بیشک میتسوبیشی را میتوان برندی خوشنام در ایران دانست. این امر تا حد زیادی ناشی از پیشینه نیک و نیز تصاویر مسرت بخشی است که از این خودرو در یادها مانده و هنوز هم خدشهدار نشده است. در این دوران که رقابت میان کمپانیها بسیار فزاینده و توفنده است، شهرت و سابقه خوب یک برند خودش به تنهایی سرمایه ای بزرگ و نیز پشتوانه ای محکم برای فروش هر چه بهتر میباشد. چندی پیش از خودروی کوچک میتسوبیشی میراژ در یکی از هتلهای تهران رونمایی شد. از لحاظ فرم بدنه این خودرو در دو نوع هاچ بک و سدان تولید میشود، که قرار است در آینده ای نزدیک مدل هاچ بک آن در کشورمان عرضه شود. از آنجایی که این مدل با بهایی نزدیک به همردیفان چینی و کره ای خود ثبت نام میشود – در حدود ۷۰ میلیون تومان- و با توجه به این که نرخی برای آن تعیین شده در این وانفسای گرانی فزاینده خودروهای وارداتی تا حدی وسوسهبرانگیز است، لذا بر آن شدم که در حد بضاعت خویش به بررسی اجمالی این خودرو بپردازیم.
از این خودرو در منابع و وبسایت های خارجی بهکرات بحث و صحبت شده و مطالب و نوشتهها هم در مورد آن بسیار است، که در اینجا سعی بر این است که تیتروار به بخشهای کوچکی از آنها اشاره شود.سایت AUTO EXPRESS، این خودرو را مورد بررسی قرار داده و نکات مثبت و منفی ذیل را در آن مشاهده نموده است:
- نکات مثبت: هزینههای پایین نگهداری، فضای داخلی مناسب، تجهیزات زیاد
- نکات منفی: فضای داخلی ارزانقیمت (منظور مواد مورد استفاده است) و هندلینگ ناقص
همچنین کارشناس این سایت از لحاظ قابلیت اطمینان،۴ ستاره از ۵ ستاره را برای آن در نظر گرفتهاند.
سایت خودرویی DRIVEARABIA هم این خودرو به این صورت ارزیابی کرده است:
- نکات مثبت: مصرف سوخت به صرفه و اقتصادی، قیمت پایه مناسب
- نکات منفی: پلاستیک سخت و انعطافناپذیر (در کابین)، کندی زیاد خودرو
سایت WHAT CAR بریتانیا، این خودرو را چنین ارزیابی نموده است:
- نکات مثبت: ایمنی خوب و امنیت مناسب، فضای جادار کابین
- نکات منفی: هندلینگ بیدقت و سواری نامناسب، صدای زیاد باد و موتور، استفاده از مواد ارزانقیمت در داخل خودرو، صندوق کوچک
و در نهایت سایت JD POWERS آمریکا که یکی از معتبرترین سایتها در زمینه ارزیابی کیفی خودروست، میتسوبیشی میراژ را از لحاظ کیفیت کلی در حد متوسط و از نظر عملکرد و طراحی در حد ضعیف ارزیابی کرده است.
از لحاظ ایمنی هم خودرو فوق ۴ ستاره را از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا و ۵ ستاره را هم از موسسه ایمنی ANCAP استرالیا دریافت نموده است. نکته جالب اینجاست که این خودرو در موسسه IIHS آمریکا هم از لحاظ ایمنی نمره خوبی در همه قسمتهای بدنه کسب نموده و تنها در تست تصادف از جلو (SMALL OVERLAP) که یکی از سختترین تستها در نوع خود میباشد، ضعیف ظاهر شده است. ناگفته نماند بسیاری از خودروهایی که بهمراتب بزرگتر و معروفتر از میراژ هم هستند، نتوانستهاند از این آزمون سربلند بیرون بیایند. قیمت این خودرو هم در بازار آمریکا بین ۱۲۹۹۵ تا ۱۴۱۹۵ دلار است. پرسشی که شاید پس از خواندن و مرور مطالب بالا برایتان پیش بیاید این است که در این میان مصرفکننده ایرانی چه رویکردی را باید در قبال این خودرو در پیش بگیرد تا متضرر نشود؟ بالاخره این خودرو را خریداری کند یا خیر؟ واقعیت این است که در حال حاضر پاسخ به این سئوال بسیار مشکل است، آنهم با توجه به اینکه این خودرو توسط ما تست و آزمایش نشده و همچنین به دست هیچ مصرفکننده ای هم نرسیده است، اما میتوان با بررسی و آنالیز سایتهای معروف خودرویی در دنیا کمابیش به استنباطهای ذیل دست یافت که امیدواریم راهنمای شما در باب خرید بهتر این خودرو باشد. در کل اگر در جستجوی خودرویی اقتصادی، بسیار کممصرف، کمهزینه و با برندی معتبر و نیز کیفیت نسبتاً بالا هستید حتماً این خودرو را در اولویت تان قرار دهید. همچنین اگر در شهری بزرگ و پرترافیک زندگی میکنید و در پی خرید خودرویی کوچک هستید این خودرو به شما پیشنهاد میشود، چون فرمان تمام برقی (سروالکترونیک) و همچنین دنده اتوماتیک و نیز جثه کوچکش به راستی در هیاهوی ترافیک ارزشمند بوده و کارگشای شماست. و اگر رانندگی نرم و کم تنش را هم ترجیح میدهید، نیم نگاهی به این خودرو بیاندازید!تعداد سیلندر | ۳ عدد |
حجم موتور | ۱۱۹۳ سی سی |
قدرت | ۷۶ اسب بخار/ ۶۰۰۰ دور در دقیقه |
گشتاور | ۱۰۰ نیوتن متر/ ۴۰۰۰ دور در دقیقه |
نوع گیربکس | CVT |
محور متحرک | جلو |
شتاب | ۱۳.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۶۷ کیلومتر |
وزن | ۸۷۵ کیلوگرم |
طول/عرض/ارتفاع | ۳۷۸۰/۱۶۶۵/۱۵۰۰ میلیمتر |
فاصله بین دو محور | ۲۴۵۰ میلیمتر |
مصرف سوخت ترکیبی | ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر |
تعداد ایربگ | ۲ عدد |
سیستم ترمز | ABS- EBD |
سیستم فرمان | EPS (تمام برقی سرو الکترونیک) |
قیمت در ایران (میلیون تومان) | ۶۹.۹ |
قیمت در بازار امارات (درهم) | ۴۵۰۰۰-۴۰۹۰۰ |
توضیح: نمونههای عرضه شده در بازار امارات، ساخت کشور تایلند است.
نوشته و گردآوری: سام کاویانی
آرش آمار
۱۲ آبان ۱۳۹۳فروش میتسوبیشی مـیـراژ در اروپا در نیمه اول سال 2014 فقط از نسل اول 206 در سگمنت خودروهای کوچک Sub Compact، بیشتر بوده است:
1 Ford Fiesta
2 Renault Clio
3 Volkswagen Polo
4 Opel/Vauxhall Corsa
5 Peugeot 208
6 Toyota Yaris
7 Dacia Sandero
8 Citroën C3
9 Seat Ibiza
10 Skoda Fabia
11 Fiat Punto
12 Hyundai i20
13 Nissan Micra
14 Kia Rio
15 Citroën DS3
16 Dacia Logan
17 Suzuki Swift
18 Honda Jazz
19 Peugeot 207
20 Mazda2
21 Renault Zoe
22 Chevrolet Aveo
23 Citroën C-Zero
24 Mitsubishi i-MiEV
25 Peugeot iOn
26 Toyota Urban Cruiser
27 Great Wall Voleex C20R
28 Mitsubishi Mirage/Colt <<<<<<<
29 Peugeot 206
کیا
۱۲ آبان ۱۳۹۳یکی از مشکلاتی که از نظر من وجود داره این هستش که کیفیت یک شاخص عددی نیستش ، از اسمشم معلومه که کیفی هستش !!
مثلا الان 206 های تولیدی ایرانخودور بسیار بی کیفیت هستند ، این و ما در قبال 206 های قدیم تر میگیم ، مطئنا خود اونها هم در مقابل 206 اصل فرانسه کیفیت پایین تری داشته اند .
توئ این مقاله که عزیزان زحمت ترجمه اون را کشیده اند و نگارنده نبوده اند و یا حتی برنام ههای ویدیویی معروف شما اگه بهت بگن با کیفیته نمیدونی چقدر !!!
مثلا من الان نمیدونم جیلی چینی با کیفیت تر هستش ، ام جی ، پیکانتو یا چیزهایی در این رده قیمت .
یا اینکه میگن صدا باد میاد و … چقدر هستش این سر صدا و …
Zonda R
۱۲ آبان ۱۳۹۳@.F
میراژ در بازار جهانی نتونست موفق ظاهر بشه و اخیرا میتسوبیشی قیمت اون رو به دلیل عدم موفقیت کاهش داده تا بتونه فروش میراژ رو بالا ببره
بازاره ایران یه بازاره متفاوته و رقیبایه میراژ که شاید از اون موفق تر باشن
1.یاریس که مدل 2015 حدود 109 میلیون
2.i20 که حدود 90 میلیون
3.mg3 قیمت کمپانی 75 میلیون،قیمت بازار ازاد 90 میلیون
4.پیکانتو که در کلاس میکرو و پایین تر از میراژ قرار میگیره و 69 تا 72 میلیون هستش
پس میبینیم میراژ که یه ژاپنی هستش و قدمت میتسوبیشی با قیمت پایین نسبت به رقباش داره
بهترین و مقرون بصرفه ترین انتخاب در بلند مدت برای یه هاچبک شهری هستش
که همون قدر باید ازش انتظار داشت
و این ماشین در امارات 40 میلیون هستش و نمونه فولش 49 میلیون در ایران میشه با دلار 3300
سپاسگزارم
ASADI
۱۳ آبان ۱۳۹۳پایین اومده شده 70 میلیون تومن ؟!!!
EMPEROR OF THE WORLD
۱۲ آبان ۱۳۹۳تو کشور ما از این بهتر ماشین نمیاد!!!
matin
۱۲ آبان ۱۳۹۳در رابطه با میتسوبیشی اوت لندر هم مقاله ای بگذارید
امیدبرتر
۱۲ آبان ۱۳۹۳قیمتش به عنوان یه هاچ بک خیلی زیاده.
"Amir"
۱۲ آبان ۱۳۹۳نسبت به بقیه هاچ بکا گرونه
یه پسر
۱۲ آبان ۱۳۹۳مثلا 111 ؟
چون امیر جان ای 20 یا پیکانتو تو همین حدود قیمتی ان
البته شما درست می گی
با این پول میشه یا 315 جدید خرید 30 میلیون مابقی رو هم میشه گذاشت بانک
ولی این کلاس ماشین خیلی راحت و دوست داشتنی مخصوصا تو ترافیک و شلوغی ها
اما به شرط اینکه 70 میلیون تومن هم خرجش راحت باشه
"Amir"
۱۲ آبان ۱۳۹۳آخه موتور مالی نداره ولی خب ژاپنیه دیگه
مک میسل
۱۲ آبان ۱۳۹۳70 میلیـــــــــــــــــــــــــــون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه خبره مگه سر گردنست؟؟؟؟؟؟؟
100رحمت به پراید خودمون!!!
M Power///
۱۲ آبان ۱۳۹۳اول من قبول دارم میتسوبیشی کمپانی خوبی است. ولی چرا باید یه همچین ماشینی تولید کنه. و طبق معمول ایران دنبال ماشین کوچیک بدرد نخور و زشت است. البته این ماشین در ایران می تونه موفق بشه به شرطی اینکه قیمت عادلانه ای داشته باشه که البته ایران است و همه می دونید چی به سر قیمت این ماشین میاد.
احسان آرسنالی
۱۲ آبان ۱۳۹۳یه جا خوندم فکر کنم همین پدال بود نوشته بود قیافه اش مثل هیوندای های قبل 2010 هست یعنی هیچ پولی واسه طراحیش خرج نکردن بشدت کریه و زشت هست از خریدارهاش باید تست هوش گرفت
مک میسل
۱۲ آبان ۱۳۹۳بابا چه خبره70تومن برو2تا سمند ال ایکس بگیر!!!
405 نگیر….
حداقل تو سمند کباب نمیشی حداقل امکاناتم داره!!!
m.r
۱۲ آبان ۱۳۹۳میتسوبیشی فقظ پاجرو
parseh net30
۱۲ آبان ۱۳۹۳این ماشین فقط ب درد خانم ها میخوره
mory
۱۲ آبان ۱۳۹۳چرا؟
به درد خانواده های کم جمعیت هم میخوره
جوونا
خود من
به درد همه
خودروى ملى انحصار ملى
۱۲ آبان ۱۳۹۳70 مىلىون بدى جاى یه هاچ بک؟؟؟ خدایا تو اىن مملکت چه خىره؟؟ با اىن پول تو بازاراى آزاد مىشه کلى ماشین گرفت از بى ام دابلىو بگیر تا بنز و… خدایا خودت عاقبت مارو بخیر کن
reza
۱۲ آبان ۱۳۹۳کاری به بازارهای جهانی نداریم !
تو ایران باید با رقیب های موجود تو بازار ایران مقایسه بشه.
کیا پیکانو و هیوندای i20 (نمونه i10 رو تو ایران نداریم)
با توجه به قیمتش که حدود 3 میلون ازرونتر از پیکانو و حدود 10-15 میلیون ارزون تر از i20 هست و ایمنی خوبی که داره
رقیب خوبی برای این دو خودرو محسوب میشه دیگه بحث ظاهر و امکانات داخلی می مونه که سلیقه ی افراد هست .
چ مثل چاپلو
۱۲ آبان ۱۳۹۳خداییش چند نفر اینجا هستن که فک میکنن میراژ از پیکانتو خوشگلتره
هرکه میگه پیکانتو خوشگلتره لایک بده هرکی مخالفه دیس ممنون
MjM
۱۲ آبان ۱۳۹۳از نظر من رقیباش ازش سر ترن…از نظر زراحی هم جالب نیست
REZA . JUST TOYOTA
۱۲ آبان ۱۳۹۳از نظر کیفیت و امکانات ماشینن خیلی خوبی هست
ولی قیافش خیلی ساده و قدیمی هست
در کشور ما مردم بیشتر به زیبایی ماشین اهمیت می دن وبا وجود ماشین هایی مثل هیوندای i20 تعداد کمی از مردم این ماشین رو می خرن
امید وارم نسل بعدی این ماشین طراحی بهتری داشته باشه/مثل بقیه ماشین های میتسو/
اگر برای کسی کیفیت ماشین مهم است این ماشین گزینه ی خوبی هست مثل بقیه ی ژاپنی ها
از دنده ی cvt این ماشین خوشم اومد .میتسوبیشی از دنده های cvt در ماشین های دیگر هم مثل asx استفاده کرده
در اخر می تونم بگم این ماشین یک ماشینه کم مصرف و با کیفیت بالا هست
چ مثل چاپلو
۱۲ آبان ۱۳۹۳تا حدودی با حرفت موافقم ولی ماشین ساب کامپکت اگه قیافه و شتاب نداشته باشه دیگه فَطَراطه(واویلاست)
که این کوچولو قیافه ی خوبی نداره و از همه بدتره با گیربکس cvt ایش گند زده به شتاب !!!
مرتضی
۱۲ آبان ۱۳۹۳هر آنچه در توان داشته گذاشته تا یه ماشین زشت و بد قیافه و غواره تحویل بده!! یعنی داشبوردش کمی کامل تر از پرایده خداوکیلی! یعنی اصلا تصورم از میتسوبیشی تعییر کرد!! البته سیاست چشم تنگای ژاپنیه تکنولوژی المانی و احیانا امریکایی رو بر میدارن میزارن رو ماشینی که پلتفورم مشخص و کم هزینه تر داره با اسم ها و قیافه های متعدد و قیمت های متعدد میدن دست مشتری با قیمت پایین تر(که طبیعیه) و مشتری هاشون هم با توجه به قیمتهاش ادمای چندان متوقعی نیستند و راضین! روش کمزخرف اما موفقیه!
یه پسر
۱۲ آبان ۱۳۹۳اونقدر ها هم کوچیک نیست 16 سانتی متر از ماتیز یا ام وی ام 110 عریض تره
یه چیزی تو مایه های پراید 111
البته فقط از لحاظ سایز
من خودم خیلی این سایز ماشین رو دوست دارم
حتی کوچکتر از این مث پیکانتو
اما واسه خیابون های ایران حیف
چون حتی اگه ژاپنی هم باشه بعد یه مدت به سر و صدا می افته
یه پسر
۱۲ آبان ۱۳۹۳البته خریدار های خاص خودشم داره
چون اونایی که تو فاز 206 یا به قولی یه هاچ بک سریع هستند کمتر سراغ میراژ میان
چون یه ماشین 1200 سی سی سه سیلندر که شتابش 3 ثانیه کمتر از ماتیز منه
برای استفاده یه دختر خانم که می ره دانشگاه بر می گرده
یا یه زن و شوهر فوق العاده آروم با یه دختر کوچولو
واقعا ماشین بی نهایت ایده ال
البته ایران سرزمین عجایب اگه فردا یه دونه مشکیشو دیدین چهار تا جوان دارن باهاش دستی می کشن زیاد تعجب نکنین
مک میسل
۱۲ آبان ۱۳۹۳سرزمین عجایب رو خوب اومدی
حمزه
۱۲ آبان ۱۳۹۳با سلام
یه سوال ؟ چرا پزو 206 رو با 30 میلیون اختلاف قیمت به این ترجیح بدیم؟
REZA . JUST TOYOTA
۱۲ آبان ۱۳۹۳چراغ های عقبش مثل ماتیز هست
farzad
۱۲ آبان ۱۳۹۳206 رو به این ترجیح میدم ولی تو این رنج قیمت هیوندا i20 بهتره البته کیا پیکانتو رو هم نباید فراموش کرد
REZA . JUST TOYOTA
۱۲ آبان ۱۳۹۳کیفیت کره ای ها در برابر پولی که می دی خوب نیست
Ghost
۱۲ آبان ۱۳۹۳این کوچولوی ژاپنی چقدر گرونه :|
70 میلیون تومن واقعا زوره !
ASADI
۱۲ آبان ۱۳۹۳خیلی گرون و بی مصرفه
یه 206 یا پراید 111 هم کارشو میکنه
REZA . JUST TOYOTA
۱۲ آبان ۱۳۹۳206 رو قبول دارم
ولی 111 اصلا
مک میسل
۱۲ آبان ۱۳۹۳206 اتومات خیلی از این بهتره البته در ایران و با توجه به قیمت70تومنیش
ASADI
۱۳ آبان ۱۳۹۳حرفمو پس میگیرم(پراید 111)
ولی 206 شو قبول دارم
سارا
۱۲ آبان ۱۳۹۳خودرو اقتصادی 72 میلیون تومانی ؟!
جک سال 93 بود
این ماشین در حد جانشین پراید هاچبک هست نه یه ماشین 72 میلیونی
سام
۱۲ آبان ۱۳۹۳با سلام
در این امر شکی نیست که در بازار عجیب و غریب! ایران قیمت هیچ خودرویی به صرفه و اقتصادی نیست. وقتی خودروی کوچک تویوتا یاریس بالای 105 میلیون تومان نرخ گذاری می شود و یا وقتی یک پژو پارس مربوط به 30 سال پیش در حدود 40 میلیون تومان خرید وفروش می شود آنهم با کیفیت استثنایی! پس نمی توان چندان به قیمت 70 میلیونی یک هاچ بک ایرادی وارد نمود.شاید گفته شما برای یک بازار رقابتی مصداق داشته باشد اما نه برای یک بازار بسیار بسته و انحصاری.
REZA . JUST TOYOTA
۱۲ آبان ۱۳۹۳شما یک نگاه به امکانات این ماشین بندازین بعد بیاین با پراید مقایسه ش کنید ایمنی شو نگاه کنین
بیشتر شما به خاطر قیافش گیر بیخود بهش می دین
قدرت این ماشین نسبت به حجم و مصرفش خیلی خوبه حتی از پراید هم قوی تره
حالا بیایین به من چند تا دیسلایک بدین
سعید
۱۳ آبان ۱۳۹۳تو ایران قیمت هیچ ماشینی منطقی نیست : لکسوس Rx350 سه سال پیش حدود 200 میلیون بود الان 600 میلیون تومن !!!
ehsan
۱۲ آبان ۱۳۹۳مزدا 2 هم ژاپنیه و هم یه سر و گردنم از این بالاتره اصلا نمی ارزه من به شخصه تو این رنج قیمت میرم طرف مزدا2
tadano
۱۲ آبان ۱۳۹۳مثل زشتی یه ماشین تو این سایت شده تیبا ولی من هر چی فک میکنم نمیفهمم این زشتتره یا تیبا در ضمن من اگه باشم یه تیبا میخرم 27 میلیون 3 الی 4 سال سوار میشم بی درد سر بهتر از این مسخره 70 میلیون تومنیه .بزن دیسلایک قشنگه رو.
REZA . JUST TOYOTA
۱۲ آبان ۱۳۹۳http://www.aparat.com/v/B8leZ
تست کامل هوندا سیویک si
چ مثل چاپلو
۱۲ آبان ۱۳۹۳سلام به همه.
واقعا مزخرفه این ماشین از هر لحاظ شبیه لاک پشته هم قیافه هم شتاب :|
من قبلا گفتم بازم میگم.
ساب کامپکت اگه قیافه و شتاب نداشته باشه به چه درد میخوره.
ایده ی گیربکس cvt خوبه چون مصرف رو حسابی میاره پایین البته به لطف نابود کردن شتاب اما باید یه گیربکس دستی هم براش طراحی میکردن تا کسایی که میخوان لذت تعویض دنده ی دستی پشت یه هاچ بک کوچیک و خوشگل رو احساس کنن.
هرچند که از لحاظ طراحی هم خیلی بد کار شده.
من که به هیچ وجه با این رنج قیمت سمت این ماشین نمیرم
دیگه گذشت وختی که یه ماشین باید 30 سال کار میکرد الان ادم یه ماشین خوشگل میخره از قیافش لذت میبره بعد یه مدت هم ردش میکنه میره سراغ یکی دیگه وسلام
ساسان.م
۱۲ آبان ۱۳۹۳206 تیپ 5 رو ترجیح میدم به این حتی اگه مونتاژ ایرانخودرو باشه
محمدMOHAMMAD
۱۲ آبان ۱۳۹۳هدف ساخت این ماشین در ژاپن این بوده تا کسایی که تازه گواهینامه گرفتن اون را بخرند تا دست فرمونشون راه بیفته و در آینده هم از دیگر محصولات میتسوبیشی که بزرگتر هستند استفاده کنند و در خارج همه ی خودرو سازها همین رویه را دارند و با ساخت محصولات خیلی کوچک افراد تازه راننده شده را جذب می کنند….
REZA . JUST TOYOTA
۱۲ آبان ۱۳۹۳111 ما هم همین طور هست مگه نه ؟
هر کی رانندگی رو با 111 یاد بگیره حتما می ره 131 می خره
محمدMOHAMMAD
۱۲ آبان ۱۳۹۳بله ولی دختر ها این کاری را که شما گفتی انجام میدهند ولی پسرها اول 131 میخرند بعد که رانندگی یاد گرفتند میرند 151 میخرند میرند OFFROAD
یه پسر
۱۳ آبان ۱۳۹۳خوش بحال اونایی که با 206 رانندگی رو یاد می گیرن
بعد می رن سراغ یه اسپورتیج چیزی
البته من با اینکه وضع توپی ندارم اما اگه تو بیابون گیر کنمم سوار پراید نمیشم
ام وی ام 110 -دوو ماتیز- 206 کارکرده گزینه های جایگزین 111و دوستاش (132 و …) می تونه باشه
محمدMOHAMMAD
۱۳ آبان ۱۳۹۳اگر یک شرکت واردکننده شورلت اسپارک را که در همین کلاس میراژ هست را می آورد و حتی تا 80 هم میداد واقعا ارزش خرید داشت
دکتر داریوش
۱۳ آبان ۱۳۹۳بعضی ها یه چیزی میگنا!!!!! وقتی میگن اقتصادی،منظورشون تو ایران نیست!یه سری از دوستان گر گرفتن و کامنتای عصبانی میزارن! قیمت دلار و ده جور تعرفه که میخوره به این بدبخت،خوب البته که قیمتش اینجوری میشه! انتقاد زیادی هم از طراحیش می کنن که مسلما زیبا نیست ولی خوب وقتی بحث اقتصادی بودنه طبیعیه!
اگه خوب به تمام قسمتهای خارجیو داخلیش دقت کنین میفهمین که تمام تلاش رو ساخت یه ماشین خیلی کاربردی که با حداقل قیمت حداکثر کیفیت قابل عرضه رو داشته باشه! کاربرد المان های زینتی با طراحی خاص هزینه های تولید رو بالا میبره!
در اخر اینکه همونطور که بعضی دوستان هم اشاره کردن وقتی یاریس و میشه بالا ۱۰۰ تومن!!! دیگه نمی شه به این ایراد گرفت! اخه خیلی ها هم که دیگه خیلی خیلی جالبن!!! اینو میان با تیبا و پراید و ام وی ام و …. مقایسه می کنن،میگن همون کارو میکنه!!!!!!!!!! یعنی دلم میخواد هزار تا چی بگم،،،ولی نگم بهتره!!!
Ilyar
۱۳ آبان ۱۳۹۳هر چی باشه از چینی های هم قیمت اشغالش صد مرتبه بهتره.
یاسین
۱۳ آبان ۱۳۹۳ماشین خوبی به نظر میاد ! البته به نظر !
ROHAM
۱۳ آبان ۱۳۹۳میتسوبیشی ماهیت وجودیش خوبه ولی در طول زمان نشون داده که تو ایران بازار قطعاتش ضعیفه و این موضوع خودش رو تو شهرستانا بیشتر نشون میده
تا زمانی که خدمات پس از فروشش رو بهبود نده نمیتونه آینده درخشانی داشته باشه
از اونجا که کیفیت خودرو خوببه میخرن ولی چون خدمات و قطعاتش کمه معمولا فقط مشتری های خاص خودش رو داره
این قضیه رو در مورد کارای کیا و هیوندای و تویوتا کمتر میبینیم.
ASADI
۱۳ آبان ۱۳۹۳خیلی گرونه یه هیوندای I20 بگیری از این بهتره هم از لحاظ قیافه هم امکانات
Navid
۱۳ آبان ۱۳۹۳سلام…به نظرم هیوندای i20 و مزدا۲ از این خیلی بهتر و باارزشتر هستن.پنج تومان گرونتر هستن ولی حداقل میدونی موتورشون سه سیلندر نیست!!!…حتی پیکانتو هم از میراژ یه level بالاتره.یک درصد هم ارزش خریدن نداره.
محمدMOHAMMAD
۱۳ آبان ۱۳۹۳شرکت میتسوبیشی طراحی خودروهایش را منطبق بر سلایق مردم ژاپن انجام می دهد و از طراحی بین المللی در خودروهایش هیچ نشانه ای وجود ندارد و چشم ریز پسند است