باورکردن اینکه یک خودروی لوکس ژاپنی، اینک با دو برند متفاوت در این کشور فروخته می شود، سخت است. اما میتسوبیشی با معرفی سدان لوکس پرودیا که در اصل همان اینفینیتی M می باشد، این کار را انجام داده است.
میتسوبیشی سالهاست که دیگر در کلاس خودروهای لوکس، جایگاه و مدلی برای عرضه ندارد. حالا هم که بعد از یک وقفه ۱۰ ساله به این کلاس باز می گردد، باید تحت سایه نام اینفینیتی قرار بگیرد. جالب اینکه پروتون مالزی هم سعی داشت از این پلتفرم برای ساخت یک خودروی لوکس بنام Perdana استفاده کند که به نتیجه نرسید.
میتسوبیشی پرودیا (Proudia) با موتورهای ۲.۵ لیتری و ۳.۷ لیتری شش سیلندر خورجینی با توانهای ۲۲۲ و ۳۳۰ اسب بخار و بصورت دیفرانسیل عقب و یا دو دیفرانسیل قابل انتخاب خواهد بود. ظاهرا میتسوبیشی به خود زحمت زیادی نداده و تنها جلوپنجره اینفینیتی M را تغییر داده و آرم خود را نیز جایگزین کرده است!
یک نمونه هایبریدی از این خودرو با نام Dignity یا منزلت با ترکیبی از موتور ۳.۵ لیتری و یک موتور الکتریکی نیز به بازار خواهد آمد که البته نمونه مترادف آن در نیسان، اینفینیتی M35h می باشد. دیگنیتی ۱۵ سانتی متر نیز کشیده تر از پرودیا می باشد.
با اینکه میتسوبیشی پرودیا احتمالا در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد، اما قیمت پایه ۵۰ هزار دلاری برای آن درنظر گرفته شده است. قیمت دیگنیتی هم ۱۰۵ هزار دلار ناقابل است. اما چرا باید نیسان به رقیب خود اجازه استفاده از پلتفرم خود را بدهد؟ شاید دلیل آن توافقی دوجانبه باشد که در سال ۲۰۱۰ بین نیسان و میتسوبیشی امضا شد و نیسان هم می تواند از کمکهای میتسوبیشی برای ساخت یک وسیله نقلیه تجاری الکتریکی بهره ببرد.
خودم
۲۰ تیر ۱۳۹۱میتسوبیشی که یه طرح فوق العاده مثل لنسر رو داره چرا یه ماشین لوکس بر اساس همون طرح تولید نمی کنه من موندم :(
بهزاد
۲۰ تیر ۱۳۹۱هزینه ی طراحی و اجرای همچین خودرویی بالای 600 میلیون دلار برای خودرو ساز تمام میشه و به نسبت بازاری که میتسوبیشی داره فکر نمیکنم اجرای این کار براش سودی داشته باشه.
خودم
۲۲ تیر ۱۳۹۱میتسوبیشی یه طرح کانسپت واسه تولید یه ماشین لوکس به نام concept zt داره.می تونه از همون طرح استفاده کنه.قیافه ش بدک نیست :)
حمید
۲۰ تیر ۱۳۹۱میتسوبیشی یه زمان نماد صنعت و کیفیت و قدرت خودروسازی ژاپن بود، واقعا چه بلایی به سر این خودروساز اومده که گوشه افتاده و تنها هنرش فروش موتور و گیربکس های از رده خارج به چینی ها شده و تیون کردن لنسر.
سعید
۲۲ تیر ۱۳۹۱داش حمید فک کنم چند تا از این بچس ایرانخودرو سایپا رفتن اونجا سرکار..!
ناصر
۲۱ تیر ۱۳۹۱میتسوبیشی هم زمانی میتسوبیشی بود الان دیگه پشت نام لنسر که تنها محصول ارزشمنشه قایم شده جالب اینجاست ایران خودرو هم پشت همین نام قایم شده و رفته دنا رو از عقب و جلو کامل از رو لنسر کپی کرده و اسمشو گذاشته خودرو ملی!!!!!!!!!!!!!!
حمید
۲۱ تیر ۱۳۹۱همون لنسر هم با وجود قیمت کمش تو هیچ کجای دنیا فروش قابل توجهی نداره. میشه اینطور گفت که لنسر فقط هست
amirali
۶ اسفند ۱۳۹۱داداش من موتور لنسر تو رده خودش از ابر ترین هاست
با حجم 2000cc تا 400 اسب بخار قدرت تولید میکنه
در حالی که ماشین های متوسط جهان با حجم 2000cc اغلب 120-160 اسب بخار تولید میکنن!
ارماااام
۶ بهمن ۱۳۹۳دقیقا
چند سال پیش که لنسر رو با موتور ۲۰۰۰سی سی زدن که ۴۰۰اسب بخار قدرت داشت یه رکورد رو تو دنیا زد با حجم پایین و قدرت بالا
aslan
۲۱ تیر ۱۳۹۱باید بدونید که لنسر از لحاظ فنی ماشین خیلی سطح بالایی هست
بهزاد
۲۱ تیر ۱۳۹۱اگر در سال جدید مدل جدید گالانت و همینطور لنسر و اوت لندر هم به سبد فروش این شرکت اضافه بشه میتونه به روزهای خوبش برگرده.
سید علیرضا
۳۰ تیر ۱۳۹۱این دو شرکت همیشه رقیب م بوده اند و خودرو های یک شکلی هم می سازند
عليرضا
۸ مرداد ۱۳۹۱متاسفانه دوستان اطلاعات درستی از عظمت کارخانه میتسوبیشی با 500 شرکت اقماری ندارند … تولید اتوموبیل یکی از شاخه های این شرکت بی رقیبه….
اقتصاد کشور ژاپن به این شرکت وابسته ست.
mmf66
۴ شهریور ۱۳۹۱اتفاقا میتسوبیشی فروش خوبی در دنیا داره و در ژاپن فکر کنم رتبه 4 رو داره بعدشم همون لنسر اوو رو که میزنه به اندازه ی کل یک شرکت خودروسازی ارزش داره آخه اوو که هر ماشینی نیست یک ماشین خارق العاده و استسنایی هست تازه شاسی بلند های بسیار خوبی داره و کیفیت بالای میتسوبیشی رو هم که همه میدونن
رهام
۱۲ آذر ۱۳۹۱ماهم ال نود رو داریم 2 تا شرکت میزنن از ما کپی کردن