روزنامه ژاپنی Nikkan Jidosha Shimbun در یک خبر جنجالی اعلام کرد خط تولید لنسر اوولوشن تا انتهای ۲۰۱۴ جمع آوری می شود؛ این در شرایطی است که هنوز میتسوبیشی جانشینی برای Evolution X یا همان نسل دهم اوولوشن معرفی نکرده است . . .
- مدل های اوولوشن از سال ۱۹۹۲ میلادی وارد خط تولید میتسوبیشی شدند.
- نسل دهم لنسر اوولوشن از سال ۲۰۰۸ به بازار آمد.
- تاکنون ۹۲,۰۰۰ دستگاه اوولوشن در ژاپن و ۱۵۴,۰۰۰ دستگاه در جهان فروخته شده.
- بهترین مدل Evo X نسخه های تولید محدود X FQ-440 MR بودند که تنها در انگلستان عرضه شد. قدرت انجین ۲ لیتری توربوشارژ این مدل ۴۴۰ اسب بخار بود که رکوردی در تاریخ صنعت خودروسازی محسوب می شد.
این روزنامه ژاپنی کاهش فروش این سدان اسپرت میتسوبیشی را تنها دلیل موجه کمپانی برای این کار می داند. با اینکه هنوز معلوم نیست که نسل آتی اوولوشن (Evolution XI) چه زمانی معرفی می شود یا اصلا معرفی می شود یا نه! اما این نکته را می دانیم که اوولوشن جدید (یا جانشین اوولوشن) با تغییرات اساسی وارد بازار خواهد شد. این موضوع را می توان از گفته های آقای Ryogu Nakao مدیر بازاریابی و پروژه های راهبردی کمپانی دانست که سال ۲۰۱۳ گفته بود:
Evo X آخرین لنسری است که با این ظاهر و مشخصات می بینید! مدل جایگزین آن قرارست کوچکتر از این باشد و حتی ممکن است با پیشرانه هیبریدی ساخته شود. البته همه چیز بستگی به سلایق مشتریان میتسوبیشی خواهد داشت.
رضا
۱۵ فروردین ۱۳۹۳وای نه!
چرا میتسوبیشی یه تکونی به خودش نمیده داره عقب میوفته…..حیفه بخدا
کسی میدونه قیمت ارزون ترین مدل لنسر تو ایران چنده؟
فاضل نادری
۱۶ فروردین ۱۳۹۳حدود 80 میلیون تومن
saeed
۱۵ فروردین ۱۳۹۳خیلی ماشین خوبی بودش من خیلی ناراحت شدم.
Zonda R
۱۵ فروردین ۱۳۹۳@.F
مشخصات فنیش هنوز هم جزو بهترین هاست
ولی واقعا طراحیش رنگو بوی قدیمی گرفته و جذابیت و پویاییه خودش رو از دست داده
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۵ فروردین ۱۳۹۳درود .
کجاش قدیمی شده ؟؟؟؟
توروخدا کار دنیارو میبینی ؟؟؟؟
هیندای باید بفروشه ، اونوقت این باید جمع کنه . تف به این
روزگار .
خاوری مزراتی
۱۵ فروردین ۱۳۹۳میلاد مستیو خیلی کمپانی دوس داشتنیه مخصوصا برا ایرانیا… خیلی باش خاطره داریم
ramin
۱۵ فروردین ۱۳۹۳میلاد حرف دلمو زدی تف به این روزگار نه تونستیم داشته باشیمش نه حتی بعد این حسش کنیم که قلبش کماکان میتپه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ فروردین ۱۳۹۳درود .
همه میدونن که من در یکسری موارد با فراخوان های
تویوتا و طراحیه تویوتا مشکل داشتم و دارم . هنوزم سر
حرفام هستم . ولی چنتا خبر واقعا ناراحتم کرد .
یکیش همین توقف تولید لنسر و یکیش هم شکست سوزوکی
کیزاشی در بیشتر بازار های دنیا !!!!!!!!!!!!!!
به خدا موندم که چرا کیزاشی رو نباید کسی دوست داشته
باشه ؟؟؟؟ چرا سونوتا باید میلییونی فروش بره ولی
لنسر و کیزاشی شکست بخورن ؟؟؟؟
تو چه ایتمی و قسمتی ضعیف بودن ؟؟؟
یکی به من بگه ؟؟؟
اگر کمری بود ، میگفتم حقشه . چون در تویوتا ها کمری
فراخواناش به بالای 10 میلیون رسیده بود . طراحیش
خیلی به نسل قبلیش نزدیک بود . ( فقط مدل کمری )
ولی اینها نه تنها ضعفی نداشتند ، بلکه در اکثر
موارد از رقیب کره اییه خود جلوتر بودند .
ببین تنوع طراحی چه کارها که نمیکنه .
خداکنه برشکسته نشن . اگر هم شدن ، دست کره ایی ها
نیفتن .
چاپلو
۱۶ فروردین ۱۳۹۳ساده است بازریابی هیوندای خیلی بهتر بوده تا میتسوبیشی. الان هم میتسوبیشی بعد از بیست سال اومده تو ایران که اگه جای خودش رو باز نکنه تعطیل میشه میره پی کارش.جای تاسف داره میتسوبیشی نمایندگی تحت عنوان مستقیم خودش تو ایران نداره در حالی که این وضعیت برا هیوندا و کیا به این شکل نیس. البته باید بگم که صنعت خودرو سازی کره به خاطر فعالیتش با امریکا درسال های اخیر خیلی موفق عمل کرده و الان بازار خوبی تو اروپا بدست اورده الان پر فروش ترین محصولات وارداتی کشور تو سال قبل هم به ترتیب اسپورتج.اپتیما.سوناتا.ازرا.لندکرویزر.fjکرویزر.و بعد محصولات بنز و بی ام دبلیو هستند
این یعنی بازریابی ژاپن تو ایران ضعیفه
Zonda R
۱۶ فروردین ۱۳۹۳@.F
کجاش قدیمی نشده؟
تو خیابونای تهران هست
یه نگاه بندازی بهش متوجه میشی
احتیاج به توضیح بیشتر نداره
در ضمن دنیا همینه
هر چی بکاری درو میکنی
علی
۱۶ فروردین ۱۳۹۳سلام دوستان ببخشید اینجا کامنت میزارم اما . . .
امروز یکی از دوستام توی تصادف جونشو از دست داد
چرا؟؟؟
چون سر نشین بود نه راننده
چه ربطی داره
ماشین تک ایربگ بود نه دو ایربگ
راننده که ایربگ داشت هیچیش نشد اما دوستم . . .
واقعا سلام و صلوات به روح اجداد خودرو سازان غیور داخلی با این استاندارداشون
carbonado aventador
۲۱ فروردین ۱۳۹۳خدا رحمتش کنه!!!!!!!!!!دستش از دنیا کوتاه شد!!!!!!!
saeed
۱۵ فروردین ۱۳۹۳خیلی ماشین خوبی بود با مشخصات خیره کنندش خیلی ناراحت شدم
محمد
۱۵ فروردین ۱۳۹۳این نسل یه تعریف جدید بود برای سدان اسپرت ها…
jalal
۱۵ فروردین ۱۳۹۳یکی از بارز ترین و معروف ترین مدل های میتسوبیشی همین این مدل بود . امیدوارم جایگزین خوبی برای آن انتخاب کنند .
Ehsan
۱۵ فروردین ۱۳۹۳دیروز داشتم به یکی از اقوام پیشنهاد میدادم که اگر تا 90 میلیون پول داره بره یک لنسر بخره
امید
۱۵ فروردین ۱۳۹۳ای کاش چنین خودروهایی رو مونتاژ میکردن تو کشور خاک بر سرها هنوز دارن گاریهای عصر غار نشینی رو تولید میکنن اونم با کیفیت پایین تر از اون دوران مونتاژ کارهای بد بخت بی ریشه
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۵ فروردین ۱۳۹۳آخه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد حسین
۱۵ فروردین ۱۳۹۳آه خدای من !
مهدی
۱۵ فروردین ۱۳۹۳این یک خودروی افسانه ی هست خدایش از سال 75که مجله های ماشین رو میخونم همیشه معرکه بوده با اون هموطنش سوبارو$$لنسر اوولوشن هرمدل جدیدش نسبت به نسل قبلش بهتربود واقعا حیف شد مثل اینکه
میلاد
۱۵ فروردین ۱۳۹۳میتسو از نظر فنی از خیلی از رقبای خودش سر هست.(موتور 4g63 هنوزم داره حال ماشینای امروزی رو می گیره)
یک زمانی از نظر کیفیت کابین هم از رقباش سر بود که البته چون کم تر کسی به این مهم توجه نشون می ده این کمپانی هم قید این فاکتور رو زد.
ولی من هنوزم محصولات این کارخونه رو با کل تویوتا عوض نمی کنم.دست کم ماشیناش از صفر کیلومتر مثل تویوتاها کارکرده و لش به نظر نمی رسن.
علي اقا
۱۵ فروردین ۱۳۹۳کدوم خودرو تویوتا لشه؟؟؟؟؟
میلاد
۱۵ فروردین ۱۳۹۳هر تویوتایی که بگی.
از نو که هست انگار مالیدنش این و اون ور بس که کیفیت ورقش پایینه.
ali reza
۱۵ فروردین ۱۳۹۳شما چینی سوار شو.. براتون بهتره
تویوتا برترین برند دنیا از هر لحاظه. طبق آمار رسمی نه طبق توهمات
ژاپنی و تویوتا بهترینه
Zonda R
۱۶ فروردین ۱۳۹۳@.F
کیفیت تویوتا عالیه
تو رنج خودش
کیفیت ورقش پایینه یعنی چی؟
طوفان
۱۶ فروردین ۱۳۹۳کیفیت ورقش پایینه ؟! یعنی چی ؟ ای خدا اینا کین دیگه !
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۶ فروردین ۱۳۹۳عمو جوک سال رو گفتی دمت گرم چند وقت بود نخندیده بودم
gheysar
۱۵ فروردین ۱۳۹۳رقیبی عالی برای سوبارو ایمپرزا بود. ولی حالا ایمپرزا می تونه تو این سبک خودروها بی رقیب باشه. چون اگه لنسر بره دیگه خودروی مثل لنسر برای رقابت با ایمپرزا پیدا نمیشه. چون هیچ ماشینی تو این سبک در جهان تولید نمیشه.
راستی دو تا سوال دارم که اصلا به این مطلب ربط نداره.
به نظر شما خودروهای مثلا وطنی مثل پراید. سمند و …. تا کی قراره تولید بشن؟ و فکر کنید مثلا تمام ماشین های جهان الکتریکی بشن و بتونن پرواز کنن آیا همچنان هم خودروهای مثلا وطنی تولید میشن؟
Ehsan
۱۵ فروردین ۱۳۹۳در جواب سئوال اولت باید گفت تا جهنم هم تولید میشن یا برای همیشه
درجواب قسمت دوم ماشینی که پرواز بکنه ماشین دیگه نیست اصلا حال نمیده
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۵ فروردین ۱۳۹۳درود .
خیلی ناراحت شدم . خیییییییلی .
واقعا حیفه همچین ماشینی از بازار کنار گذاشته بشه .
خداکنه این موتورو از روش بر ندارن .
واقعا ماشینی بود که مثل مرد میجنگید . مثل یک مرررد .
hamedjj
۱۵ فروردین ۱۳۹۳میتسوبیشی تازه اومده بود اینجا
sajjad
۱۵ فروردین ۱۳۹۳کدام یک از عزیزانی که واقعا ناراحت شدن .لنسر دارن واگه پولشو داشتن حتما یه دونه میخریدن ؟ پس بیخودی ناراحت نشید. هرکس از شما پولشو داشت حتما یه ماشین کره ای می خرید .البته با وجود این که همیشه از ماشین های کره ای به عنوان گاری یاد میکنیدو هی بد میگید ازشون .اما چه میشه گفت دگر .به خاطر ظاهر پسندهایی مثل شما بساتشونو جمع می کنند . البته جای نگرانی نداره مدل بعدی بهتر خواهد بود .
طوفان
۱۷ فروردین ۱۳۹۳من که 95 تومن دادم لنسر خریدم ماشین بدی نیست اما ای کاش قویترش رو اورده بودن
مجتبی
۱۵ فروردین ۱۳۹۳خدای ماشینها
من که تا حال ماشینی به خوبی لنسر اوو نشناختم
خاوری مزراتی
۱۵ فروردین ۱۳۹۳امیدوارم میتسوبیشی دو.س داشتنی دوباره به روزای اوجش برگرده و با یه لنسر جدید و زیبا و تازه نفس حال همه رو دوباره بگیره
درود به میتسو و سوبارو و هوندا
SAEED
۱۵ فروردین ۱۳۹۳سلام.
یکی از ماشینای مورد علاقمه!حیف شد!
hero
۱۵ فروردین ۱۳۹۳خیلی خبر بدی بود
خدا کنه شایعه باشه
ramin
۱۵ فروردین ۱۳۹۳نه!
بخدا قسم دق میکنم من همه آرزوم لنسر بوده وهست حتی اگه نداشته باشمش بدونم که تولید میشه بدونم که 1کی سوارشه وحتی بدونم که میتونم از نزدیک ببینمش برام کافیه.کاش اینطور نشه.همه آرزوم بدست آوردن لنسر در آیندست
اونها که مثل من عاشق این ماشینن درد منو میفهمن.انگار که عشق آدم از کنارش بره
احسان(احسان سابق)
۱۵ فروردین ۱۳۹۳با اینکه نشد ببینمت و سوارت بشم اما تو need for speed حسابی باهات گاز دادم رفیق.یادت میاد چطور باهم کاماروی پلیس رو قال میذاشتیم؟یادت گرامی باد
رضا
۱۶ فروردین ۱۳۹۳چرا میتسوبیشی اینطور شد ؟ ژاپن داره به کدوم راه میره؟؟؟؟
سونی هم تحت فشاره داره بخش لپتاپ و تلویزیونش رو از دست میده ….
یه دیدگاه کلی هست میگه مدیریت ژاپنی ها سنتی هست و سرعت تطبیقشون با بازار جهانی داره کم میشه..امیدوارم اینطور نباشه
بنظر من میتسوبیشی باید توانش رو جمع کنه نسل بعد رو بعداز 2-3 سال بده بیرون ولی یه چیز وحشتناک در حد gtr
یه چیز پرفکت
ali
۱۶ فروردین ۱۳۹۳نمیدونم میتسوبیشی چرا اینقدر افت کرده ؟ بین تمام خودروسازای ژاپنی که صادرات دارن به کشورای دنیا کمترین فروش ماله میتسوبیشیه… من دلیلشو چندتا چیز میدونم 1. تحقیق و توسعه که احتمالا میتسوبیشی بودجه زیادی براش کنار نذاشته…! یعنی از رقیباش جا مونده… چه هموطنش چه اروپاییها. فقط کافیه میتوبیشی رو با مزدا مقایسه کنید حرف منو میفهمید.. این دوتا شرکت حجمشون محدودتر از شرکتای مثله تویوتا و نیسان و هوندا هستن و فعالیتشون محدودتره 2. نسل جدید ماشیناشو دقت کنید خیلی دیر به دیر انجام میده… الان نسل جدید این لنسر و گالانت رو چند وقته طرفدارای میتسوبیشی منتظرشن! اینا باعث شده میتسوبیشی فروشش خیلی افت کنه که واقعا حیفه
mo.om
۱۶ فروردین ۱۳۹۳نه آخه چرا باید همچین ماشینی دیگه تولید نشه لامصب حداقل نشد یه بار از نزدیک ببینیمش ، حیف .
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۶ فروردین ۱۳۹۳بسمه تعالی
با اینکه علاقه ای به ماشینای ژاپنی ندارم ولی خیلی ناراحت شدم ماشین جذاب و دوس داشتنی بود.
چاپلو
۱۶ فروردین ۱۳۹۳تو دنیای خودرو کیفیت یه چیزه تبلیغات و ماندگاری هم یه چیز دیگه قبول کنید یا نه میتسوبیشی خیلی ضعیف عمل کرده نه تو بخش فنی ماشیناش تو بخش بازاریابی و تنوع طراحی الان ماشینی مس پونتیاگ چرا کارخونه ش جمع شد تازه با اونکه ماشیناش پر قدرت و محکم بودن چون نفهمید ماشین هشت سیلندر پر مصرف دوره ش گذشته و طراحی ماشین های بزرگ و پهن اصول داره
چاپلو
۱۶ فروردین ۱۳۹۳در کل لازمه میتسوبیشی خودش رو اپ دیت کنه و با خودرو سازای دیگه همکاری داشته باشه هرچند از لحاظ فنی خوبه ولی از لحاظ طراحی و لوکس بودن ضعیفه و سادست.
javad
۱۶ فروردین ۱۳۹۳خیلی حیف شد
اولین بار من این ماشین رو تو بازی NFS Pro Street شناختم و عاشقش شدم
خداییش الان که نمیتونم بخرمش اما امید داشتم چند سال دیگه بخرمش و مثل قدیمیا تا آخر عمر نگهش دارم
تو این مملکت که همش آشغال تولید میشه اینم از ژاپن و عشق چند ساله ما به این ماشین….
واقعا تف به این روزگار
امیدوارم نسل جدید با قیمت مناسبتر و چهره جذاب تر (البته جذابیت این مدل واسه من بینهایت بود)از قبل هرچه زودتر معرفی بشه
Un4given
۱۶ فروردین ۱۳۹۳God bless him
هانی
۱۸ فروردین ۱۳۹۳میتسو بیشی جزء صایع سنگینه و تولید اتوموبیل یکی از قسمتهای جزئی این کمپانی هستش پس تعجب نکنید که تولید اتوموبیل در این کمچپانی کم شده