تصور کنید که سر و صدای زیادی در یک جمع حکمفرماست و شما صدای خود را بالا میبرید تا به این وسیله نظر افراد دیگر را به خود جلب کنید؛ همین وضعیت را میتسوبیشی در کلاس خودروهای کامپکت با استفاده از برخی آپدیتها برای لنسر سدان دارد. ولی آیا علیرغم تجهیزات استاندارد بیشمار و قیمت مقرونبهصرفه، صدای میتسوبیشی شنیده خواهد شد؟ بعد از فروش تنها ۱۶۶۴۹ دستگاه از لنسر در سال گذشته، در مقابل ۳۲۵ هزار و ۹۸۱ دستگاه هوندا سیویک در همین بازه زمانی، آیا میتسوبیشی میتواند حتی خودش را در سالن رقابت با سدانهای کامپکت ببیند؟
آمار فروش کلی میتسوبیشی در سال گذشته به ۷۷۶۴۳ دستگاه رسید که نسبت به ۶۲ هزار و ۲۲۷ دستگاه در سال قبل از آن، رشد نشان میدهد. البته بخش زیادی از این رشد به کراساورها و میراژ برمیگردد؛ مدلهایی که باعث شدهاند میتسوبیشی چند قدم از لبه پرتگاه در بازار امریکا فاصله بگیرد. با این وجود، فروش لنسر نسبت به قبل، کاهش داشته است. مدل ۲۰۱۶ از لنسر با یک طراحی جدید جلوبندی، چراغهای مدرن LED روشنایی روز و همینطور، ارتقای تجهیزات استاندارد همراه شده است. مدل پایه ES دارای امکاناتی چون ارتباط بلوتوث، سیستم کنترل هوای اتوماتیک، چراغهای مهشکن و چرخهای آلومینومی است و قیمتی برابر ۱۷۹۵۹ دلار دارد. البته لازم به ذکر است که هزینه تحویل، هنوز توسط میتسوبیشی اعلام نشده است. در مدل ۲۰۱۶ از لنسر ES از دیفرانسیل تمامچرخ متحرک نیز میتوان استفاده کرد که هزینهای اضافی برابر ۲۴۰۰ دلار در بر دارد. در تریم سطح بالاتر SE، تجهیزات استانداردی چون سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک، گرمکن صندلیها و دوربین نمای عقب به چشم میخورند. در همین حال، میتسوبیشی یک تریم SEL برای مدل ۲۰۱۶ لنسر اضافه کرده است که دارای سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک بوده و مواردی چون طراحی داخلی چرمی، برفپاککنهای حساس به باران، نوربالای خودکار و تنظیم نور خودکار آینه عقب اضافه میکند. خریدارانی که به دنبال خودرویی اسپورتیتر میگردند، میتوانند در یک سطح بالاتر، به سراغ لنسر GT بروند؛ مدلی که از امکاناتی چون ترمزهای بزرگتر، تیونینگ اسپورت سیستم تعلیق، چرخهای ۱۸ اینچی، یک اسپویلر عقب و یک سقف آفتابگیر بهره میبرد. این در حالی است که مدل رالیآرت که موتور توربوشارژر در خود داشت، دیگر رفته است. تمام مدلهای لنسر یک کنسول میانی جدید دریافت کردهاند و طراحی صندلیهای مدلهای SE و SE تغییر کرده است. در حالی که یک سیستم گیربکس ۵ دنده دستی به صورت استاندارد در مدلهای دیفرانسیل جلو استفاده میشود، برای هر کدام از لنسرها میتواند میتواند سیستم CVT اتوماتیک را انتخاب کرد. گفته میشود که در طراحی جدید سیستم CVT، نویز کمتر و دوام بهتری نسبت به سال قبل ایجاد شده است. ضمن اینکه استفاده از آن برای مدلهای دو دیفرانسیل اجباری است.منبع: caranddriver – motor1 – carscoops
me84
۱۱ مهر ۱۳۹۴یکی از معدود ماشینای ژاپنی که ازش خوشم نمیاد. همش داره درجا میزنه بخصوص تو طراحی
سامورایی
۱۱ مهر ۱۳۹۴اصالت داره مثل بعضی از شرکت ها نیست که یه ماشینو در عرض یک سال 360در جه تغییر شکل بده درضمن این ماشین ساخت شرکته میتسوبیشی شاید نسبت به بعضی از شرکت ها کوچکتر باشه ولی اصالت داره اصل و ریشه داره
سجاد
۱۱ مهر ۱۳۹۴اتفاقاً از معدود ماشینهاییه که به معنای واقعی کلمه ماشینه و برای لذت بردن از رانندگی طراحی شده . . .
سجاد13
۱۱ مهر ۱۳۹۴باشه اصلا اشغال. همینو بیارن جای ماشینای لگن داخلی تولید کنن ما قبول داریم. در ضمن کلا تریپ طراحی میتسوپیشی سادست که واسه خودش جالبه و حس نوستالژیکشو حفظ کرده و مطمنن لذت رانندگی باحالیم داره
==ARASH==1987==MITSUBISHI===
۱۲ مهر ۱۳۹۴یکی از معدود ایرانیهای هستی که میتسوبیشی از شما خوشش نمیاد .اگر معنای واقعی طراحی تفاوت 360 درجه مدلی با مدل پیشین است این طراحی نیست بیشتر بی ارزش بودن بیس اصلیست یعنی خودرو زاده شده و به اصطلاح مدل اولیه بی ارزش هست که تشابهی بین پدربزگ و نوه نیست شما یا در گرداب کره ای اسیرید یا فقط خواستید اعلام وجود کنید البته بهتر است در حضور جمع ما باشید تا توجیح شوید هر چیزی را ننویسید….me84رفاقت به کنار
adel
۲۲ تیر ۱۳۹۵با نظرت کاملا موافقم شما برند های بین بنز و بی ام و و برندهای شناخته شده ژاپنی داشته باشید به راحتی میتونید اصالت ماشین رو تشخیص بدین و اگه با نسل های قبلی خودش مقایسه کنید براحتی رابطه پدر فرزندی رو میبینید ولی برندهای کره ای سال به سال درحال تغییر و هنوز به نظر شرکت های کره ای شخصیت خودش رو پیدا نکردن و سردرگم هستن در طراحی…
همه چیز آپشن نیست…
روح الله
۱۱ مهر ۱۳۹۴با وجود تمام زیبایی که داره ولی نسبت به رقبا از طراحی قدیمی تری برخورداره.
حمیدرضا
۱۱ مهر ۱۳۹۴من یه مدل 2014 فول آپشن رو دارم بیشتر از یه سال میشه دستم هست واقعا ماشین عالی از نظر قدرت و هندلینگ هستش تو کلاس خودش ولی انصافا از نظر امکانات از رقباش پایین تره از یه طرفی هم واقعا مصرف سوخت خوبی داره و نسبت به سراتو و الانترا خیلی بهتره
میتونم بگم مشکل اصلیش تو همون امکانات رفاهی هستش که کمتره از رقبای هم قیمتشه
خسروی
۱۱ مهر ۱۳۹۴حمید رضا.
منم مدل فول 2014 رو دارم و با نظرت موافقم. فقط منظورت رو از امکانات کمتر رفاهی نسبت به سراتو و الانترا متوجه نشدم. چه امکاناتی؟
حمیدرضا
۱۲ مهر ۱۳۹۴منظورم یسری چیزای جزیی بود! مثل تهویه صندلی عقب و سقف پانوراما تو i40 و آینه بقل برقی و صندلی برقی شاگرد
البته چیزای مهمی نیست مهم موتور خوب و هندلینگش هستش که واقعا بالاتره
احسان(احسان)
۱۱ مهر ۱۳۹۴بازار امریکا فوق العاده بی رحمه.اگر قوی و بروز نباشی بسرعت محو میشی.میتسوبیشی هم ظاهرا با سرعت بالا حرکت نمیکرد و حالا هم بسختی داره تو این بازار دوام میاره
محسن96
۱۱ مهر ۱۳۹۴حیف این این میتسوبیشی!!!!!
چیکار داره میکنه با خودش، طراحاش درگیرن ها!!!!! جلو پنجره اش شبیه همون لنسر 1.6 مدل 2014 هست! عقبش هم که همونه.
الان همه برند ها به طراحی های شکسته و قوس دار رو آوردن ولی این یکی خیلی سادس فکر نکنم بتونه میتسوبیشی پایدار نگه داره.
محمد
۱۱ مهر ۱۳۹۴اگه همین طور ادامه بده کارش تمومه
احمد باقری
۱۱ مهر ۱۳۹۴باید روی طراحی این مدل، کار بیشتری انجام بشه.
مهدی
۱۱ مهر ۱۳۹۴افتضاحه….این طرح برای سال 2005 خوبه نه الان…خدایی تو خیابان مبینمش مبینم طرح سمند قشنگتره..عقبش خیلی زشته داخلشم زشته ساده.یک زمانی تو هندلینگ حرف زیاد برای گفتن داشت ولی الان روندحرکت به عقبه داره….کلا میتسوپیشی تو بین شرکت های ژاپنی به پای تویوتا نیسان هوندا و مزدا نمی رسه هیچی…حتی از سوبارو سوزکی پایین تره چه از نظر تنوع مدل و طرح و چه از نظر کیفیت…..کلا همین جوری پیش بره باید ورشکسته بشه…هر چند چند تا مدل جدید تو شاسی بلند معرفی کرده که بعد نیست…ولی کلا افتضاحه…
==ARASH==1987==MITSUBISHI===
۱۲ مهر ۱۳۹۴نوشته شما بیشتر باعث خنده میشود سواد شما از مقایسه سمند با میتسو معلوم میشود..
مهدی جان از بازار خودرو ژاپن بگو برامون شما که خوب میبری و میدوزی چرا مقاله و مطلبی با اطلاعات بالات برامون نمیزاری یا یه مقایسه مک لارن با پرشیا …. 6 سال راجبه فرهنگ و صنعت و اقتصاد و به خصوص خودروی این کشور تحقیق کرده ام و میتسوبیشی محبوبم تا به حال مثل شما وارد ندیدم…خنده خنده از ………..
mohsen
۱۱ مهر ۱۳۹۴از جمله ماشینایی هست که تو کلاسش پرچمش بالاست با اینکه طراحیش یه خورده قدیمی شده و عملکرش عالییه
کمیل
۱۱ مهر ۱۳۹۴میتسوبیشی فقط پاجرو، بقیش چنگی به دل نمیزنه!
علیرضا
۱۱ مهر ۱۳۹۴یه روزی گالانتش تو ایران سروری میکر حالا پاجروش تو آمریکا و ژاپنم محبوب نیست
mohsen
۱۲ مهر ۱۳۹۴وقت کردید از پاجیروتون پیاده شید سوار لندکروزر و پرادو هم بشید تو همون مدل
باز صد رحمت به سدان های میتسوبشی
امیر
۱۱ مهر ۱۳۹۴صد رحمت به ال نود.
علیرضا kh
۱۱ مهر ۱۳۹۴یه چیز میگی ها دوست عزیز :/
mohsen
۱۲ مهر ۱۳۹۴هدف؟
امیر.عارف
۱۱ مهر ۱۳۹۴عقبش به نظرم شبیه دوو سیلو شده
AMIR
۱۱ مهر ۱۳۹۴هیچ فرقی نکرده حتی داخلش
ali
۱۱ مهر ۱۳۹۴یعنی فقط باید بعضی وقت ها سکوت کرد
تصادفیش می ارزه به هزار تا کیا و هیوندای
هر چی باشه بهتر از اشغال های کره ای هست
قطعا
امیرحسین
۱۱ مهر ۱۳۹۴من گمون میکنم اگر شرکت واردکننده میتسوبیشی تو ایران طرح رانندگی آزمایشی رو فعال کنه یقیناً خیلی از بازار کره ای ها میگیره.باید تو لنسر نشست و رانندگی کرد تا طرفدارش شد و کمبودهایش رو فراموش کرد
من معتقدم اگر میتسوبیشی در بخش طراحی و امکانات به درک درستی برسه آنقدر به لحاظ فنی برتری و کیفیت داره تا به اوج برگرده
محمود
۱۱ مهر ۱۳۹۴هرکار می کنم که از خوشم نیاد نمیشه !!!
حس خواصی بهش دارم .
Archi KHAN
۱۲ مهر ۱۳۹۴علیرغم کیفیت عالی
اصلا طراحی قابل قبولی نداره ،
کسایی هم که میخرن اش صرفا نسبت به اعتمادی که به این برند دارن میخرن ، لااقل از چند نفری که محصولات میتسو را خریدن پرسیدم همه نظرشون همین بود.
میتسو باید سریعا یه تکونه اساسی تو طراح هاش بده …
hosein.g
۱۲ مهر ۱۳۹۴خیلی خلی خوشگله ولی مدل قبلیش یه کم خشن تر بود خدایی اینو بزارید کنار الانترا میفهمید چی میگم
mohsen
۱۲ مهر ۱۳۹۴اینو بزاری کنار النترا از انگار 2 قطب هم نام اهن ربا رو گذاشتی کنار هم این گنده تر از الانترارو هاپولی میکنه
مازیار
۱۲ مهر ۱۳۹۴متاسفانه خیلی از مردم تحقیق درستی از انتخاب ماشین ندارن,بخدا من آدمیو تو محل کارم میشناسم که خیلی پولداره و دو ماه تمام دنبال یه بنز ایی بود که فول باشه حالا اگه از اون همه حجم اپشن ازش سوال کنی جمعا دوتاشو نمیتونه اسم ببره
مازیار
۱۲ مهر ۱۳۹۴بنظر برای دستیابی به خوب یا بد بودن یه ماشین ساده ترین راه اینه که ببینی اون ماشین آیا اصلا مورد توجه برای تیونر ها بوده یا نه, اگر نبوده یعنی یه ماشین ساده و معمولی با قابلیتهای کاملا خیابانی
محمد
۱۵ مهر ۱۳۹۴ماشینش حرف نداره…کیفیت وایمنی..وای هندلینگش محشره محشر
Ali Reza
۲۴ مهر ۱۳۹۴حیف که به آخر رسید! :(
MHBN
۲۶ بهمن ۱۳۹۴سلام”
من عاشقه همین طراحیشم یه طراحی ساده، اسپرت و شیک این ماشین با ماشینای کره ای که میخوان بزور با طراحیه شلوغ نظر مردمو جلب کنن فرق داره چون از نظر فنی خیلی بهتره و در کنار طراحی ساده و شیک و مصرف کمه سوخت جایگاهه خاصه خودشو داره.
arash
۴ فروردین ۱۳۹۵دوستان فراموش نکنید این یه خودروی ژاپنی هست
اصلا با ماشینایی مثل هیوندای و … قیاس نشه از هیچ نظر!
نرمی و کیفیت و دوام این ماشین جزو چیزایی هست که نمیشه ازش گذشت
adel
۱۰ فروردین ۱۳۹۵همیشه خوب بودن ماشین به امکاناتش نیست فاکتورهای خیلی مهمتری هم هست مثل همین موتورش. لنسر تمرکزش رو روی هندلینگ و کیفیت سواری خودش گذاشته به همین دلیل شاید تغییرات بیرونی و ظاهریش کم باشه، این یک ماشین با اصالت هستش. امیدوارم تا چند سال آینده تولید داشته باشه تا بتونم این ماشین رو بخرم… اگه نخوام خونه بخرم حتما تا آخر همین سال می خرمش.
cena
۱۷ فروردین ۱۳۹۵لطفا یه شفاف سازی بکنین بین مزدا ۳ نیو و لنسر. چه دلایلی وجود داره که لنسر رو نسبت به مزدا ۳ انتخاب کنم؟ سوال هام: لنسر آیا “کی لس” هست؟ وضعیت تعلیقش نسبت به مزدا ۳ چطوره؟ وضعیت شتاب چطور ؟ مزدا ۳ سیستم ضد سرقت نداره؟ لنسر چطور؟ ممنون
adel
۲۲ تیر ۱۳۹۵تنها مشکل مزدا سه نسبت به لنسر سطح پایین ماشین هست که اکثر در سرعت گیرها کف ماشین ممکنه گیرکنه. هندلینگ مزدا 3 یکم بهتر از لنسر هست، لنسر 2016 کی لیس داره ولی هنوز کلید استارت استاپ نداره.
تعلیق مزدا یکم خشک تر هست نسبت به لنسر و لنسر نرم تره
مزدا 3 گرون تر از لنسر 2016 هست و البته که طراحی مزدا سه به روز تر هست و کیفیت کابین نسبتا بهتری داره
در امکانات متفاوت هستند وثلا لنسر شیفتر پشت فرمون داره که مزدا3 نداره و ….
من خودم عاشق لنسر هستم و حتما یه روز لنسر میخرم.
عارف
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵لذت رانندگی فوق العاده.از معدود ماشینای دنیا که برای حس رانندگی ساخته شده.هرچند ژاپنیا اکثرشون همینطورن.اما بلحاظ اپشن به پای کره ای ها و امریکایی ها و اروپایی ها نمیرسه.امکانات هم بخشی از رانندگیه
سینا
۱۴ خرداد ۱۳۹۵اگه موتور این ماشینو ی خورده تقویت کرد و ی خورده اسپرتش کرف هیولایی میشه واسه خودش اخه با این قدرت موتور کم سراتو کوپه 2012 میگیرتش هرچند تو کلاس هم نیستن ولی موتورش ضعیفه متاسفانه
سینا
۱۴ خرداد ۱۳۹۵فقط ای کاش موتورش قویتر بود دیگه حرف نداشت
رضا
۲۱ خرداد ۱۳۹۵هر شرکتی هدفش روی چیزه ختصیه برای جذب مشتری.مثلا هوندا کیفیت در کنا امکانات خوب و عمر بالا،کره ای و امکاناتش،سوبارو و دو دیفرانسیل بودنش و هیجان رانندگی،ولوو و ساب و ایمنی و بدنه محکمو اینم میتسوبیشی و اصالتش و کیفیت بالای قطعات و هیجان رانندگیش.میتسو الان فقط میخواد کیفیت بالاش رو حفظ کنه و مثل بقیه کیفیت رو فدای امکانات نکنه.فقط کسی که میتسو داشته میفهمه چی میگم?