کمپانی ژاپنی میتسوبیشی شاید در حال گذراندن دوران سختی در بازار آمریکا باشد اما در قارهی وطنیاش با معرفی رسمی نسل جدید مدل بسیار محبوب خود یعنی پاژرو (Pajero) در حال برداشتن قدمهای استراتژیک جدیدی است.
Mitsubishi Pajero Sport 2016 نسل جدید با ورود خود وظیفه سنگینی به دوش داشته و با رقبایی همچون شورولت تریل بلیزر (Trailblazer)، فورد اِورست (Everest)، ایسوزو اِم یو ایکس (MU-X) و تویوتا فورچونر (Fortuner) چالشی جدی را روبروی خود میبیند. Mitsubishi Pajero Sport 2016 میتسوبیشی در طراحی ظاهری این نسل جسارت زیادی به خرج داده و خودرویی تنومند و تا حدودی زمخت را روانه بازار کرده که در پیریزیهای اصلی شباهتهایی هم با مدل L200 یا همان تریتون (Triton) دارد. درون کابین تریم، تجهیزات و آپشنها، مواد بکار رفته و غربیلک فرمان بازهم بیننده را به یاد مدل L200 میاندازد، اما کنسول وسط شیب بیشتری دارد و طرح کلی کاملاً هم با آن یکسان نیست. Mitsubishi Pajero Sport 2016 ازنظر ابعاد پاژروی جدید همان عرض ۱,۸۱۵ میلیمتری را دارد، اما ۹۰ میلیمتر طویلتر شده (۴,۷۸۵ میلیمتر) و با فاصله محوری ۲,۸۰۰ میلیمتری به نظر میرسد فضای داخلی فراخی داشته باشد. لازم به ذکر است که در نسخه چهارچرخ متحرک ارتفاع نیز ۳۵ میلیمتر کاهش پیداکرده است (۱,۸۰۵ میلیمتر)؛ البته طبق ادعای کمپانی فاصله کف خودرو تا زمین با ۱۳ میلیمتر افزایش به ۲۱۸ میلیمتر رسیده است. Mitsubishi Pajero Sport 2016Mitsubishi Pajero Sport 2016 حدس میزدیم که در بخش فنی پاژرو همان پیشرانه جدید ۲.۴ لیتری MIVEC توربو دیزل مورداستفاده در L200 را بکار گیرد که در بازار تایلند ۱۷۸ اسب بخار (۱۸۱ PS) قدرت و ۴۳۰ نیوتونمتر (۳۱۷ پوند فوت) گشتاور تولید میکند (یک نسخه ۱۵۲ اسب بخاری از همین پیشرانه نیز برای مدل L200 قابل سفارش است)؛ درعینحال این خودروساز با ارائه یک جعبهدنده ۸ سرعته خودکار کاملاً جدید بجای نمونه ۵ سرعته بکار رفته در L200 تقریباً شگفتزدهمان کرد.
میتسوبیشی همچنین تأکید کرده که قوای محرکه جدید بکار گرفتهشده در این نسل بهبودی ۱۷ درصدی را در مصرف سوخت به ارمغان آورده که در کنار آلایندگی کمتر از ۲۰۰ گرم CO2 در هر کیلومتر پیشرفت خوبی نسبت به قبل محسوب میشود.
این مدل شاید در بازارهای مختلف با نامهای چلنجر (Challenger)، مونترو اسپورت (Montero Sport)، ناتیوا (Nativa) و پاژرو داکار (Pajero Dakar) هم شناخته شود. Mitsubishi Pajero Sport 2016Mitsubishi Pajero Sport 2016 اطلاعات بیشتر و دقیقتر مربوط به آن شامل مشخصات کامل و زمان حضور در بازارهای خارج از تایلند نیز بهزودی در هفتههای آینده منتشر خواهد شد.
نمای عقبش اصلا تناسبی با جلوش نداره و زیبا نیست و داشبوردش هم خیلی تکراریه خیلی از ماشین ها مثل تویوتا و هیوندا تقریبا اینجور سبک داشبوردی دارن …. بنظرم هنوز باید روی مدلش کار میکردن و یک نسخه ی بهتری ارائه می دادن.
اگر یک بال در بالای درب عقب پاجرو اسپورت نصب بشه؛ قیافۀ عقبش خیلی فرق میکنه و زیباتر میشه. مانند بالی که در بالای درب عقب پرادو نصب می کنند که اگه این بال را از روی پرادو بردارند، عقب ماشین خیلی زشت میشه!! آیا تا به حال پرادو را بدون بال دیدید که چقدر زشته!!
adel
۱۲ مرداد ۱۳۹۴نمای عقبش اصلا تناسبی با جلوش نداره و زیبا نیست و داشبوردش هم خیلی تکراریه خیلی از ماشین ها مثل تویوتا و هیوندا تقریبا اینجور سبک داشبوردی دارن …. بنظرم هنوز باید روی مدلش کار میکردن و یک نسخه ی بهتری ارائه می دادن.
شنتیا فراریه
۱۲ مرداد ۱۳۹۴دقیقا
aydin
۱۲ مرداد ۱۳۹۴خیلی باید روش کار بشه . اصلا قشنگ نیست
F.A
۱۲ مرداد ۱۳۹۴اگر یک بال در بالای درب عقب پاجرو اسپورت نصب بشه؛ قیافۀ عقبش خیلی فرق میکنه و زیباتر میشه. مانند بالی که در بالای درب عقب پرادو نصب می کنند که اگه این بال را از روی پرادو بردارند، عقب ماشین خیلی زشت میشه!! آیا تا به حال پرادو را بدون بال دیدید که چقدر زشته!!
AMIR
۱۳ مرداد ۱۳۹۴http://s3.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2015/08/mitsubishi-challenger-8.jpg…….اینم واسه اونایی که میگن پشت این ماشین زشته
F.A
۱۴ مرداد ۱۳۹۴آقا امیر دستت درد نکنه! با این عکسی که گذاشتی ، اونایی که میگفتند پشت این ماشینه زشته ؛ فکر کنم نظرشون برگرده!
mahyar
۱۹ مرداد ۱۳۹۴خدا میدونه این ماشین از چه شرایت و جاده های میره بالا…..
معلوه که برای جنگ با ماشین های کره ای تازه بدوران رسیده امده
lio
۱۰ آبان ۱۳۹۴چراغ های عقب رو انگار از مفهومی های لکسوس تقلید کرده
ولی قدرت مانور پاجرو از همه ی شاسی بلند های ژاپنی بیشتره !!
سامان شهني كرم
۲ مهر ۱۳۹۶از نظر قیمت واپشن خیلی مناسب میباشد
ولی سخت میشه حریف کره ایها بشه