میتسوبیشی

معرفی میتسوبیشی Xpander کراس: نصف مینی ون، نصف کراس‌اوور!

مینی ون کامپکت میتسوبیشی Xpander در بازار اندونزی و دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا عرضه می‌شود اما نسخه‌ی جدیدی از آن‌ که فضای داخلی و بار بیشتری دارد معرفی شده است.


این خودرو Xpander کراس نام داشته و نسخه‌ای قدبلندتر از مدل کنونی است که به عناصر طراحی برگرفته از شاسی بلندهای مدرن مجهز شده است. میتسوبیشی می‌گوید این یک کراس اوور مینی ون کاملاً جدید است اما حقیقت چیز دیگری است زیرا Xpander کراس از همان بدنه‌ی مدل استاندارد استفاده می‌کند.


از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به افزایش ۲۰ میلی‌متری ارتفاع از سطح زمین، پوشش‌های پلاستیکی بدنه، سپرهای متمایز با فلاپ های جدید، میله‌های سقف استاندارد، تریم مشکی درب پشتی و… اشاره داشت.


Xpander کراس پرچم‌دار این خانواده بوده و رقیبی برای تویوتا راش محسوب می‌شود. خودروی موردبحث به خاطر قوس‌های چرخ جدید خود ۵۰ میلی‌متر پهن‌تر از مدل عادی است و از رینگ‌های ۱۷ اینچی استفاده می‌کند. این مینی ون قدبلند همچنین با دو رنگ جدید خاکستری و نارنجی معرفی شده که رنگ نارنجی منحصراً برای مدل Xpander کراس تدارک دیده شده است. هر دو رنگ را می‌توان با تریم کابین مشکی/قهوه‌ای و پانل نقره‌ای دکوراتیو سفارش داد.


خب صحبت از کابین شد و باید گفت این بخش همچنان جادار و منعطف است زیرا تا هفت نفر را در خود جای داده و از نظر فضای کابین بهترین کلاس خود است. صندلی‌های ردیف دوم و سوم نیز تنظیمات زیادی داشته و می‌توان آن‌ها را تا کرد.


نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۰۵ اسب بخار است که با یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند.

نسخه کراس Xpander همچون مدل عادی در اندونزی تولید خواهد شد. این خودرو از ۱۳ نوامبر امسال وارد بازار شده و در ادامه به سایر بازارها نیز صادر خواهد شد. اگرچه عرضه این خودرو به کشورهای جنوب شرق آسیا محدود است اما Xpander چهارمین خودروی پرفروش این شرکت در سال ۲۰۱۸ بوده و حدود ۱۰۴ هزار دستگاه از آن به دست مشتریان رسیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. کوروش

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    ادم با دیدن داشبورد و طرحی جلو این ماشین حالت تهوع می گیرد پژو ۴۰۵ شرف داره به این قوطی …

    با تجربه ۸ خودرو جدید میراژ و لنسر و… (بجز asx) بنظرم باید جایزه نابودی قرن را با احترام تقدیم به میتسو کرد که الماسی را تبدیل به یک زباله کرد لنسر ۹۰ کجا و لنسر‌۲۰۱۷

  2. علیرضا محمدیان

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بهترین اتومبیل جهان میتسوبیشی
    به این دلیل که پکیج کاملی از همه علوم. اتومبیل رو در کنار هم خواهید داشت
    قدرت
    زیبایی
    ایمنی
    دوام
    قیمت متناسب
    تکنولوژی بالاتر از زمان
    دسترسی و تعمیرات آسان
    بهینه بودن از نظر مصرف انرژی

    همه را در یک اتومبیل خواهید داشت

  3. (Saeed(peugeot

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    واقعا واسه یه خودروساز ژاپنی تو سال ۲۰۱۹ فاجعه هست.

  4. مهدی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1328 ديدگاه)

    خوب البته یک‌موضوع نباید فراموش کرد و‌ ان فرهنگ کشورهای جنوب شرق اسیاست که به خودرو های اغراق شده علاقه دارند برعکس مردم غرب که با توجه به فرهنگ اشرافی گری هنر و قدمت فرهنگ و اندیشه ای که دارند به سادگی و هماهنگی میگن زیبایی مثل بنز و بی ام و … و خودروساز هم به همین مسایل توجه میکنه تاچیز دیگه ای

  5. بختیار

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که از سال ۱۳۹۰ پاجیرو اتوماتیک مدل ۲۰۰۶ دارم و واقعاً از آن راضی هستم هم از نظر فنی و هم زیبایی و هیچ خرجی برام درست نکرده، حالا می خوام آنرا عوض کنم با یکی دیگر از خانواده پاجیرو بخاطر رضایت از عملکرد ماشین خودم.به نظرتان کدومشون با اختلاف قیمت کمی می تونه جایگزین بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا