سرانجام پس از مدتها انتظار میتسوبیشی رسماً نسل جدید کراساوور اوتلندر را معرفی کرده است. این خودرو که اولین محصول میتسوبیشی تحت تأثیر مستقیم اتحاد رنو-نیسان محسوب میشود، هرچند بر اساس پلتفرم نیسان روگ شکل گرفته اما گفته میشود برداشت خاص خود را ارائه خواهد داد. این کراساوور میان سایز که فروش بالایی دارد، نهتنها برای میتسوبیشی بسیار مهم است بلکه برای نیسان هم که ۳۴ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد بسیار اهمیت دارد.
میتسوبیشی با پلتفرمهای قدیمی و سبد محصولات محدود در بازار حیاتی ایالاتمتحده، این اواخر به دردسر افتاده است زیرا فروش آن در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل کاهشی ۲۷ درصدی داشته است. حال اما اوتلندر جدید بهعنوان اولین محصول کاملاً جدید میتسوبیشی طی چند سال گذشته، بخشی از استراتژی تغییر موقعیت این برند ژاپنی است تا به جایگزینی سرگرمکننده و هیجانانگیز برای محصولات نیسان تبدیل شود. اوتلندر جدید همچنین برداشتی مدرن از زبان طراحی میتسوبیشی را به نمایش میگذارد و بهعنوان پرچمدار این شرکت، بالاتر از سایر کراساوورهای آن قرار میگیرد.
فاصلهٔ محوری نسل جدید اوتلندر از ۲,۶۶۹ میلیمتر به ۲,۷۰۵ میلیمتر افزایش یافته و به همین دلیل حالا فضای پای سرنشینان جلو ۲۵۴ میلیمتر و صندلیهای ردیف دوم ۲۷۹ میلیمتر بیشتر شده است. علاوه بر این، طول خودرو با ۱۵ میلیمتر افزایش به ۴,۷۱۰ میلیمتر و عرض آن نیز با ۵۰۸ میلیمتر افزایش به ۱,۸۶۱ رسیده است. به لطف این افزایش ابعاد، طول فضای بار در هنگام جمع بودن صندلیهای ردیف سوم و دوم از ۱,۶۸۷ میلیمتر به ۲,۰۴۰ میلیمتر رسیده است.
اوتلندر اولین خودرویی است که تفسیر جدیدی از چهرهٔ موسوم به سپر پویای میتسوبیشی را ارائه میکند و درعینحال از دو نمونه از محبوبترین محصولات میتسوبیشی یعنی پاجرو و لنسر اوولوشن X الهام گرفته است. در جلوی خودرو چراغهای اصلی در میانهٔ سپر جای گرفتهاند و در بالای آنها نیز دیلایتها و راهنماها تعبیه شدهاند. در پروفیل جانبی اوتلندر هرچند تفاوتهای زیادی مثل خطوط متفاوت روی درها به چشم میخورد اما نمیتوان کتمان کرد که بازهم در این نما نیسان روگ را به یاد میآورد. در عقب اما این مشکل وجود ندارد و اوتلندر با چراغهای افقی باریک خود نمای منحصربهفردی دارد.
کابین اوتلندر بهطور خاص موردتوجه طراحان بوده و برای اینکه این کراساوور ژاپنی بالاتر از رقبای خود قرار گیرد، به کیفیت متریال و هماهنگی قطعات داخلی توجه دقیقی شده است. اوتلندر همچنین تنها خودرو در کلاس خود است که بهصورت استاندارد با سه ردیف صندلی ارائه میشود. به گفتهٔ میتسوبیشی، کابین اوتلندر جدید فضایی ساکت و آرام را در اختیار سرنشینان قرار میدهد که کیفیت و راحتی آن بالاتر از این کلاس است. در داخل این ماشین مثل اکثر خودروهای مدرن دو صفحهنمایش تعبیه شده که شامل یک نمونهٔ ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و یک ۹ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم میشود.
اوتلندر مدل ۲۰۲۲ بهصورت استاندارد با ۱۱ ایربگ، چندین پورت شارژ USB A و USB C و تودوزی پارچهای ارائه میشود درحالیکه در تیپهای بالاتر از صندلیهای چرمی، تزئینات آلومینیومی، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، نمایشگر سربالای تمامرنگی و سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو هم برخوردار خواهد بود.
نسل جدید اوتلندر به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری بنزینی مجهز شده که بهتازگی توسط اتحاد توسعه یافته است. این یعنی کراساوور جدید میتسوبیشی از همان پیشرانهای استفاده میکند که زیر کاپوت بسیاری از محصولات نیسان قرار دارد. این موتور که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد، روی کاغذ بهسختی میتواند با خواستههای اسپرتی و هیجانانگیز میتسوبیشی مطابقت داشته باشد. علاوه بر این، پیشرانهٔ اوتلندر به یک گیربکس هشت سرعتهٔ CVT متصل شده که کاملاً با میراث میتسوبیشی در تضاد است.
بااینحال، این کراساوور جدید به سامانهٔ چهارچرخ محرکی بنام Super Control 4WD مجهز شده که ظاهراً از میراث رالی WRC میتسوبیشی گرفته شده است. این سیستم از یک انتخابگر جدید حالات رانندگی سود میبرد که شش حالت مختلف شامل معمولی، آسفالت، شنوماسه، برف و گلولای را ارائه میکند. جالب اینکه این انتخابگر در نسخههای محرک جلوی اوتلندر هم ارائه میشود اما در اینجا حالت گلولای حذف میشود.
قیمت پایهٔ نسل جدید اوتلندر مدل ۲۰۲۲ از ۲۵,۷۹۵ دلار آغاز میشود اما قیمت تیپهای بالاتر و مجهزتر هنوز اعلام نشده است. کراساوور جدید میتسوبیشی با این قیمت از رقبای میان سایز خود مثل نیسان مورانو و هوندا پاسپورت ۳۳ هزار دلاری بسیار ارزانتر است اما با رقبای کامپکت مثل نیسان روگ با قیمت ۲۵,۶۵۰ دلار و تویوتا رافور با ۲۶,۱۵۰ دلار در یک سطح قرار میگیرد. فروش نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر ابتدا در ماه آوریل در ایالاتمتحده آغاز میشود و سپس در اواخر امسال به دیگر بازارها خواهد رسید.
MOHAMMAD.n.r
۳۰ بهمن ۱۳۹۹عالی شده????
NAVID۰۰۹۸
۳۰ بهمن ۱۳۹۹آخه عالی شده بر چه اساسی !
این یه میتسوبیشی نیست ، یک نیسان ایکستریل هست با سُس اضافه !
از دیروز تا حالا دارم فکر میکنم اگر مستقل نمیتونند عمل کنند که هیچی به کنار ، اما چرا حداقل مثل کرهایها عمل نمیکنند به مانند سورنتو و تفاوت زیادش با سانتافه یا اپتیما با سوناتا و…
در ظاهر میتسوبیشی میزنه ولی در داخل عیناً نیسان هست !
مشخصات فنیش هم که عیناً نیسان هست با یه گیربکس مضخرف cvt !
چه دلیلی باید باشه که نیسان ایکستریل نخریم و یه میتسوبیشی اوتلندر فِیک از نیسان بخریم !
این جهان خودرو در عمل همه شدن کلاهبردار در غالب نشانهای پرطرفدار و قدرتمند قدیمی که دیگر هیچ بویی از اصالت نبردهاند !
مثل سوزوکی که میاد ماشینهای تویوتا را میگیره و فقط به خودش زحمت عوض کردن مارک را میده و بَس ? !!!!
MOHAMMAD.n.r
۳۰ بهمن ۱۳۹۹همه حرف هاتون رو قبول دارم.
ولی از حق نگذریم در مقایسه با سایر محصولات میتسو از قبیل اکلیپس کراس و asx و… خوب از اب در اومده و در مقابل اونا عالی هست
Reza.M
۳۰ بهمن ۱۳۹۹صبر کنین تا رنو کولیوس جدیدو رو این پلتفرم بده…اونوقت بالاترین حدشو میبینین…
زیزیگولو
۳۰ بهمن ۱۳۹۹میتسو بیشی بدجوری تو مسیر سراشیبیو افول قرار گرفته بود (مخصوصاً از نظر طراحی) ولی با دیدن این دوباره به میتسوبیشی امیدوار شدم???? …. امیدوارم دوباره به روزای اوجش برگرده
Ahmedreza2002
۳۰ بهمن ۱۳۹۹گفتی هیوندای
راستش به نظرم این طراحای میتسو سعی کردن یه نسیان رو هیوندای کنن و در عین حال کیتسچ هم باشه
mahan
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ماشین احمق بنظر میرسه جلوش به جای اینکه مثه راوفور تیز باشه مثله جوک احمقه!
NAVID۰۰۹۸
۳۰ بهمن ۱۳۹۹حالا نه بشه گفت احمق ، ولی جلوش یه جوریه ، سخت میشه باهاش ارتباط گرفت ، کرومها بیش از حد بزرگ و با این سبک طراحی نمیخونه !
نمیدونم چطور باید منظورم را بگم ، ولی مثلاً کرومکاریهای تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ یا لندکروزر یا پاترول را ببینید ، به ظاهرشون میاد با اینکه زیاد استفاده کردن ، ولی در این خودرو بد جایگذاری شده و اولش که میبینیدش با هیبت میاد ولی با چندبار نگاه کردن خسته کننده میشه !
مثل فیسلیفت همین نسل که تو ایران هم داریم که اولش گفتیم عجب طرحی ، ولی الان خستهکننده و عادی به نطر میرسه ، برعکس بقیه خودروها که دوست داشتنی باقی میمانند !
طراحی عقبش هم هویتی نداره و فقط با خودروهای امروزی همخوانی داره !
طراحی داخلی هم خوبه ولی یه ورژن دیگه از ایکستریل هست !
در کل ، میتسوبیشی خیلی راه داره تا برگرده به اصلش !
تو بازارهایی مثل عربستان که نگاه میکردم ، میدیدم که پاجیرو در نمونهی صفر کیلومتر حتی از راو۴ هم ارزانقیمتتر هست ، در حالی که باید هم قیمت لندکروزر و پاترول باشه ولی اینقدر نام و آوازهی پاجیرو را خراب کردن که حتی از خودروهایی که چند سروگردن بالاتر هست ولی ارزش کمتری پیدا کرده !!!
من عاشق میتسوبیشی هستم ، ولی عشقم تو دهه ۹۰ گیر کرده و امروز حال خوشی نداره و داره و دَوا و دارو خودش را سرپا نگه میداره !
mahan
۳۰ بهمن ۱۳۹۹نوید جان جالبه جلوشو پر از کروم کرده بعد دستگیره ها رو کروم نکرده و اینه رو یک خط کروم نکرده.توی کشور های عربی هم بیششتر نسل های قدیم و پاجرو های قدیمی رو میبینی!ایکاش مشکلی که بود ماشین رو ون مانند میکرد یکم پهنا به ماشین میدادند که به طول ماشین بخوره.یه اشکالی که دیگه ام داره چراغ ها زیادی نازک و کوجک هستند و توازن طراحی رو رعایت نکرده.باید چراغ ها به هیبت ماشین بخوره چراغ مثل چشم انسان میمونه اگه زیادی درشت یا ریز باشه از زیبایی درمیاد.کلا ماشینیه که اگه ندونیش ببینی نمیتونی بگی اوه میتسوبیشی هست.و یک چی دیگه نسل قبلش هم یه سری ویژگی داشت که یکیش رو این طوری مثال میزنم یه سریا هستند می خواند دو نفرو نگه دارند هم مثلا چپ هستند هم راست!اوتلندر هم این طوری بود یه سری ویژگی های اسپورت در کنار یه سری ویژگی های برای افراد مسن!توی این همه دیده میشه
البته از حق نگذریم با همه این ها نسلی که تو ایرانه باز هم نسبت به بعضی رقبا خودروی ارزنده ای هست!
mahan
۳۰ بهمن ۱۳۹۹بعد دارم نگاه میکنم ادمو یاد پالیسید میندازه چرا؟یعنی اینقدر میتسوبیشی الگو کم اورده؟
Soroush
۱ اسفند ۱۳۹۹چه این چه جوک از نظر خیالیا زیباست
قرار نیست همه طراحیا تیز یا یکنواخت باشن
SF90 STRADALE
۳۰ بهمن ۱۳۹۹میتسوبیشی یعنی همین
با ابهت و جذاب ??
Hadi
۳۰ بهمن ۱۳۹۹کابینش با تریم کرم و مشکی واقعاً بی نظیر شده ?
R@m!n
۳۰ بهمن ۱۳۹۹افق های جدیدی از زشتی بروم باز شد مرسی هیوندای اااا ببخشید میتسوبیشی
??Amin_sto??
۳۰ بهمن ۱۳۹۹میتسوبیشی اوتلندر رو خراب کرد
نمی شد یکم رو طراحیش بیشتر کار کنید ، همون اوتلندر قبلی که خیلی قشنگ تر بود !!!
در کل اصلا از این ماشین خوشم نیومد
2646
۳۰ بهمن ۱۳۹۹رامین جان
این سبک 3 ردیف چراغ جلو قبل از هیوندا سانتافه، تو نیسان جوک (از سال 2010) و جیپ چروکی (2019-2014) وجود داشت. با اینکه طرفدار خودروهای کره ای نیستم ولی سانتافه نسل قبلی از نظر طراحی خارجی ماشین خوبی بود و خودش قربانی این طراحی افتضاح شد.
R@m!n
۳۰ بهمن ۱۳۹۹آخه میتسوبیشی با اون عقبه ک نباید اینارو تولید کنه. چیه این آخه ؟؟
2646
۳۰ بهمن ۱۳۹۹تاریخچه نیسان و جیپ هم کم نیست!
خوب شده دیگه، نور بالا و مه شکن هم روشن کنی، تو شب با 10 تا چراغ عین امام زاده ها نورانی میشه جلوش …
دو تا کلیپ معرفی داده میتسوبیشی برای لانچ این ماشین، تو یکی شون صفر، تو این کلیپ کلا 5 ثانیه ماشین با چراغ های روشن نشون داده شده! یعنی تو حدود 8 دقیقه کلیپ، کلا 5 ثانیه! اون یکی کلیپ که حتی تو غروب هم چراغ هاش رو روشن نمی کنن … خود میتسوبیشی هم می دونه طراحی خوبی نیست.
mahan
۳۰ بهمن ۱۳۹۹اصلا بنظرم پسرفت کرد سانتافه گرند 2016 بنظرم خیلی زیباتره از این جدیداش
?Ali Hossein?
۳۰ بهمن ۱۳۹۹چه دلبریه!??
مسعود
۳۰ بهمن ۱۳۹۹گیربکس هشت سرعته cvt???
STAN
۳۰ بهمن ۱۳۹۹شاید مخالف باشید ولی به نطرم شبیه طراحی های جدیده هیونداس.البته کابینش واقعا زیباس
Hadi
۳۰ بهمن ۱۳۹۹پدال این ماشین سه شنبه شب معرفی شد خیلی دیر خبر رو منتشر کردی…
ولی این اوتلندر جدید چقدر زیبا شده هر چند نمای جلو زیادی پف کرده و تپل شده ولی بازم خوبه و نمای عقب زیبا شسته رفته و تکنولوژیک تر شده ?
فقط حیف حیف که cvt روش گذاشتن اگه همون 8 سرعته معمولی بود خیلی بهتر میشد…
سه ردیفه بودنش هم خیلی خوبه…
مدل پلاگین هیبرید این ماشین هم با بیش تر از 200 اسب قدرت بعدا معرفی میشه…
بیشتر برای این خوشحال شدم که بلاخره میتسو بعد مدت ها یه محصول جدید معرفی کرد و خداکنه این همکاری با نیسان به زنده شدن دوباره میتسو کمک کنه
و نسل های جدید لنسر،گالانت،پاجرو و… ببینیم…
(Saeed(peugeot
۳۰ بهمن ۱۳۹۹بسیار عالی شده ….. ژن چراغ عقب محصولات رنو به خاطر ادغام شون ، اثر کرده تو چراغ عقباش
Farzad
۳۰ بهمن ۱۳۹۹اینتریور فوق العاده شده و زیبا اما نمای جلوش خیلی شلوغ کاری کردن هر چی ساده تر زیباتر اما ابهت خوبی پیدا کرده ، گیربکس CVT هم نمیدونم چرا ! به هر حال رقبای سرسختی داره باید دید در آینده چقدر میتونه بفروشه .
میثم
۳۰ بهمن ۱۳۹۹طراحیش خیلی خوب شده
داخلشم عالیه
عقبش شبیه تویوتا هایلندره
بنظرم تو بازارهای اصلیش خیلی خوب فروش میکنه
2646
۳۰ بهمن ۱۳۹۹* رنو طرح C جلوش به سمت داخل
* میتسوبیشی طرح C جلوش به سمت خارج
* نیسان هم یه C کوچولو تو چراغ های Z400 گذاشته.
احتمالا به زودی اسم اتحاد نیسان – رنو – میتسوبیشی رو بگذارن C-group.
mahan
۳۰ بهمن ۱۳۹۹c معنی خاصی میده عزیز
2646
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ماهان جان معنی اش چی هست برادر؟
mahan
۱ اسفند ۱۳۹۹اوه 2646 عزیز منظورم سوالی بود.علامت سوال باید میزاشتم منم همین سوال رو از شما داشتم
میثم
۳۰ بهمن ۱۳۹۹چراغای جلو دوتکه هم بخوای طراحی کنی باید اینطوری باشه نه مثل هیوندای کنا بدردنخور
datsun
۳۰ بهمن ۱۳۹۹یه سری ها از cvt های نیسان انتقاد میکنن داداش cvt های نیسان با اون ماشین چینها فرق داره شما تست و برسی همین ایکستریل تو ایران ببینی گفته شده cvt های نیسان جوری تنظیم شده که حس دنده اتوماتیک و تعوض دنده رو به راننده القا میکنه. من سوار نشدم ولی مجلاتی که بررسی کردن اینطور گفتن.
2646
۳۰ بهمن ۱۳۹۹کاملا باهات موافقم، نظراتم رو در مورد گیربکس CVT تو پست (توقف تولید کارخانههای تویوتا در ژاپن به خاطر زلزله) در جواب یکی از کاربران نوشتم. در مورد ماشین چینی CVT هم واقعا مثل بقیه قسمت های ماشین هاشون (از توربو تا سنسورهاشون)، با هنر ناب ارزون سازی شون گند زدن به همه چیز.
سر پروژه ای کار می کردیم، ساعدم دچار زخم و خون ریزی شدیدی شد. یکی از مهندس ها بنده رو سوار ماشین چینی شون کردن که به قول خودش تخته گاز منو برسونن بیمارستان.
عایق بندی ماشین افتضاح، گیربکس CVT نسل اول (گیربکس هایی که ذاتا صدای زوزه داشتن) و موتور 1500 …
+ 2 نشده گفتم یواش برو، نمی خوام تخته گاز بری.
– گفت خونریزی دستت وضعش بده، باید زودتر برسیم بیمارستان.
+ گفتم 1 دقیقه دیگه تو این کنسرت صداهای ناهنجار بمونم، باید برم دیوونه خونه …
mahan
۳۰ بهمن ۱۳۹۹سوار تیگو5 شدم همین حس رو داشتم رفته بودیم جاده کوهستانی!یک بار عزیزی گفت بشین نشستم سریع پیاده شدم.این ماشینا صدا میدن ولی حرکت خبری نیست!
ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!
۳۰ بهمن ۱۳۹۹بلاخره معرفی شد!
چیز خوبی از آب دراومده
T.C.B.K
۳۰ بهمن ۱۳۹۹خداوکیلی دوستانی که کامنت دادید اصلا خوندید پدال چی نوشته ؟؟
موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی 180 اسب گشتاور 245 نیوتون……
گیربکس cvt ….?????
قیمت پایه 25 هزار و 795 دلار.
الان همه میگن به به عجب چیز خفنی
حالا اگه همین آرم رو بکنم آرم هیوندای بزارم همه میگن اه اه زشته
( فقط اگه آرمشو بکنم همین آرمشو بکنم آرم هیوندای بزارم همه میگن اه اه )
ما فقط به اون لوگو و برند خودرو توجه میکنم. و اون خودرو رو نسبت به اون لوگوش میسنیجیم. اگه برند باشه به به. اگه نابرند باشه و معروف نباشه پس اه اه.
برای مردم و جوانان مملکتم متاسفم… ?
یوسف
۳۰ بهمن ۱۳۹۹نمای بیرونی که اصلا غافلگیرم نکرد. همون زبان طراحی که در چند سال گذشته از میتسوبیشی دیدیم با همون ویژگی ها (نمای جلوی بسیار شلوغ و شبیه ماشین اسباب بازی و تناسب های طراحی ضعیف). البته باید اعتراف کرد که نسبت به اکلیپس کراس بسیار جا افتاده تر و مدرن تر به نظر میرسه.
کابین کاملا مدرن شده و البته شباهت انکار ناپذیری با ساخته های اخیر نیسان داره.
در مورد کیفیت سواری و ارزیابی فنی باید منتطر نظر کارشناسان بود.
در کل شباهت فنی و ظاهری با نیسان طبیعیه و اگر به احیای بهتر و پرشتاب تر میتسوبیشی کمک بکنه حتی یک نکته مثبته اما به نظر من میتسوبیشی برای آغاز عصر نوین و دوران بازیابی خودش باید زبان طراحی جدیدی تعریف بکنه و دست از این زبان طراحی شلوغ و گنگ برداره.
ツSAMURAIツ
۳۰ بهمن ۱۳۹۹طراحی بیرونی بد نیست
اما داخلش عالی شده
امیدوارم این شروعی برای احیای میتسوبیشی باشه
Ali
۳۰ بهمن ۱۳۹۹قیمت عالی
کیفیت عالی
کارایی عالی
و ظاهر دوست داشتنی(نظر شخصی)
اگر شرایط خریدش رو داشتم دلیلی واسه انتخاب نکردنش نمیبینم واقعا عالی شده