میتسوبیشی

آخرین اوولوشن دهم برای آمریکا

درحالیکه در اکثر بازارهای جهان تولید دهمین نسل میتسوبیشی لنسر اوولوشن متوقف شده، اما در این میان مشتریان آمریکایی بسیار خوش شانس هستند چون علاوه بر مدل های ۲۰۱۵ لنسر، حالا خاص ترین نسخه این سدان ژاپنی نیز برای آنها قابل خریداری است . . . 

2015 Mitsubishi Lancer Evo
۲۰۱۵ Mitsubishi Lancer Evo

در اوولوشن ۲۰۱۵ منتظر تغییرات کلی نباشید چرا که در نمای بیرونی میتسوبیشی آینه های جانبی را شکیل تر شده و سیستم گرمکن به آن افزوده و در نمای درونی کابین نیز تنها محفظه نگهدارنده لیوان های درون کنسول را تغییر داده! اوولوشن جدید در دو تریم GSR و MR قابل عرضه است که مهم ترین ویژگی های استاندارد هرکدام عبارتند از:

Evo GSR :

  • گرمکن صندلی های جلو.
  • روکش های چرمی کابین.
  • سانروف برقی.
  • رینگ های ۱۸ اینچی Enkei 
  • عایق های جدید صوتی برای کاهش صدای ورودی به کابین

Evo MR :

  • چراغ های اتومات جلو.
  • سنسور باران.
  • تریم کرومی.
  • آینه عقب الکتروکرومیک.
  • سیستم پخش ۷۱۰ واتی Rockford Fosgate با ۹ اسپیکر.
  • رینگ های ۱۸ اینچی BBS.
2015 Mitsubishi Lancer Evo
۲۰۱۵ Mitsubishi Lancer Evo

اوولوشن ۲۰۱۵ همچون گذشته در زیر کاپوت به انجین ۲.۰ لیتری توربویی مجهز است که ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۶ نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس استاندارد آن ۵ سرعته دستی بوده اما مشتریان می توانند ۶ سرعته دوکلاچه (TC-SST) با سه حالت Normal و Sport و S-Sport را نیز برای آن سفارش دهند البته مطمئن باشید که مصرف سوخت هر دو گیربکس معادل ۱۳.۸ لیتر در سیکل شهری است.

اولوشن همچنین بصورت استاندارد با سیستم محرکه چهارچرخ محرک S-AWC با سه حالت Tarmac و Gravel و Snow عرضه می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. VAHID JINPACHI

    ۱۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    حیفش بود ….

    اگه پول داشتم حتما می خریدم…

    1. javid

      ۱۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (93 ديدگاه)

      ای بابا اینا چقدر بی انصافا ما هنوز توی خرید اوشلن 2004 موندیم اونوقت اینا میان تولیدش رو متوقف میکنن ولی واقعا حیف بود دوست داشتنی ترین مدل میتسوبیشی بود وقعا دلم واسش تنگ میشه

  2. sunmartin

    ۱۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    اولوشن یک افسانه ماندگار از میتسو واقعا باید به خوش شانسی آمریکایی ها اعتراف کرد ..نه؟؟

    1. مک میسل

      ۱۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      لنسر نمی دونم چه مدلی ولی تو ایراان هم اومده یکی از فامیلامون داره.

  3. Ehsan

    ۱۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    این ماشین یکی از به یاد ماندنیترین های دنیای ماشینه ، خیلی حیفه شد که تولیدش متوقف شد :-(

  4. ali97

    ۱۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    آغاز مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی از 20 تیرماه با حضور تیم هاوین از ایران:
    همزمان با واپسین روزهای برگزاری جام‌جهانی فوتبال برزیل، از 20 تیرماه یعنی فردا، مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی در کشور آمریکا برگزار خواهد شد که تیم هاوین از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین یکی از 19 تیمی است که در این رقابت‌ها حاضر شده است.
    یم توسعه‌دهنده‌ی این خودرو انواع تست‌ها و آزمایش‌های فنی لازم را در ایران و با طی مسیری در جاده‌های شمالی کشور انجام داده‌اند تا خودروی خود را برای طی مسیری 2,700 کیلومتری بین آستین تگزاس تا میناپلیس مینسوتا طی کند.

    هرچند موتور و پنل‌های خورشیدی مورد استفاده در این خودرو، ساخت خود این تیم نیست، اما اعضای تیم سیستم Maximum Power Point Tracking را با بهره‌گیری از معکوس‌کننده و شارژرهای باتری ایجاد کرده است که سعی در استفاده از بیشینه‌ی انرژی تولید شده در سلول‌های باتری‌های خورشیدی دارد.

    براساس اطلاعات منتشر شده توسط یکی از اعضای این تیم، این خودرو برای استفاده‌ی بهینه از انرژی جذب شده توسط سلول‌های خورشیدی با توجه به مسیری که طی خواهد کرد، بهبود می‌یابد.

    فرخنده‌ نظیری، تنها عضو خانم این گروه در این مورد چنین گفته است:

    ما ابتدا محیطی را که رقابت‌ها در آن انجام خواهد شد شبیه‌سازی کردیم. سپس درصدد محاسبه‌ی زاویه‌ی تابش خورشید در طول هشت روز برگزاری مسابقات برآمدیم.

    هاوین ۲ یک خودروی خورشیدی با وزنی 220 کیلوگرمی است که ابعاد آن 4.5، 1.8 , 1.1 متر برای طول، عرض و ارتفاع است. ارتفاع مورد نظر با محاسبه‌ی کاکپیت در نظر گرفته شده است. سلول‌های خورشیدی مساحتی 6 متر مربعی از سطح خودرو را به خود اختصاص داده است. باتری‌های لیتیوم-یونی این خودرو قادرند تا انرژی مورد نیاز برای حرکت در سرعت 90 تا 150 کیلومتر بر ساعت را برای بیش از 4 ساعت تامین نماید.
    قیناً استفاده از انرژی‌های پاک می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش آلودگی هوا مخصوصاً در کلان شهرها داشته باشد. بخشی از کشور عزیزمان ایران، همیشه در معرض تابش آفتاب قرار دارد که می‌توان با سرمایه‌گذاری در این بخش و استفاده از دانش بومی متخصصان، وابستگی به سوخت‌های فسیلی را کاهش داده و علاوه بر پیشگیری از آلودگی بیشتر، منجر به صرفه‌جویی ارزی در کنار پیشرفت دانش داخلی شد.

    مسابقات خودروهای خورشیدی آمریکا از سال 1990 با حمایت کمپانی جنرال‌موتورز در جهت بالا بردن توان مهندسی در زمینه ی تولید خودروهای خورشیدی هر دو سال یکبار در دو مرحله‌ی FSGP و ASC برگزار می‌گردد. شرکت‌کنندگان در مرحله‌ی اول در صورت کسب حد نصاب امتیازات قادر به شرکت در مرحله‌ی دوم خواهند بود.

    شاید حضور تیم‌هایی از دانشگاه‌های طراز اول جهان در زمینه‌ی فناوری‌های نوین همچون دانشگاه MIT، استنفورد و برکلی نشان از اهمیت این مسابقات داشته باشد. در پایان برای تیم هاوین آرزوی موفقیت می‌کنیم.
    تصویر:http://www.zoomit.ir/images/93/04/HavinInt.jpg
    لینک مطلب:http://www.zoomit.ir/articles/car/12513-iran-students-solar-car

  5. جهانگير

    ۱۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    حجم موتو دو لیتر ۲۹۱ اسب بخار عالیه

  6. مجتبی

    ۱۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (217 ديدگاه)

    چرا ضعیفترین لنسرها میاد ایران خوباش میره اونور؟

  7. مهدی ف

    ۱۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    باور کنید یکی از دوست داشتنی ترین ماشین های ساخت ژاپنه

    1. توریل

      ۱۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اینقد خودتو در برابر نظام استکبار خوار و خفیف نکن!!! کجای این ابوتیاره خوبه..بچسب به تولید ملی..رانا..دنا…مینیاتور… باردو…نیسان گاوی

      1. شهریار

        ۲۰ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (7 ديدگاه)

        نیسان گاوی رو خوب اومدی .ماشینهای آشغال چینی که سایه بان (سایپا) داره مونتاژ میکنه مثل زد 300 زو یادت نره

  8. reza

    ۱۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (155 ديدگاه)

    حیف شد :(

    لنسر ماشینیه که با شنیدن کلمه میتسوبیشی میاد تو ذهنم
    مثل ایمپرزا با شنیدن سوبارو

  9. hero

    ۱۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    خدایا تو این ماه مبارک میخوام بهت بگم:
    نمی شد بجای اینکه evo بره پراید میرفت؟ سمند میرفت؟ رانا میرفت؟
    خدایا ریشه سایپا و ایران خودرو و مدیران از بیخ کنده می شد ولی evo می موند
    آمین

    1. mehran

      ۲۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دادا evo جایی نمیره که..
      نسل 10 میره نسل 11 قوی تر میاد رو کار..

  10. PEUGEOT

    ۱۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    ماشین خوبیه
    قدرت موتور و گشتاور خوبی هم داره اما متاسفانه مصرفش به نسبت حجم موتورش خیلی بالاست

  11. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    واقعا بی انصافیه که این شرکت خوشنام ، همچون سوزوکی به زوال دارند میروند .

  12. Saeed

    ۲۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (477 ديدگاه)

    آقا کلا دوتا لنسر اومده ایران یه1.6ویه1.8
    که دوتاش بدرد نمیخوره

    1. reza

      ۲۰ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (155 ديدگاه)

      هر چی اپشن داشته برداشتن
      ایرانه دیگه یجور سفارش داده ادم از ماشین به این خوبی بدش میاد

      حذف هواکش رو کاپوت ، حذف باله عقب ، موتور ضعیف ، رینگهای کوچیک و………… اونوقت 120 تومن قیمت گزاشتن ……..

  13. Nissan GTR

    ۲۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    سری لنسر بی شک یکی از دوست داشتنی ترین خودرو های ژاپنی است و امید وارم در آینده،شاهد تکرار چنین شاهکاری از میتسوبیشی باشیم.

  14. محمد

    ۲۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    یکی از خودروهای افسانه ای و دوست داشتنی دیار سامورایی ها

  15. امید

    ۲۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    واقعا ماشین خوبیه تو ایران میشه با 85 میلیون خریدش اونم صفرشو
    قبل این دلار و بدبختی چرا نبودی بخریمت

  16. فریبرز

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    استثنا هست این ماشین
    استثنا هست میتسوبیشی
    فقط خدا کنه دست از این موتور های ۲۰۰۰ سی سی برداره

  17. MEHDI ASADI

    ۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    یعنی تنها آرزویمن این بود که بیاد تو ایران
    که متاسفانه…….

  18. ژاپن

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    همیشه تو قلبمی

  19. Mitsubishi Ralliart

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امیدوارم اولین تولید کننده اتومبیل ژاپنی به اوج بگرده
    همیشه تو قلب طرفدارانت میمونی میتسوبیشی موتورز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا