گالانت ۲۰۱۲ هنوز پشت یک اتاق زشت و منسوخ و موتور ضعیف و کابین بی کیفیت پنهان شده است. و این با گالانتی که انتظار داریم بسیار متفاوت است. مخصوصا ما که مدلهای وارداتی گالانت را با خودروهای اسپرت و شیک اوایل دهه ۹۰ بخاطر می آوریم. پس همین بهتر که واردات نسل جدید این خودرو به ایران صورت نگرفته تا چهره این خودرو را برای علاقه مندان آن مخدوش نکند!
میتسوبیشی در چند سال اخیر روند طراحی مدلهای تولیدی خود را بشدت تغییر داد و نداشتن چهارچوب مشخص باعث مشکلاتی برای این برند شده است. بعنوان مثال کافیست مدلهای ۲۰۱۲ گالانت، اکلیپس، لنسر و پاژرو را با هم از نظر طراحی مقایسه کنید و خواهید دید که اگر نشان میتسوبیشی را از آنها حذف کنیم، به سختی قابل شناسایی می باشند.
گالانت ۲۰۱۲ البته نکات مثبتی هم دارد. مثلا امکانات بسیار خوب، سواری خوب و هندلینگ متعادل.
میتسوبیشی گالانت در رده سدانهای سایز متوسط لوکس و اسپرت جای می گیرد. بنابراین می توان امکانات استانداردی نظیر تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی ۱۴۰ وات با شش بلندگو، چراغهای جلوی خودکار (در نور کم خودبخود روشن می شوند)، کروز کنترل، ورود بدون کلید، پنجره ها و آینه های برقی و از این قبیل را بعنوان لوازم پایه در آن پذیرفت. اما در مدل SE با پرداخت چند هزار دلار اضافه می توانید چند قلم تجهیزات بیشتر نظیر سیستم ناوبری با صفحه نمایش لمسی، دوربین دید عقب، تهویه مستقل برای سرنشینان عقب، سقف شیشه ای، گرم کن صندلیهای جلو، تنظیم صندلیها در ۸ جهت، سیستم صوتی ۶۵۰ وات، رادیوی ماهواره ای، روکش چرم مجلل و غیره را در اختیار داشته باشید. مدلهای SE با چرخهای آلیاژی ۱۸ اینچی و اسپویلر عقب از مدلهای ES تمایز ظاهری می یابند.
موتور ۲.۴ لیتری ۱۶ سوپاپ SOHC گرچه قدیمی بنظر می رسد اما با کمک زمانبندی الکترونیکی سوپاپها (MIVEC) قادر است ۱۶۰ اسب بخار نیرو تولید کند. گشتاور نیز در سطح ۱۵۷ پوند فوت می باشد. این اعداد نا امید کننده را باید در کنار یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک قرار دهید. بدتر از همه اینها مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتری در شهر و ۷.۸ لیتری در بزرگراه می باشد.
سابقه گالانت به سال ۱۹۶۹ بر می گردد . گالانت فعلی که نسل نهم این خودرو محسوب می شود، از سال ۲۰۰۴ تاکنون با همین سر و وضع تولید شده و بنظر می رسد اگر میتسوبیشی نسل جدید آن را با تغییرات و بهبودهای فراوان راهی بازار نکند، توسط رقیبان مدرن و جوان خود بزودی درهم خواهد شکست. قیمت این ماشین بین ۲۱ تا ۲۴ هزار دلار می باشد.
خودم
۲۰ خرداد ۱۳۹۱خداییش لنسر طراحی فوق العاده ای داره (اون قدر که حتی آئودی در بعضی از قسمتای طراحیش از رو لنسر کپی می کنه :)
به نظر من اگه طراحی همشو به لنسر نزدیک کنه دوباره به دوران اوج میرسه.یه فکری هم باید به حال موتورای کم بازده ی گالانت بکنه.ناسلامتی میتسوبیشی از بهترین متورسازای جهانه.
امیر
۲۹ شهریور ۱۳۹۲قیمتش بالاست !!!!!!!11خیلیم بالاست!!!!
GALANT VR4
۱۵ بهمن ۱۳۹۲موتور گالانت اونقدر هم کم بازده نیستا .گالانت رو با این حرفا بی اصالت جلوه ندید
sunmartin
۲۰ تیر ۱۳۹۱اگه همین خودروی نه چندان دل چسب هم با تعرفه پایین وارد کشور میشد از بسیاری از تولیدات بظاهر داخلی بهتر و عملکرد قابل قبولی داشت ما اکنون خودرو هایی رو در “ویران خودرو” و “سای پا” تولید میکنیم که دیگه حتی مردم دور افتاده ترین نقاط آفریقا و آسیا هم راضی نیستند برای تولیدات ابدی ذره ای پول خرج کرده و این موجد ات خودرو نما را از 2 شرکت پول پرست بخرند با توجه به امکانات میتسوبیشی و شکل ظاهری که بسیار زیبا تر و عقلانی تر از تولیدات میهنی است به این نتیجه میرسم که زین پس تا سالیان دراز باید شاهد تولیدات رنو از نوع x90 و خانواده ان باشیم در هزاران تیپ و سایز…افسوس و صد افسوس
vahid
۲۱ شهریور ۱۳۹۱این خودرو رو هیچوقت با خودرو های داخلی مقایسه نکنین هرچی باشه میسوبیشی هس
من عاشق میتسوبیشیم
ایشالله نسل جدیدشو ب همین زودی معرفی میکنن
باربد
۲۳ شهریور ۱۳۹۱منم عاشق میتسوبیشی هستم سلطان تمام ماشین های کره ای مخصوصا هیونداس
من از گالانت 93 بیش از حد راضی هستم و اگر یک کم کیلومترش باشه واقعا 30میلیون می ارزه حیف الآن دیگه مثل قدیم نیست البته خودتون بگید پاجرو 1 چرخش به 100 تا ix55 نمی ارزه؟
رهام
۱۴ خرداد ۱۳۹۲سواریش فوق العاده است. بنده در دوبی تست کردم از نظر ظاهری فقط طرح چراغ عقبش چندان دلچسب نیست. عملکرد ترمزها در سرعت بالای 100 کیلومتر و هندلینگ فوق العاده سربیچهای تند و…
اصلا قابل مقایسه با ایرانی و چینی نیست.. هیوندای الانترا تندوتیزتره ولی تو شتاب ثانویه نسبت به گالانت کم میاره. چسبندگی لاستیک ها و راحتی راننده مثال زدنی است. اگه میامد ایران بالای 100 میلیون قیمت میذاشتن.
حشمت
۲۰ آذر ۱۳۹۲سلام من عاشق باجیرو مدلهای 1994 هستم خدا وکیلی هیبت و استیلی که دارن کدوم یکی از ماشینهای کره ایی یا چینی دارن این رو هم بدونینن که باجیرو چند نسل اون بهترین خودروی دو دیفرانسیل جهان شناخته شد و طراحی گالانتهای دهه 90 میلادی خیلی از زمان خودشون جلوتر بود
mammad
۱۱ دی ۱۳۹۲میتسوبیشی گالانت باشه
باهر قیافه ماقبولش داریم
mammad
۱۳ دی ۱۳۹۲من خودم تمام ماشینارو سوار شدم ولی وقتی سوار گالانت 92 میشم تا سوار بی ام و 2010میشم نرمی واحساس ارامشی که توش می کنی قابل مقایسه نیست
گالانت 92 عالیه
فقط یکم خیلی قدیمیه
GALANT VR4
۱۵ بهمن ۱۳۹۲ای قربون هر چی ادم چیز فهم و ماشین شناس من عکس گالانت رو با واقعی ماشینهای چینی هم عوض نمیکنم .آخ اگه من جا و پول داشتم یه کلکسون از تمام مدلهلی گالانت درست میکردم وقتی میبینم از گالانت مخصوصا از 92 تعریف میشه به خدا اشک تو چشمام حلقه میزنه .گالانت عاشقتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتم
محمد
۱۴ مهر ۱۴۰۳گالانت میتسوبیشی فوقالعاده است
عالی
واقعیت
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳به نظر بنده آشغالترین خودروهای خارجی از جدیدترین ماشینهای داخلی خیلی خیلی بهتره
سعید
۶ خرداد ۱۳۹۳برند میتسوبیشی و تولیداتی که داره واقعا عالیه از لنسر گالانت و البته شاسی بلند هائی که داره نمیشه به راحتی گذشت … گذشته از اینا از دوستانی که واقعا با میتسو بیشی زندگی کردن راهنمائی می خوام نظرتون در مورد میتسوبیشی 2004 شاسی بلند چیه از فنیتهیه قطعات و کلا رانندگی با این مدل از میتسو ممنون راهتنمائی بفرمائید
رضا
۲۳ آبان ۱۳۹۳سلام من دوساله که میتسوویشی گالانت سوپرسالن اتومات دارم وخیلی ازش راضیم وخیلیم تمیزه حدودادوسال پیش۱۵میلیون تومان خریدم عالیه خیلی ماشین خوب وکم خرجیه
سامان
۲۶ اسفند ۱۳۹۳از تحلیلتون درباره ظاهر گالانت متعجب شدم….
این یه سنت و شگرد خودروسازاست ک گاها طراحی بعضی مدلاشونو ب مدل های نوستالژیک نزدیک میکنن….
نمونه ش رو تو برندهای معروف بیوک؛ پونتیاک؛ فیات و آلفارومئو میشه دید….
طراحی این مدل گالانت هم برگشته به گالانت سال های دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی…
تعجبم وقتی بیشتر شد ک حتی نوستالژی بازا هم نتونستن این مورد رو بفهمن!
سامان
۲۶ اسفند ۱۳۹۳والبته نظرم با دوستانی ک این ماشینا رو به خودروهای ضعیف داخلی ترجیح میدن متفاوته…
احتمالا ایندفعه من باعث تعجب دوستان بشم:-)
ماشینای ژاپنی از اولش اینطوری نبودن!!!!
ولی حقیقت اینه ک همین خودروسازای بزرگ ژاپنی موفقیتشونو مدیون تفکر خاص مردمشون هستن…
اگه اون موقع ژاپنیا مثل ایرانیا فکر میکردن ژاپن هرگز به یکی از قطب های خودروسازی جهان تبدیل نمیشد….
من ترجیح میدم باکیفیت ترین خودروی ایرانی رو بخرم هرچند ک با بی کیفیت ترین خودرو خارجی قابل مقایسه نباشه….
shahram
۱۰ بهمن ۱۳۹۴برای شروع من تیبا رو بهت پیشنهاد میدم…
محمد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام به دوستان. من یک میتسوبیشی ۲۰۱۲ دارم که کلید آن را گم کرده ام. راهنمایی می خوام برای تعریف میکروچیپ کلید .ممنونم