میتسوبیشی

تغییرات میتسوبیشی اوت‌لندر اسپرت برای سال ۲۰۱۶

۱۵ سالی می‌شود که میتسوبیشی اوت‌لندر اسپرت (که در اروپا و ایران به ASX نیز معروف است) فارغ از هرگونه تغییر و با همان ظاهر -و گاهی باطن- گذشته عرضه می‌شود و هرچند که در اکتبر سال ۲۰۱۴ کمپانی سازنده قول یک نسخه‌ی «تمام جدید» را برای سال ۲۰۱۶ داد، اما از حق که نگذریم مدل سال ۲۰۱۶ اوت‌لندر اسپرت به هیچ وجه یک «خودروی کاملا جدید» نیست و به تغییراتی که الزاماً به معنی بهبود نخواهد بود، خلاصه شده است.

2016 Mitsubishi Outlander Sport ASX
۲۰۱۶ Mitsubishi Outlander Sport ASX

حدود ۱ سال پیش بود که میتسوبیشی با انتشار کانسپت‌هایی از طراحی «اکس- X» مانندش -معروف به «سپر پویا» یا Dynamic Shield- نوید یک تغییر کلی در طراحی خودروهایش را داد و امروز با الهام‌گیری اوت‌لندر اسپرت ۲۰۱۶ از این X غول‌پیکر، بالاخره می‌توان پیروی محصولات بعدی میتسوبیشی از این زبان طراحی را نیز محتمل دانست.

2016 Mitsubishi Outlander Sport ASX
۲۰۱۶ Mitsubishi Outlander Sport ASX

باید به میتسوبیشی تبریک گفت؛ چراکه حقیقتاً به خوبی از پس حفظ آنچه طراحی قبلی خودروهایش را به یک «نوستالژی» تبدیل می‌کرد، در کنار خلق حسی جدید، حسی که شاید کمی ناهنجار و زمخت، کمی تند و خطرناک و البته در نظر برخی، کمی دور از اصالت طراحی آرام، ملایم و هنجار قبلی میتسوبیشی باشد، برآمده است. سطوح پر زرق و برق کرومی که تا زیر چراغ‌های جلوی خودرو -که آن‌ها هم دچار تغییراتی درخور طراحی جدید شده‌اند- پیش رفته اند در کنار جلوپنجره‌ی مشکی علاوه بر القای یک تضاد شورانگیز، شاید کمی بیش از حد نسبت به حاشیه‌های کرومی طراحی قبلی اوت‌لندر اسپرت ۲۰۱۵، سنت‌ها را زیر پا گذاشته‌ باشند. ما در مقام قضاوت نیستیم و بد و یا بهتر بودن این طراحی نسبت به نسخه‌های قبلی را به شما و سبک و سیاقتان می‌سپاریم. البته تغییرات در همین‌جا خلاصه نمی‌شود و آینه‌های بغل خودرو نیز با اضافه شدن مکانیزم جدید جمع شدن برقی و همینطور چراغ‌های راهنمایی که رویشان نصب شده است، بهبود زیادی را نسبت به گذشته شاهد هستند.

2016 Mitsubishi Outlander Sport ASX
۲۰۱۶ Mitsubishi Outlander Sport ASX
2016 Mitsubishi Outlander Sport ASX
۲۰۱۶ Mitsubishi Outlander Sport ASX

واقعاً تغییرات ظاهری بیشتری را -که ارزش اشاره داشته باشند- جز چرخ‌های جدید آلومینیومی ۱۸ اینچی و اندک خط و خال‌هایی که در پشت این خودرو اضافه و حذف شده‌اند، سراغ نمی‌توان گرفت و شاید بهتر باشد که به فضا و طراحی داخل اتاق میتسوبیشی اوت‌لندر اسپرت ۲۰۱۶ بپردازیم. جانب انصاف را که کنار نگذاریم، طراحی داخلی و مخصوصاً داشبورد این خودرو هنوز هم جز یک خودروی عادی ژاپنی که سازنده با اضافه کردن پلاستیک‌های براق و خوش آب و رنگ‌تر سعی بر حرکت در مسیر مدرنیزه شدن داشته، نیست. البته این گله هیچ‌گاه به معنی نادیده گرفتن بهبود و تغییر پوشش صندلی‌ها، نمایشگر باکیفیت ۶/۱ اینچی و آینه عقب مجهز به تکنولوژی Homelink نخواهد بود اما شاید میتسوبیشی به «تغییرات و بهبودهای» بیشتری برای پیشرفت، نسبت به طراحی محبوب اوایل هزاره‌ی دوم، نیاز دارد.

2016 Mitsubishi Outlander Sport ASX
۲۰۱۶ Mitsubishi Outlander Sport Interior
2016 Mitsubishi Outlander Sport ASX
۲۰۱۶ Mitsubishi Outlander Sport ASX

از آنجایی که میتسوبیشی تغییرات و بهبودهای فنی خوبی را در اوت‌لندر اسپرت ۲۰۱۵ اتخاذ کرد، واقعاً انتظار انقلابی را در مشخصات فنی خودرو نداشتیم و نتیجه‌ی نهایی نیز جز این نیست. ۱۴۸ اسب‌بخار وظیفه‌ی تأمین نیروی محرکه‌ی این SUV کامپکت را در مدل دارای موتور پایه‌ی ۲ لیتری گشتاور ۱۹۶ نیوتن‌متری بر عهده دارند و مدلی که از موتور حجیم‌تر ۲/۴ لیتری بهره می‌برد، گشتاوری و قدرتی معادل به ترتیب ۲۲۶ نیوتن‌متر و ۱۶۸ اسب‌بخار دارد. در ضمن گیربکس این خودرو نیز در ۲ مدل اتومات و دستی، با توجه به مدل‌های مختلف آن، عرضه خواهد شد.

لازم به ذکر است که شروع قیمتی این نسل نیز مانند سال پیش، همان ۱۹/۵۹۵ دلار خواهد بود. نظرتان درباره میتسوبیشی اوت‌لندر اسپرت سال ۲۰۱۶ چیست؟ آیا این همان خودروی «تماماً جدید» ـی است که قبلاً میتسوبیشی مژده‌اش را داده بود؟ به نظر من که نسخه‌ی سال ۲۰۱۶ اوت‌لندر اسپرت، بیشتر یک فیس‌لیفت به شمار می‌آید تا خودرویی تمام جدید! منبع: AutoEvolution

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر مقدم

نویسنده و ویراستار، دانشجوی مهندسی مکانیک و یک عشق تنیس!

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Rouzbeh

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (171 ديدگاه)

    رقیبی تازه نفس برای توسان و اسپورتیج .

    1. matin

      ۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (233 ديدگاه)

      کاش عقبش رو هم یکم بهتر می کردن

    2. احسان آرسنالی

      ۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      اینکه تازه نفس نیست یه میانساله با کت و شلوار نو و شیک. تازه نفس اسپورتیج و اسکیپ و ایکس 1 هست

    3. american and japan

      ۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (199 ديدگاه)

      منفی برای اینه که این بهتر از اونا هست و من باشم در شرایط یکسان ای اس ایکس رو انتخاب میکنم

    4. REZA

      ۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (225 ديدگاه)

      شهر زیرپاهایت..
      میتسوبیشی اوتلندر 2016
      خخخخخخخخخ

  2. امین آریامن

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (147 ديدگاه)

    چندان خودروی جدیدی به نظر نمیاد.
    همونه با یه کم رنگ و لعاب متفاوت..
    تو ژاپنی ها با طرحهای مزدا خیلی حال میکنم

  3. سامان اذری

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    قیمتش خیلی عالیه

  4. امین

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (384 ديدگاه)

    میتسوبیشی موتورز در دوره فقدان ایده های طراحی قرار گرفته
    شانس بیاره به سلامت از این مشکلاتش خلاص بشه

    1. american and japan

      ۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (199 ديدگاه)

      با پاجرو و اوتلندر جدید ثابت کرد که داره خلاص میشه

    2. مهدی

      ۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (16 ديدگاه)

      اگه دقت کنی یه سری از ماشینهای چینی موتور میتسوبیشی استفاده میکنن و سو د خیلی زیادی هم از این راه داره میبره، و روی طراحی متورهای و برقی داره کار میکنه که تا نهایی شدنش در در سال 2017 و 2018 بدنه های جدید با موتورهای جدید وار بازار میشه.

    3. ارمان

      ۲ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1306 ديدگاه)

      یه نگاهی به کانسپت های تعیید شده بین سالهای 2017 تا 2020 میتسو بندازید فکر نکنید در امد کمی داشته فکر کنم حدود 66938566998717300005 عدد موتور به کمپانیهای دیگه از جمله چینیها فروخته ?

      1. adel

        ۵ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (171 ديدگاه)

        این شرکت بیشتر داره در صنایع بزرگتر از جمله کشتی سازی و ساخت هواپیما کارمیکنه همین چند وقت پیش هم یه هواپیما در شگمن ایرباس 310-330 زده و آزمایش کرده ، بنظمر خودرو براش یه تفریحه
        میتسوبیشی یک شرکت بزرگ با بازارهای مختلف هست احتمالا واسه همین خودروهاش تغییرات چشم گیری ندارن ، ولی از لحاظ موتوری بسیار کم استهلاک و عالی هستن.

    4. علیرضا

      ۲ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مشکل از مدیریتشه نه فقدان طراحی برای اینکه سرمایه گذاری نمیکنه زده تو کار خودرو های اقتصادی سیاست گذشته چین!!امیدوارم این برند از دست مدیران نالایق خلاص بشه

  5. hamid

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    تو ژاپنیا تو این رده mazda cx5 از همشون بهتره کیفیت و هندلینگ برابر با میتسو ولی زیبایی خیلی بیشتر.ما که تو منطقه ازادیم از خودامونه نماینگی نیسان مزدا بیاد ایران اینجا فقط قطعات مزدا 6 زیاده.قطعات نیسان التیما ایکس تریل mazda cx5 cx3 سخت گیر میاد باید سفارش از دوبی داد

  6. محسن96

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    به این میگن اصالت!
    واقعا از برند میتسوبیشی و سوبارو خیلی خوشم میاد!
    لامصب ماشین هاشون مرگ نداره

  7. ER895

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با کارایی که میتسوبیشی الان داره با ماشینایی که جدید میده بیرون میکنه یاده بچگی خودم میافتم :-) یاد وقتی که یه دوچرخه داشتم هر روز یه بر چسب جدید میزدم روش، یه روز چراغ میذاشتم براش ، یه روز یه چی بهش آویزون میکردم یه روز دیگه …

  8. Archi KHAN

    ۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    این که بجز جلو پنجره تغییری نداشته که ؟!!!
    که اونم همچین تغییر مثبتی نیس !

    1. ارمان

      ۲ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1306 ديدگاه)

      رینگو لاستیکم بزرگتر شده به نظرم

  9. احسان

    ۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    خاک توسر طراحاش کنن حیف این برنده یه هم چین طراحیای داشته باشه

  10. کمیل

    ۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (94 ديدگاه)

    کسی که دنبال ظاهر پر زرق و برق می‌گرده و نمی‌خواد بیشتر از یک یا دو سال ماشینش رو نگهداره، می‌تونه بره سراغ SUVهای کیا یا هیوندای با استهلاک دیوانه کننده!!! {می‌تونید این رو از چندتا تعمیرکار یا افرادی که قبلاً ماشین کره‌ای داشتن بپرسید!}
    ولی اگر کسی واقعاً ماشینی می‌خواد برای تمام فصول و ظاهر ماشین هم زیاد براش مهم نیست و به قول معروف دنبال ماشین خوب از نظر فنی می‌گرده،‌ حتماً این میتسوبیشی با توجه به بازار ایران گزینه فوق العاده مناسبیه…

  11. MjM

    ۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (740 ديدگاه)

    تو این سگمنت روفور…نیسان قشقایی(نیو)…مزداCX5..میتسوبیشی ASX … بهترین انتخابها هستن!

  12. احمد باقری

    ۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    درسته عالی نیست، ولی حس قدرت و استحکام موج میزنه.

  13. نوید جهرمی

    ۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    بفرما . دیدین از ما یاد گرفتن؟ از سایپا و ایرانخودرو یادگرفتن ک دوتا چراغ عوض میکنه میگه مدل جدیده.
    میتسو جان تقلید کار خوبی نیست. :)
    شخصاً میتسوبیشی رو دوست دارم و ازش خاطرات خوبی دارم. امیدوارم مثل قدیم باشکوه و بافروغ بشه. ونمایندگیش تو ایران کارش رو بهتر انجام بده.

  14. مهدی

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    عنوان موضوع اشتباه نوشته شده است شما درباره Asx مطلب نوشته اید نه اوتلندر لذا خواهشمندم رسیدگی شود.

    1. احسان

      ۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (122 ديدگاه)

      نه اصلا غلط نیست. تو کانادا، آمریکا و خود ژاپن این اسمش اوتلندر اسپرت است. تو مقاله هم که توضیح داده!!!!
      به نظر من یه فیس لیفت ساده و احمقانه مثل سمنده. برای میتسوبیشی و خودم متاسفم. چون پدرم به پیشنهاد من این ماشین رو خرید. البته پشیمون نیستیم. اما لاقل کاش چراغای عقبشو مثل جولیتا و یا کرولا GLI جدید( چراغ لکسوسی) و یا اوتلندر 2016 طراحی می کرد.

  15. سهیل

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (222 ديدگاه)

    عالیییییه حرف نداره این طرح میتسوبیشی قیمت عالیییییییییییی

  16. سیاوش

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من نسبت به قیمتش عالیه.بعدشم یه چرخ ماشین ژاپنی میرزه به کل ماشینای کره ای با استهلاک بالا و ظاهر کارتونی فضاییشون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا