با میتسوبیشی L200/تریتون ۲۰۱۹ فیس لیفت همراه هستیم، خودرویی که زودتر از آنچه انتظار داشتیم دگرگون شد. این پیکاپ ژاپنی در سالهای گذشته عنوان پیکاپ سال اتواکسپرس را به دست آورده است.
میتسوبیشی L200 در بانکوک تایلند ساخته میشود و دومین محصول پرفروش این برند محسوب میشود. از سال ۱۹۷۸ تاکنون بیش از ۴.۷ میلیون دستگاه از این پیکاپ محبوب در سراسر جهان به فروش رسیده است.
اما برای گرامیداشت چهلمین سالگرد حضور در بازار، این پیکاپ خشن و کاری با ۲۴۰۰ تغییر ریز و درشت همراه شده است تا با این تغییرات ظاهری جدید، توانایی آفرود و سواری بهتر و در کل تجربهای متفاوتتر را ارائه نماید.
مدل پیش از فیس لیفت L200 چهار سال در بازار حضور داشته اما انتقاداتی به سواری و ظاهر نه چندان جذاب آن در مقایسه با برخی رقبای مطرح وارد بوده است.
به منظور حل این مشکلات، ظاهر رادیکال L200 2019 فیس لیفت نشان دهندهی جلوپنجرهی سپر دینامیک خاص میتسوبیشی است. این طرح در مدلهای ASX و شوگان اسپورت هم دیده میشود.
بخش جلوی خودرو علاوه بر جلوپنجره متفاوت دارای تریم کرومی و چراغهای نازک LED میباشد. این چراغها کاملاً جدید بوده و ارتفاع آنها در مقایسه با مدل قبلی بهطور قابلتوجهی افزایش یافته است.
علاوه بر چراغها و جلوپنجره جدید، قوسهای چرخ و رینگهای ۱۸ اینچی بزرگتر نیز به خودرو اضافه شدهاند؛ اما با نزدیک شدن به بخش عقب شاهد وضعیت معمولیتری هستیم که همانند ترکیب اکثر پیکاپ ها میباشد. اگرچه اکثر بهروزرسانیهای این خودرو برای جذب مشتریان زیباپسند است اما افرادی که به دنبال کار کشیدن از این پیکاپ هستند به مواردی همچون ظرفیت یدک کشی و محفظه بار توجه خواهند داشت.
اگرچه ظرفیت بار و یدک کشی L200 2019 بهبود نیافته اما همین مشخصات فعلی هم کاملاً رقابتی هستند. مدیران و مهندسان میتسوبیشی تأکید داشتهاند دوام و قابلیت آن تأکید داشتهاند. همچنین این خودرو از جدیدترین تکنولوژیهای ایمنی و آفرود به منظور بهبود شرایط یک اسب کاری سود میبرد.
پیشگیری از برخورد جلو، هشدار نقاط کور، دستیار تغییر مسیر حرکتی و پیشگیری از شتاب ناگهانی به همراه دوربین ۳۶۰ درجه باعث شدهاند L200 ایمنتر از همیشه باشد.
ما این خودرو را در تأسیسات تایلند میتسوبیشی تست کردیم جایی که ۳۸ دستگاه L200 در هر ساعت تولید میشود. مسیر ما شامل تونلهای جنگلی بامبو، رودخانهها و بخشهای آفرود چالشبرانگیز بوده است.
سیستم چهار چرخ محرک سوپر سلکت این برند باعث میشود بین حالتهای دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک تغییر وضعیت داده شود. همچنین مشخصات پیشرانه، گیربکس و ترمزها بسته به حالت انتخابی که شامل شن و ماسه، برف و صخره میباشد تغییر میکنند. دستیار کنترل حرکت در سرپایینی و قفل دیفرانسیل عقب نیز بر تواناییهای آفرود L200 فیس لیفت میافزایند.
کابین این خودرو توازنی بین نیازهای خریداران متمرکز روی طراحی و خریداران تجاری برقرار کرده و البته احساس و ظاهر آن مشابه نسخه قبل از فیس لیفت است؛ اما متریال نرم برای تریم دربها، کنسولها و استراحت گاه دست مرکزی بکار رفته است. البته نباید کیفیت متریال بکار رفته در کابین را با محصولی همچون مرسدس X کلاس مقایسه کرد.
خودروی حاضر در تست از پیشرانه ۲.۴ لیتری توربودیزلی سود میبرد که از همان مدل قبلی به ارث رسیده و گشتاور بالایی را در دورهای پایین ارائه میکند؛ اما از نظر گیربکس، این پیکاپ دارای گیربکس ۶ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک (با حالت اسپورت و دنده ششم بهینه شده برای کاهش مصرف سوخت) میباشد.
سیستم فرمان نیز وزن مناسب و تیزی کافی داشته و مانور دادن با آن در خیابانهای تنگ مشکلی ندارد. ترمزها نیز بهبود یافتهاند و در جلو از دیسکهای خنک شونده بزرگتر سود برده شده است.
سواری خودرو برای یک پیکاپ نسبتاً پایدار بوده و به لطف شوکهای عقب بازنگری شده وارد محدوده شاسی بلندها میشود.
تغییرات صورت گرفته در پیکاپ میتسوبیشی L200 2019 فیس لیفت باعث شدهاند خودرویی بهتر با اندکی افزایش قیمت تولید شود. ظاهر تیزتر و سواری راضی کننده تر با جدیدترین سیستمهای ایمنی همراه شدهاند.
مشخصات میتسوبیشی L200 2019 فیس لیفت
- قیمت: 28 هزار پوند (تخمینی)
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲.۴ لیتری دیزلی
- قدرت/گشتاور: 179 اسب بخار/۴۳۰ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 11.۸ ثانیه
- حداکثر سرعت: 178 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 7.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
- موعد عرضه: سپتامبر ۲۰۱۹
منبع: autoexpress
فورد
۲۷ آبان ۱۳۹۷ظاهرش عالی شده
حمیدرضا
۲۷ آبان ۱۳۹۷جلوش عین باقی محصولات مرتفع تر میتسوبیشی شده و البته نمای بغل عین هایلوکس شده
به نظرم میتسوبیشی باید وارد عرصه ای بشه که باهاش شناخته میشه یعنی خودروهای ارزان با عملکرد بالا نه این که چون همه شاسی بلند دوست دارن ما فقط شاسی بلند میسازیم
NAVID۰۰۹۸
۲۷ آبان ۱۳۹۷گشتاورِ عالی داره برای آفرود و رَمل نوردی .
ظاهر فانتزیتری هم نسبت به رقبای خودش داره که برای استفاده در شهر مناسبتره .
اما با تمام این مزایا ، باز هایلوکس حرف اول را میزنه .
حسن
۲۷ آبان ۱۳۹۷عالیه
datsun
۲۷ آبان ۱۳۹۷پدال موتورش چهار سیلندره نه شش لطفا اصلاح کنید.
ایمان
۲۷ آبان ۱۳۹۷یک پیکاپ میان سایز کم نقص هست ولی هایلوکس خیلی عالی و بی نظیره پس انتخاب اول هایلوکس
amin
۲۸ آبان ۱۳۹۷انتخاب اول f150
net
۲۷ آبان ۱۳۹۷طراحی داخلی یکپارچه مشکی قشنگتر از هایلوکس هست و طراحی بیرونی قشنگی داره و از بغل و پشت شبیه هایلوکس هست=وانتهای میان سایز قشنگتره تا فول سایز
emad1990
۲۸ آبان ۱۳۹۷نت اگه وانت های میان سایز قشنگتره
چرا گفتی فورد سری f limited زیباترین وانت دنیاس؟??
net
۲۸ آبان ۱۳۹۷افرین به نکته جالبی اشاره کردی عماد.فورد f150 لیمیتد مدل سال ۲۰۱۹ رنگ مشکی سلطان وانتهای جهان هست و بهترین و زیباترین وانت جهان هست مخصوصا در امریکا و وانتهای میان سایز هم منظورم شوورلت بایسون و فورد رنجر هست که جدیدا تولید شده قشنگ هست و تو اسیا وانت میان سایز میپسندند
net
۲۸ آبان ۱۳۹۷Emadوانت میان سایز منظورم در اسیا هست قشنگتره
سام
۲۷ آبان ۱۳۹۷به نظرم اگر از برخی از پیکاپ های آمریکایی و ژاپنی از جمله فورد F-150،شورولت سیلورادو،تویوتا تاندرا،نیسان تیتان و… که در کلاس کاری خود هریک سلطانی هستند فاکتور بگیریم،بهترین پیکاپ های مید سایز جهان را می توان تویوتا تاکوما،فورد رنجر،تویوتا هایلوکس و میتسوبیشی L200 دانست.
حسین
۲۷ آبان ۱۳۹۷چرا ایران نمییاد؟
net
۲۸ آبان ۱۳۹۷خط استیل زیر چراغ جلو تا سپر ادامه یافته زشت هست
سروش
۲۸ آبان ۱۳۹۷با این قدرت و گشتاور شتابش نباید بهتر باشه؟?