چند وقتی است که مشخص شده میتسوبیشی قصد دارد تولید سدان محبوب و نمادین خود یعنی لنسر را بدون معرفی جایگزین متوقف کند؛ اما در همین حال چندی پیش خبرهایی از معرفی نسخهٔ جدیدی از این خودرو با نام گرند لنسر جهت عرضه در بازار چین منتشر شد. حال چند تصویر جدید از این خودرو منتشر شده و مشخص شده است که گرند لنسر تنها در چین، تایوان و دیگر بازارهای آسیایی عرضه خواهد شد؛ بنابراین هرچند عرضهٔ لنسر در دیگر نقاط جهان بهزودی خاتمه خواهد یافت اما میتسوبیشی قصد دارد تولید و عرضهٔ این خودرو را با تغییراتی و البته با نام گرند لنسر همچنان در بازارهای آسیایی ادامه دهد.
گرند لنسر اساساً یک نسخهٔ باز طراحیشده از همان لنسر است که تغییرات نسبتاً زیادی در بدنهٔ آن انجام شده است. در قسمت جلو سپر تغییر کرده و فرم پویایی به خود گرفته است، جلوپنجره و چراغها تغییر کرده و به زبان طراحی جدید میتسوبیشی شبیه شدهاند و دو قطعهٔ کرومی بومرنگ شکل نیز به این قسمت اضافه شده است. در عقب نیز شاهد تغییراتی کلی هستیم بهگونهای که چراغها و فرم سپر دگرگون شده و جا پلاک هم از درون سپر به روی درِ صندوق بار انتقال پیدا کرده است.
در کابین نیز طرح جدیدی بکار رفته و برای ارائهٔ نمایی پریمیومتر، داشبورد از متریال نرمتری ساخته شده و با قطعات نقرهایرنگ تزئین شده است. همچنین در این قسمت یک صفحه آمپر دیجیتالی و یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه شده است.
تاکنون تنها یک پیشرانه برای گرند لنسر در نظر گرفته شده که از نوع ۱.۸ لیتری چهار سیلندر بنزینی با ۱۴۰ اسب بخار قدرت است. همچنین میتسوبیشی برای انتقال نیروی این موتور نیز تنها یک گیربکس را ارائه کرده است که از نوع CVT بوده و نیرو را به چرخهای جلو میرساند. این گیربکس بهصورت مجازی دارای حالت تعویض دندهٔ دستی شش سرعته است و امکان سفارش پدالهای تعویض دنده از پشت غربیلک فرمان نیز برای آن وجود دارد. بدین ترتیب مشخص است که میتسوبیشی لنسر مُرده و بجای آن گرند لنسر برای بازارهایی محدود متولد شده است.
shahin
۵ فروردین ۱۳۹۶لنسر افسانه ای و بسیار بزرگه.همیشه دوست داشتم یکی داشته باشم
یاسین
۵ فروردین ۱۳۹۶این مدلهایی که برای بازار چین ارائه میشن برای اشفته بازار ما بد نیستن البته درسته طرحشون یکم زار میزنه اگه با قیمت خوبی ارائه بشن مشتری دارن مثلا این اگر با قیمت زیر 100 میلیون بیاد مثلا حدود 90 تومن به نظرم بازار خوبی پیدا میکنه
سامان اذری
۵ فروردین ۱۳۹۶میراژ رو 79 تومن میدن به نظرت این بیاد کمتر از 120 تومن میدن ؟؟؟؟؟
h112
۵ فروردین ۱۳۹۶کیا سراتو که مال چند سال پیشه و منتاژه داخل هم هست و هیچی هم نداره نزدیک 100 تومن قیمتشه…بعد این که وارداتی است مدل روزه 90 تومن…
طراحی ماشین هم خیلی مناسبه بنظر من…
همون cj 125 گذینه بهتریه برا ایران…
sunmartin
۵ فروردین ۱۳۹۶سراتو کلی آپشن داره 99 ملیونه کروز کنترل اینه اتودایمینینگ و اتو برایتنس صندلی چرم سنسور نور فرمان 3 حالته آمپر سوپر ویژن مانیتور 7 و اتوکار پلی
سانروف شیفتر پشت رول کی لس انو استارت استپ آینه های بغل رول بک دار ..شما اطلاعاتتون بروز نیس اون نسخه معمولی سراتو است که الان 91.800 است و نسخه آپشنال 99 ملیونی با موتور 2 لیتری و 156.5 اسب بخار واقعا ارزش خرید دارد
من با نسخه cvt میتسو اوتلندر 2.4 رانندگی کردم حس کسالت و تنبلی این گیرباکس و حالت یکسان اون برای افراد بالای 50 سال عالی است
mahdi
۵ فروردین ۱۳۹۶شتاب صفر تا صد اوتلندر2400 وسراتو 2000سی سی و حداکثر سرعتشون تقریبا یکسانه حالا چون که گیر باکسش cvtهستش شما میگی حس کسالت وتنبلی میتسو برای پیرمردا خوبه ولی سراتو برای جوونا
یاسین
۵ فروردین ۱۳۹۶خب اخه قیمتش رو که مطرح نکرده که چقدره چون برای بازارهای اسیایه نباید قیمت بالایی داشته باشه حالا اون حرفم که رویاییه ولی فکر کنم قیمتش جوری باشه که حالا به قول تو زیر 120 قیمت بخوره
حمید
۵ فروردین ۱۳۹۶همون لنسر معمولی رو ترجیح می دم ساده و قدیمی شده یه کم ولی از این بهتره.
حیف evo دیگه تولید نمی شه الان wrx رقیبی نداره.
عارف
۵ فروردین ۱۳۹۶طراحی نسل جدیدش هم خوبه ولی طرح قدیمیش یه جورایی خاص بود با وجود اینکه زمان زیادی ازش گذشته بود ولی بازم زیبا و خاص بود.
سعید
۵ فروردین ۱۳۹۶چرا یک شرکت باید مشهورترین و محبوب ترین و موفق ترین مدلش رو حذف کنه؟؟
منطقشون چیه اخه
ali
۶ فروردین ۱۳۹۶از لحاظ فنی هیچ تغییری نکرده فقط فیس لیفت هست…همچنان همون لنسر هست و مشکلات کلی و مصرف سوخت و غیره تغییر نکرده… میتسو خیلی عقب مونده از رقبا…
ارمان
۶ فروردین ۱۳۹۶تا اونجا که من متوجه شدم میتسوبیشی یه کلاس لنسر ارزون تر داشت به نام لنسر فورتیس به نظر میرسه اینم نسل جدید تری از لنسر فورتیس باشه چون المانهای یکسان زیادی دارن به هر حال خبر خوبیه