دلیکا یکی از محصولات باسابقهٔ میتسوبیشی محسوب میشود که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۶۸ بازمیگردد. این خودرو یک امپیوی یا مینیون ششنفره است که در ژاپن، اندونزی، تایوان و سایر بازارهای آسیایی عرضه میگردد. حالا نسل جدید این خودرو با طراحی جسورانه و تکنولوژیهای پیشرفته معرفی شده است؛ اما با توجه به اینکه این روزها کراساوورها بسیار محبوب شدهاند، سازندهٔ ژاپنی در طراحی دلیکای جدید رویکرد متفاوتی را اعمال کرده و نیمنگاهی به شاسیبلندها داشته است.
بنابراین حالا نسل جدید دلیکا که با کد D:5 شناخته میشود، اساساً به تلفیقی از یک مینیون و یک کراساوور تبدیل شده است. به گفتهٔ میتسوبیشی، نسل جدید این خودرو روی شاسی کراساوور اوتلندر ساخته شده است. دلیکا D:5 از طراحی بیرونی بسیار تهاجمی برخوردار بوده و فاصلهٔ زیادی از سطح زمین دارد. در نمای جلویی این خودرو، جلوپنجرهٔ معروف میتسوبیشی در اندازهای بزرگ به چشم میخورد که با چراغهای باریک و دیلایتهای عمودی بزرگ احاطه شده است.
با باز شدن درهای دلیکا ۲۰۱۹، کابین بسیار جادار و بزرگی دیده میشود که میتواند تا شش نفر را در سه ردیف صندلی حمل کند. در میانهٔ داشبورد خودرو، بین دریچههای تهویه، نیز یک صفحهنمایش تبلت مانند برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تعبیه شده که در زیر آن کنترلکنندههای سیستم تهویه، انتخابگر حالات رانندگی و دستهدنده قرار گرفتهاند.
برای تأمین نیروی دلیکا یک پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری توربودیزل با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور در نظر گرفته شده است. این جدیدترین نسل از پیشرانههای DI-D است که بهمنظور کاهش آلایندگی از کاتالیزور و همینطور ادبلو استفاده میکند. نیرو این پیشرانه نیز از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند که این سامانهٔ چهارچرخ محرک از سه حالت مختلف به نامهای 2WD، 4WD و Lock برخوردار است.
نسل جدید دلیکا بهزودی در دو نسخهٔ معمولی و Urban Gear در بازارهای آسیایی عرضه خواهد شد که دومی نسخهٔ لوکستر و گرانتری محسوب میشود. این مدل از تغییرات ظاهری و طرح متفاوت رینگها به همراه تجهیزات استاندارد بیشتر مثل صندلیهای برقی جلو، درب صندوق برقی و صندلیهای چرمی برخوردار است.
مهدی
۳ آذر ۱۳۹۷انگارازاول از گل ساخته شده و مثل همه ون ها طراحی شده و درآخردور تادورشو ماله کشیدن که مکعبی بشه
علیx76
۳ آذر ۱۳۹۷اگه آرم میتسوبیشی روش نبود
میگفتم ساخته ی یه کارخونه ی گمنام چینیه
لنسر مدل ۹۳ رو آدم کیف میکنه وقتی میبینه
اما اوتلندر ۲۰۱۲ یا این…
حیف اسم میتسو
علی
۲۹ مرداد ۱۴۰۰آقا من راضی هستم اینو بهم بدن من پرایدمو با سیستمش بهشون میدم
کیارش
۳ آذر ۱۳۹۷خیلیم زیباس
ahmad_sm
۳ آذر ۱۳۹۷اتفاقا تو خود ژاپن و همین طور چین این طراحی برای ونهاشون خیلی طرفدار داره و فکر میکنم اینم بیشتر برای بازار خودشون ساخته شده
آرش
۳ آذر ۱۳۹۷از این ماشین بدریختر و زشتر هم داریم ؟
Mopar or No Car
۴ آذر ۱۳۹۷خوبه که
amin
۴ آذر ۱۳۹۷تویوتا پریوس
Hossein gh
۳ آذر ۱۳۹۷تو طراحیش فقط مستطیل،مربع و ذوزنقه و یک خط کش استفاده شده،بابا یه انحنایی،قوسی ….
محمد
۴ آذر ۱۳۹۷فکر کنم کاغد واسه طراحی کم داشتن
چراغ درشت جلو هم از دستشون دررفته
ولی دیگه امکانات نبوده درستش کنن ?
Sajjad
۴ آذر ۱۳۹۷از کابینت الگو گرفتن
me84
۳ آذر ۱۳۹۷.
کلا از ماشینهای کاربردی چند منظوره خیلی خوشم میاد.
مهدی اصغری
۳ آذر ۱۳۹۷یه پسر دایی دارم بعد سربازی یه پیکان قرضی خرید و مستقیم زد تو کار مسافرکشی. تو قم موقع عید و سالگرد مسافر برا زیارت خیلی میاد مخصوصا از عراق که واقعا خیلی خوب خرج میکنن. اینم بگم داییم یه زندگی معمولی داره و ساکن محله کلهر بودش. پسرداییم که واقعا عزیزه برام دو سال بعد مسافرکشی با پیکان با پولی که جمع کرده بودو قرض کردن از پدرش و یه مقدار قرض از ما رفت یه ون دلیکا خرید و زد تو خط پایانه های مسافر بری به حرم و جمکران. اونموقع با پدرش زندگی میکرد تو کلهری
پس سال پیش تو بلوار بسیج یه تیکه زمین خرید با پول خودش و بعدم یه چهارطبقه ساختن و الان خودش تو یه طبقس پدرمادرشم تو یه طبقه دیگه. دو طبقم دست مستاجره. ون دلیکا یادمه اون موقعا که میخواست بخره همه میگفتن نخر کسی با مسافرکشی به جایی نرسیده که تو میخوایی برسی و این حرفا. این به هیچکی گوش نکرد. به قولی یکدنده و لجباز رفت ونو خرید و اورد بعدم زد تو مسافرکشی و ماهی یکی دوبارم تا خود مرزای عراق و کردستان میرفتو میومد. پر مسافر میرفت پر مسافر میومد. تقریبا تو شش هفت سال کار کردن از صفر به اینجایی که الانه رسید اونم با مسافرکشی با ون دلیکا. الانم داره کوچ میکنه بره مهشد و یه ون تویوتا میخواد بخره و اونجا مشغول بشه
Mopar or No Car
۴ آذر ۱۳۹۷نمیدونم جدیدا چرا یکم بدبین شدم. به ویژه به تک کامنتی ها. جسارت نباشه مثلا فکر میکنم شما با کسی که زده تو کار واردات ون چینی یه نسبتی داری. دکتر رفتم گفت چیزی نیست از این مملکت بری درست میشه.
Omid
۴ آذر ۱۳۹۷حتی اکثرا اسماشونم عجیب غریبه
َAnarsh
۳ آذر ۱۳۹۷به به ، تبدیلش کنب به یه کمپر جاده چالوس بزنی کنار ، یه چرت 2 ساعته تو هوای تازه بزنی.
datsun
۳ آذر ۱۳۹۷به نظر خودم خیلی هم زیباست و طراحی تکراری نداره کابین هم شیک فنی هم عالی که با سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک جفت شده
armin
۳ آذر ۱۳۹۷طراحان میتسو خسته تراز همیشه…
سام
۳ آذر ۱۳۹۷شاهکاری زیبا و بسیار با کیفیت از سالاری به نام میتسوبیشی.این ماشین یک انتخاب درخور برای یک مسافرت های طولانی است.
احمدرضا
۳ آذر ۱۳۹۷همش خوبه به جز عقبش
Mercede kaviani
۳ آذر ۱۳۹۷بسیار زیبا وعالی دوست داشتنی است
emad1990
۳ آذر ۱۳۹۷طرحش خیلی داغونه
گرچه شاید فنیش خوب باشه