودروهای پرفروش آمریکا حداقل در سال 100 هزار تا فروش دارن. گذشت اون زمانی که میتسوبیشی ماشینای خوب و خاص میساخت.
علیرضا
۱ بهمن ۱۳۹۳http://namehnews.ir/fa/news/130026/%D8%A8%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D8%B9%DA%A9%D8%B3
احسان(احسان سابق)
۲ بهمن ۱۳۹۳لنسر تو امریکا جزو پرفروشترین هاست؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
منبعت کیه؟فکر کردی چون ژاپنیه پس باید هرچی اول به ذهنت رسید بگی؟
علیرضا
۲ بهمن ۱۳۹۳اونایی که منفی دادن فازشون چیه؟ یعنی قبول ندارن؟ من که مدرک هم گذاشتم! اینم چند تا مدرک دیگه:
میتسوبیشی لنسر جزو بدترین خودرو های کامپکت در سال 2014 به گزارش مجله consumer reports:
http://www.autoblog.com/2014/02/27/consumer-reports-worst-cars-2014/
میتسوبیشی میراژ و i-MiEV جزو بدترین خودرو های سال:
http://www.consumerreports.org/cro/news/2014/12/worst-cars-of-2014-in-consumer-reports-tests/index.htm
میتسوبیشی لنسر و i-MIEV توی لیست بدترین خودرو های 2013:
http://www.yjc.ir/fa/news/4818291/%D8%A8%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D8%B9%DA%A9%D8%B3
http://www.aftabir.com/articles/view/science_education/knowing/c3_1399098631p1.php/%D8%A8%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D8%B9%DA%A9%D8%B3
بدترین خودرو در کلاس کامپکت در سال 2014 و باز هم لنسر و بدترین خودروی الکتریکی برای i-MIEV:
http://www.edmunds.com/car-reviews/features/the-17-worst-cars-you-can-buy.html
بدفروش ترین خودروهای سال به گزارش مجله فوربس و باز هم درخشش لنسر:
http://www.forbes.com/sites/jimgorzelany/2014/01/10/the-worst-selling-cars-of-2013/
لیست بدترین خودروهای تمام دوران و باز هم حضور میتسوبیشی با میراژ 2014:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB0QFjAA&url=https%3A%2F%2Fca.autos.yahoo.com%2Fphotos%2F10-worst-cars-of-all-time-revisited-slideshow%2F2014-mitsubishi-mirage-photo-1395275415089.html&ei=eVjBVMCENon1Usv2g4gI&usg=AFQjCNFdwmD9Tm3mT_zR1rlotSx1JbN8jg&sig2=ljo-j4FsM0RlxROyBMPdYA&bvm=bv.83829542,d.d24
خودروهایی که نباید پول خودتون رو براشون هدر بدین و باز هم حضور میتیوبیشی میراژ و اوتلندر:
http://www.consumerreports.org/cro/news/2013/12/10-worst-cars-of-2013/index.htm
توی تمام این بررسی ها خودروهای میتسوبیشی جزو برترین های سال بودن. دوران درخشش میتسوبیشی دیگه تموم شده و فعلا تنها راهی که برای جلوگیری از ورشکست شدن داره فروش موتور هاش به خودروسازای درجه 3 چینیه. اگه کسی به این لینک ها اعتراضی داره بره به همون سایتای معتبر اعتراض کنه.
Mostafa&S
۱ بهمن ۱۳۹۳نگاه به خودرو باید جهانی باشه نه به تعداد فروش در یک کشور مثلا الان هوندا آکورد که تو آمریکا پرفروش ترین ماشینه یعنی از بنز و بی ام و بهتره
محمدرضا ♥BMW♥
۱ بهمن ۱۳۹۳اگه یه رینگ درس حسابی داشت طرح داشبوردشم عوض میشد خوب میشد.
AlirezA
۶ بهمن ۱۳۹۳رینگ مدل 2015 واقعا زیباست اما داشبورد همونه
عطا
۱ بهمن ۱۳۹۳دوستم یکیشو داره صفر تا صد گرفتیم 10.2 خیلی خوب بود.کیفیت ساختشم عالیه.از کره ای ها بهتره فقط بخاطر خدمات پس از فروش کمش بازار نداره.سقفشم باز نمیشه یعنی ثابته.
مسعود
۱ بهمن ۱۳۹۳هر چند رقیبای قدرتمندی داره اما نمیدونم چرا علاقه خاصی به این ماشین دارم .
علیرضا
۱ بهمن ۱۳۹۳به نظر میرسه که دیگه دوران میتسوبیشی گذشته و محصولات جدیدش نه تنها قادر به رقابت با رقبای ژاپنی نیست، بلکه داره قافیه رو به خودروهای تازه وارد کره ای هم میبازه. توی این بازار بیرحم هر کمپانی که نتونه خودش رو با شرایط جدید رقابت منطبق کنه محکوم به شکست و فناست…
احسان
۲۵ آذر ۱۳۹۴شما احیانا کره ای نیستین یا تو آسن موتور و اطلس خودرو کار نمی کنین؟
ارمان
۱ بهمن ۱۳۹۳البته رقبا در امریکا متفاوت هستند در ایران نسیت به اسپورتج و توسان واقعا بهتره و زمان شتابگیری اون از هر دوی اونها بهتره خدایی از رو علاقه شخصی نمیگم . اما واقعا قبول دارم فورد اسکیپ و مزدا cx-5 خیلی بهتر از این ماشین هستش
سعید
۱ بهمن ۱۳۹۳جای رَو فور هم بین این رقیبا خالیه،هرچند همشون از ASX بزرگترن،
پژو 4008 تقریبا هم اندازه اینه،فکرکنم پلتفرمشون یکی باشه
Archi KHAN
۱ بهمن ۱۳۹۳با تشکر از اقای حسینی عزیز.
این مقاله بنظر من بو دار است!
از اقای حسینی خواهشمندیم ادرس سورس این مقاله و بطور کلی همه مقالات ترجمه شده را مترجمین عزیز بگذارند.
باتشکر
ارمان
۲ بهمن ۱۳۹۳یعنی در مورد این ماشین هیچ نکته مثبتی وجود نداره؟
اما در مورد اسپورتیج که من خودم دارم و جلومو نمیتونم ببینم و تو ماسه سواحل انزلی مثل پیکان گیر میکنه. . . بیخیال اقا
Archi KHAN
۲ بهمن ۱۳۹۳خب منم منظورم همینه بود آرمان جان،
این بندگان خدا فقط اومدن نکات منفی ASX را گفتند !!!
اون وقت جالبه که تو همین سایت معزز پدال چندی پیش در حورد محسنات ASX چندین مقاله گذاشته شد !!
نمیدونم کسی از استقبال فروش ASX نگران میشه
یا مثلا کسی از عدم فروش IX35 ناراحت میشه !!! با بهتره بگم متضرر میشه
یا مثلا میتسو جهت تبلیغاتی که براش شد…
یا مثلا هیوندای اومد گفت چرا میتسو ! اونو خراب کن و منو …
این آدرس مقالاتی که همین سایت پدال در مورد ASX گذاشت، البته اووون زمان بشتر محسناتش را گفت.
http://www.pedal.ir/%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B3%D9%88%D8%A8%DB%8C%D8%B4%DB%8C/%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B3%D9%88%D8%A8%DB%8C%D8%B4%DB%8C-asx-%D9%85%D8%AF%D9%84-2014/
http://www.pedal.ir/%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B3%D9%88%D8%A8%DB%8C%D8%B4%DB%8C/%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-asx-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA/
http://www.pedal.ir/%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B3%D9%88%D8%A8%DB%8C%D8%B4%DB%8C/asx/
صادق
۱ بهمن ۱۳۹۳فک کنم شرکت میتسوبیشی پدر نویسنده ی پست رو به قتل رسونده (نویسنده، نه مترجم)
بدجوری با حرص و عصبانیت درموردش نوشته بود، یه لحظه فک کردم دارم تست پراید رو میخونم
به نظرم به این داوغونی نیست،
میتسو از لحاظ کیفیت موتور بد نیست و موتورای با دوام و کم استهلاک و با کیفیتی میزنه و این خودش یه امتیاز خیلی مثبته
در مورد ترمزش هم خیلی هم بد نیست، نمیگم عالیه ولی همچین بد هم نیست، قدرت و گشتاور معمولی هم داره
در کل یه ماشین سطح متوسطِ که به نظرم ارزش پرداخت 20-25 هزار دلار رو داره
ارادت
Zonda R
۲ بهمن ۱۳۹۳@.F
صادق عزیز
به قطعیت شرکت میتسوبیشی با سالها تجربه
نمیتونه محصول بدی تولید کنه
قطعا ارزش خرید داره
ولی در مقایسه با محصولاتی که یا بروز رسانی شده یا کلا مدل جدیدی از اونا اراعه شده
مسلما کمی متوسط به نظر میرسه
بنظره حقیر باید یه بازبینی کلی در طراحی و فنی میتسوبیشی واقع بشه در دوباره در حد اسم این برند بشن محصولات
سپاسگزارم
صادق
۲ بهمن ۱۳۹۳کاملا درست میگی فرزاد جان
اتفاقا توی کامنتی هم که بالا، زیر نظر خودت گذاشتم عرض کردم که از اکثر رقبا امتیاز کمتری گرفته و اینکه حرف شما درسته و نیاز به یه باز بینی داره
راستش مطمئن نیستم، فک کنم همین میتسوبیشی بود که گفته شده بود این شرکت دیگه فعالیتش توی تولید خودرو کم رنگ شده و بیشتر در حال تولید قطعات داخلی موتور و… هستش، که اگه درست باشه و من درست گفته باشم، تا حدودی میشه دلیل این کمبود ها رو فهمید، چون که دیگه میتسو مث گذشته فروش خیلی خوبی نداره
در کل برند مورد اعتمادی هستش، ولی نسبت به گذشته کم کار
ارادت
ارمان
۲ بهمن ۱۳۹۳صادق یه زمانی این ماشین تازه اومده بود که 124 ملیون پولش بود و توسان 132 تومن خدا وکیلی هرکی اون موقع خرید برد کرد منم توش نشستم از اسپورتیج بهتره
علی
۲ بهمن ۱۳۹۳زیباست کارامد
سامان از تبریز
۲ بهمن ۱۳۹۳سلام
یه چیز بگم که اینا همه ترجمه شده از سایت های امریکایی هست
یعنی امریکایی ها این ماشین رو مورد ازمایش قرار دادند
خب معلومه که این همه ایراد واسش در میارن
انتظار دارید با قیمت 20 هزار دلار از این بهتر کدوم ماشین سوار شید
10 سال گارانتی اوووف یعنی اینقد خوب ساخته شده
مصرفش اندازه پرایده
یه چیز واسم خیلی جالب بود که با پرداخت 1400 دلار دو دیفرانسیل میتونی سفارش بدی یعنی حدود 4.5 میلیون :)
فرض کنید خودرو سازهای وطنی بابت دو دیفرانسیل بودن ماشین چند اضافه میگرفتند :) حداقل 25 میلیون
به نظر من تو این قیمت بهترین ماشین اول
هوندا CR-V هست بعد میتسو
احسان(احسان سابق)
۲ بهمن ۱۳۹۳عده ای در مورد ماشین های کره ای طوری صحبت می کنن که انگار 30 ساله ماشین امریکایی و اروپایی و ژاپنی سوار شدن و حالا مجبور شدن هیوندای برونن که انقدر اوقاتشون تلخ شده
ما سوار نشده طوری از ماشین خوب و بد میگیم که خود سازنده هم نمی دونه داریم از چی دفاع می کنیم.انگار که نه انگار تمام عمر پراید و 405 و سمند و پیکان سوار شدیم
ارمان
۲ بهمن ۱۳۹۳نمیفهمم چرا اینقدر الکی جمع میبندین؟
شاید افرادی با این شرایط باشن. الله علم
نوید
۲ بهمن ۱۳۹۳دوست عزیز
اولا که خوبی و بدی و با کیفیت یا بی کیفیت بودن نسبیه
اره محصولات کره ای به نسبت خیلی خودرو های دیگه از جمله محصولات چینی و ایرانخودرو و سایپا خیلی خیلی عالین ولی نسبت به ….
دوما آرمان راست میگه چرا جمع می بندی
یا بهتر بگم چرا وقتی از بقیه اطلاع نداری ….
amin
۲ بهمن ۱۳۹۳با قد ۱۸۶ هیچ مشکلی توی رانندگی باهاش نداشتم احتمالا یه خانمه کوپولو تست کرده که سرش تو سقف بوده فرمون تو قفسه سینش…
تنها برند ژاپنیه که تو آمریکا گارانتی ۱۰ ساله داره…
Asx طبق بررسیه IIHS ایمن ترین mini suv آمریکاست توی safety picke 2014 هستش…
ماهان گاز
۲ بهمن ۱۳۹۳با وجود خودروهای سر تر از میتسو دیگه با این ماشین حال نمیکنم/فقط یو اس آ
mammad
۲ بهمن ۱۳۹۳ولی هیچی مثل گالانت 1992نمیشه
erfan
۲ بهمن ۱۳۹۳جالبه اکثرا میان از ماشینای کره ای بد میگن حتی اگه رقیبشون ی لگنم باشه فقظ چون ساخت ژاپنه میان با به به و چه چه ازش تعریف میکنن.
بعد جالبتر اینه که اکثرا واسه اینکه بهتر ماشینای کره ای رو خراب کنن مبان میگن ما خودمون مثلا (سوناتا-اپتیما-اسپورتیج-ix35) داریم و واقعا آشغاله.خب داداش اگه آشغاله چرا خریدیش.البته میدونم عمرا ندارید این ماشینارو و فقط میخواید تخریب کنید
F.A
۲ بهمن ۱۳۹۳سلام. واقعاً جای تأسف داره که به این شکل و به صورت جانبدارانه علیه میتسوبیشی و asx مطلب نوشتید؟!!! بهتر بود در مورد موتور asx که 10 سال گارانتی میده و مصرف سوخت عالی که داره، صحبتی نمی کردید تا asx و کلاً میتسوبیشی را مثل پیکان از رده خارج میکردید!!! راستی شما نوشتن را از مجله ادموند یاد گرفتید؟؟؟ شما مطمئن هستید که هرچی مجله ادموند میگه، وحی منزله و نباید به آن شک کرد و تمام حقایق را بیان میکنه؟؟؟ البته حتماً از شما منصف تره؟؟؟؟!!!
F.A
۲ بهمن ۱۳۹۳به قول یکی از دوستان (آقا صادق که به نظرم صادقانه مینویسه) من هم ابتدا تصورم این بود که نویسندۀ محترم، نه در مورد پراید، بلکه در مورد پیکان مطلب نوشته!!!!!!!!!!!!
حامد
۲ بهمن ۱۳۹۳کلا طراحی داخلیش و بیرونش بی ارتباط با یه ضرب المثل نیست (( میخوام برم کار دارم))
یه پسر
۲ بهمن ۱۳۹۳میتسوبیشی قضیه اش چیه که تو سر هر ماشین چینی که می زنی موتور میتسوبیشی زیر کاپوتشه ؟!!!
از اساتید مث مهندس کاویانی یا دیگران اگه اطلاعات در مورد این موتور ها دارن یه توضیحی یا پستی بذارن ممنونشون می شم
در مورد این ماشینم بگم که فقط آرم رو فرمونش خیلی خوشگله اما 150 میلیونم خیلی خوشگله :)
علیرضا
۳ بهمن ۱۳۹۳وقتی ماشینای میتسوبیشی وضعشون اینجوریه، خب معلومه که برای درآمد زایی میرن سراغ فروش موتورهاشون به خودروسازای درجه 3 چینی!
amin
۷ بهمن ۱۳۹۳فقط خودروهای چینی نیستن که از موتورهای میتسوبیشی استفاده می کنن، در مورد خودروهای کره ای هم مطالعه بفرمایین خیلیاشون حتی تا نسل سومشون نه تنها از موتور بلکه از پلتفرم میتسوبیشی استفاده کردن(آزرا الانترا)این یک مساله کاملا اقتصادی واسه سود بیشتر که موتورایی که دیگه قدیمی شدن و برای خود ماشینای میتسوبیشی تولید نمی شن می فروشن به کمپانیای بی ریشه و گمنامی که شاید سال ها بعد مثل هیوندای معروف شن و این همه عاشق تو ایران واسشون پیدا شه!
TerraByte
۲ بهمن ۱۳۹۳آقا این مطلب که میتسوبیشی و ASX رو با خاک یکسان کرد. واقعا این از کره ای ها مثل اسپورتیج و ix35 بدتره؟؟؟ ( البته بدون در نظر گرفتن خدمات پی از فروش در ایران و بازار دست دوم)
AlirezA
۵ بهمن ۱۳۹۳من الان 2ماه میشه که 2015 رو استفاده میکنم
به نظرم نقد منصفانه ای نبود با این اوصاف که نوشته شده سر تا پای این ماشین ایراد هست!! تنها نقطه مثبتش مصرف سوختش هست؟؟؟ مگه میشه …؟
بسیار نرم تر از اسپورتیج هست. 0تا100 از توسان و اسپورتیج کمتر هست. ژاپنی بودنش خیلی از مسائل رو مشخص میکنه از نظر کیفی.
Archi khan
۹ بهمن ۱۳۹۳مقایسه هیوندا ix35 و میتسوبیشی ASX
http://www.car.ir/news/New-Technology/hyundai-ix35-mitsubishi-asx