شایعات حقیقت داشتند. میتسوبیشی بازگشتی دوستداشتنی به نامی داشته که از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۲ برای خودروهای اسپورت خود بکار برده اما این بار نام “اکلیپس” برای یک کراس اوور انتخاب شده است. این خودرو که بهصورت رسمی اکلیپس کراس نامیده شده کراس اوور جدید میتسوبیشی بوده که به برادران خود یعنی ASX و اوت لندر ملحق خواهد شد. نمایش عمومی این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در ماه آینده خواهد بود.
جدیدترین تیزر منتشر شده از این خودرو تأکید میکند که طراحی این خودرو بسیار به کانسپت XR-PHEV معرفی شده در سال ۲۰۱۳ و بهروز شده در سال ۲۰۱۵ با نام XR-PHEV II وفادار است. از نظر ابعادی این خودرو در جایگاهی بالاتر از ASX و پایینتر از اوت لندر قرار خواهد گرفت.
طراحان میتسوبیشی طراحی گوشهدار را در دستور کار داشته و خط شانهی مسلطی در بخش دستگیرهی دربها و همچنین خط سقف شیبداری را برای ایجاد پروفایلی اسپورت ایجاد کردهاند. همانگونه که در کانسپت XR-PHEV II یاد شده میبینیم، اکلیپس کراس جدید از چراغهای عقب قرار گرفته در ارتفاعی بالا برخوردار است. یک جلوپنجرهی بزرگ در بخش جلوی بر سایر اجزا غلبه خواهد داشت. چراغهای جلو طراحی صافتر و صیقلیتری داشته و از نوار LED روز روشن بهره خواهد برد.
هنوز جزئیات کامل قوای محرکهی این خودرو منتشر نشده اما میدانیم که حداقل در نسخهی آمریکایی شاهد استفاده از پیشرانهی ۴ سیلندر توربوی جدید خواهیم بود. در بازارهای دیگری چون اروپا احتمالاً پیشرانهی ۱.۶ لیتری توربودیزل ASX انتخاب بهتری خواهد بود. مدتی پس از معرفی این خودرو نسخهی پلاگین هیبریدی آن نیز ارائه خواهد شد. میتسوبیشی این خودرو را بهترین ساختهی خود تاکنون میداند.
farzad
۲۹ بهمن ۱۳۹۵کاملا واضحه که میتسوبیشی تلاش میکنه که به دوران اوجش برگرده اما کار سختی پیش رو داره
به نظر من بزرگترین مشکل میتسوبیشی موتورهاش است که یه جورایی از تکنولوژی های روز عقبه ماشین هیچ اپشنی نداری و تو طراحی هاشم اون زرق و برقی که کره ای ها به ماشیناشون میدن رو هم نداره امروزه فقط دوستداران واقعی میتسو ماشینای اینشرکتو میخرن و این اصلا خوب نیست
شاید اگه با یه شرکت دیگه همکاری کنه بتونه از این وضعیت در بیاد یا اینکه یه سرمایگذار قدرتمند پیدا کنه چون خودش به تنهایی توان سرمایه گذاری رو پروژه های جدید رو نداره
Armin
۲۹ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز شما ظاهرا در جریان نیستی که میتسوبیشی با رنو ونیسان یکی شدن ، بعد با کی بره همکاری کنه؟ موتور های میتسوبیشی از بقیه عقبتره؟ حالا طراحیش یکم خسته کننده بود که با زبان طراحی جدید داره راه خوبیو پیدا میکنه ولی موتوراش همیشه از تکنولوژی عقبه که اکثر کمپانی ها ازش موتور میگیرن؟ یا تکنولوژی توربوی اوولوشن عقبه؟ یا بهینه ترین مصرف سوخت اوتلندر بین رقبای حتی ژاپنیش؟ سیستم MIVEC یکی از پیچیده ترین فناوری موتورهاس
علیرضا میرزایی
۲۹ بهمن ۱۳۹۵میتسو تو عشق منی
Mehran
۲۹ بهمن ۱۳۹۵پس پاجرو چی؟ اینا هیچ برنامه ای برا ادامه پاجرو ندارن؟ ینی تموم؟ ????
Ace
۲۹ بهمن ۱۳۹۵پاژرو تولید میشه
نسل بعدش هم 2018 میاد
احتمالا پلاگین هیبرید باشه.
mojtabaaston
۲۹ بهمن ۱۳۹۵نمیدونم چرا احساس میکنم طراحی پشتش رو از ولوو کش رفتن
Ace
۲۹ بهمن ۱۳۹۵طراحی پشتش هیچ شباهتی به ولوو نداره.
ارمان
۲۹ بهمن ۱۳۹۵تلاس خوبی خواهد بود اگر وفادار به کانسپتش باشه ماشین زیبا و اسمورتی خواهد بود فقط واسه طراحی داخلش و پیشرانش نگرانم