یکصد هزار! عددی احساسبرانگیز که اهمیتی ندارد مربوط به چیست! تصور کنید با یکصد هزار میتوانید چه کارهایی انجام دهید: دلار، فالوور توئیتر، داده، دوستان و هرچه! داشتن یکصد هزار از آنها کاملاً قابلتوجه است.
وقتی از خودروهای پلاگین هیبرید صحبت میکنیم، شرکتهایی که از مرز فروش یکصد هزار گذشتهاند را میتوان شمرد، آن هم تنها با انگشتان یک دست! شاید دربارهی نیسان لیف، شورلت ولت و تسلا مدل S همهچیز را بدانید زیرا میتوانید آنها را در جادههای آمریکای شمالی ببینید اما دیگر خودرویی که مرز یکصد هزار دستگاه را پشت سر گذاشته هنوز در آمریکای شمالی حضور ندارد.
میتسوبیشی اوت لندر PHEV کراس اووری کامپکت است که از چند سال پیش در بازارهای مختلفی عرضه شده است. در آمریکای شمالی میتوان این خودرو را با پیشرانهی ۴ یا ۶ سیلندر سفارش داد اما عموم مردم در سایر بازارها میتوانید مدل الکتریکی را نیز خریداری کنند. شاید این خودرو اولین گزینهی شما در هنگام خرید مدلی پلاگین هیبریدی نباشد اما نباید تصور کرد با خودرویی دست و پا بسته طرفیم.
ما این شانس را داشتیم تا بهطور مختصر با این خودرو در تأسیسات آزمایش میتسوبیشی در ژاپن آشنا شویم. اینجا ۵ نکتهی مهم دربارهی این خودروی حیاتی برای میتسوبیشی را برای شما بازگو میکنیم.
- قوای محرکه منحصربهفرد
اکثر خریداران در آمریکا انتظارات نسبتاً وسیعی از اوت لندر دارند. اوت لندر بهترین خودرو در سگمنت خود نیست اما خب بدترین هم نیست.
اگرچه PHEV از نظر بصری همان کراس اووری است که میشناسیم اما زیر پوست آن قوای محرکهی منحصربهفردی قرار دارد. از پیشرانه شروع میکنیم، بجای نسخهی ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری یا ۶ سیلندر ۳ لیتری، در این مدل پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری قرار دارد. این پیشرانه قدرت ۱۲۰ اسب بخاری دارد اما دو واحد الکتریکی نیز به این پیشرانه کمک میکنند. هر پیشرانه الکتریکی در هر اکسل قرار گرفته و کمک میکنند که خودرو احساسی متفاوتتر از برادر احتراق داخلی خود داشته باشد.
- سواری خودرو واقعاً خوب است
سواری خودرو احساس بسیار نرمی دارد. زمانی که حداکثر عملکرد خودرو موردنیاز است هر سه منبع قدرت به خوبی با یکدیگر کار میکنند اما زمانی که حداکثر قدرت موردنیاز نیست پیشرانه احتراق داخلی کنار ایستاده و اجازه میدهد واحدهای الکتریکی کار را پیش ببرند. موضوع قابل توجه دربارهی سواری PHEV این است که پیشرانهی بنزینی خیلی زود وارد مدار نمیشود و تنها زمانی وارد عمل میشود که نیاز داشته باشید. ازآنجاییکه خودرو به دنبال حداکثر صرفهجویی در مصرف سوخت است این عمل مناسب جلوه میکند.
دکمههای روی کنسول مرکزی اجازهی انتخاب حالات مختلف قوای محرکه را میدهند. با این دکمهها میتوانید تعیین کنید چه زمانی پیشرانه بنزینی وارد مدار شود و چه زمانی باتریها را شارژ نماید.
- کابین تر و تمیز
کابین خودرو تر و تمیز و نسبتاً لوکس است. یکی از بزرگترین نقاط قوت اوت لندر در دسترس بودن ردیف سوم صندلیها میباشد اما این گزینه در PHEV عرضه نمیشود چراکه باتریها زیر صندوقعقب جاسازی شدهاند. ما هیچ مشکلی با صندلیهای جلو و عقب نداشتیم و یک تفاوت پررنگ ساکت بودن کابین به خاطر خاموش شدن پیشرانه بنزینی است.
- شارژ هوشمند و محدوده حرکتی
میتسوبیشی اوت لندر PHEV با یک بار شارژ میتواند مسافت ۵۰ کیلومتری را طی کند که برای خودرویی پلاگین هیبریدی بد نیست و هنوز هم بیش از نیمی از آن چیزی است که شورلت ولت ارائه میکند. باتری ۹. کیلووات ساعتی خودرو با استفاده از شارژر استاندارد در ۵ ساعت شارژ میشود. استفاده از شارژر سطح ۲ این زمان را به حدود ۳ ساعت میرساند و استفاده از شارژر سطح ۳ باعث میشود ۸۰ درصد باتری تنها در ۲۵ دقیقه شارژ شود.
خالی شدن باتری نباید موجب نگرانی شود زیرا خودرو پسازآن همانند یک خودروی هیبریدی عادی خواهد بود.
- آیا ارزش دارد؟
این خودرو در بازارهای جهانی توجهات زیادی را به خود جلب نموده است. بخش اعظم این توجهات به خاطر مشوقها است. خریداران اینگونه خودرو از مشوقها و تخفیفهای مالیاتی زیادی برخوردارند. میتسوبیشی در آمریکا منتظر فرصت مناسب برای عرضهی اوت لندر PHEV است. هرچند بهای سوخت در حال کاهش بوده و شاید علاقهی زیادی به خودروی الکتریکی وجود نداشته باشد. البته کراس اوورها نظر خریداران زیادی را به خود جلب کردهاند و ترکیب یک کراس اوور با سیستم پلاگین هیبرید همانند معدن طلاست. باید منتظر ماند و دید که میتسوبیشی در آینده چه برنامهای دارد.
منبع: autoguide
armin
۲۰ دی ۱۳۹۵با کیفیت ، تکنولوژی بالا ، با اصالت
peyman
۲۰ دی ۱۳۹۵ایران میاد ؟
Armin
۲۱ دی ۱۳۹۵ظاهرا بله
Mehran
۹ بهمن ۱۳۹۵من از آن روز که دربند توام آزادم
پادشاهم که به دست تو اسیر افتادم
همه غمهای جهان هیچ اثر مینکند
در من از بس که به دیدار عزیزت شادم
خرم آن روز که جان میرود اندر طلبت
تا بیایند عزیزان به مبارک بادم
اقا کسی نمیدونه تا کی باید منتظر باشیم تا این بیاد ایران؟
توروخدا تو یو تیوب ریویو هاشو ببنید
شش ماهه دارم جون میکنم که پول جور کنم لکسوس ان ایکس ۳۰۰ بگیرم یه دونه از ویدئو های این دیدم عشق لکسوس از سرم پرید اقا پرید
شاسی بلند هیبرید با موتور لنسر ایوو ۲۰۰ اسب ساخت ژاپن وای دیوونم کرد
اگه مدلهای فول اپشن غیر شرکتی ش بیاد اولیش مال خودمه
sina
۲۰ دی ۱۳۹۵هایلندر رو ترجیح میدم
تو سگمنت پایین تر هوندا C-RV
فرشاد سجادیان
۲۰ دی ۱۳۹۵نظر سنجی 1
میتسوبیشی اوتلندر: لایک
هیوندای سانتافه: دیسلایک
فرشاد سجادیان
۲۰ دی ۱۳۹۵نظرسنجی 2
میتسوبیشی اوتلندر: لایک
نیسان ایکس-تریل: دیسلایک
فرشاد سجادیان
۲۰ دی ۱۳۹۵نظرسنجی 3
میتسوبیشی اوتلندر: لایک
کیا سورنتو: دیسلایک
فرشاد سجادیان
۲۰ دی ۱۳۹۵نظرسنجی 4
میتسوبیشی اوتلندر: لایک
هوندا CR-V: دیسلایک
فرشاد سجادیان
۲۰ دی ۱۳۹۵نظرسنجی 5
میتسوبیشی اوتلندر: لایک
تویوتا راو 4: دیسلایک
(هر پنج نظرسنجی بین رقبای موجود در ایران)
فقط تویوتا و هوندا
۲۰ دی ۱۳۹۵بازم برتری از آن تویوتا و هوندا :)
Viper ACR
۲۰ دی ۱۳۹۵من که خیلی دوستش دارم.
البته به سلیقم نمیخوره .
ولی میدونم خیلی عالیه.
فقط تویوتا و هوندا
۲۰ دی ۱۳۹۵یکی از فامیلامون جدیداً یه اوتلندر گرفته. پسر واقعاً معرکس. حرف نداره از نظر لذت رانندگی. عایق بندیشم واقعاً عالیه جوری که باید همه ساکت باشن تو ماشین تا بتونی یه کم صدای موتور رو بشنوی. ظاهرش هم که خیلی خوبه. گرچه طراحی داخلیش یه مقدار سادس. ولی مطمئنم تو دراز مدت برای صاحبش موندگارتر باشه و دلو نمیزنه. قیمتش هم که نسبت به رقبا واقعاً عالیه. درسته من عشق تویوتا و هوندام، ولی از وقتی این ماشینو دیدم و کمی باهاش رانندگی کردم نظرم به کل نسبت به میتسوبیشی تغییر کرد. اگه کسی این ماشین یکی از گزینه هاشه، تو خریدش شک نکنه و مطمئن باشه پشیمون نمیشه.خدا کنه به زودی مدل پلاگین هایبریدش هم وارد بازار شه. چون مصرف سوختش واقعاً کمه.
Viper ACR
۲۰ دی ۱۳۹۵من میتسوبیشی رو با گالانت دلفینی و گالانت عینکی شناختم.
sina
۲۰ دی ۱۳۹۵نظرسنجی 6 با اجازه فرشاد
هوندا CR-V: لایک
تویوتا راو 4: دیسلایک
فقط تویوتا و هوندا
۲۰ دی ۱۳۹۵این نظر سنجی چه ربطی داشت به موضوع که اوتلندره. به هرحال هرجفتشون عالین. ولی چه میشه کرد که لامصب نمیشه دل کند از CRV. به نظرتون با این وضعی که گلرنگ موتور پیدا کرده و دیگه مجوز واردات نداره، احتمالش هست چشممون به جمال هوندا CRV 2017 روشن شه؟
sina
۲۰ دی ۱۳۹۵تو نظر سنجی های بالا فقط این دوتا اوتلندر رو شکست دادن… گفتم این دوتا هم مقایسه بشن خالی از لطف نیست.
احمد باقری
۲۰ دی ۱۳۹۵این ماشین، خیلی خوبه و در واقع برگ برنده میتسوبیشی بعد از نزول نسبی خواهد بود.
احسان(احسان سابق)
۲۰ دی ۱۳۹۵یادم میاد در حدود 7-8 سال پیش در اوایل بحران اقتصادی بعضی از این فیلم سازان و افراد ظاهرا کارشناس اقتصاد میکردن که تا 10 سال قیمت سوخت در دنیا و بخصوص امریکا به حدی میره بالا که باعث ناآرامی های اجتماعی و سرباز زدن مردم از خرید خودرو میشه. البته اون موقع قیمت نفت به بشکه ای 130 دلار هم رسیده بود.
در هر صورت دیگه خرید خودروهای برقی از نظر بهره وری در مصرف سوخت دیگه توجیه اقتصادی برای خریدار نداره و عوامل دیگه مثل کاربردی بودن و کیفیت رانندگی و طراحی زیبا باعث جذب خریدار میشه
محمد
۲۱ دی ۱۳۹۵پدال تویوتا کمری 2018 ولکسس LS500 در نمایشکاه دیترویت رونمایی شده اونوقت مطلب درباره میتسوبیشی میزاری.
واقعا که………….
یاسین
۲۱ دی ۱۳۹۵واقعا افرین به میتسوبیشی با این ماشین من اصلا قبلا از نقدهایی که راجع بهش خونده بودم نسبت بهش حس خوبی داشتم ولی وقتی همراه یکی همین دیروز باهاش یه دوری زدم واقعا عاشقش شدم هیچ از رقیباش مثل راو 4و سانتافه کم نداره که هیچ حتی از اونا واقعا راحتتره یعنی بخدا تو اتاقش 2000 کیلومتر جاده های خرکی این مملکتو بری یک ذره ناراحتی نمیاد سراغت و چه هندلینگ و سیستم چهار چرخ فوق العاده ای داره
به نظرم بهترین های این کلاس راو 4و ایکس تریل و اوتلندر و به نظرم اگه یه نفر پولش به ایکس تریل و راو 4 نرسه با خرید اوتلندر اصلا چیزی رو از دست نداده
سلطان ای بی اس
۲۱ دی ۱۳۹۵من سوار مدل بنزینی اش تو آرین موتور شدم به قول دوستمون داخلش کمی سادس ولی انصافاً کیفیت مواد بکار رفته توش عالیه و صندلی هاش هم خیلی خیلی نرمند مثل مبل راحتی، ولی خوب گیربکس سی وی تی یکم تو ذوق میزنه.
Sina
۲۱ دی ۱۳۹۵مگه اوتلندر کراس اوور سایز متوسط نیست چرا اینجا گفته کامپکت!!… کامپکت که به asx میگن
امیرحسین
۲۱ دی ۱۳۹۵بنظر من که با قیمت اوت لندر هیچ منطقی خرید سانتافه و سورنتو و حتی راو4 رو عقلانی نمیدونه.شتاب و کیفیت ساخت و رانندگی اش تو کلاس اش سرآمد هست
مانی
۲۱ دی ۱۳۹۵کاش این مدل هیبردیش هم ایران بیاد واقعأ عالیه.
Mahdi
۲۱ دی ۱۳۹۵میتسوبیشی یکی از برند های خوب ژاپنه.