میتسوبیشی

میتسوبیشی اکلیپس کراس معرفی شد، کوپه‌ای بلندقامت

اکلیپس مُرد، اکلیپس کراس متولد شد

همان‌طور که در مطلب تاریخچهٔ میتسوبیشی اکلیپس بیان کردیم، این خودرو به‌عنوان یک کوپهٔ کامپکت اسپرت در سال ۱۹۹۰ به بازار آمد و طی چهار نسل تا سال ۲۰۱۲ به تولید رسید؛ اما از آن هنگام تاکنون خبری از اکلیپس نبود تا اینکه چند وقت پیش میتسوبیشی با انتشار تیزری اعلام نمود که به‌زودی اکلیپس بازخواهد گشت اما نه به‌عنوان یک کوپهٔ سنتی بلکه در قامت یک کراس‌اوور کوپه. حال سازندهٔ ژاپنی به وعدهٔ خود عمل کرده و این خودرو را که اکلیپس کراس نام دارد پیش از اولین نمایش رسمی در نمایشگاه ژنو در هفتهٔ آینده، معرفی کرده است.

mitsubishi-eclipse_cross-2018-1024-13

اگر طراحی اکلیپس کراس برایتان آشنا به نظر می‌رسد به این خاطر است که بسیاری از اجزای طراحی بیرونی آن از کانسپت‌های قبلی XR-PHEV و XR-PHEV II میتسوبیشی گرفته شده است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ معرفی شدند. این خودرو که کشیده‌تر از مدل ASX است، همان‌طور که اشاره شد از استایل کراس‌اوور-کوپه برخوردار بوده و در سبد محصولات میتسوبیشی بین ASX و کراس‌اوور بزرگ‌تر هفت‌نفرهٔ اوت‌لندر قرار می‌گیرد تا رقابتی را با نیسان قشقایی آغاز کند. در نمایی جلویی، اکلیپس کراس از ویژگی‌های طراحی حال حاضر میتسوبیشی برخوردار بوده درحالی‌که الهامات زیادی هم از کانسپت‌های مذکور داشته است.

در این قسمت سپری پویا و جلوپنجره‌ای عظیم به چشم می‌خورد که اطراف آن‌را نوارهای کرومی ضخیم و چراغ‌هایی تیز احاطه کرده‌اند. پروفیل جانبی آن نیز به لطف خط شانهٔ برجسته که از دستگیرهٔ درها عبور کرده است و سقف شیب‌دار، بسیار عضلانی و پویا به نظر می‌رسد. در نمای عقبی نیز چراغ‌ها در ستون‌ها نصب شده و یک خط LED از میانۀ آن‌ها در سراسر بخش عقبی کشیده شده و شیشهٔ عقب را به دو بخش بالایی و پایینی تقسیم کرده است.

mitsubishi-eclipse_cross-2018-1024-02

اکلیپس کراس در نمای داخل از یک داشبورد افقی با ترکیبی از فریم‌های فلزی نقره‌ای و رنگ مشکی سود می‌برد که کابین آن‌را از یکنواختی خارج کرده و یک فضای داخلی پالایش‌شده و درعین‌حال پویا و اسپرت را ایجاد کرده است. این کراس‌اوور کامپکت مجهز به سیستم صوتی با قابلیت اتصال تبلت و گوشی هوشمند، نمایشگر سربالا و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی شده است. این سیستم که از طریق یک صفحه‌نمایش لمسی نصب شده در بالای داشبورد ارائه می‌شود، از کارپلی اپل نیز پشتیبانی می‌کند.

mitsubishi-eclipse_cross-2018-1024-25

هرچند اکلیپس کراس در ظاهر شبیه به ASX به نظر می‌رسد اما قوای محرکهٔ آن کاملاً جدید است. برای این کراس‌اوور کامپکت کوپه یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی توربوشارژ تزریق مستقیم سوخت در نظر گرفته شده است که فعلاً قدرت و گشتاور آن نامشخص است. برای انتقال نیروی این موتور نیز یک گیربکس CVT ارائه شده که به‌تازگی توسعه پیدا کرده است و دارای حالت تعویض دندهٔ دستی هشت سرعته می‌باشد.

توزیع نیروی موتور نیز توسط سیستم چهارچرخ محرک با کنترل الکترونیکی صورت می‌گیرد که بسته به هر موقعیت و سطح مسیر مقدار بهینه‌ای از گشتاور را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند. همچنین سیستم کنترل انحراف فعال (AYC) نیز با استفاده از اطلاعات مربوط به زاویهٔ فرمان، میزان انحراف، گشتاور تولیدی موتور، نیروی ترمز و سرعت حرکت چرخ‌ها، گشتاور و نیروی ترمز را بین چرخ‌های عقب توزیع می‌کند.

mitsubishi-eclipse_cross-20

اما علاقه‌مندان به موتورهای دیزل نیز می‌توانند موتور آشنای ۲.۲ لیتری توربودیزل را برای این ماشین انتخاب کنند که به‌طور خاص برای اکلیپس کراس از نو تنظیم شده است. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید صورت می‌گیرد. همان‌طور که گفته شد، میتسوبیشی اکلیپس کراس نخستین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه ژنو تجربه خواهد کرد و انتظار می‌رود مشخصات دقیق آن نیز در همان زمان اعلام گردد. آغاز فروش این کراس‌اوور کامپکت ژاپنی نیز در سراسر اروپا در اوایل سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است و قیمت آن در تاریخی نزدیک به زمان فروش اعلام خواهد شد.

 

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Armin

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    خداییش یه سرو گردن از قشقایی بالاتره خوشم اومد

    1. سولي

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (144 ديدگاه)

      ببخشید مهندس تستش کردی یا با هر 2 تاشون رانندگی کردی که میگی یه سرو گردن از قشقایی بالاتره/؟؟؟ من خودم طرف دار میتسوبیشیم ،‌طراحی داخلشم خیلی خوبه ولی طراحی عقب اصن واسم قابل هضم نیست ..میتونست خیلی بهتر ازن طراحیش کنه

      1. ارمان

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        سولی جان نظرشو گفته ناراحت نشو

      2. armin

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (419 ديدگاه)

        حرص نخور نظر شخصیمه سولی

    2. شاهین

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (856 ديدگاه)

      نمیشه به طور قطع گفت.قشقایی هم خودروی فوق العاده ای شده(کاری به این مدل درب و داغون تو ایران ندارم).اما به نظرم تو محدوده قیمتی خودروهای اس یو وی متوسط و کراس اوور ها فعلا مزدا cx5 نیو فیس و تویوتا راو 4 و هوندا crv حکومت میکنن.

  2. کاوه آهنگر

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (432 ديدگاه)

    این کار میتسوبیشی رو نمیتونم درک کنم ، چرا نام اکلیپس رو برای این کراس اوور انتخاب کرده ؟!!! اکلیپس یک اسطوره بود ، مخصوصا نسل دوم اکلیپس

    1. امیر

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      اره کلا عادتشه مثل اون مدل زشتی که اسمشو گذاشته گرند لنسر:/ واسه بازار چین و تایوان

      1. کاوه آهنگر

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (432 ديدگاه)

        امیر آقا ، من هنوز باور ندارم که گرند لنسر یه طرح از میتسو باشه ، اصلا طراحیش قابل هضم نبود . بعید میدونم میتسوبیشی اون مدل رو تولید کنه.
        اما این اکلیپس کراس طراحی خوبی داره، در شأن میتسوبیشیه، اما نباید این اسم رو براش انتخاب میکردن

    2. us army

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2351 ديدگاه)

      داداش از اسمى که انتخاب کردى حال کردم. درود

      1. کاوه آهنگر

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (432 ديدگاه)

        درود به شما us عزیز ، سپاسگزارم

  3. علي

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    طراحی شلوغ و عجیبی داره منو یاد اصطلاح((( شتر -گاو – پلنگ )))میندازه.
    جلو شبیهه هوندا و طراحی بقل و عقب شبیهه bmw X4 و volvo میمونه ولی از نظر طراحی داخلی خوبه فقط اون پلاستیک رنگ کروم یا نقره ایی کیفیت خیلی پایینی داره و خش پذیری بالایی داره به نظرم از چرم استفاده میکردن یا پلاستیک رنگ تیره و با کیفیت تر خیلی بهتر بود. در کل به درد فروش در کشورهای تایلند و شرق آسیا میخوره .
    با تچکر

  4. امیر

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بغل و جلوش خوبهه پشتشم عجیبه ولی باحاله خوشم اومد شاید پشتش عامه پسند نباشه ولی خوبه طراحی داخلیشم که بالاخره از اون سبک درومد خداروشکر موتورشم اوکی باشه میشه گفت استارت دوباره میتسو

  5. فیصل

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    نمای عقبش خیلی جالبه.

  6. یاسین

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    از نظر طراحی از قشقایی و رقبای کره ایش خیلی بهتره بخصوص طراحی داخلیش حرف نداره من از فرم فرمون میتسو خیلی لذت میبرم یه حس اسپرتی رو انتقال میده فکر کنم طراحی پشتش کاملا میتونه سلیقه ای باشه ولی به نظرم خیلی تنوع و حس مدرن بودن داره احتمالا موتورش حدود 160 اسب قدرت داشته باشه ولی گشتاورشو تا حد ممکن بالا میبرن که بتونه جواب AWD رو بده با تجربه ای که از رانندگی با ASX دارم هندلینگ میتسو بین رقبا حرف نداره
    میتسو نشون داده قیمتهای منطقی داره به نظرم اینم پارامتر قیمتیش واسش تبدیل به حسن میشه تازه بر فرضم که که تقریبا هم قیمت رقبا بخوره ممکنه تو ایران زیر 190 قیمت بخوره چون ارین موتور نشون داده قیمتهای بهتریو نسبت به نماینده برندهای دیگه در نظر میگیره

  7. محمد

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (304 ديدگاه)

    خیلی خاص و قشنگه عالیه

  8. علیرضا

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (754 ديدگاه)

    داخلش رو از رو nx اسکی رفته

  9. Matin

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (233 ديدگاه)

    داخلش خیلی بهتر از اوتلندر هست ولی عقبش اصلا قابل هضم نیست برام مه شکن های جلوش هم زیادی بزرگه امیدوارم که با یه قیمت منطقی وارد ایران بشه

  10. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    با 6 تا عکس غیر از ظاهرش در مورد چیز دیگه ای نمیشه نظر داد.
    جلوش عالیه ، عقبش نه زیاد. از بغل هم خوبه
    داشبوردش چینش زیبایی داره.
    موتور و بحث فنی هم بماند واسه بعداً ?

  11. Omid622

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    امیدواریم وارد بشه که فروش خوبی رو متصور میشیم

  12. دوج

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    خیلی عالیه ،میتسوبیشی داره به دوران اوج خودش بر میگرده .

  13. mohsen.b

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    امیدوارم سال 2017 آغازی بر رونق دوباره ی صنایع و کمپانی های دچار افول کرده باشه مثل میتسوبیشی که یک زمانی همیشه جزو محبوبترین ژاپنی ها بود،بین گوشی سازان نوکیا هم داره رونق میگیره

  14. حمیدرضا

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    نمیدونم بگم خوبه یا بد ولی داخلش خوبه جلوشم خیلی به زبان طراحی اوتلندر نزدیکه ولی پشتش نمیدونم چی بگم

  15. ارمان

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    خیلی ها فکر میکنن که قرار بود میتسوبیشی بنتایگا تولید کنه اما این اصلا منطقی نیست با توجه به شرایط میتسوبیشی به نظرم یه گام بزرگ محسوب میشه
    طراحی نزدیک به کانسپت و یکم تفاوت داره که قابل حدس بود
    طراحی داخلی ساده و کاربردی به نظر میرسه
    از نظر فنی هم که دیگه بهتر میدونید
    امید وارم پیشرانه بتونه چیزی حدود 160 اسب تولید کنه من طراحی رو میپسندم به نظر جالب میاد به هر حال پله پله کلا من خوشم اومد

  16. هومن

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    بعضی ها انتظار دارن میتسوبیشی سفینه بسازه ؟!میتسوبیشی خودرویی زیبا ایمن باصرفه هستش فقط روی یک چیز تمرکز نمیکنه مثلا فقط طراحی یا اپشن سعی میکنه خودرویی از همه لحاظ خوب و با کیفیت بسازه و هیچ وقت از برندای دیگه کپی برداری نمیکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا