با عرضه نسخه فاینال ادیشن از میتسوبیشی پاجرو در آوریل سال پیش پرونده این خودرو در بازار ژاپن بسته شد. آفرودر مشهور میتسوبیشی هنوز در برخی بازارها نفس میکشد اما بر پایه خبرهای منتشر شده، این شاسیبلند جانسخت برای همیشه با دنیای خودرو خداحافظی خواهد کرد.
نشریه نیکی ژاپن میگوید میتسوبیشی برنامههایی برای بازآرایی و سرانجام تعطیلی کارخانه تولید پاجرو دارد. این کارخانه در منطقه گیفو قرار داشته و در سالهای اخیر ظرفیت تولید خود را کاهش داده است. به همین خاطر ادامه کار این تأسیسات سوددهی خاصی به همراه ندارد.
تعطیلی این کارخانه به معنی خداحافظی پاجرو با بازار خواهد بود. این امر میتواند سال آینده رخ دهد و احتمالاً بیانیه رسمی میتسوبیشی نیز تا چند روز دیگر منتشر خواهد شد. البته ژاپنیها فعلاً واکنشی به این خبر نشان ندادهاند.
نسل فعلی پاجرو که اولین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۶ به نمایش درآمد یکی از مسنترین خودروهای بازار است. این آفرودر بدنه روی فریم حدود ۱۵ سال سن داشته و پس از فیسلیفتهای متعدد در سالهای ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ قرار است با بازار خداحافظی کند.
نسخه فاینال ادیشن پاجرو در ژاپن به تعداد ۷۰۰ دستگاه تولید شده است. این شاسیبلند که زمانی محبوبیت بالایی داشت با افت فروش شدیدی در سال ۲۰۱۸ روبرو شد و کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه از آن راهی خانه مشتریان شد. دلیل اصلی افت فروش پاجرو مصرف سوخت بالای آن بوده و برادران کممصرفتر همچون اوت لندر پلاگین هیبریدی و اکلیپس کراس گوی سبقت را از آن ربودهاند.
zenvo
۷ مرداد ۱۳۹۹نه نه این قرارمون نبود تو بیخبر بری
ممد ژانگولر
۷ مرداد ۱۳۹۹پس خبر بالا چیه؟!!!?
فورد
۷ مرداد ۱۳۹۹هیشکی نمیتونه میتسوبیشی و ازبین ببره جز مدیران مینسوبیشی
Delporto
۷ مرداد ۱۳۹۹یه چیزایی واسم قابل هضم نیست. تو این بلبشو تمایل شدید به کرتس اوور،و جایی که میبینیم بلیزر از یه شاسی تبدیل میشه به کراس واسه استفاده از اسمش و فروش،چرا باید یه همچین اسم خوش سابقه ای کلا بره. حالا شاسی نردبونی بازار نداره به یکم تغییر که میشد به روزو بابه طبعش کرد.اینم یه اسم خوب مثه کوروته که باید عادت کنیم دیگه نشنویمش
meysam
۷ مرداد ۱۳۹۹اتفاقا شاسی نردبونی بازار خوبی داره. ولی باید محصول باب میل مشتری بسازی. نمونش فورد برانکو که هنوز نیومده ترکونده.
حتی تویوتاهای شاسی که پلتفرمشون مال 10 سال پیشه هم خوب دارن میفروشن مثل تاکوما و 4 رانر و هایلوکس و پرادو.
بقول دوستمون میتسو خودش داره گور خودشو میکنه وگرنه تو بازار شاسی پسند که همه دارن مدلهای قدیمی رو احیا میکنن هیچ توجیهی نداره یه ماشین به این خوشنامی رو حذفش کنی
NAVID۰۰۹۸
۷ مرداد ۱۳۹۹آقا meysam ، بهترین و کاملترین کامنت را در باب نابودی پاجرو گذاشتید ، ممنون ? .
علی آقا
۷ مرداد ۱۳۹۹آخر چرا؟
آدم که تولید یه شاسی بلند کلاسیک خوب رو متوقف نمیکنه که. آپدیتش میکنه.
همین تصمیما رو میگیرن که به قهقرا میرن.
Sina
۷ مرداد ۱۳۹۹همسایمون یه دونه ۲۰۱۸ ش رو داره من خیلی ابعاد و فرم بدنشو دوست دارم بنظرم بهترین ابعاد و فرم شاسی بلند توی دنیا همین پاجیرو بود مثلا پرادو یا ب ام و ایکس ۵ جفتش پارک میکردن پرادو مثل کرم دارازه ب ام و هم ارتفاعی نداره واسه افرود اوکی نیست حتی لندکروز هم ریادی گندست
ولی این هم ۷ نفرست هم جاداره هم حالت مربع مانند داشت هم ارتفاعش از زمین مناسب بود نه زیاد نه کم بهرین فاصله رو از زمین داشت مناسب سرعت بالا و آفرود قوی بود
همیشه دوست داشتم بنز یه مدل مثلا جی ال رو کلا کپی این بزنه
واقعا پولشو داشتم یه دونسو میخریدم میبردم دم کارخونه بنز میگفتم همینو برام جی کلاسش کنین
حیف از این ماشین حیف میتونست بهترین باشه تو دنیا
بهنام
۷ مرداد ۱۳۹۹ضعف مدیریت و پا فشاری بیش از حد به یکسری عقاید سنتی باعث شده اکثر شرکت های نامدار ژاپنی ازگردونه ی رقابت بیرون افتاده و دچار افت شدیدی بشن. نمونه های بسیار زیادی از شرکت های الکترونیکی و صنعتی هستن که با مدیریت سنتی و بسته ی ژاپنی بشدت کوچک شده و به همون بازار ژاپن محدود شدند.
ممد ژانگولر
۷ مرداد ۱۳۹۹?????
بهزاد
۷ مرداد ۱۳۹۹اگر با مثال و منبع بگید بد نیست!
دنیای صنعتی پر از رقابته و طبیعت حکم میکنه که شرکت ها در صورت عدم بازدهی در یک شاخه کنار بکشن یا محدود به بازارهای خاص بشن همانطور که یکروز اونها شرکت های دیگه رو از بازار پس زدن.
تا جایی که آمار و ارقام مربوط به تولیدات صنعتی که در gdp لحاظ میشه میگه افت شدیدی که شما میگید در ژاپن نبوده و اگر سال 2020 رو کنار بزنیم و قضایای کرونا، صنعت در ژاپن به روند عادی خودش مشغول بوده منتهی بسیاری از دوستان شناختشون از برندهای ژاپنی از تعداد انگشتان دو دست تجاوز نمیکنه و مدیریت در این کشور نگاهش کاملا جهانی و به روزه!
بهنام
۸ مرداد ۱۳۹۹برای اون دوست عزیزی که گفته بودن مثالی درباره ی افت شرکت های ژاپنی بزنین برای نمونه به علاقه مندی های خودم اشاره میکنم که در دهه ی نود میلادی و اوایل قرن حاضر شرکت های بسیار زیاد و متنوعی محصولات صوتی قدرتمند و با کیفیت ژاپنی تقریبا بازار رو در قبضه ی خودشون داشتن، مثل آکایی، آیوا، ناکامیچی، تیاک، اونکیو، تکنیکس و غیره که اکنون جز نامی چیزی از آنها باقی نمانده و شاید تو خوده ژاپن اندک بازاری داشته باشند. لوازم خانگی و صوت و تصویر هم در اون مقطع زمانی غیر از جنرال الکتریک و بوش رقیب دیگری برای هیتاچی، توشیبا، ناسیونال، شارپ و سونی نبود ولی رفته رفته بازار رو به رقبا واگذار کردند. میتسوبیشی در هر دو زمینه ی لوازم خانگی و خودرو و البته صدها شاخه ی دیگر صنعتی فعال بود و هنوز هم هست ولی چرا خودروسازی که زمانی مدل گالانت اون با سری پنج ب ام و مقایسه میشد الان عاجز از تولید اونهمه نماد خودروسازی هست و آهسته آهسته در حال حذف شدن از بازار؟ خوده اقتصاد ژاپن هم در اون مقطع پس از ایالات متحده دومین اقتصاد بزرگترین چهان بود و با اختلاف زیادی نسبت به آلمان و بریتانیا ایستاده بود، ولی الان پس از چین قرار گرفته و حتی با هند هم اختلاف زیادی نداره.
بهزاد
۸ مرداد ۱۳۹۹اگر امکان داره با آمار بیان بشه نه همینجوری چند تا مثال گذرا.
کی گفته میتسوبیشی در حال محو شدنه؟
یک زمانی گالانت تولید میکرد الان اوتلندر و asx و… و داره به کارش ادامه میده.
شما داری پشت ویترینی برخورد میکنی و چون جنسی از اون برندها نمیبینی به نظرت محو شدن و نیستن اما شرکت های دیگه ای در تخصص های دیگه بوجود اومدن و گوشه ای از صنعت و اقتصاد رو میگردونن.
وقتی میگم با آمار بگید منظورم اینه ، ژاپنی ها در اوج تولید محصولات الکترونیک مخصوص مشتری در سال 1991 در کل 20 درصد بازار جهانی را در اختیار داشتن و حالا این سهم به 13 الی 14 درصد رسیده ولی بخشی از فعالیت ها به ساخت تجهیزات سازمانی و ارائه تکنولوژی و… معطوف شده و باقی مسائل که از حوصله متن خارجه… صدها شرکت رفتن و اومدن و شماها هنوز تو آیوا و گالانت و… موندید و فکر میکنید ژاپن افول کرده!
محمد
۷ مرداد ۱۳۹۹چقدر تو فیلمای جکی چان زیاد بود
meysam
۷ مرداد ۱۳۹۹دقیقا اوج میتسو همون موقع ها بود.
ارشیاsvj
۷ مرداد ۱۳۹۹انا لله و انا الیه راجعون
خدایش بیامرزد??
بابای باران
۷ مرداد ۱۳۹۹خیلی حیفه پاجیرو برا همیشه بره بابا هنوز پاجروهای بهداشت استفاده میشه این مدیران میتسوبیشی زده به سرشون…همه دارن میرن سمت شاسی و کراس…اینا دارن مدل شاسی هاشونرو جمع می کنن..سونی و پاناسونیک و خیلی شرکت های دیگه ژاپنی در سراشیبی افتادن…سرزمین آفتاب تابان داره غروب میکنه….
حسن
۷ مرداد ۱۳۹۹حیف شد یکی از بهترینهای دنیای خودرو تواناییهای افرود و تیپش به کنار اسمشم هنریه این کار جفایی نا بخشودنیست
AMG///
۷ مرداد ۱۳۹۹لعنتیا
عشقمون لنسرو که ازمون گرفتین
پاچرو دیگه چرا
اما من میدونم تقصیر کیه
تقصیر گردون واگنره
" Swedish Arrogant Tiger"
۸ مرداد ۱۳۹۹از این لعنتی هیچ چی بعید نیست. ?
NAVID۰۰۹۸
۷ مرداد ۱۳۹۹احساسم میگه میتسوبیشی متحول میشه و پاجرو هم احتمالاً با قدرت الکتریکی شدن و باشکوه بر میگرده .
تا ببینیم در آینده چه پیش میآید .
چون میتسوبیشی نیاز به یه گردباد رونمایی در محصولاتش داره و محصولات فعلیش زیادی قدیمی و دِمُده به نظر میرسند که تاب رقابت با رقبا را ندارند .
بهروز
۸ مرداد ۱۳۹۹تو عمرم از دو مدل خوشم اومده و تا الان نهایت تکامل طراحی بین خودروسازا بوده. چه فنی چه کیفیت چه طراحی.
اولی میتسوبیشی لنسر نسل ۷
دومی میتسوبیشی پاجرو نسل چهار که عکسهاش بالا هست.
اگه پولدار بودم دقیقا همین دوتا رو میخریدم. لنسر برا شهر و داخل کوچه خیابون. پاجرو هم برا مسافرت و کوه و کمر
راستی من یکی با ماشین میدونین کی اشنا شدم؟ وقتی سریال از سرزمین شمالی پخش شد. یه سریال ژاپنی بود. پدر دو تا بچه ها یه پاجر دو در قرمز داشت.
یادش بخیر. مخصوصا تو قسمتایی که فصل زمستون بود و سوار ماشین میشدن همیشه ارزوم بود بزرگ شم یه ماشین داشتم میرفتم سفر
" Swedish Arrogant Tiger"
۸ مرداد ۱۳۹۹پاژرو پتانسیل های زیادی باید داشته باشه.
واقعا راهی برای آپگریدش نبود وباید حذف بشه؟