خودروی تجاری سبک میتسوبیشی حدود ۴۰ سال است که تولید میشود و ۵ نسل از آن تاکنون دیده شده و حتی نسخههای کرایسلر و داج آن نیز تولید شده است. نسل فعلی میتسوبیشی تریتون/L200 سال ۲۰۱۴ معرفی شده و هماکنون وقت فیس لیفت آن فرا رسیده است. این کار برای رقابتی ماندن در کلاس بسیار فشردهی پیکاپ های یک تنی مهم است.
همانگونه که در تصاویر رسمی منتشر شده مشاهده میشود این تنها یک فیس لیفت عادی نیست. افرادی که با کانسپت های رادیکال میتسوبیشی در سالهای اخیر آشنا هستند میدانند این پیکاپ از ویژگیهای طراحی آنها الهام گرفته است. نمای جلوی این پیکاپ هماکنون دارای طراحی است که ژاپنیها آن را “سپر دینامیک” مینامند. این بخش ما را به یاد اکلیپس کراس میاندازد هرچند به نظر ما این طراحی روی یک کراس اوور بیشتر جواب میدهد.
بازنگریهای تریتون تنها به نمای جلو محدود نشده چراکه در پروفایل بدنه شاهد تغییر قوسهای چرخ هستیم، چیزی که به ندرت در خودرویی فیس لیفت دیده میشود. در نمای عقب نیز ظاهر L200 با چراغهای بهروز شده و سپر متفاوت بهبود یافته است.
جدای از طراحی، تریتون/L200 مدل ۲۰۱۹ دارای حالت آفرود جدید است که با روشن کردن آن شاهد تنظیمات متفاوت پیشرانه، گیربکس و ترمزها خواهید بود تا خودرو بتواند با راحتی بیشتری از مسیرهای سرسخت عبور کند. سیستم کنترل حرکت در سرپایینی نیز بهصورت الکترونیکی سرعت خودرو را کنترل میکند.
تریتون/L200 بهروز شده با تجهیزات ایمنی جدیدی در دسترس است که از جمله آنها میتوان به هشدار برخورد جلو اشاره کرد که میتواند خودروها و عابران پیاده را تشخیص دهد. همچنین سیستم پیشگیری از شتاب گیری ناگهانی اولتراسونیک نیز در این پیکاپ بکار رفته که باعث کاهش ریسک شتاب گیری ناگهانی میشود. هشدار نقاط کور نیز به همراه هشدار ترافیک پشتی در دسترس است.
میتسوبیشی اشاره زیادی به مشخصات فنی پیکاپ بهروز شده خود نداشته اما میدانیم که گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک جای خود را به نمونهای ۶ سرعته با عملکرد و راندمان بهتر داده است. همچنین دیسکهای ترمز جلو بزرگتر بوده و دامپرهای عقب نیز برای بهبود کیفیت سواری بزرگتر شدهاند.
H
۱۹ آبان ۱۳۹۷عالی از هر نظر به خصوص خطراش
مزدا
۱۹ آبان ۱۳۹۷فیس لیفت خوبی شده از جمله جلوپنچره اش خیلی خوب شده
Cadillac
۱۹ آبان ۱۳۹۷فیس لیفت خیلی خیلی زیبایی شده
فقط اگه محور عقبش یکم عقب تر بود بهترمیشد
۹۱۷
۱۹ آبان ۱۳۹۷فرمان پذیریش کم میشد اگه فاصله بین دو محور بلندتر میشد
NAVID۰۰۹۸
۱۹ آبان ۱۳۹۷میتسوبیشی اگر این رو تو بازار ایران با قیمت رقابتی عرضه بکنه (( پس از آزادی واردات )) میتونه بازار ایران رو قبضه کنه .
هم پیکاپه ، هم ژاپنیه ، هم زیباست ، احتمالاً قیمتش هم کمتر از هایلوکس ۹۰۰میلیون تومنی در میاد تو همین شرایط خراب اقتصادی .
Mohamad
۱۹ آبان ۱۳۹۷900 میلیون رو جدی گفتی نوید جان؟!
NAVID۰۰۹۸
۱۹ آبان ۱۳۹۷جداً خوده من هم باورم نمیشد که روزی تویوتا هایلوکس حدود ۹۰۰ میلیون بشه ، ولی مثل اینکه باید دعا کنیم بالاتر نره ، پائین اومدنش پیشکِش .
محمد جان اینجا ایرانه ، عجیبترین کشور دنیا .
ما فازمون تو هر شرایطی از باقی دنیا جداست .
مزدا
۱۹ آبان ۱۳۹۷والا با این قیمت ۹۰۰ کی میره پیکاپ بخره !!اینجا امریکا نیست که ملت عشق پیکاپ داشته باشن.یه عده از پیکاپ خوششون میاد بعد اون هم بیشتر ادارات استفاده میکنن
H
۱۹ آبان ۱۳۹۷نوید اگه تو ایرانم بیاد 800میدن قیمتی نمیزارن براش که فرغون سازا ضرر کنن
حمیدرضا
۱۹ آبان ۱۳۹۷شما همینو بیار تو نمایشگاه تهران بعد کلی از متخصصین عرصه خودروی وطنی از کنارش رد میشن میگن ای بابا این که نه به درد بار بردن میخوره نه افرود فقط یه قیافه داره
net
۱۹ آبان ۱۳۹۷دوکابینش قشنگه شبیه هایلوکس هست و طراحی داخلی یکپارچه مشکی و صندلی چرمی مشکی قشنگی داره
آآآآرماااانننن
۱۹ آبان ۱۳۹۷باحاله طراحیش ولی بنظرم هایلوکس بهتره و تو ایران بازار دست خودش خواهد بود
amin
۱۹ آبان ۱۳۹۷من خودم میتسو سوارم.نمیخوام بگم این پیکاپ عالی نیست.چرا هست،عالیه ولی بازم پیکاپ فقط آمریکایی،نمیشه چشم ازشون برداشت
sardar
۲۰ آبان ۱۳۹۷نمای عقب نسل قبل بهتر نبود؟