مرحلهٔ مقدماتی، گروه چهارم، شاسیبلندهای میان سایز، دوئل پنجم
نتایج دوئل قبلی بین هوندا پاسپورت و فورد اج
مجموع آراء: ۱۱۴۴
آراء فورد: ۵۸۵
آراء هوندا: ۵۵۹
پیروز دوئل: فورد اج با کسب ۵۱ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
فولکس اطلس کراس اسپرت | کیا سورنتو |
کیا سورنتو | |
سئات تاراکو | اشکودا کودیاک |
اشکودا کودیاک | |
نیسان مورانو | شورلت بلیزر |
شورلت بلیزر | |
هوندا پاسپورت | فورد اج |
فورد اج | |
میتسوبیشی اوتلندر | هیوندای سانتافه |
؟ | |
تویوتا ونزا | جیپ گرند چروکی |
؟ |
هیوندای سانتافه
تاریخ معرفی: فوریهٔ ۲۰۱۸ (نسخهٔ فیسلیفت ژوئن ۲۰۲۰)
پلتفرم: Y6 هیوندای-کیا (بعد از فیسلیفت N3 هیوندای-کیا)
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۱۰۱,۵۱۳ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۶۳,۱۱۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۷,۱۸۹ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۱ در اروپا: ۴,۷۹۱ دستگاه
گارانتی: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۱۰ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تکنولوژی فراوان، ارائهٔ نسخههای هیبریدی و پلاگینهیبریدی، کابین ساکت و مجهز، سواری راحت
نقاط منفی: مصرف سوخت به خوبی رقبا نیست، طراحی بیرونی شلوغ، دکمههای زیاد روی کنسول وسط، صندلیهای عقب ممکن است برای افراد بلندقد تنگ باشد
چکیده: سانتافهٔ راحت و شیک با طیف گستردهای از پیشرانهها و قیمتهای مختلف، نظر بخش عمدهای از خریداران را جلب میکند.
میتسوبیشی اوتلندر
تاریخ معرفی: فوریهٔ ۲۰۲۱
پلتفرم: CMF-CD رنو-نیسان
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۸ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲۹,۰۹۶ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۱,۳۱۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۳۳,۷۲۹ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۱ در اروپا: ۸,۸۰۴ دستگاه
گارانتی: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۱۰ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هندلینگ رضایتبخش و مطمئن، کابین زیبا با ویژگیهای مدرن، طراحی بیرونی برجسته و متمایز، بسیار پیشرفتهتر از قبل
نقاط منفی: پیشرانهٔ کمتوان که ضعف آن در سرعتهای بزرگراهی بیشتر احساس میشود، صندلیهای ردیف سوم تنگ که عملاً غیرکاربردی هستند
چکیده: خانهتکانی گستردهٔ اوتلندر به آن کمک کرده است تا دوباره به رقابت بازگردد اما هنوز هم به پیشرانه و گیربکس بهتری نیاز دارد
مقایسهٔ مشخصات فنی
میتسوبیشی اوتلندر | هیوندای سانتافه | |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری I4 | ۲.۵ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۱۸۱ اسب بخار | ۱۹۱ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۵ نیوتن متر | ۲۴۵ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۸.۲ ثانیه | ۸.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۳ ثانیه | ۱۶.۶ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۸۵ جی | ۰.۸۱ جی |
توقف از ۱۱۰ | ۵۲.۱ متر | ۵۳.۳ متر |
حداکثر سرعت | ۱۹۵ کیلومتر/ساعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۰ لیتر ترکیبی | ۹.۸ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۵۵ لیتر | ۷۱ لیتر |
وزن | ۱۶۷۵ کیلوگرم | ۱۷۲۳ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۹۱۰ کیلوگرم | ۹۱۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۷۰۹ میلیمتر | ۴,۷۸۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۰۵ میلیمتر | ۲,۷۶۶ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۴۰ تا ۹۵۰ لیتر | ۱۰۲۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۲۷,۲۹۰ دلار | ۲۸,۴۲۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۲۹,۰۹۰ دلار | ۳۰,۱۲۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Mad.z.Max
۱۷ مهر ۱۴۰۰اگه میتسوبیشی سی وی تی نبود، حتما بهش رای میدادم…
احمدرضا
۱۷ مهر ۱۴۰۰میتسوبیشی همه جاش خوب بود
تا گیربکسشو دیدم
کیان
۱۷ مهر ۱۴۰۰من با نظرتون موافق نیستم، چون سی وی تی های نسل فعلی ک فکر کنم نسل سوم یا چهارم هستن خیلی تفاوت داره با اون نسل اولیها در همه چیز، احساس تعویض دنده(رد لاین موصنوعی و… )، حس رانندگی خیلی خوب، مصرف سوخت کمتر استهلاک کمتر و … رو نمیشه ازش چشم پوشی کرد
در ضمن با سی وی تی بودنش و اسب بخار کمتر شتاب بیشتری ارائه کرده، که یعنی در عمل عالیر هست، تازه مصرفش هم کمتره
وقای این ماشین تو اروپایی ک خیلی مصرف گرایانه خرید میکنن و به کاربردی بودن خیلی اهمیت میدن 33000 هزار تا فروش کرده نکته خیلی برجسته ای هست و غیر قابل چشم پوشی
توی جدول هم تو همه چیز جلوتر هست، حداقل ماشینی نمیخری که بخاطر یاتاقان زدن و احتمال اتش سوزی براش فراخوان بزنن و بخوای دائم نگران باشی ک ممکنه موتورش اتش بگیره و یاتان بزنه!!!
Dayan5775
۱۷ مهر ۱۴۰۰کیان چرا فروش یک ماهه سانتافه از فروش شش ماهه میتسوبیشی بدبخت بیشتره؟؟😂😂😂
mos
۱۷ مهر ۱۴۰۰اولا همون میتسوبیشی بدبخت افتخاراتی داره که یاتا.قان تا ۳۰ سال دیگه هم بهش نمیرسه.
دوماً اگه به فروش باشه تویوتا پرفروش ترینه پس از یه چیز دیگه بالا برو
(چه جالب پدال کلمه یاتا.قان رو در حمایت از کره ای فنا سا.نسور کرده! اگه بینش نقطه نزارم کامنت منتشر نمیشه و میره واسه تایید😂)
AVZ
۲۷ آذر ۱۴۰۰دوست عزیز فروش توی اروپا و آمریکا کاملا با ایران فرق میکنه. اونجا خودروسازا کلی آفر در اختیار خریدار قرار میدن. و فروش زیاد به معنای خوب بودن خود خودرو نیست. متاسفانه ما خرید و فروش امریکا و اروپا را با ایران مقایسه مکنیم که کاملا اشتباهه.
علی
۲۱ مهر ۱۴۰۰لایک= 10 لایک
مزدا
۱۷ مهر ۱۴۰۰میتسو عالی هست اگه گیربکس و قدرت موتورش تغییر کنه
Reza Waffen SS
۱۷ مهر ۱۴۰۰میتسوبیشی اوتلندر
حسین
۱۷ مهر ۱۴۰۰قطعا سانتافه.چند سال پیش،داشتم روزنامه میخوندم نوشته یه بچه توی ماشین توی قم درش بسته بود و بچه خفه شد و از دنیا رفت.ولی سانتافه یه آپشن داره که اگه بچه رو تو ماشین جا گذاشتی بهت هشادر میده.اصلا همینجا نوشته که یکی از نقاط قوتش تکنولوژی فراوانه.
امیازشم بالاتر از میتسوبیشیه.قیافشم بیشتر دوست دارم.صندوقشم بزرگتره.سیویتی هم نداره.
ممد ژانگولر
۱۷ مهر ۱۴۰۰رای من به سالار SUV بازار ایران یعنی سانتافه خواهد بود .💪
ولی میتسوبیشی هم ماشین خوبیه حیف که گیربکس اسباب بازی روش نصبه
🔥A.H MOTORS🔥
۱۷ مهر ۱۴۰۰سالار SUV؟؟؟
ممد ژانگولر
۱۷ مهر ۱۴۰۰اره داداش از نظر فروش و بازار خوش فروش بودن منظورم بود
کیان
۱۷ مهر ۱۴۰۰منظورش سالار یاتاقان هست
اشتباهی گفت
Dayan5775
۱۷ مهر ۱۴۰۰کیان هنوز به اون کامنت سنگین اشکان فکر میکنی؟! :)))
اونو ولش کن فعلا اختلاف فروشو ببین :)))
علی
۲۱ مهر ۱۴۰۰یعنی اینجوری که ایشون درباره سانتافه حرف زد هیچکی درباره لندرور تو ایران حرف نزد !!!
سالار suv ها !!
AVZ
۲۷ آذر ۱۴۰۰نمیدونم جریان چی هست که الان کل سایتا فقط دارن تبلیغ ماشینای کره ای را میکنن.
تو سایت دیوار کیفیت ماشینای کره ای را از همه ماشینا بالاتر زده
😂
Roham
۱۸ مهر ۱۴۰۰میدونی SUV کدوم کلاسه؟
Dayan5775
۱۷ مهر ۱۴۰۰از نظر بخوای نگاه کنی سانتافه برتر هست! از نمرات محلات معتبر گرفته تا فروش خیلی بیشتر
قطعا سانتافه
ارسلان
۱۷ مهر ۱۴۰۰خب باید بگم که :
وقتی با گیربکس CVT توی شتاب ۰ تا ۱۰۰ از هشت سرعته سریعتر باشی
وقتی با ۱۰ اسب بخار کمتر گشتاور برابر تولید کنی
وقتی توی ۴۰۰ متر هم سریعتر باشی اونم با CVT
وقتی با حجم موتور برابر مصرف سوخت کمتری داشته باشی ولی پرفورمنس بهتری اراعه میدی
وقتی با همه ی این حرفا قیمتت هم ارزونتره
خب مشخصه در انتخاب اوتلندر شکی نباید به دل راه داد
قیافه هم سلیقه ای هم ولی از نظره شخص خودم اوتلندر توی طراحی هم سره توی این نسخه مخصوصا داشبوردش
Dayan5775
۱۷ مهر ۱۴۰۰کاشکی اینارو واس مردم نادان امریکا و اروپا و کارشناس های موتور ترند هم توضیح میدادی بلکه باعث میشد اینطور فروش شش ماهه اوتلندر اندازه یک ششم فروش یک ماهه سانتافه نباشه :))))
Dayan5775
۱۷ مهر ۱۴۰۰چقدر خوب حرصت گرفت بچه :))) کمتر آمار فروش و نمرات رو نگاه کن که اینطور منفجر نشی :)))
Dayan5775
۱۷ مهر ۱۴۰۰اگه حس میکنی خیلی بزرگی شمارتو بده صحبت کنیم ببینم باز اینطور میحرفی یا نه
ادمین تایید کن تا ادب بشه این بی ادب
محمدرضا
۱۷ مهر ۱۴۰۰اول این که این تنها موتور قابل انتخاب سانتافه نیست موتور های قویتر هم موجوده ولی این تنها انتخاب اوتلندر البته بجز هیبرید ها.
۲اینکه سانتافه بزرگ تره فاصله محوری بیشتری داره و جادار تره و صندوق بزرگ تری داره.و آپشن های بیشتری داره.به همین دلیل سنگین تره و روی شتابش تاثیر داره.
Sina10
۱۷ مهر ۱۴۰۰خب موتوری که توی این مقایسه هست رو ما در نظر میگیریم و کاری با بقیه موتوراش نداریم
دوم اینکه هیوندای شاید از برخی جهات بهتر باشه ولی بازم این تفاوت سنگین فروش رو توجیه نمیکنه ، حتی اگه به نمراتشون یه نگاهی بندازین خیلی نزدیکن ، جدول هم همینو میگه ، تازه توی بسیاری موارد برتری با میتسوبیشیه ، از جمله تعداد صندلی بیشتر ، پرشتاب تر ،
این که میگین سانتافه طول بیشتری داره اونقدرا هم طولش بیشتر نیست ، و طول بیشتر همیشه به معنای جادار تر بودن نیست! من فاصله بین محور ها رو در نظرمیگیرم که بازم ۶ سانتی متر به نفع هیوندای هست ، یعنی این همه فروش واسه ۱۰ اسب بخار و ۶ سانتی متر؟!
دلیل اصلیش شاید نمایندگی ها و شبکه فروش بهتر اینجور چیزای خارج از خودرو باشن ، شاید هم تبلیغات گسترده تر و نام اشنا تر هیوندای در کراس اوور سازی و در کل تجربه بهتر اونا شاید مهم ترین مشکل اوتلندر بدنامی ماشین های اخیر میتسوبیشی باشه
MOHAMMAD.n.r
۱۷ بهمن ۱۴۰۰هیوندا شرایط فروش خیلی خوبی داره، دلیل فروش بالا شرایط فروش متنوع و اقساطی هست.
دولت کره سفت و سخت پشت کیا و هیوندا هست و کمک های مالی بسیاری بهشون میکنه، دلیل دوام آوردن کیا و هیوندا همینه،
بخشی از سهام سانگ یانگ در اختیار هندی هاست و در دوران کرونا از وام های دولت کره محروم شد و چند ماهه که ورشکسته شده. اگر کیا و هیوندا هم از نظر مالی توسط دولت کره حمایت نشن به یکسال نمیکشه که پر پر میشن.
ارسلان
۱۷ مهر ۱۴۰۰محمدرضا
1-جادارتره ؟؟ سانتافه 5 نفره هست ولی اوتلندر 7 نفره حالا این چه بزرگتر بودنیه من نمیدونم !!
فاصله محوریش بیشتر؟؟ منظورت 6 سانتیمتر هست یه جوری گفتی گفتم دسته کم 1.5 متر زیادتره
بخاطر آپشن سنگین تره ؟؟ اینو جای دیگه نگی بهت میخندن اپشن که از فولاد ساخته نشده قطعات الکترونیک هست
من که نمیدونم اوتلندر توی نسخه ی فولش چقد در مقایسه با نسخه ی فول سانتافه کدومشون بیشتر اپشن داره ولی توی ایران شایعه کردن سانتافه فول اپشن کاملترین ماشین از نظره آپشن توی ایرانه توی کلاس خودش که شایعه سازی دلال ها هست من خودم نیسان فول روگ 2018 دارم سانتافه فول اپشن ازش کمتره در زمینه اپشن بحث مقایسه کیفیت و کارکرد درسته آپشن هم به کنار
کلا ماشین کره ای همش روی کاغذ قشنگه در عمل هیچ
مثلا سانتافه موتورش قویتره ولی ظرفیت بکسل ش برابر با اوتلندره خب این چه قوی بودنیه ؟؟ بزاره لب کوزه ابش رو بخوره ؟؟
میگی سانتافه سنگینتره میگم خب باشه کلا موتور هر دو تا ماشین رو بیار بیرون و از بدنه جدا کن بهم بگو چرا موتور سانتافه با اینکه قویتره گشتاورش (زورش) برابر با اوتلندره ؟؟ چرا ؟؟ واقع بین باش دیگه ماس مالی کردن تا کجا آخه؟؟
گیربکس هشت سرعته داره ولی شتابش کمتره از سی وی تی هست میدونی دارم راجب CVT حرف میزنم وقتی یه ماشینه 8 سرعته با موتور قویتر از یه ماشینه CVT با موتور ضعیفتر میخوره یعنی فاجعه به معنای واقعی کلمه وهیچ جای توجیهی باقی نمیمونه اگه جفتشون 8 سرعته بودن میگفتم خو راس میگی ولی آخه CVT بزنه ماشینت رو یعنی عملا junk زیره پاته
سانتافه ترمز های ضعیفتری داره که این یعنی ایمنی پایینتر در مواقع اضطرای که باید سریع ترمز بگیری
این که میگی صندوق بزرگتری داره جوابت :: اوتلندر رو 5 نفره استفاده کنی مثله سانتافه صندوقش میشه دوبرابر سانتافه
بخوای نخوای سانتافه در برابر اوتلندر در هیچ زمینه ای تاکید میکنم در هیچ زمینه حرفی برای گفتن نداره
Dayan5775
یه پراید سوار خواست به یه بنز سوار فخر بفروشه و بهش بگه پراید من بهتره یکم فک کرد گفت : امار فروش 1 ساعت پراید از آمار فروش 1 ساله بنز در ایران بیشتره 😂😂😂 کسی که سطح فکری ش تا این حد نازل هست چه باید بهش گفت 😂😂😂
MC20
۱۷ مهر ۱۴۰۰ارسلان جان این دوستان متوجه نمی شن ، خودت رو اذیت نکن برادر . بعد از اینکه به فرض محال ، براشون اثبات کنی روی کاغذ که برتری عددی با میتسو هست ، بازهم حرفت رو قبول نمی کنن و میتسو رو انتخاب نمی کنن چون مشکل کمبود سلیقه دارن ، بابا ، طرف به کره ای میگه ماشین ، شما چه توقعی داری ازشون ؟ فرق بین زمین با آسمونه .
ارسلان
۱۷ مهر ۱۴۰۰MC20
عزیز دل باید حقایق رو گفت میخوان قبول کنن میخوان رد کنن برام مهم نیس من کاره خودمو میکنم قبول هم نکنن باید یا از دره منطق جواب بدن یا خوده واقعیشون رو در کامنتا نشون بدن هدف منم همینه چون خودشونم میدونن از دره منطق حریف نمیشن
جدای از این کاربران پدال فقط منو محمد رضا و غیره نیستیم بلاخره یکی فقط مشاهده میکنه و نظری نمیزاره وقتی نقطه نظرات منو و کسایی که با من مخالفن میبینه بلاخره یه سری اطلاعات دستش میاد و یه چیزی هر چند کم یاد میگیره و یه کم دستش میاد چی به چیه و ممکنه بعدا یه جا بکارش بیاد
در هر صورت گفته های شما هم روی تخم چش من جا داره و دیگه همینجا صحبت رو تمام میکنم خیلی مخلصیم روزه خوبی داشته باشی
MOHAMMAD.n.r
۱۷ بهمن ۱۴۰۰بیخیال داداش
اینا روی برندی که سوار میشن تعصب دارن، بالاخره پراید هم کیا حساب میشه و کره ای هست😂
البته خبر ندارن اون پراید هم در اصل ساخت مزدا و فورد هست، مزدا ۱۲۱ و فورد فستیوا!!!!
AMG GT R
۱۷ مهر ۱۴۰۰قطعا میتسو
Arman
۱۷ مهر ۱۴۰۰اوتلندر نسبت به نسل قبل طراحیش خیلی بهتر شده اما بازم با توجه به مشخصات و آمارهای ذکر شده سانتافه برتر هست واقعا
Arman
۱۷ مهر ۱۴۰۰فروششون رو تازه دیدم!!!!! خیلی اختلاف دارن که
اول فکر کردم اوتلندر ۱۱۳ هزار تا فروخته!!
mohamadreza
۱۷ مهر ۱۴۰۰اوتلندر
Sina10
۱۷ مهر ۱۴۰۰سانتافه یکی از بهترین ماشینای این کلاسه.
مخصوصا نسل قبلش
ولی اوتلندر واقعا پیشرفت خوبی داشته به نظرم نکات جالبی داره و برتری های خوبی داره مخصوصا قیافش ، سریعتره ،کم مصرف تره ، ۷ نفره است ، بهتر ترمز میگیره و سبک تره
معایبش هم باک کوچیک و همونطور که متن گفته صندلی های نامناسب و گیربکسCVT
سانتافه من نسل قبلش رو خیلی دوست داشتم مخصوصا اون اواخرش ، طراحیش واقعا به اوج رسیده بود
ولی این نسل جدید از همون اول عدم زیباییش رو نشون داد
البته توی کابین خیلی پیشرفت کرده و فضای بار بیشتری داره البته صندلی های کمتر! مصرف سوخت نزدیک یک لیتر بیشتر اما باک بزرگتر ، قیمت کمی بیشتر ، کندتر اما ۱۰ اسب قوی تر
ولی در کل به نظرم برتری با اختلاف بسیار کم برای میتسو بود
هر دو موتور های ناتوانی دارن به نظرم
جالب اینجاست به موتور میتسو گیر دادن که ضعیفه با اینکه فقط ۱۰ اسب بخار کمتر از هیوندای داره و خیلی سبک تره اما به این مشکل هیوندای اشاره نشد
به نظرم خیلی نزدیکن
ولی فروششون اصلا به هم نزدیک نیست!! شاید دلیلش مشکلات درون شرکتی میتسوبیشی باشه
R@m!n
۱۷ مهر ۱۴۰۰شرایط فروش فوق العاده کیا – هیوندای، تعداد بیشتر نمایندگی ها، تبلیغات گسترده روی فروش محصولات کیا – هیوندای خیلی تاثیر گذار بوده و هست.
خراب کاری های میتسوبیشی تو این 10 سال اخیر چنان ضربه ای بهش زد که باید 10 سال دیگم زمان بزاره که اعتماد عمومی برگرده سمتش.
محمدرضا
۱۷ مهر ۱۴۰۰واقعا چطور به اوتلندر رای میدین.کاری به سانتافه ندارم.
ولی قعطعا اوتلندر ضعیف ترین این کلاسه.
MC20
۱۷ مهر ۱۴۰۰متاسفانه میتسو ی نازنین ( به عنوان کسی که در حد سن و توانش ، دوران شکوه اون رو درک کرده ، می گم ) ، هنوز بعد فوکوشیما کمر راست نکرده ، اما با همین کمر دو خم ، هنوز هم ، قطعا یک چرخش ، به کل صنعت کره و مربا می ارزه . نمی دونم چه طور می شه ماشین باز باشی ولی بخوای کنار میتسو ، حتی اسم سانتافه رو بیاری ، فکرشم گناهه یا شاید هم ماشین باز نیستی . اون SAMSUNG زشت کره ای هم که صحبت کردن در موردش کفاره داره ، اگر ماشین شناس باشی . . .
مهردادکمال
۱۷ مهر ۱۴۰۰میتسوبیشی همه چیش عالی بنظر میاد اما چرا فروشش این قدر ناامید کنندس!
محمد
۱۷ مهر ۱۴۰۰امکان نداره گیربکس cvt در حداقل شتاب گیری بهتر از گیربکس دوکلاچه عمل کنه مگه اینکه اختلاف وزن دو خودرو در نظر گرفته شود
محمدرضا
۱۷ مهر ۱۴۰۰اختلاف وزن و اختلاف سایز هم دارن.
ارسلان
۱۷ مهر ۱۴۰۰اختلاف وزنش مگه چقدره ؟؟ یه ریزه !! خب اختلاف قدرت موتور چرا اشاره نمیکنی؟؟ وقتی سانتافه موتورش 10 اسب قویتره یعنی در بحث وزن خنثی و برابر میشن دیگه !! پس چرا باز از اوتلندر میخوره ؟؟ بعدم این که هیوندای ماشین سبکتر بلد نیست بسازه ولی میتسو میتونه این چی رو. میروسنه ؟؟ یعنی اختلاف مهندسی و تکنولوژی
مثله این میمونه دو تا سوپر اسپرت یکی ببازه بگیم خب اونی که باخت بهتره باخت چون سنگینتره !! خدا که سنگین خلقش نکرده که بگیم فابریک سنگینه مهندسی سازنده و تکنولوژی موادش سطح پایین بوده و از رده خارج بوده
محصولی خوبه که برتری داشته باشه به رقیبش بهانه تراشی برای توجیه ضعف ها اسمش تعصبه ما با منطق کار داریم نه با تعصب
Mad.z.Max
۱۸ مهر ۱۴۰۰باشه داداش، یه ایکس تریل سی وی تی این حرفا رو نداره که. اصن اتحاد رنو نیسان میتسو برترین و قدرتمند ترین اتحاد تاریخ جهانه و گیربکس سی وی تی که رنو انداخته بهشونم بهترینه!!
ضمنا قبل از اینکه گارد بگیری، ماشین زیر پای شهری خودم میتسوبیشی لنسر ۹۲ با انجین تعویضی هیولای ایوو هست، پدرم هم چندین ساله ماکسیما داره و کلا احترام خاصی برا تولیدات ژاپنی قائلم
(فقط ای کاش مقاله های انگلیسی زبان و اعتراف نیسان به لطمه ی سنگین به اعتبار عمومیش با رو اوردن به تکنولوژی های ارزون و بی کیفیتی مثل گیربکس های سی وی تی رو هم میتونستی بخونی، اعتراف مربوطه رو با یک سرچ ساده توی گوگل میتونی پیدا کنی، اگه نتونستی هم بگو برات لینک بذارم)
MOHAMMAD.n.r
۲۰ مهر ۱۴۰۰نسبت قدرت به وزن میتسو ۰.۱۰۸
نسبت قدرت به وزن سانتافه تقریبا ۰.۱۱۰
پس وزن بیشتر سانتافه با قدرت به ظاهر!! بیشترش جبران شده. گیربکس سی وی تی کجا !! گیربکس ۸ دنده کجاااا.
با وجود نسبت قدرت به وزن کمتر و گیربکس سی وی تی شتاب بهتر داشتن نشونی از کیفیت بالای ساخت و الیاژ بهتر هست.
سانتافه های جی دی آی داخل ایران هم با ۲۲ اسب!! بیشتر از اوتلندر تو شتاب به طرز فجیعی جر میخورن…
datsun
۱۷ مهر ۱۴۰۰Cvt های نیسان فرق دارن هر چند نیسان هم دیگه برای ماشینهای گرونترش رفته سراغ ۹ سرعته اتوماتیک
میثم
۱۷ مهر ۱۴۰۰میتسو در کل برای من جذابیت بیشتری داره
ولی حیف که با مدیریت ضعیفش تصویر برندش اومده پایین
Karl Benz
۱۷ مهر ۱۴۰۰اول به هیوندای رای دادم ولی نظرات دوستان رو خوندم استهلاک و ایرادات هیوندای تازه یادم اومد .
ماکان
۱۷ مهر ۱۴۰۰سلام . من به نظر شخصی خودم بحث یاتاقان و برخی مشکلات دیگر در خودروهای کره ای آن هم یعنی جوری که در تمام ماشین های کره ای وجود داشته باشد را قبول ندارم .
حیدر
۱۷ مهر ۱۴۰۰میتسوبیشی بهتره شتاب بیشتر و ترمز بهتر و قیمت کمتر از نظر من طراحی قشنگ تر و مصرف سوخت کمتر و ظرفیت ۷ نفر فقط تنها ضعفش گیربکس هست که قابل چشم پوشیه البته این که ژاپنی هم هست پس استهلاک کمتر هم هست
اشکان
۱۷ مهر ۱۴۰۰یه عده آمارفروش رو همیشه ملاک قرار میدن ولی وقتی براشون نمیصرفه میگن آمارفروش مهم نیست! یه عده گیربکس و موتور رو ملاک قرار میدن و الان برتری معلومه با کیه ولی براشون نمیصرفه واقعیت رو بگن! اینجاس که میگن منطق علیه تعصب!
البته از ملتی که پژو پارسشو تبدیل به میباخ میکنه با سقف ستاره ای بیشتر از این انتظار نمیره. اهل دلش میدونن چی میگم🙁😕
ترجیح میدم 25هزار دلار بیشتر هزینه کنم و جگوار F pace بخرم.نه چون انگلیسی هست یا با کیفیت یا با اصالت هست نه به این دلایل نیست.
بلکه چون عشق است انتخابم هست! والسلام نامه تمام!
MC20
۱۷ مهر ۱۴۰۰بلکه چون خوش سلیقه هستی داداش ، حرف دل مارو هم زدی ، نمی دونم اینجا چرا کسی ، خیلی به اروپایی ها به چشم خریداری نگاه نمی کنه . همه شدن اقتصادی و محافظه کار و آسیایی
MC20
۱۷ مهر ۱۴۰۰ارسلان عزیز ، من قصد جسارت نداشتم که خدای نکرده به شما بگم دیگه بحث رو تموم کنین ، یا نه . اصلا . فقط چون دارم می بینم ، انرژی می گذارین ، به خدا دلم می سوزه ، چون می دونم ، نرود میخ آهنین در سنگ ، ولی از طرفی هم قبول دارم با بحث های فنی اطلاعات مخاطب بی طرف بالا می ره و این حرف شما صد در صد درسته . اون کامنت اول شما و Sina10 ی عزیز خیلی خوب و کاربردی بود و من به شخصه یاد گرفتم . مرسی از شما و Sina10 ی عزیز .
ارسلان
۱۷ مهر ۱۴۰۰قربونت داداش … نه بابا جسارت کجا بود عزیز دقیقا میدونستم منظور شما چی بود برداشت منم دقیقا همین بود که الان توضیح دادی
در هر صورت در خدمت تون هستیم قوی و پر انرژی
اگه نبودم که یعنی باز حجم کارا رفته بالا و سرم شلوغ شده
پارسال که کلا نبودم توی پدال شاید روی هم رفته 1 هفته در سال گذشته بودم توی سایت
سپاس از کامنت با محبتی که گذاشتی
R@m!n
۱۷ مهر ۱۴۰۰بیشتر کامنت بزار ارسلان جان امثال شما باید اینجا کامنت بزارن.
MC20
۱۷ مهر ۱۴۰۰سلامت باشید ارسلان عزیز ، با سپاس از شما . برای شما آرزوی موفقیت روزافزون و بهترین ها رو دارم .
Sina10
۱۷ مهر ۱۴۰۰لطف دارین دوست عزیز
به نظرم هر کسی یه سری مشخصات براش مهمه
برای من مشخصات فنی و چیزایی که توی متن ذکر شده بود مهم بود
ولی خب خریدارای این کلاس علاوه بر این چیزا ، شرایط فروش ، بیمه ، الودگی ، مالیات و خیلی چیزای خارج از اطلاعات فنی رو در نظر میگیرن ، و دلیل فروش بالاتر هیوندای میتونه بخاطر این موارد باشه
این دو خودرو خیلی بهم نزدیکن و رای ها تا الان که من دیدم همینو اثبات میکنه
با آقا رامین هم موافقم ، میتسوبیشی اونقدر در سالهای اخیر بدنام شده که خیلیا سمتش نمیرن ، حتی شاید خیلی ها از عرضه این ماشین مطلع نباشن ،
MC20
۱۷ مهر ۱۴۰۰سینا ی عزیز شما به طرزی فوق العاده حق مطلب رو ادا می کنید ، دیگه چیزی برای گفتن نمی مونه و به خاطر همینه که باز هم از شما تشکر میکنم . وسعت دید شما در محتوی ، اون هم به فرمی موجز و خلاصه ، بسیار با ارزش و آموزنده هست . وجود شما و ارسلان عزیز و محمد امین عزیز و بسیاری از دوستان دیگر مایه مباهات و دلگرمی هست .
ایران
۱۷ مهر ۱۴۰۰مشخصات و قیمت خیلی نزدیک بود سخته ولی میتسوبیوشی شتابش نیم ثانیه برتره و قیمتش هزار دلار کمتر به نظرم به صرفه تره برا همین بهش رأی دادم
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۷ مهر ۱۴۰۰بخاطر cvt کمی شک کردم ولی با دیدن ظرفیت بکسل برابر و شتاب بالاتر رفع شد!
samurai
۱۷ مهر ۱۴۰۰مشخصات لازم نیست اینا همش عددو رقمه
هر جا دیدی یه چیزی ساخت ژاپنه چشم بسته بخر و برد کن
این کرره و چینو و مالزی و ….. همش درجه 2 3 هستن و بی ارزش
Ali
۱۸ مهر ۱۴۰۰بخاطر کیفیت ژاپنی اوت لندر
ولی گیربکسش واقعا تو ذوق میزنه..
محمد
۱۸ مهر ۱۴۰۰طراحی داخلی اوتلندر اصن چشمو نمیگیره
MOHAMMAD.n.r
۲۰ مهر ۱۴۰۰اون عزیزانی که میگن شتاب سانتافه بخاطر وزن بیشترش کمتره!!! به این نکته هم توجه کنن که قدرت میتسو ۱۰ اسب بخار کمتره!!! میتسو گیربکس سی وی تی داره در مقابل گیربکس ۸ دنده!!!
نسبت قدرت به وزن میتسو ۰.۱۰۸
نسبت قدرت به وزن سانتافه ۰.۱۱۰
این که چرا یک ماشین با نسبت قدرت به وزن کمتر و گیربکس سی وی تی از یه ماشین گیربکس 8 دنده شتاب بهتری داره بر میگرده به مهندسی و کیفیت!!! شایدم برمیگرده به بلف زدن و اغراق هیوندا در اعلام قدرت خودرو!!!
در کل تا ماشین ژاپنی و امریکایی و اروپایی هست فکر کردن به کره ای اشتباهه محضه!!!
بعضی ها میگن فروش سانتافه بیشتره. در امریکا بیشتره ولی در اروپا کمتره!! بهتر بودن فروش هیوندا بخاطر شرایط اقساط و لیزینگ مناسب این شرکته!! کیا هیوندا خودروساز ملی کره جنوبی هستن و دائما توسط دولت کره ساپورت مالی میشن!!! سانگ یانگ هم کره ای هست ولی چون بخشی از سهامش توسط یک کشور دیگه خریداری شده از حمایت دولت کره محرومه و داره ورشکست میشه!! در دوران کرونا دولت کره وام های سنگین به کیا و هیوندا داد ولی به سانگ یانگ نداد!!! خلاصه اگر حمایت دولت کره نبود کیا و هیوندا اینقدر موفق نمیشدن و الان در حد سانگ یانگ بودن.
سانتافه هم تو ایران گندش در اومده از نظر یاتاقان و… از نظر شتاب هم که… بعضی ها بهش لقب لَشتافه دادن😂ولی بازار خوبی داره و پول نقده.
علی
۲۱ مهر ۱۴۰۰انصافا سانتافه بد نیست
اما مشکل یاتاقان و قیمت بالا خیلی رو اعصابه میستوبیشی تو این نسل جذاب شده
من میستوبیشی رو ترجیح میدم
واقعا هم عیب های قبلی مثل کابین کسل کننده و خشک و طراحی نه چندان جذاب تو این نسل ازش رفع شده !
طبیعیه مردم میستوبیشی رو ترجیح بدن
کیوان
۲۷ مهر ۱۴۰۰چند سال پیش روزنامه خودرو امروز آمار با جدول و نمایش هندسی داد خیلی جالب بود در مورد واردات خورده ماشین ژاپنی کره ای فرانسوی ایتالیائی به جز چینی زمانی که واردات آزاد بود سانتافه به تنهائی 33درصد هیوندا در کل 51درصد کیا14درصد تویوتا11درصد نیسان8درصد میتسوبیشی1/1درصد والسلام