میتسوبیشی

خداحافظی با دهمین لنسر اوولوشن

روزنامه ژاپنی Nikkan Jidosha Shimbun در یک خبر جنجالی اعلام کرد خط تولید لنسر اوولوشن تا انتهای ۲۰۱۴ جمع آوری می شود؛ این در شرایطی است که هنوز میتسوبیشی جانشینی برای Evolution X یا همان نسل دهم اوولوشن معرفی نکرده است . . .

Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-440 MR
Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-440 MR
  • مدل های اوولوشن از سال ۱۹۹۲ میلادی وارد خط تولید میتسوبیشی شدند.
  • نسل دهم لنسر اوولوشن از سال ۲۰۰۸ به بازار آمد.
  • تاکنون ۹۲,۰۰۰ دستگاه اوولوشن در ژاپن و ۱۵۴,۰۰۰ دستگاه در جهان فروخته شده.
  • بهترین مدل Evo X نسخه های تولید محدود X FQ-440 MR بودند که تنها در انگلستان عرضه شد. قدرت انجین ۲ لیتری توربوشارژ این مدل ۴۴۰ اسب بخار بود که رکوردی در تاریخ صنعت خودروسازی محسوب می شد.

این روزنامه ژاپنی کاهش فروش این سدان اسپرت میتسوبیشی را تنها دلیل موجه کمپانی برای این کار می داند. با اینکه هنوز معلوم نیست که نسل آتی اوولوشن (Evolution XI) چه زمانی معرفی می شود یا اصلا معرفی می شود یا نه! اما این نکته را می دانیم که اوولوشن جدید (یا جانشین اوولوشن) با تغییرات اساسی وارد بازار خواهد شد. این موضوع را می توان از گفته های آقای Ryogu Nakao مدیر بازاریابی و پروژه های راهبردی کمپانی دانست که سال ۲۰۱۳ گفته بود:

Evo X آخرین لنسری است که با این ظاهر و مشخصات می بینید! مدل جایگزین آن قرارست کوچکتر از این باشد و حتی ممکن است با پیشرانه هیبریدی ساخته شود. البته همه چیز بستگی به سلایق مشتریان میتسوبیشی خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    وای نه!
    چرا میتسوبیشی یه تکونی به خودش نمیده داره عقب میوفته…..حیفه بخدا
    کسی میدونه قیمت ارزون ترین مدل لنسر تو ایران چنده؟

    1. فاضل نادری

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      حدود 80 میلیون تومن

  2. saeed

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (238 ديدگاه)

    خیلی ماشین خوبی بودش من خیلی ناراحت شدم.

    1. Zonda R

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      مشخصات فنیش هنوز هم جزو بهترین هاست
      ولی واقعا طراحیش رنگو بوی قدیمی گرفته و جذابیت و پویاییه خودش رو از دست داده

      1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود .

        کجاش قدیمی شده ؟؟؟؟

        توروخدا کار دنیارو میبینی ؟؟؟؟

        هیندای باید بفروشه ، اونوقت این باید جمع کنه . تف به این

        روزگار .

        1. خاوری مزراتی

          ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1102 ديدگاه)

          میلاد مستیو خیلی کمپانی دوس داشتنیه مخصوصا برا ایرانیا… خیلی باش خاطره داریم

        2. ramin

          ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (5 ديدگاه)

          میلاد حرف دلمو زدی تف به این روزگار نه تونستیم داشته باشیمش نه حتی بعد این حسش کنیم که قلبش کماکان میتپه

        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          درود .

          همه میدونن که من در یکسری موارد با فراخوان های

          تویوتا و طراحیه تویوتا مشکل داشتم و دارم . هنوزم سر

          حرفام هستم . ولی چنتا خبر واقعا ناراحتم کرد .

          یکیش همین توقف تولید لنسر و یکیش هم شکست سوزوکی

          کیزاشی در بیشتر بازار های دنیا !!!!!!!!!!!!!!

          به خدا موندم که چرا کیزاشی رو نباید کسی دوست داشته

          باشه ؟؟؟؟ چرا سونوتا باید میلییونی فروش بره ولی

          لنسر و کیزاشی شکست بخورن ؟؟؟؟

          تو چه ایتمی و قسمتی ضعیف بودن ؟؟؟

          یکی به من بگه ؟؟؟

          اگر کمری بود ، میگفتم حقشه . چون در تویوتا ها کمری

          فراخواناش به بالای 10 میلیون رسیده بود . طراحیش

          خیلی به نسل قبلیش نزدیک بود . ( فقط مدل کمری )

          ولی اینها نه تنها ضعفی نداشتند ، بلکه در اکثر

          موارد از رقیب کره اییه خود جلوتر بودند .

          ببین تنوع طراحی چه کارها که نمیکنه .

          خداکنه برشکسته نشن . اگر هم شدن ، دست کره ایی ها

          نیفتن .

        4. چاپلو

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (488 ديدگاه)

          ساده است بازریابی هیوندای خیلی بهتر بوده تا میتسوبیشی. الان هم میتسوبیشی بعد از بیست سال اومده تو ایران که اگه جای خودش رو باز نکنه تعطیل میشه میره پی کارش.جای تاسف داره میتسوبیشی نمایندگی تحت عنوان مستقیم خودش تو ایران نداره در حالی که این وضعیت برا هیوندا و کیا به این شکل نیس. البته باید بگم که صنعت خودرو سازی کره به خاطر فعالیتش با امریکا درسال های اخیر خیلی موفق عمل کرده و الان بازار خوبی تو اروپا بدست اورده الان پر فروش ترین محصولات وارداتی کشور تو سال قبل هم به ترتیب اسپورتج.اپتیما.سوناتا.ازرا.لندکرویزر.fjکرویزر.و بعد محصولات بنز و بی ام دبلیو هستند
          این یعنی بازریابی ژاپن تو ایران ضعیفه

        5. Zonda R

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          @.F
          کجاش قدیمی نشده؟
          تو خیابونای تهران هست
          یه نگاه بندازی بهش متوجه میشی
          احتیاج به توضیح بیشتر نداره
          در ضمن دنیا همینه
          هر چی بکاری درو میکنی

    2. علی

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      سلام دوستان ببخشید اینجا کامنت میزارم اما . . .
      امروز یکی از دوستام توی تصادف جونشو از دست داد
      چرا؟؟؟
      چون سر نشین بود نه راننده
      چه ربطی داره
      ماشین تک ایربگ بود نه دو ایربگ
      راننده که ایربگ داشت هیچیش نشد اما دوستم . . .
      واقعا سلام و صلوات به روح اجداد خودرو سازان غیور داخلی با این استاندارداشون

      1. carbonado aventador

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        خدا رحمتش کنه!!!!!!!!!!دستش از دنیا کوتاه شد!!!!!!!

  3. saeed

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (238 ديدگاه)

    خیلی ماشین خوبی بود با مشخصات خیره کنندش خیلی ناراحت شدم

  4. محمد

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (247 ديدگاه)

    این نسل یه تعریف جدید بود برای سدان اسپرت ها…

  5. jalal

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    یکی از بارز ترین و معروف ترین مدل های میتسوبیشی همین این مدل بود . امیدوارم جایگزین خوبی برای آن انتخاب کنند .

  6. Ehsan

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    دیروز داشتم به یکی از اقوام پیشنهاد میدادم که اگر تا 90 میلیون پول داره بره یک لنسر بخره

  7. امید

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    ای کاش چنین خودروهایی رو مونتاژ میکردن تو کشور خاک بر سرها هنوز دارن گاریهای عصر غار نشینی رو تولید میکنن اونم با کیفیت پایین تر از اون دوران مونتاژ کارهای بد بخت بی ریشه

  8. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    آخه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟

  9. محمد حسین

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    آه خدای من !

  10. مهدی

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    این یک خودروی افسانه ی هست خدایش از سال 75که مجله های ماشین رو میخونم همیشه معرکه بوده با اون هموطنش سوبارو$$لنسر اوولوشن هرمدل جدیدش نسبت به نسل قبلش بهتربود واقعا حیف شد مثل اینکه

  11. میلاد

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    میتسو از نظر فنی از خیلی از رقبای خودش سر هست.(موتور 4g63 هنوزم داره حال ماشینای امروزی رو می گیره)
    یک زمانی از نظر کیفیت کابین هم از رقباش سر بود که البته چون کم تر کسی به این مهم توجه نشون می ده این کمپانی هم قید این فاکتور رو زد.
    ولی من هنوزم محصولات این کارخونه رو با کل تویوتا عوض نمی کنم.دست کم ماشیناش از صفر کیلومتر مثل تویوتاها کارکرده و لش به نظر نمی رسن.

    1. علي اقا

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (81 ديدگاه)

      کدوم خودرو تویوتا لشه؟؟؟؟؟

      1. میلاد

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (56 ديدگاه)

        هر تویوتایی که بگی.
        از نو که هست انگار مالیدنش این و اون ور بس که کیفیت ورقش پایینه.

        1. ali reza

          ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (58 ديدگاه)

          شما چینی سوار شو.. براتون بهتره

          تویوتا برترین برند دنیا از هر لحاظه. طبق آمار رسمی نه طبق توهمات

          ژاپنی و تویوتا بهترینه

        2. Zonda R

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          @.F
          کیفیت تویوتا عالیه
          تو رنج خودش
          کیفیت ورقش پایینه یعنی چی؟

        3. طوفان

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (149 ديدگاه)

          کیفیت ورقش پایینه ؟! یعنی چی ؟ ای خدا اینا کین دیگه !

        4. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          عمو جوک سال رو گفتی دمت گرم چند وقت بود نخندیده بودم

  12. gheysar

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    رقیبی عالی برای سوبارو ایمپرزا بود. ولی حالا ایمپرزا می تونه تو این سبک خودروها بی رقیب باشه. چون اگه لنسر بره دیگه خودروی مثل لنسر برای رقابت با ایمپرزا پیدا نمیشه. چون هیچ ماشینی تو این سبک در جهان تولید نمیشه.

    راستی دو تا سوال دارم که اصلا به این مطلب ربط نداره.

    به نظر شما خودروهای مثلا وطنی مثل پراید. سمند و …. تا کی قراره تولید بشن؟ و فکر کنید مثلا تمام ماشین های جهان الکتریکی بشن و بتونن پرواز کنن آیا همچنان هم خودروهای مثلا وطنی تولید میشن؟

    1. Ehsan

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      در جواب سئوال اولت باید گفت تا جهنم هم تولید میشن یا برای همیشه
      درجواب قسمت دوم ماشینی که پرواز بکنه ماشین دیگه نیست اصلا حال نمیده

  13. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    خیلی ناراحت شدم . خیییییییلی .

    واقعا حیفه همچین ماشینی از بازار کنار گذاشته بشه .

    خداکنه این موتورو از روش بر ندارن .

    واقعا ماشینی بود که مثل مرد میجنگید . مثل یک مرررد .

  14. hamedjj

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    میتسوبیشی تازه اومده بود اینجا

  15. sajjad

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    کدام یک از عزیزانی که واقعا ناراحت شدن .لنسر دارن واگه پولشو داشتن حتما یه دونه میخریدن ؟ پس بیخودی ناراحت نشید. هرکس از شما پولشو داشت حتما یه ماشین کره ای می خرید .البته با وجود این که همیشه از ماشین های کره ای به عنوان گاری یاد میکنیدو هی بد میگید ازشون .اما چه میشه گفت دگر .به خاطر ظاهر پسندهایی مثل شما بساتشونو جمع می کنند . البته جای نگرانی نداره مدل بعدی بهتر خواهد بود .

    1. طوفان

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (149 ديدگاه)

      من که 95 تومن دادم لنسر خریدم ماشین بدی نیست اما ای کاش قویترش رو اورده بودن

  16. مجتبی

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    خدای ماشینها
    من که تا حال ماشینی به خوبی لنسر اوو نشناختم

  17. خاوری مزراتی

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    امیدوارم میتسوبیشی دو.س داشتنی دوباره به روزای اوجش برگرده و با یه لنسر جدید و زیبا و تازه نفس حال همه رو دوباره بگیره

    درود به میتسو و سوبارو و هوندا

  18. SAEED

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (197 ديدگاه)

    سلام.
    یکی از ماشینای مورد علاقمه!حیف شد!

  19. hero

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    خیلی خبر بدی بود
    خدا کنه شایعه باشه

  20. ramin

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    نه!
    بخدا قسم دق میکنم من همه آرزوم لنسر بوده وهست حتی اگه نداشته باشمش بدونم که تولید میشه بدونم که 1کی سوارشه وحتی بدونم که میتونم از نزدیک ببینمش برام کافیه.کاش اینطور نشه.همه آرزوم بدست آوردن لنسر در آیندست
    اونها که مثل من عاشق این ماشینن درد منو میفهمن.انگار که عشق آدم از کنارش بره

  21. احسان(احسان سابق)

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    با اینکه نشد ببینمت و سوارت بشم اما تو need for speed حسابی باهات گاز دادم رفیق.یادت میاد چطور باهم کاماروی پلیس رو قال میذاشتیم؟یادت گرامی باد

  22. رضا

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    چرا میتسوبیشی اینطور شد ؟ ژاپن داره به کدوم راه میره؟؟؟؟
    سونی هم تحت فشاره داره بخش لپتاپ و تلویزیونش رو از دست میده ….
    یه دیدگاه کلی هست میگه مدیریت ژاپنی ها سنتی هست و سرعت تطبیقشون با بازار جهانی داره کم میشه..امیدوارم اینطور نباشه

    بنظر من میتسوبیشی باید توانش رو جمع کنه نسل بعد رو بعداز 2-3 سال بده بیرون ولی یه چیز وحشتناک در حد gtr
    یه چیز پرفکت

  23. ali

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (96 ديدگاه)

    نمیدونم میتسوبیشی چرا اینقدر افت کرده ؟ بین تمام خودروسازای ژاپنی که صادرات دارن به کشورای دنیا کمترین فروش ماله میتسوبیشیه… من دلیلشو چندتا چیز میدونم 1. تحقیق و توسعه که احتمالا میتسوبیشی بودجه زیادی براش کنار نذاشته…! یعنی از رقیباش جا مونده… چه هموطنش چه اروپاییها. فقط کافیه میتوبیشی رو با مزدا مقایسه کنید حرف منو میفهمید.. این دوتا شرکت حجمشون محدودتر از شرکتای مثله تویوتا و نیسان و هوندا هستن و فعالیتشون محدودتره 2. نسل جدید ماشیناشو دقت کنید خیلی دیر به دیر انجام میده… الان نسل جدید این لنسر و گالانت رو چند وقته طرفدارای میتسوبیشی منتظرشن! اینا باعث شده میتسوبیشی فروشش خیلی افت کنه که واقعا حیفه

  24. mo.om

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    نه آخه چرا باید همچین ماشینی دیگه تولید نشه لامصب حداقل نشد یه بار از نزدیک ببینیمش ، حیف .

  25. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    با اینکه علاقه ای به ماشینای ژاپنی ندارم ولی خیلی ناراحت شدم ماشین جذاب و دوس داشتنی بود.

  26. چاپلو

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (488 ديدگاه)

    تو دنیای خودرو کیفیت یه چیزه تبلیغات و ماندگاری هم یه چیز دیگه قبول کنید یا نه میتسوبیشی خیلی ضعیف عمل کرده نه تو بخش فنی ماشیناش تو بخش بازاریابی و تنوع طراحی الان ماشینی مس پونتیاگ چرا کارخونه ش جمع شد تازه با اونکه ماشیناش پر قدرت و محکم بودن چون نفهمید ماشین هشت سیلندر پر مصرف دوره ش گذشته و طراحی ماشین های بزرگ و پهن اصول داره

  27. چاپلو

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (488 ديدگاه)

    در کل لازمه میتسوبیشی خودش رو اپ دیت کنه و با خودرو سازای دیگه همکاری داشته باشه هرچند از لحاظ فنی خوبه ولی از لحاظ طراحی و لوکس بودن ضعیفه و سادست.

  28. javad

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی حیف شد
    اولین بار من این ماشین رو تو بازی NFS Pro Street شناختم و عاشقش شدم
    خداییش الان که نمیتونم بخرمش اما امید داشتم چند سال دیگه بخرمش و مثل قدیمیا تا آخر عمر نگهش دارم
    تو این مملکت که همش آشغال تولید میشه اینم از ژاپن و عشق چند ساله ما به این ماشین….

    واقعا تف به این روزگار

    امیدوارم نسل جدید با قیمت مناسبتر و چهره جذاب تر (البته جذابیت این مدل واسه من بینهایت بود)از قبل هرچه زودتر معرفی بشه

  29. Un4given

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    God bless him

  30. هانی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میتسو بیشی جزء صایع سنگینه و تولید اتوموبیل یکی از قسمتهای جزئی این کمپانی هستش پس تعجب نکنید که تولید اتوموبیل در این کمچپانی کم شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا