به گروههای پایانی دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال رسیدهایم و امروز سراغ گروه اسیوویهای متوسط رفتهایم که در اولین دوئل آن، تویوتا فورچونر و فورد اورست با یکدیگر به رقابت پرداختند. در این دوئل مجموعاً تعداد ۱۶۳۰ رأی به ثبت رسیده است که فورچونر موفق شد با کسب ۱۰۴۸ عدد از آنها یا ۶۴ درصد از کل آراء پیروز گردد. این در حالی است که از سوی دیگر اورست با دریافت ۵۸۲ رأی از دور رقابتها حذف میشود. امروز اما در دوئل دوم گروه اسیوویهای متوسط، دو ژاپنی یعنی میتسوبیشی پاجرو و ایسوزو MU-X به میدان نبرد آمدهاند.
میتسوبیشی پاجرو اسپرت | نیسان ترا | فورد اورست | تویوتا فورچونر |
؟ | تویوتا فورچونر | ||
سانگیانگ رکستون | تویوتا لندکروزر پرادو | ایسوزو MU-X | میتسوبیشی پاجرو |
؟ | ؟ | ||
شورلت تریلبلیزر | کیا موهاوی | جیپ رانگلر | تویوتا فورانر |
؟ | ؟ |
میتسوبیشی پاجرو
پاجرو به همراه لنسر قدیمیترین محصولات در حال تولید میتسوبیشی محسوب میشود. نسل نخست این اسیووی مشهور ژاپنی برای اولین بار در نمایشگاه توکیو ۱۹۸۱ رونمایی شده و در دو نسخهٔ سهدر و پنجدر به بازار آمد. پاجرو در برخی بازارها با نام مونترو عرضه گردید و حتی نسخههای ریبج شدهٔ آن نیز تحت نامهای دوج رایدر و هیوندای گالوپر ارائه شدند. این نسل از پاجرو که بهسرعت به خودروی موفقی مبدل گشت، تا سال ۱۹۹۱ به تولید رسید و سپس جای خود را به نسل دوم داد. اما این ماشین هماکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که برای نخستین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۶ رونمایی شد. نسل چهارم پاجرو برای بیش از یک دهه است که بدون تغییر چندانی روی خط تولید قرار دارد و صرفاً بهروزرسانیهایی جزئی روی آن انجام گرفته است. بنابراین این اسیووی ژاپنی هماکنون به خودرویی کاملاً سالخورده تبدیل شده و فعلاً هم خبری از نسل جدید آن نیست تا جایی که حتی گزارشاتی مبنی بر عدم ساخت نسل جدید پاجرو نیز مطرح شده است. بااینحال پس از پیوستن میتسوبیشی به گروه رنو-نیسان احتمال دارد که نسل آیندهٔ پاجرو بر اساس نیسان پاترول ساخته شود. هر چهار نسل این خودرو در کشورمان هم حضور داشتهاند و حتی در مقطعی گروه بهمن اقدام به مونتاژ نسل دوم آن میکرد. نسل کنونی پاجرو همچنان ساختار بدنه روی شاسی خود را حفظ کرده و در مثل گذشته در دو نسخهٔ سهدر و پنجدر تولید میگردد. در حال حاضر عمده بازار پاجرو کشورهای آسیایی و استرالیا است و بسته به هرکدام با پیشرانههای مختلفی عرضه میگردد. در این دوئل اما موتور ۳.۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل پاجرو انتخاب شده است که ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این اسیووی در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل به بازار عرضه میشود.
ایسوزو MU-X
ایسوزو در سال ۲۰۰۲ پیکاپی بنام D-Max را معرفی کرد که بر اساس پلتفرم جنرال موتورز مشترک با شورلت کلرادو ساخته شده بود. سپس دو سال بعد این شرکت ژاپنی نسخهٔ سواری یا اسیووی D-Max را با نام MU-7 معرفی کرد. پیکاپ D-Max اما هماکنون در نسل دوم خود قرار دارد که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و همچنان از پلتفرم شورلت کلرادو استفاده میکند. همانند نسل قبلی، چندی بعد در اکتبر سال ۲۰۱۳ ایسوزو نسخهٔ اسیووی D-Max را نیز با نام MU-X و بهعنوان جایگزینی برای MU-7 در تایلند معرفی کرد. ازآنجاییکه نسخهٔ سواری شورلت کلرادو هم با نام تریلبلیزر تولید میشود، ایسوزو MU-X اشتراکات و شباهت زیادی به تریلبلیزر دارد تا جایی که تقریباً میتوان آنرا نسخهٔ ریبج شدهٔ شورلت تریلبلیزر دانست. MU-X که تنها محصول سواری ایسوزو محسوب میشود، مانند پاجرو صرفاً در بازارهای آسیایی مانند هند، تایلند، فیلیپین، چین، مالزی و همینطور استرالیا عرضه میگردد. در تعدادی از این بازارها شورلت تریلبلیزر هم حضور دارد اما MU-X در تایلند به علت تصویر بهتر برند ایسوزو از برادر آمریکاییاش موفقتر عمل کرده است. این ماشین همراه با پیکاپ D-Max برای مدل ۲۰۱۷ بهروزرسانی و فیسلیفتی را تجربه نموده است. برای این اسیووی ژاپنی-آمریکایی بسته به بازار، سه پیشرانهٔ مختلف ارائه میگردد که همگی از نوع چهار سیلندر دیزلی هستند. MU-X در دوئل ما جهت توانایی رقابت با حریف هموطنش با قویترین موتور خود شرکت کرده است. این یک واحد ۳ لیتری چهار سیلندر توربودیزل است که ۱۷۵ اسب بخار قدرت دارد درحالیکه گشتاور آن پس از فیسلیفت اخیر با ۵۰ نیوتن متر افزایش از ۳۸۰ نیوتن متر به ۴۳۰ نیوتن متر رسیده است. برای انتقال نیرو هم گیربکسهای مختلفی ازجملهٔ یک نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. MU-X نیز مانند پاجرو در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل قابل خریداری است.
میتسوبیشی پاجرو | ایسوزو MU-X | |
پیشرانه | ۳.۲ لیتری ۴ سیلندر | ۳ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | توربودیزل | توربودیزل |
قدرت | ۱۹۵ اسب بخار | ۱۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۴۰ نیوتن متر | ۴۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۱۰.۶ ثانیه | ۱۰.۴ ثانیه |
مصرف سوخت | ۹ لیتر (ترکیبی) | ۷.۹ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۸۸ لیتر | ۶۵ لیتر |
وزن | ۲۳۳۵ کیلوگرم | ۲۰۷۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳ تن | ۳ تن |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۷ نفر |
طول | ۴.۹۰ متر | ۴.۸۴ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۸ متر | ۲.۸۴ متر |
قیمت پایه | ۳۱,۲۰۰ دلار | ۳۸,۶۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9860563]
(Ali(Chevy Nova
۴ آبان ۱۳۹۶پاجرو بهتره بخصوص طراحىش
(Ali(Chevy Nova
۴ آبان ۱۳۹۶دوستان بازم دىسلاکهاى فله اى از جانب فقط یه نفر در عرض یه رفرش به من داده شد در صورتى که تا این لحظه همه به پاجرو راى دادن
جالبه که تو قسمت فراخوان فورد که 3 ماه پىش هم پدال گذاشت به من 400 دىس لاک داده شد و دوستانى نظىر سامان اذرى. ونوم و…….. متوجه شدن که دىس لاىکها همش درش تقلب صورت مىگىره
،من فقط به اون فردى که مىدونم هم کى هست مىگم که از دست من حرص نخور
(Ali(Chevy Nova
۴ آبان ۱۳۹۶ساىت محترم پدال و همچنىن سردبىر عزیز این ساىت
یه سوال دارم
با توجه به اونکه تو قسمت فراخوان فورد به من 400 دىس لاىک داده شد و باعث شد خىلى از دوستان متوجه تقلب در دادن لاىک و دىس لاىک ها شده مىشه در نظر سنجى ها هم تقلب بشه؟؟؟؟
این کار این ضن رو اىجاد مىکنه که کسى که 400 دىس لاىک در عرض 15 دقىقه به کامنت من داده مىتونه در روند نظر سنجى هم دخالت کنه و راى نظر سنجى رو درش دخالت کنه
M3csl
۴ آبان ۱۳۹۶سلطان پاجرو.امیدوارم نسل پنجمشم تولیدشه.شنیدم پاجرو تو بازار آمریکا با اسم مونترو هم تولید میشه که خیلی لوکس تر و قویتره.سالها برنده بی رقیب رالی پاریس داکار.علی شوی جان،شمام غمت نباشه،بحثات و نظرات همه کارشناسی و اموزندس،پیش من ک همیشه لایک داری.هر چند تو یانکیا عاشق کادیلاکم.بذار بعضیا هر چقدر میخوان تقلب کنن،ما دوستت داریم عزیز.?
آریا
۴ آبان ۱۳۹۶علی عزیز من امتحان کردم نمیشه دوبار رای داد یا دو بار دیسلایک داد
E 36
۴ آبان ۱۳۹۶پدال جان ب ام و X2 معرفی شد ، یه مطلب برو ازش
حامد
۴ آبان ۱۳۹۶چجوری یه نفر انقد منفی داده؟
مگه چندتا مرورگر داشته؟?
(Ali(Chevy Nova
۴ آبان ۱۳۹۶بىلبو
با ىه مرورگر این کارو مىکنه چون هک کردن بلده
یانکی
۴ آبان ۱۳۹۶فضایه داخلیه پاجرو خیلی نالست ولی ایسوزو عالیه صندلیه پاجرو مثله مینیبوسه بنزه
Volvo
۴ آبان ۱۳۹۶تو این سگمنت یه چیزی که خیلی مهمه ظرفیت باک و امیدوارم دوستان بهش توجه کنند
رای من پاجرو
پ.ن
منم یه پست همین جریان برام اتفاق افتاد ! یهو موجی دیسلایک اومد ! و الان کاملا متوجه شدم کدوم عضو پداله
به قولی کیفیت مهمتر از کمیت علی آقا شما کارتون درسته
علی
۴ آبان ۱۳۹۶من به هیچکدوم رای ندادم چون چیز خاصی برای جذب من ندارن .
با تچکر
علیرضا
۴ آبان ۱۳۹۶هییچ برتری ای تو ایسوزو نیست در عوض پاجرو خیلی با صلابته
فقط صندلیای ردیف سومو ببینید!!!!!!!!!!
گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)
۴ آبان ۱۳۹۶دقیقا ایسوزو اصالت نداره
ولی پاجرو قدیمی تر و با اصالت هست و این
به معنی برتری ظاهر است
هیچ کس منکر خوب بودن ایسوزو نیست ولی پاجرو یه چیز دیگه س
(Ali(Chevy Nova
۴ آبان ۱۳۹۶مطلبى بگم برا اطلاع بىشتر رفقا
دوستان شرکت اىسوزو علاوه بر موتورهاى ساخت خودش در بعضى از محصولاتش از موتورهاى ساخت شرکت کامىنز امریکا هم استفاده مىکنه
شرکت کامىنز از جمله شرکتهاى هست که براى خىلى از شرکتهاى معتبر از قبىل اىنترنشنال. ماک. کرایسلر. اىسوزو و……. موتور مىسازه
شرکت کامىنز از بزرگترین شرکتهاى انجىن ساز در دنىا هستش که مقر اصلىش در امریکا هستش و سال 1919 تاسىس شد
در اىران کامىونت هاى اىسوزو همگى مجهز به موتورهاى شرکت کامىنز هستن
sina
۴ آبان ۱۳۹۶داداش شما رکورد 500 تا دیس تو یه ربع رو داری. دیگه نباس از این چیزا تعجب کنی :)
من که همیشه ازت ممنونم بابت تموم چیزهایی که از نظراتت یاد گرفتم.
(Ali(Chevy Nova
۴ آبان ۱۳۹۶سىنا جان داداش گلم
اون دىس لاىک 430 تاىى که به من در عرض 15 دقىقه داده شد اهمىت نداره
مهم اینکه تو نظر سنجى ها اون فرد که خودتم مىشناسىش داره دخالت مىکنه و اعتبار نظر سنجى رو پاىىن مىاره
تا حالا دقت کردى چرا ماشىنهاى مورد علاقش تو نظر سنجىها تا حالا بازنده نشده؟؟؟
جو ابش اىنکه داره تو نظر سنجى دخالت مىکنه
Alireza
۴ آبان ۱۳۹۶ایسوزو باید بره خاور حمل دلستر بسازه
man türkam
۴ آبان ۱۳۹۶پاجرو و پرادو رو خیلی دوست دارم واقعا عالین
Kamran cooper
۴ آبان ۱۳۹۶ظاهر ساده ولی زیبای پاجرو حس خیلی خیلی خوبی بهم داد.به امید روزی که این خودروها که واقعا گرون هم نیستن(برای یک شهروندِ متوسط مثلا اروپایی) برامون رویا نباشن.
امیر
۴ آبان ۱۳۹۶چه طراحیهای عقب افتاده وزشتی
گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)
۴ آبان ۱۳۹۶از لحاظ ظاهر پاجرو یقور تره
ولی فیس ایسوزو به روز تره قطعا
البته کابینش دقیقامشابه پیکاب دیمکس و هولدن کولورادو هست
از لحاظ فنی هم برد با پاجرو ئه
امید
۴ آبان ۱۳۹۶علی اقا فقط بر اساس معروفیت نظر نده.مثلا مصرف پاجیرو رو یه نگا بنداز!بالا نیس بنظرت!
حمیدرضا
۴ آبان ۱۳۹۶ایسوزو رو بیشتر پسندیدم بهش رای دادم میتسوبیشی نیاز به بازنگری کلی داره
آرش آمریکایی
۴ آبان ۱۳۹۶ایسوزو شتاب بهتری داره و مصرف سوختشم بهتره
Hamid...Audi
۴ آبان ۱۳۹۶جفتشونم ژاپنی و با کیفیت هستن و من علاقه یا تعصب خاصی روی برند هاشون ندارم.ولی واقعا فکر نمیکردم ایسوزو بتونه به همچین مشخصات فنی ای برسه.
رای من ایسوزو.
charger
۴ آبان ۱۳۹۶38600 دلار واسه ایسوزو؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من حرفی ندارم
محمد
۵ آبان ۱۳۹۶از اقایون یا سوال داشتم
ایسوزو وارد بازار ایران شده یا ن؟
هرچی سرچ میزنم قیمت دقیقی نمیاره