معمولاً وقتی یک خودروساز خط تولید خود را برای مدل سال جدید اعلام میکند و در آن، یکی از مدلهای خاص غایب است، طبیعتاً میتوان نتیجه گرفت که تولید این مدل متوقف شده است. به عنوان مثال، اخیراً در برنامههای خط تولید نیسان برای مدلهای سال ۲۰۱۶ مشخص شد که تولید اکسترا شاسیبلند پس از مدل ۲۰۱۵ دیگر ادامه نخواهد یافت. به همین ترتیب، کاری که تویوتا در مورد Fj کروزر انجام داد را میتوان مثال زد. نمونههای بیشتری از این دست موجود هستند، ولی نکته اصلی این است که نبود یک مدل در خط تولید یک سال یک خودروساز، معمولاً به معنای کنار گذاشتن آن است. با این حال، چنین چیزی برای میتسوبیشی صدق نمیکند؛ این کمپانی در برنامههای مدلهای سال ۲۰۱۶ خود، میراژ سابکامپکت را حذف کرده، ولی به شکلی عجیب، تولید این خودروی کوچک را کاملاً متوقف نکرده است.
این شرایط کمی عجیب است، ولی واقعیت دارد. میتسوبیشی در بهار آینده یک مدل زودرس از میراژ ۲۰۱۷ معرفی خواهد کرد که آپدیتهایی در زمینه پیشرانه و شاسی به همراه خواهد داشت. در همین حال، به نظر میرسد که مدلهای ۲۰۱۵ میراژ موجود در نمایندگیها به قدری باشند که بتوانند فروش میتسوبیشی را در فاصله ماههای گذار به مدل ۲۰۱۷ تأمین کنند. بر این اساس، این کمپانی در زمان و انرژی لازم برای بازاریابی مدل ۲۰۱۶ میراژ صرفهجویی خواهد کرد و در همین حال، احتمالاً آمار فروش خود را نیز حفظ میکند. همزمان با ارائه نسخه آپدیتشده میراژ هاچبک ۲۰۱۷ در امریکا، یک نسخه چهار در سدان از میراژ نیز معرفی خواهد شد. میراژ سدان، مدلی است که در جاهای دیگر دنیا به فروش میرسد و انتظار میرود که با ورود خود به بازار امریکا، آمار فروش کلی میراژ را در این بازار افزایش دهد. عمر میتسوبیشی لنسر اولوشن ممکن است برای همیشه خاتمه یافته باشد، ولی میراژ قرار است که پس از یک استراحت کوتاهمدت، دوباره از خواب برخیزد و اوج بگیرد. منبع: caranddriver۱۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
رضا
۳ شهریور ۱۳۹۴کسی سر از کار میتسو در نمیاره
دیروز اولین بار یه اوتلندر دیدم
کاملا خنثی بودم دربارش خودمم هنوز نمیدونم ازش خوشم اومد یا نه!
Dinam
۳ شهریور ۱۳۹۴خدایی اوتلندر خیلی خوبه دیگه اینقدر سعی نکنید از همه چی ایراد الکی بگیرید !!!
M.R.K
۳ شهریور ۱۳۹۴توی کلاسی که ۱۱۱ پرفروشترین اون کلاس باشه باید …
سعید
۲۳ بهمن ۱۳۹۴البته میراژ 2015 تست نیم شاسی ضعیفی هم از خودش نشون داده
اما خداییش مدل 2017 میراژ واقعا خوشکله
عکس هاش سرچ کنید تو نت حرف منو تصدیق میکنید.
احسان آرسنالی
۳ شهریور ۱۳۹۴موندم کسایی که این میراژ رو میخرند با چه حسی به پیشواز این خودرو میرند؟ این خودرو دقیقا داره فریاد میزنه ((من متعلق به دو دهه قبل هستم)) و صاحب من از سر نداری و ناچاری من رو خریده. البته تو ایران صدق نمیکنه با قیمت 70 میلیونی.
امین
۳ شهریور ۱۳۹۴وقتی اخباری از این دست در مورد میتسوبیشی می بینم به یاد شرکت های در حال ورشکستگی می افتم! حالا چرا، خودمم نمی دانم!! :)
AHMADREZA
۴ شهریور ۱۳۹۴دقیقا منم همین طورم
محمد جواد
۳ شهریور ۱۳۹۴به نظر من میتسوبیشی داره سعی میکنه از ورشکستگی جلوگیری کنه
ИN
۳ شهریور ۱۳۹۴موضوع ورشکستگی نیست حتی امکان اینم هست که یه موقعی دیگه میتسوبیشی ماشین تولید نکنه چون تو زمینه های مختلف دیگه فعالیت داره و الان دیگه مهمترینش خودروسازی نیست و در واقع شاید بعدا نخواد سرمایشو صرف خودروسازی کنه چون خودشم میدونه سودی براش نداره
وحید
۳ شهریور ۱۳۹۴بجای این میراژ بیچاره
اون اوتلندر بی هویت را باید حذف کنه
Dinam
۳ شهریور ۱۳۹۴اوتلندر به این خوبی !!!! نمیفهمم این حرفا و ذهنیت های بچه گانه رو چه کسی تو کله ی ایرانیا وارد کرده !!! اوتلندر سگش به خیلی از کراس اوور های حال حاضر بازار شرف داره
احسان
۳ شهریور ۱۳۹۴ظاهرا که میراژ شتابی برابر پراید داره و ارزونترین ماشین امریکا و ناامن ترین ماشین توی بازار این کشور هست.تنها دلیلی برای خرید این ماشین توی کشورهایی با بازار غیرانحصاری قیمت فوق العاده کم این ماشین هست و بس.
AMIR
۳ شهریور ۱۳۹۴دمش گرم ……ایول داره….شرط میبندم تا دو سال اینده سه چهارتا طرح ماشین های سدان به بازار معرفی میکنه….پاشم که به بازار امریکا کم کم داره باز میشه…..اصلا خم فکر ورشکستگی این کمپانی نباشین….سرمایه میتسو حتی از تویوتا هم بیشتره……ماشین بازا میدونن چی میگم…
محسن
۳ شهریور ۱۳۹۴همه ی اینها ضعف در سرمایه گذاری در بخش طراحی و تحقیق و توسعه رو نشون میده. شرکت های کره هرچند با کیفیت به مراتب پایین تر از رقبای مطرح آمریکایی، آلمانی و ژاپنی این حقیقت رو دهه ها پیش به خوبی درک کردن و بودجه ی درخوری رو صرف بخش های توسعه و نوآوری کردن. اما برخی برند های ژاپنی من جمله سوزوکی و میتسو بیشی از این غافله عقب موندن و خوب نتیجه اش کاملا مشخصه. البته تویوتا، مزدا و نیسان به واسطه ی حضور چشمگیر در بازارهای اروپا و آمریکا و داشتن شرکای بزرگ در این مناطق خواسته یا ناخواسته با روند سرمایه گذاری در بخشهای تحقیق و توسعه همراه شدن و اوضاع مناسبتری رو تجربه میکنن.
genius
۳ شهریور ۱۳۹۴افول صنعتی اقتصادی ژاپن چند سالی میشه که شروع شده و این سرنوشت محتوم هر امپراتوری چه مالی و چه سیاسی است.یک نگاه به سقوط آزاد کمپانیهایی مثل سونی،میتسو،سوبارو و….این فرضیه رو بخوبی گواه است!البته در هر مورد استثنایاتی هم داریم مثلا تویوتا یا هوندا
میراژ یک شکست محض برای میتسو بالاخص تو بازار ایران با قیمت نجومیش بود اونهم در کلاس عجیب غریب هاچبک کامپکت!
سارا
۳ شهریور ۱۳۹۴تیتر خبر رو که خوندم خیلی خوشحال شدم … از بس که این ماشین زشته :D
فکر کنم تو ی لیست 10 ماشین زشت دنیا بود توی یه مطلب دیگه
دوج
۱۲ شهریور ۱۳۹۴تمام شرکتهای بزرگ ژاپنی در چهارچوب سیاستهای کلان ژاپن فعالیت میکنند ، شرکت میتسوبیشی اونقدر مشاور و کارشناس داره که بدونه چه مسیری داره طی میکنه.میتسو یکی از غولهای صنعتی واقتصادی ژاپنه .
Xman
۱۵ مهر ۱۳۹۴حالا که حذف کردن حتما مدل بهتری رو میارن.
امین پونکی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵من ۱ سال این ماشین رو دارم همه چیش عالی
آپشن خاصی نداره اما خیلی نرم و سریع میره
بی نظیره