میتسوبیشی

گرد پیری بر روی گالانت

گالانت ۲۰۱۲ هنوز پشت یک اتاق زشت و منسوخ و موتور ضعیف و کابین بی کیفیت پنهان شده است. و این با گالانتی که انتظار داریم بسیار متفاوت است. مخصوصا ما که مدلهای وارداتی گالانت را با خودروهای اسپرت و شیک اوایل دهه ۹۰ بخاطر می آوریم. پس همین بهتر که واردات نسل جدید این خودرو به ایران صورت نگرفته تا چهره این خودرو را برای علاقه مندان آن مخدوش نکند!

2012 Mitsubishi Galant
۲۰۱۲ Mitsubishi Galant

میتسوبیشی در چند سال اخیر روند طراحی مدلهای تولیدی خود را بشدت تغییر داد و نداشتن چهارچوب مشخص باعث مشکلاتی برای این برند شده است. بعنوان مثال کافیست مدلهای ۲۰۱۲ گالانت، اکلیپس، لنسر و پاژرو را با هم از نظر طراحی مقایسه کنید و خواهید دید که اگر نشان میتسوبیشی را از آنها حذف کنیم، به سختی قابل شناسایی می باشند.
گالانت ۲۰۱۲ البته نکات مثبتی هم دارد. مثلا امکانات بسیار خوب، سواری خوب و هندلینگ متعادل.

2012 Mitsubishi Galant
۲۰۱۲ Mitsubishi Galant

میتسوبیشی گالانت در رده سدانهای سایز متوسط لوکس و اسپرت جای می گیرد. بنابراین می توان امکانات استانداردی نظیر تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی ۱۴۰ وات با شش بلندگو، چراغهای جلوی خودکار (در نور کم خودبخود روشن می شوند)، کروز کنترل، ورود بدون کلید، پنجره ها و آینه های برقی و از این قبیل را بعنوان لوازم پایه در آن پذیرفت. اما در مدل SE با پرداخت چند هزار دلار اضافه می توانید چند قلم تجهیزات بیشتر نظیر سیستم ناوبری با صفحه نمایش لمسی، دوربین دید عقب، تهویه مستقل برای سرنشینان عقب، سقف شیشه ای، گرم کن صندلیهای جلو، تنظیم صندلیها در ۸ جهت، سیستم صوتی ۶۵۰ وات، رادیوی ماهواره ای، روکش چرم مجلل و غیره را در اختیار داشته باشید. مدلهای SE با چرخهای آلیاژی ۱۸ اینچی و اسپویلر عقب از مدلهای ES تمایز ظاهری می یابند.

2012 Mitsubishi Galant
۲۰۱۲ Mitsubishi Galant

موتور ۲.۴ لیتری ۱۶ سوپاپ SOHC گرچه قدیمی بنظر می رسد اما با کمک زمانبندی الکترونیکی سوپاپها (MIVEC) قادر است ۱۶۰ اسب بخار نیرو تولید کند. گشتاور نیز در سطح ۱۵۷ پوند فوت می باشد. این اعداد نا امید کننده را باید در کنار یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک قرار دهید. بدتر از همه اینها مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتری در شهر و ۷.۸ لیتری در بزرگراه می باشد.

2012 Mitsubishi Galant
۲۰۱۲ Mitsubishi Galant

سابقه گالانت به سال ۱۹۶۹ بر می گردد . گالانت فعلی که نسل نهم این خودرو محسوب می شود، از سال ۲۰۰۴ تاکنون با همین سر و وضع تولید شده و بنظر می رسد اگر میتسوبیشی نسل جدید آن را با تغییرات و بهبودهای فراوان راهی بازار نکند، توسط رقیبان مدرن و جوان خود بزودی درهم خواهد شکست. قیمت این ماشین بین ۲۱ تا ۲۴ هزار دلار می باشد.

2012 Mitsubishi Galant
۲۰۱۲ Mitsubishi Galant

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. خودم

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (221 ديدگاه)

    خداییش لنسر طراحی فوق العاده ای داره (اون قدر که حتی آئودی در بعضی از قسمتای طراحیش از رو لنسر کپی می کنه :)
    به نظر من اگه طراحی همشو به لنسر نزدیک کنه دوباره به دوران اوج میرسه.یه فکری هم باید به حال موتورای کم بازده ی گالانت بکنه.ناسلامتی میتسوبیشی از بهترین متورسازای جهانه.

    1. امیر

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (40 ديدگاه)

      قیمتش بالاست !!!!!!!11خیلیم بالاست!!!!

    2. GALANT VR4

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      موتور گالانت اونقدر هم کم بازده نیستا .گالانت رو با این حرفا بی اصالت جلوه ندید

  2. sunmartin

    ۲۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اگه همین خودروی نه چندان دل چسب هم با تعرفه پایین وارد کشور میشد از بسیاری از تولیدات بظاهر داخلی بهتر و عملکرد قابل قبولی داشت ما اکنون خودرو هایی رو در “ویران خودرو” و “سای پا” تولید میکنیم که دیگه حتی مردم دور افتاده ترین نقاط آفریقا و آسیا هم راضی نیستند برای تولیدات ابدی ذره ای پول خرج کرده و این موجد ات خودرو نما را از 2 شرکت پول پرست بخرند با توجه به امکانات میتسوبیشی و شکل ظاهری که بسیار زیبا تر و عقلانی تر از تولیدات میهنی است به این نتیجه میرسم که زین پس تا سالیان دراز باید شاهد تولیدات رنو از نوع x90 و خانواده ان باشیم در هزاران تیپ و سایز…افسوس و صد افسوس

  3. vahid

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    این خودرو رو هیچوقت با خودرو های داخلی مقایسه نکنین هرچی باشه میسوبیشی هس
    من عاشق میتسوبیشیم
    ایشالله نسل جدیدشو ب همین زودی معرفی میکنن

  4. باربد

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    منم عاشق میتسوبیشی هستم سلطان تمام ماشین های کره ای مخصوصا هیونداس
    من از گالانت 93 بیش از حد راضی هستم و اگر یک کم کیلومترش باشه واقعا 30میلیون می ارزه حیف الآن دیگه مثل قدیم نیست البته خودتون بگید پاجرو 1 چرخش به 100 تا ix55 نمی ارزه؟

  5. رهام

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سواریش فوق العاده است. بنده در دوبی تست کردم از نظر ظاهری فقط طرح چراغ عقبش چندان دلچسب نیست. عملکرد ترمزها در سرعت بالای 100 کیلومتر و هندلینگ فوق العاده سربیچهای تند و…
    اصلا قابل مقایسه با ایرانی و چینی نیست.. هیوندای الانترا تندوتیزتره ولی تو شتاب ثانویه نسبت به گالانت کم میاره. چسبندگی لاستیک ها و راحتی راننده مثال زدنی است. اگه میامد ایران بالای 100 میلیون قیمت میذاشتن.

  6. حشمت

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من عاشق باجیرو مدلهای 1994 هستم خدا وکیلی هیبت و استیلی که دارن کدوم یکی از ماشینهای کره ایی یا چینی دارن این رو هم بدونینن که باجیرو چند نسل اون بهترین خودروی دو دیفرانسیل جهان شناخته شد و طراحی گالانتهای دهه 90 میلادی خیلی از زمان خودشون جلوتر بود

  7. mammad

    ۱۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    میتسوبیشی گالانت باشه
    باهر قیافه ماقبولش داریم

  8. mammad

    ۱۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    من خودم تمام ماشینارو سوار شدم ولی وقتی سوار گالانت 92 میشم تا سوار بی ام و 2010میشم نرمی واحساس ارامشی که توش می کنی قابل مقایسه نیست
    گالانت 92 عالیه
    فقط یکم خیلی قدیمیه

    1. GALANT VR4

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ای قربون هر چی ادم چیز فهم و ماشین شناس من عکس گالانت رو با واقعی ماشینهای چینی هم عوض نمیکنم .آخ اگه من جا و پول داشتم یه کلکسون از تمام مدلهلی گالانت درست میکردم وقتی میبینم از گالانت مخصوصا از 92 تعریف میشه به خدا اشک تو چشمام حلقه میزنه .گالانت عاشقتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتم

    2. محمد

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      گالانت میتسوبیشی فوق‌العاده است
      عالی

  9. واقعیت

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر بنده آشغالترین خودروهای خارجی از جدیدترین ماشینهای داخلی خیلی خیلی بهتره

  10. سعید

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    برند میتسوبیشی و تولیداتی که داره واقعا عالیه از لنسر گالانت و البته شاسی بلند هائی که داره نمیشه به راحتی گذشت … گذشته از اینا از دوستانی که واقعا با میتسو بیشی زندگی کردن راهنمائی می خوام نظرتون در مورد میتسوبیشی 2004 شاسی بلند چیه از فنیتهیه قطعات و کلا رانندگی با این مدل از میتسو ممنون راهتنمائی بفرمائید

  11. رضا

    ۲۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام من دوساله که میتسوویشی گالانت سوپرسالن اتومات دارم وخیلی ازش راضیم وخیلیم تمیزه حدودادوسال پیش۱۵میلیون تومان خریدم عالیه خیلی ماشین خوب وکم خرجیه

  12. سامان

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از تحلیلتون درباره ظاهر گالانت متعجب شدم….

    این یه سنت و شگرد خودروسازاست ک گاها طراحی بعضی مدلاشونو ب مدل های نوستالژیک نزدیک میکنن….
    نمونه ش رو تو برندهای معروف بیوک؛ پونتیاک؛ فیات و آلفارومئو میشه دید….

    طراحی این مدل گالانت هم برگشته به گالانت سال های دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی…

    تعجبم وقتی بیشتر شد ک حتی نوستالژی بازا هم نتونستن این مورد رو بفهمن!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. سامان

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    والبته نظرم با دوستانی ک این ماشینا رو به خودروهای ضعیف داخلی ترجیح میدن متفاوته…

    احتمالا ایندفعه من باعث تعجب دوستان بشم:-)

    ماشینای ژاپنی از اولش اینطوری نبودن!!!!

    ولی حقیقت اینه ک همین خودروسازای بزرگ ژاپنی موفقیتشونو مدیون تفکر خاص مردمشون هستن…

    اگه اون موقع ژاپنیا مثل ایرانیا فکر میکردن ژاپن هرگز به یکی از قطب های خودروسازی جهان تبدیل نمیشد….

    من ترجیح میدم باکیفیت ترین خودروی ایرانی رو بخرم هرچند ک با بی کیفیت ترین خودرو خارجی قابل مقایسه نباشه….

    1. shahram

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      برای شروع من تیبا رو بهت پیشنهاد میدم…

  14. محمد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان. من یک میتسوبیشی ۲۰۱۲ دارم که کلید آن را گم کرده ام. راهنمایی می خوام برای تعریف میکروچیپ کلید .ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا