ظاهراً میتسوبیشی در حال برنامهریزی برای توقف عرضه شاسی بلندهای خود در بازار اروپاست. این حرکت غیرمنتظره که از ماه سپتامبر عملی خواهد شد آسیب قابلتوجهی را متوجه نمایندگیهای این خودروساز ژاپنی در قاره همیشهسبز خواهد کرد.
ماه پیش بود که میتسوبیشی اعلام کرد بهمنظور تمرکز روی بازارهای جنوب شرق آسیا از فعالیتهای خود در بازار اروپا خواهد کاست. البته ژاپنیها چارچوب زمانی برای این کار را اعلام نکرده بودند اما اظهار داشتند که معرفی محصولات جدید در بازار اروپا را متوقف خواهند کرد.
حالا اما به نظر میرسد این برنامه رادیکالتر بوده و شامل قطع عرضه برخی محصولات فعلی نیز میشود. اتونیوز اروپا به نقل از منابع ناشناس گفته که میتسوبیشی از ماه آینده عرضه سه شاسیبلند خود در این بازار را متوقف خواهد کرد.
این خودروها شامل اوت لندر پلاگین هیبریدی (پرفروشترین شاسیبلند پلاگین هیبریدی اروپا)، ASX و اکلیپس کراس هستند. سه شاسیبلند یاد شده در کل ۶۴ درصد فروش ۵۳۲۴۲ دستگاهی میتسوبیشی در نیمه اول امسال را تشکیل دادهاند.
همچنین گفته شده صادرات هاچبک ساب کامپکت میراژ و پیکاپ L200 تا پایان سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد یافت. اگر این خبرها صحیح باشند موجودیت میتسوبیشی در اروپا زیر سؤال میرود.
یکی از منابع ناشناس نزدیک به میتسوبیشی گفته است:
بدون شاسی بلندها تجارت در اروپا معنا ندارد. نمایندگیها نمیتوانند با یک خودروی کوچک و یک پیکاپ دوام بیاورند.
قطعاً میتسوبیشی باید توضیحی منطقی برای این تصمیم خود داشته باشد. این منبع ناشناس میگوید توقف صادرات محصولات کلیدی به این خودروساز اجازه میدهد از بازمهندسی دوباره آنها برای هماهنگی با استانداردهای آلایندگی جدید دوری کند.
بدون تعجب باید گفت نمایندگیهای میتسوبیشی در اروپا از این تصمیم عصبی و ناراحت هستند مخصوصاً اینکه اوت لندر پلاگین هیبریدی از مشوقهای خودروهای پاکتر در بسیاری از کشورهای اروپایی برخوردار است. از طرف دیگر نمایندگیهای این شرکت برای فروش خودروهای خود تخفیفهای زیادی را ارائه کرده و از نظر مالی وضعیت خوبی ندارند.
منبع ناشناس یاد شده اظهار داشته میتسوبیشی هنوز تصمیمی برای جبران خسارت نمایندگیها و واردکنندگان نگرفته است. شاخه اروپای میتسوبیشی فعلاً واکنشی به این اخبار نشان نداده است.
Moein
۲۲ مرداد ۱۳۹۹این میتسوبیشی هم دیگه کلا رد داده نمیدونه درست و غلطش چیه
حداقل همه رو حذف کن همون اوت اندر رو بذار بمونه
این دیوونه بازیا چیه؟
یعنی الان اینقدر تو شرق آسیا نشستن منتظر میتسوبیشی که کلا اروپا رو میخواد بی خیال بشه؟؟!!
من که فکر میکنم اینا زیر سر اون رنو موذی باشه
Ho3ein
۲۲ مرداد ۱۳۹۹میتسوبیشی چرا زد توجاده خاکیی ?طراحی هاش دیگ چنگی به دل نمیزنه موتور هاش کم حجم شدن رو به تکنولوژی زیاد هم نیاورده
باید یه فکری به حال خودش بکنه ،مثل قدیم یه دو سه تا ماشین درست حسابی بزنه مثل پاجرو و لنسر
AMG///
۲۲ مرداد ۱۳۹۹میتسوبیشی چشه
چرا انقد احمق بازی در میاره؟
Soli
۲۲ مرداد ۱۳۹۹میتسوبیشی خودش خراب هست نیسان نازنین رو هم داره خراب میکنه?( رفیق ناباب)
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۲ مرداد ۱۳۹۹توی عصری که شرکت های خودروساز سدان هارو
محدود میکنن و به سبد کراس اوور هاشون اضافه
میکنن، میتسوبیشی اول پاژرو رو حذف میکنه حالا
هم اوتلندر رو از اروپا میکشه بیرون!
Genius
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ما تو این ویرانه شاه مقصود اگه بتونیم یه ASX مدل 2015 با 200 هزارتا کارکرد بخریم میشیم متمول و انگار تو بهشتیم!!!!درد از این وحشتناک تر مگه هست :(((((((((
ممد ژانگولر
۲۲ مرداد ۱۳۹۹???
بی ریا
۲۲ مرداد ۱۳۹۹میتسوبیشی نمونه یکی از برندهای ژاپنیه که سردرگمه اساسی
انگار ادغام با رنو نیسان هم نتونست دردی از درداش دواکنه
کیفیت ماشیناش ، تنوعش ، و اون ابهتی که تو دهه ۹۰ داشت رو کاملا از دست داده
کجان اون گالانت ها و لنسرهای دوران اوج ؟؟
pooriya.bmw.germany
۲۲ مرداد ۱۳۹۹میتسوبیشی یه شرکت ورشکسته هست و با همین روال پیش بره تا چند وقت دیگه هیچ نام نشانی بجز موتورهای دهه نود ش که روی ماشین های چینی نصب میشه نخواهد ماند
ولی خدایش تو اروپا باشی میایی فولکس واگن تیگوان ول کنی بری اوتلندر بخری!؟؟
جالبه الان اگه یه پست در مورد هیوندای بذارن سری یه عده میریزن میگن هیوندا با کمک میتسوبیشی پا گرفت بله درسته که هیوندای اولش با کمک میتسوبیشی پا گرفت ولی مدیریت صحیح و پشتکار مداوم الان هیوندای کیا رو به جایگاه چهارمین خودروساز جهان رسانده و مدیریت غلط و غرور بی جا میتسوبیشی ورشکسته کرده
datsun
۲۲ مرداد ۱۳۹۹خودرو سازی فقط یک قطره از دریای صنایع سنگین میتسوبیشیه فکر میکنی به همین راحتی میتسو محو میشه.
pooriya.bmw.germany
۲۲ مرداد ۱۳۹۹دوست عزیز این سایت در مورد خودرو هست و همه مون علاقهمند به خودرو کاری هم به دریای صنایع سنگین نداریم بعله س
صنایع سنگین میتسوبیشی هواپیما کشتی راکتور هستهای این چیزا میسازه
همانطور که مرسدس بنز بانک داره عینک میسازه همان طور که استون مارتین دیزاین ساختمان داره همانطور که پورشه گوشی موبایل و ساعت میسازد همانطور که ب ام و موتور و دوچرخه میسازد
هیوندای هم صنایع سنگین داره از ذوب اهن و ورق آلومینیوم بگیر تا آسانسور و ابزار آلات
پس دلیل نمیشه چون صنایع سنگین داره تو ساخت و تجارت خودرو هم موفق باشه
Mohsen. G
۲۳ مرداد ۱۳۹۹هیچکدوم از این شرکت هایی که گفتی و محصولات فرعی شون قابل مقایسه با میتسوبیشی نیستند… این شرکت رو باید با زیمنس، سامسونگ و غولهای نفتی مقایسه کنی… میتسوبیشی چندین سال که هواپیماهای اکونومی میسازه… اسکله و پالایشگاه و ده ها صنعت مختلف و سنگین زمینه های کاری میتسوبیشی هستند…
datsun
۲۲ مرداد ۱۳۹۹چرا میتسو رو سرزنش میکنید این تصمیم اتحاد مریض رنو نیسانه کاهش فعالیت میتسو و نیسان در اروپا و تمرکز رنو روی بازار اروپا به خاطر اینکه تنها بازاری که رنو خوب فروش میکنه همین بازار تقریبا انحصاری اروپاست.
(Saeed(peugeot
۲۲ مرداد ۱۳۹۹بیچاره میتسوبیشی …. برندی خوبیه
فکر میکنم گوسن رفت اتحاد رنو نیسان میتسوبیشی یه مدیریت خیلی قوی میخواد …. ساماندهی کردن ۳ برند و زیر مجموعه هاش
یه مقدار سخته
فرزاد
۲۲ مرداد ۱۳۹۹تمام اینا به خاطر گوسن هست سرانجام اه گوسن هم دامن نیسانو میگیره و هم دامن میتسوبشی اون کسایی که میگفتن مدیریت ژاپنی باشه همه چی حله پس کو اون مدیریت ژاپنی که بیاد این دو برند از فلاکت نجات بده از اخر رنو را هم با خودشون میکشن پایین رنو باید زودتر خودشو از شر نیسان خلاص کنه وگرنه خیلی زود به سرنوشت نیسان در سال 98 دچار میشه
MOHAMAD.n.r
۲۲ مرداد ۱۳۹۹آه گوسن!!!??
بدبختی الان نیسان حاصل مدیریت گوسن هست.
گوسن میخواست GTR رو برای سال ۲۰۲۷ اماده کنه ولی مدیریت جدید برای ۲۰۲۳ .
اواخر مدیریت گوسن کدوم خودروی جدید رونمایی شد؟؟مدیریت فعلی باید جون بکنه و خودرو ها رو نوسازی کنه تا نتیجه اش یکی دو سال دیگه خودش رو نشون بده.
از زمانی که گوسن اومد و سیلویا حذف شد و… نظر مثبتی به گوسن نداشتم.
رنو خودش رو از سر نیسان خلاص کنه؟؟!!! من هم امیدوارم چنین اتفاقی بیوفته که ببینیم کی به کیه.
همین الان در خیلی از کشور ها برای فروش از دکل نیسان میرن بالا(موتورش از نیسانه-گیربکس از نیسانه و… حرف هایی که من در چندین نمایندگی شنیدم).
رنو هم شرایط مالی بدتری از نیسان داره مقاله اش هم چند وقت پیش در پدال منتشر شد.
از خودرو های رنو فقط کلیو و مگان رو قبول دارم. بقیه رو هم بقول یکی ممد ژانگولر چهار لیتری بنزین و کبریت و تماااااام.
فرزاد
۲۲ مرداد ۱۳۹۹اخه رنو به غیر از کولیوس و تلسیمان چه موتوری از نیسان داره تمام مدلهای رنو به غیر از این دو مدلی که گفتم موتورهاش مال خود رنوست تازه همون جی تی ار و مدل پروجکت بلک اس موتورهاش توسط فرمول 1 رنو تامین میشه همینطور بنز های کلاس a در مورد گوسن هم همین و بس که تنها ظرف مدت یکسال نیسان ورشکسته سود ده کرده دیگه چی از این بالاتر در ضمن همین چند روز پیش بود که خبر ضرر شرکت رنو پدال گذاشت که بیشتر این ضرر هم به خاطر نیسان بود همیشه گفتم الان هم میگم هر شرکتی با نیسان ادغام بشه به بدبختی میافته اصلا این شرکت انگاری نحصه نیسان اگه با بنز هم ادغام بشه بنزو پایین میکشه مطمئنم اگه روزی رنو از نیسان جدا بشه تنها ظرف مدت کوتاهی شاهد نابود شدن نیسان خواهیم بود
MOHAMAD.n.r
۲۳ مرداد ۱۳۹۹شما فقط کولیوس و تلیسمان که تو ایران هستند رو خبر دارید بقیه مدل ها مثل کجار و… هم از نیسان استفاده کردند.
خواهشا موتور GTR رو به اسم رنو تموم نکنید چون هیچ نقشی در ساختش نداشته از منابع معتبر و مستند های نشنال جئوگرافی میتونید به این موضوع پی ببرید.
اگر موتور GTR رو رنو ساخته چرا خودش داخل هیچ ماشینی ازش استفاده نکرده؟؟???
شاید رنو خیلی مهربونه و ما خبر نداریم???
Amir evolution
۲۲ مرداد ۱۳۹۹تصمیمات مدیریت جدید (رنو نیسان) باعث این حرکت شده
هر شرکت روی یه قاره تمرکز دارن ب گفته خودشون
رنو (اروپا)
نیسان (آمریکایی شمالی و جنوبی)
میتسو (آسیای شرقی و استرالیا)
Mohsen. G
۲۳ مرداد ۱۳۹۹زنده باد، مشخصه که اخبار درست رو پیگیری میکنی، این دقیقا خط مشی آینده این اتحاده و به نظر منطقی میاد… هر سه شرکت تو زمینه سدان و کراس اوور و پیکاپ قوی هستند پس بهتره تو بازار های مشترک با هم رقابت نکنند و تقسیم بازار انجام بدن…