تصور کنید که سر و صدای زیادی در یک جمع حکمفرماست و شما صدای خود را بالا میبرید تا به این وسیله نظر افراد دیگر را به خود جلب کنید؛ همین وضعیت را میتسوبیشی در کلاس خودروهای کامپکت با استفاده از برخی آپدیتها برای لنسر سدان دارد. ولی آیا علیرغم تجهیزات استاندارد بیشمار و قیمت مقرونبهصرفه، صدای میتسوبیشی شنیده خواهد شد؟ بعد از فروش تنها ۱۶۶۴۹ دستگاه از لنسر در سال گذشته، در مقابل ۳۲۵ هزار و ۹۸۱ دستگاه هوندا سیویک در همین بازه زمانی، آیا میتسوبیشی میتواند حتی خودش را در سالن رقابت با سدانهای کامپکت ببیند؟
آمار فروش کلی میتسوبیشی در سال گذشته به ۷۷۶۴۳ دستگاه رسید که نسبت به ۶۲ هزار و ۲۲۷ دستگاه در سال قبل از آن، رشد نشان میدهد. البته بخش زیادی از این رشد به کراساورها و میراژ برمیگردد؛ مدلهایی که باعث شدهاند میتسوبیشی چند قدم از لبه پرتگاه در بازار امریکا فاصله بگیرد. با این وجود، فروش لنسر نسبت به قبل، کاهش داشته است. مدل ۲۰۱۶ از لنسر با یک طراحی جدید جلوبندی، چراغهای مدرن LED روشنایی روز و همینطور، ارتقای تجهیزات استاندارد همراه شده است. مدل پایه ES دارای امکاناتی چون ارتباط بلوتوث، سیستم کنترل هوای اتوماتیک، چراغهای مهشکن و چرخهای آلومینومی است و قیمتی برابر ۱۷۹۵۹ دلار دارد. البته لازم به ذکر است که هزینه تحویل، هنوز توسط میتسوبیشی اعلام نشده است. در مدل ۲۰۱۶ از لنسر ES از دیفرانسیل تمامچرخ متحرک نیز میتوان استفاده کرد که هزینهای اضافی برابر ۲۴۰۰ دلار در بر دارد. در تریم سطح بالاتر SE، تجهیزات استانداردی چون سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک، گرمکن صندلیها و دوربین نمای عقب به چشم میخورند. در همین حال، میتسوبیشی یک تریم SEL برای مدل ۲۰۱۶ لنسر اضافه کرده است که دارای سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک بوده و مواردی چون طراحی داخلی چرمی، برفپاککنهای حساس به باران، نوربالای خودکار و تنظیم نور خودکار آینه عقب اضافه میکند. خریدارانی که به دنبال خودرویی اسپورتیتر میگردند، میتوانند در یک سطح بالاتر، به سراغ لنسر GT بروند؛ مدلی که از امکاناتی چون ترمزهای بزرگتر، تیونینگ اسپورت سیستم تعلیق، چرخهای ۱۸ اینچی، یک اسپویلر عقب و یک سقف آفتابگیر بهره میبرد. این در حالی است که مدل رالیآرت که موتور توربوشارژر در خود داشت، دیگر رفته است. تمام مدلهای لنسر یک کنسول میانی جدید دریافت کردهاند و طراحی صندلیهای مدلهای SE و SE تغییر کرده است. در حالی که یک سیستم گیربکس ۵ دنده دستی به صورت استاندارد در مدلهای دیفرانسیل جلو استفاده میشود، برای هر کدام از لنسرها میتواند میتواند سیستم CVT اتوماتیک را انتخاب کرد. گفته میشود که در طراحی جدید سیستم CVT، نویز کمتر و دوام بهتری نسبت به سال قبل ایجاد شده است. ضمن اینکه استفاده از آن برای مدلهای دو دیفرانسیل اجباری است.منبع: caranddriver – motor1 – carscoops
aliof
۲ تیر ۱۳۹۵تا وقتی باهاش رانندگی نکنید نمیتونید در موردش حرف بزنید.بله درسته طراحی ساده و تقریبا کم امکانات هست نسبت به رقیب هاش ولی یه بار که باهاش رانندگی کنید همه اینا رو فراموش میکنید.واقعا عالیههه هندلینگش. فقط کاش جلو پنجره جلو رو اون نوار وسطش رو برمیداشت که شبیه اوو بشه یه خورده و خشن تر هم میشد
vahid_t
۱۳ تیر ۱۳۹۵از دوستانی که ایراد طراحی میگیرن تعجب میکنم.این ماشین سرشار از هارمونیه تو طراحی. شما یک قسمت بزک دوزک تو طرح این ماشین نمیبینی.اصالت اصالت اصالت…
تنها نقطه ضعفش موتور ضعیفشه،البته تو بازار ایرانو عرض میکنم
امین
۲۷ تیر ۱۳۹۵غیر از اینکه داخلش خیلی سادس و قدیمیه و امکاناتش کمه ولی هم با کیفیته هم طراحیش فوق العاده شده مخصوصا از جلو و اگه با قیمته 120 بیاد واقعا عالیه
امین
۲۷ تیر ۱۳۹۵بازم میگم طراحیش بی نظیر شده خیلی خوبه
امین
۲۷ تیر ۱۳۹۵امیدوارم فضای عقبش جادار تر شده باشه
بابك
۸ مرداد ۱۳۹۵نمیدونم چرا توی مدل ۲۰۱۶ دیگه از سیستم صوتی rockford خبری نیست !!!!!
adel
۱۰ مرداد ۱۳۹۵چرا تمامی مدل های وارداتی به ایران به سفارش نمایندگی آرین موتور این سیستم بی نظیر نصب میشه.
علي
۱۰ مرداد ۱۳۹۵عادل عزیز متاسفانه منم تو نمایندگی دیدم روکفورد حذف شده انگار. منظورت بعده اومدن ماشین میتونیم سفارش بدیم؟
امین
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶سیستمشو باید آپدیت کنی
علي
۱۰ مرداد ۱۳۹۵امروز بعد کلی تحقیق لنسر ۲۰۱۶ ثبت نام کردم
قبلش رفتم نمایندگی دادمان ماشینو دیدم. غول أین عکسارو نخورین از نزدیک خیلی قشنگتر و شیکتره.
خودم بین کرولا و لنسر مونده بودم. راستش کرولا با دو ایربگ و کلی امکانات کمتر و البته قیمّت بالاتر به نظرم به مشتری توهین داره میکنه. مخصوصا برا من که امنیت ماشین خیلی مهم بود به نظرم انتخاب خوبی کردم.
با أین شرایطی که کرولا در ایران داره فکر نمیکنم ۲ ستاره ایمنی رو هم بتونه بگیره. در واقع اون کرولایی که ۵ ستاره ایمنی گرفته خیلی با وارداتیای ایران فرق دارن
منتظر لنسرم میمونم. امیدوارم آرین موتور به همین برداشتن بعضی إز آپشنا مانند باله و راکفورد قناعت کنه و بیشتر إز أین بامبول در نیاره
adel
۱۷ مرداد ۱۳۹۵تویوتا به خاطر اینکه نمایندگی رسمی در ایران نداره و ایرتویوتا بصورت واسطه و دلال بازی از دبی وارد میکنه واسه همین گرونه ، بیخودی تبلیغ میکنه که نماینده تویوتاست. ارین موتور به خاطر نمایندگی رسمی میتسو ماشین هاش با قیمت کمتری نسبت به تویوتا عرضه میشه.
انشاا… چرخش واست بگرده انتخاب خوبی کردی
علی جان یعنی نمایندگی ارین موتور الان باله و راکفورد رو حذف کرده و قیمت 127.800 م رو براش در نظر گفته ؟؟؟
اگه این دو اپشن رو بخوای چقدر میشه ؟؟؟
علی
۱۸ مرداد ۱۳۹۵سلام
من هم هرچی تو وبسایت شرکت تویوتا گشتم هیچ اثری از اسم نمایندگی ایران نبود ولی اسم میتسوبیشی به وضوح توی وبسایت میتسو قابل دسترس هست.
توی مدل 2016 راکفورد، باله و کی لس وجود نداره. قیمت راکفوردو نمیدونم ولی اون دوتای دیگه رو با قیمت حدود 2 تومن نصب میکنه. البته شنیدم جنساشون فابریک لنسر هم نیستند
فرهاد
۲۸ مرداد ۱۳۹۵سلام علی جان، تو بازار باله عقب با طرحهای مختلف زیاد هست چون جنسشون فایبر گلاس هست زیاد گرون نیست از 600 به بالا شروع میشه، چون آرم یا لوگو هم ندارن میشه باله عقب دیگر ماشینهارو هم استفاده کرد اگه طول و عرض بهش بخوره، فقط یه سوال مطمئنی که کیلس استارتر قابل نصب هست؟ چون کنار فرمون پنل خالی برای نصب ندیدم، ممنون میشم اگه پرسیدی یا خودت دیدی اطلاع بدی،مرسی
علی
۱۸ مرداد ۱۳۹۵اینهم لینکی که نشون میده اصلا تویوتا تو ایران نمایندگی نداره
http://www.toyota-global.com/company/history_of_toyota/75years/data/automotive_business/sales/dealerships/overseas/asia.html
بابک
۲۵ مرداد ۱۳۹۵میتسوبیشی تنها ماشینیه که داره تو خود ژاپن تولید میشه و بعد به جاهای دیگه صادر میشه یعنی هیچ Plant یا کارخونه ای هیچ جای دیگه نداره ، آرین موتور نمایندگی رسمی میتسوبیشی تو ایرانه و با قطعیت و اطمینان بالا داره محصولات میتسوبیشی رو میفروشه … مارکت میتسوبیشی از سال 95 با اومدن اورتلندر داره بازار و قبضه میکنه و با سرعت زیاد رفرنسش در حال افزایشه
در ضمن لازمه بدونیم که این شرکت تامین کننده تجهیزات الکترونیکی هواپیماهای جنگی مخصوصا آمریکایی تو دنیاست و محصولاتش دارای گواهینامه های عجیب و غریب ژاپنی هستند.
صادق
۳ شهریور ۱۳۹۵دوستان سیستم صوتی راکفورد قابل سفارش هست یا نه؟ اگر هست چه قیمتی داره برای نصب!؟
علی
۹ شهریور ۱۳۹۵سلام من یه لنسر 2015 دارم نسبت به هم کلاس های خودش یعنی کرولا سراتو مزدا 3 و النترا با توجه به قیمت پایینترش در مجموع بهتره
داود
۱۲ مهر ۱۳۹۵اسباب بازی های کره ای مثل سراتو و النترا را با ماشین های ژاپنی قاطی نکنید لطفا.
امین
۴ مهر ۱۳۹۵با درود و احترام خدمت همه عزیزان.
چند تا سوال دارم از مصرف کنندگان محترم
1- ایا درست هست قطعات این ماشین چه بدنه و چه موتوری بسختی گیر میاد بعباراتی خدمات پس از فروش ارین موتور چطوره
2- کف ماشین با ظرفیت کامل سرنشینان در دست اندازها چطوره اگه بخواهیم مبنا رو کرولا بگذاریم در چه وضعیتی هست
3- قیمت قطعات مصرفی مانند فیلترها و لنت و روغن چقدر هست
ممنون میشم پاسخ دهید
هوتن محسنی
۲۵ مهر ۱۳۹۵با سلام خدمت دوستان.
حدود یک ماهه که لنسر ۱۸۰۰ مدل ۲۰۱۶ رو پس از ثبت نام از آرین موتور تحویل گرفتم و تجربه اولیه خودم رو در اختیارتون میذارم.
همونطور که میدونید لنسر حدود چهل ساله که داره تولید میشه و یکی از با سابقه ترین کامپکت سدان های دنیا و تقریبا امضای میتسوبیشی ایه. خود من هنوز مدل های دهه نود میلادی لنسر رو دوست دارم وقتی که تو خیابون میبینم.
باید عرض کنم که هر اونچه از ماشین که به عهده میتسوبیشی بوده در بالاترین سطح خودشه ولی متاسفانه اون بخشی که مربوط به آرین موتور میشه یکه از بدترین شیوه های پرزنت کردن این ماشین خوشنام تو ایرانه، طوری که اگه مثل من طرفدار ماشین نباشید شاید قیدشو بزنید
سرتون رو درد نمیارم و از پروسه تحویل و رفتارهای غیرقانونی و مشکل دار شرکت میگذرم…وقتی ماشین رو تحویل گرفتم دیدم علیرغم مدل های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ سه ویژگی خیلی ضروری و بولد به سفارش آرین موتور ( با توجه به اینکه نماینده رسمی هستن و صلاحدیدشون برای مشتری ایرانی اینه) از روی ماشین حذف شده :
۱_ سیستم استارت دکمه ای و سوییچ ارتباط رادیویی
۲_ دکمه بازکن صندوق عقب روی در صندوق بالای آرم ماشین ( که این از تبعات حذف سوییچ رادیوییه)
۳_ آیینه های جمع شو اتوماتیک ( یعنی یه ماشین تو این کلاس رو باید آینه اشو با دست ببندی و باز کنی)
این در حالیه که تمام اینها روی این خودرو هست و انواع فیلم ها تو یوتیوب موجوده و از خودم در نمیارم…هیچ جواب معقولی هم از نمایندگی به جز دفع مسئولیت نشنیدم
هرچند من عاشق این ماشینم و از رانندگیش لذت میبرم ولی این کارا فقط باعث میشه یه مشتری بیطرف نیاد سمت ماشین اگه آپشن های اولیه براش مهم باشه و نه صرفا ژاپنی و لنسر بودن
ببخشید که پر چونگی کردم از دل پرم…دست حق همراهتون