میتسوبیشی

نگاهی به میتسوبیشی اوت لندر GT

یادم میاد ۶ یا ۷ ساله که بودم، پدر بزرگم یک میتسوبیشی ۵ در داشت. خودرویی قدرتمند و قابل اعتماد که هیچ جا روی شما را زمین نمی‌انداخت. چه سفرها که با آن رفتیم، چه گردنه‌ها و تنگه ها (از جمله تنگه ملاوین در استان لرستان) که پیمودیم و چه خاطره‌ها ساختیم. خلاصه اینکه میتسوبیشی ۵ در به عنوان خودروی خانواده و قابل اعتماد شناخته می‌شد. اما حالا، همگام با مسن تر شدن پدر بزرگ من، به نظر می‌آید بخت و اقبال این شرکت نیز رو به زوال گذاشته و آن فروغ گذشته را ندارد. با وعده‌ها و پیش نمایش‌هایی که میتسوبیشی به ما داد، انتظار بازگشتی خیره کننده و پر قدرت داشتیم، اما مثل این که دورهٔ و زمانه عوض شده و حالا حرف تنها باد هواست.

 Mitsubishi Outlander GT 2014
Mitsubishi Outlander GT 2014
لباس نو.
میتسوبیشی تنها تغییراتی جزئی در ظاهر مدل قبلی این خودرو یعنی «اَوت لندر ۲۰۱۰ جی تی» داده، آن را به روز رسانی کرده اما تغییرات اساسی در آن دیده نمی‌شود. از جملهٔ این تغییرات جزئی می‌توان به اضافه شدن مصنوعات چوبی به دکور داخل خودرو بجای پوشش فیبری، از بین بردن زوایای تیز در و پنجره‌ها، تم سیاه و سفید کابین و اصلاحاتی در فرمان خودرو اشاره کرد.
 Mitsubishi Outlander GT 2014 Interior
Mitsubishi Outlander GT 2014 Interior
صندلی‌های چرمین از کیفیت مناسب (نه عالی) برخوردار هستند و به لطف سیستم خودکار به راحتی قابل تنظیم اند. فضای صندلی‌های عقب نیز به قدری است که راحتی شما را فراهم می آورد (که نسبت به مدل قبلی چند سانت بیشتر شده). همچنین یک نوآوری ساده اما جالب در خیاطی کمربندها اعمال شده که تنها با یک کناره دوزی زیبا، آنرا از حالت ساده‌اش خارج کرده و موجب کاربر پسندتر شدن آن گشته است (این نشان دهندهٔ این است که تنها با یک تغییر ساده و حتی شاید مسخره چه نوآوری‌هایی می‌توان به وجود آورد و میتسوبیشی تنها باید از این توانایی خود به بهترین شکل بهره ببرد).
 Mitsubishi Outlander GT 2014
Mitsubishi Outlander GT 2014
حق انتخاب.
یک نقطهٔ قوت این خودرو آپشن های متعددی است که در اختیار خریدار قرار می‌دهد تا با شخصی سازی خودرو، بیشترین بهره‌وری را از آن ببرد و آن را برای تمامی اقشار جامعه مناسب می‌سازد. مهم‌ترین این آپشن ها عبارتند از: پنجرهٔ سقفی خودکار، سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) همراه با صفحهٔ لمسی ۷ اینچی، سیستم صوتی سفارشی همراه با USB، حسگر برخورد از جلو، درب عقب خودکار و… بریم دَدَ.
در زیر کاپوت خودرو یک موتور شش سیلندر بسیار گشنه و پر افاده قرار گرفته که در صورت سرو بنزین سوپر همراه با دسر و مخلفات برای وی،۲۲۴ اسب بخار نیرو برای شما تولید خواهد کرد که با همراهی ۶ دندهٔ خودکار (و غیر خودکار، حق انتخاب با شماست) ۰ تا ۱۰۰ را در ۷.۸ ثانیه پر می‌کند، که برای یک خودروی ۵ در و موتور شش سیلندر راضی کننده به نظر می‌رسد، اما… اگر تورم و مخارج زیاد کمر شما را مثل ما خم کرده و توانایی زدن بنزین سوپر را نداشته باشید، در این راه باید ۵۸ اسب بخار–ناقابل- از نیروی محرکهٔ موتور را فدا کنید. جالب است بدانید که مصرف سوخت متوسط آن با بنزین سوپر استاندارد به طور متوسط ۱۰.۷ لیتر می باشد. پس بد نیست که یک بار دیگر دو دو تا چهار تا کنید … تغییرات پس از ۴ سال.
با وجود تمام مواردی که ذکر شد، هنگامی که تعداد دور موتور به خط قرمز آن یعنی ۶۵۰۰ دور در دقیقه نزدیک می‌شود، صداهایی که از موتور بلند می‌شود آن را غیر قابل اعتماد (و حتی ترسناک) می‌سازد.
یکی از پیشرفت‌های خوب این مدل نسبت به مدل قبلی کاهش حدود ۸۷ کیلوگرم از وزن ماشین است که با توجه به قابلیت‌های افزوده شده، تاثیر گذار است. دندهٔ خودرو نیز (چه در حالت خودکار و چه حالت دستی) بهبود پیدا کرده و عملکرد روانی دارد. فرمان الکتریکی خودرو به کوچک‌ترین اشارهٔ شما با روی خوش پاسخ داده و به نرمی در تمام جهات مانور خواهد داد. این قابلیت مخصوصاً برای شهرهای شلوغ و پر ترافیک و یا هنگام پارک دوبل بسیار کمک کننده می‌باشد اما در هنگام رانندگی در جاده آنچنان عملکرد خوبی را به نمایش نمی‌گذارد، در سرعت بالا نیز در پیچ‌های آرام که نیاز به مانور زیاد ندارند عمل پیچش به خوبی انجام شد اما در پیچ‌های تند خودرو بیش از اندازه مستقیم رفته و کمی بد قلق می‌شود که باعث تأسف است. اما از طرف دیگر عملکرد ترمزها نیز قابل قبول می‌باشد. لحظهٔ قضاوت.
با وجود تمام نقاط قوت و البته نقاط ضعفی که ذکر شد، هیچ کدام بر دیگری برتری کاملی ندارند. اما واضح است که از میتسوبیشی، که یکی از بزرگ‌ترین تأسیسات ساخت و تست خودرو و لوازم مکانیکی را در اختیار دارد انتظارات بیشتری می‌رفت. شاید بختی که از آن‌ها روی برگردانده، روزی دوباره به آن‌ها روی خوش نشان دهد. مشخصات.
  • موتور جلو دو دیفرانسیل ۵ در ۷ صندلی.
  • پیشرانه: V6 با بلوک و سر سیلندر آلومینیومی، حجم موتور 2988cc، تزریق سوخت PFI
  • قدرت ۲۲۴ اسب بخار در دور ۶۲۵۰ در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۹۱ نیوتن متر در دور ۳۷۵۰ در دقیقه.
  • انتقال نیرو: ۶ سرعته اتوماتیک با حالت تعویض دستی.
  • ابعاد: طول ۴.۶۶ متر، عرض ۱.۸ متر، ارتفاع ۱.۶۸ متر، فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲.۶۷ متر.
  • وزن مجاز: ۱۶۶۰ کیلوگرم.
  • قیمت پایه: ۲۸۶۲۰ دلار- قیمت نمونه تست شده ۳۴۷۲۰ دلار.

نتایج تست:

  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر: ۷.۸ ثانیه.
  • زمان صفر تا ۱۶۱ کیلومتر: ۲۲.۷ ثانیه.
  • زمان صفر تا ۱۹۳ کیلومتر: ۳۹.۶ ثانیه.
  • زمان طی ۴۰۰ متر از سکون: ۱۶.۲ ثانیه.
  • حداکثر سرعت: ۱۹۶ کیلومتر بر ساعت.
  • خط ترمز از ۱۱۳ کیلومتر بر ساعت تا سکون: ۵۳.۳ متر.

مصرف سوخت (EPA):

  • در بزرگراه: ۸.۴ لیتر در صد کیلومتر.
  • در شهر: ۱۱.۷۶ لیتر در صد کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰.۶۹ لیتر در صد کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. LAMBORGHINI DIAM

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (4496 ديدگاه)

    با رنگ قرمز خیلی باحال تر می شه . از ماشین هایی که تو آندر گرند خیلی با اون حال می کردم میتسوبیشی بود!!!!!!!

  2. Kurosh

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    خیلی جامع و کامل بود…
    دست نویسندش درد نکنه!

  3. امین

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (430 ديدگاه)

    پدال دمت گرم. چند روزیه داری همش بررسی خودروها رو میذاری. بهترین سایتی.
    لطفا مقایسه های بیشتری بذارید.
    باتشکر از مدیریت و نویسندگان محترم.

  4. tormoz dasti

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (71 ديدگاه)

    چرا اینقد یه جوریه؟!

  5. حسن

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    فکر کنم شرکتهای خودروساز یادشون رفته الان ملت قبل خرید خودرو یه چرخی تو اینترنت میزنن و نظر کارشناسارو رو مد نظر قرار می دن.برای باقی موندن در بازار باید متفاوت بود. این تفاوت می تونه تو کیفیت، هزینه، ظاهر و طراحی یا سایر موارد بود. دوره بهینه سازی وتغییرات جزیی به سر اومده. خداحافظ میتسوبیشی.

  6. جلال

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    کلا قیافش متحول شده
    به هر حال مطمئنا چیز خوبیه
    ژاپنیه دیگه!
    از قدیم گفتن دود از کنده بلند میشه………

  7. مجید

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    ماشینای میتسوبیشی لامصب 500 سال عمر میکنند همسایه ما تا همین چند سال پیش یه وانت شاسی بلند میسوبیشی داشت مال 40 سال پیش بود خیلی خوب و سر حال بود .

  8. علي

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    این ماشین خیلی عالیه ولی قدرت مقابله با هی یوندا را تو ایران نداره هیوندا واقعا رسم بازایابی را بلده

  9. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود.
    میتسو ماشین بسیار عالی ای هست.
    شاید نتونه مثل پاترول و لندکروز قدر باشه ولی این مهمه که داره سعی میکنه به دوران اوجش برگرده.

    ولی من هیچ وقت مدل های ماندگار لنسر و گالانت رو فراموش نمیکنم.
    مدل هایی که یک زمانی یکه تازی میکردند.

    ((( شناخت وظیفه کار مشکلی نیست ولی ، انجام وظیفه مشکل است )))

  10. توفیقی

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    جالبناکه حداقل از اسپورتیج بهتره با اون صندلیهای مقواییش

  11. کرمانشاه

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (108 ديدگاه)

    قیمتش رو ببینید دوستان و تاسف بخورید!!! به نظر شما وزیر محترم صنایع با چه ماشینی سرکار یا ماموریت میره؟احتمالا پراید!!!

  12. محسن.د

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    از میتسوبیشی انتظار بیشتری داشتم!

  13. amir.t.

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (533 ديدگاه)

    طراحی بدنه خوبی داره.امممممااااااااااااااااااااااااا.در نمای داشبوردش اصلا طراحی خوبی نداره و با چند بار نشستن دیگه کسل کننده میشه …

  14. اسی 2160

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (140 ديدگاه)

    طراحیش بدک نیست ماشین خوبیه موافقم ok

  15. feri

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلطان جاده ها
    با تشکر از پدال بابت میتسو

  16. parsa

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    ازسایت خوبتون تشکر

  17. جهانگير

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (147 ديدگاه)

    لرستان رو اى ول

  18. hero

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (590 ديدگاه)

    عالیه
    چون میتسوبیشیه

  19. مهدی62

    ۲۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (131 ديدگاه)

    شرکت معروف ومعتبری هست ولی باز جای کار داشت میتونست بهتر باشه
    یعنی میتسوبیشی توانایشو داشت.

  20. mohsen

    ۲۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نگارنده عزیز تنگ ملاوی صحیح است نه ملاوین

  21. mammad

    ۱۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    ماشین توپپیه
    خداکنه ارین خودرو بیارش

  22. داریوش

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به نظر میرسه هدف دار نقد شده باشه این خودرو 5 ستاره ایمنی رو داره در حالی که سانتافه با اینهمه طرفدار البته در ایران هنوز در مدل 2015 روی هندلیگ کار میکنه شاید بخاطر علاقه ما ایرانی ها به زیبایی و آپشن باشه.

  23. رامین

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیدونم تو افرود در مقایسه با پرادو چطوره
    زیبایی ماشن مخصوصا تو طراحی داشبورد و چراغها ضعیفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا