امروز میخواهیم تجربهای متفاوت از بررسی میتسوبیشی پاجرو اسپرت را داشته باشیم. همانطور که میدانید همهروزه در مجله پدال شاهد انتشار بررسیهای فنی و تخصصی خودروهای گوناگون توسط نویسندگان مجله و همچنین برگردان مجلات معتبر دنیا هستیم اما به نظر میرسد بهترین بازخوردها از یک خودرو را نه کارشناسان و خبرنگاران بلکه مالکان خودروها ارائه میکنند. واضح است خریدار خودرویی که چند ماه یا چند سال با آن سر و کار داشته راهنماییهای بهتری درباره خودروی خود برای خریداران احتمالی ارائه خواهد کرد.
نوشته پیش رو از مجله درایو گرفته شده است. این مجله تجربه مالکیت فردی به نام ران بلک و خودروی او که یک دستگاه میتسوبیشی پاجرو اسپرت GLS را به اشتراک گذاشته و ما نیز آن را تقدیم شما عزیزان میکنیم. متن پیش رو از زبان بلک خواهد بود.
چرا من پاجرو را انتخاب کردم؟ پس از فروش تویوتا پرادویی که ۱۵ سال مالکش بودم به دنبال جانشینی بودم که با نیازهای من که حالا فردی ۷۰ سالهام هماهنگی داشته باشد. من خودرویی میخواستم که بتواند بدون هرگونه مشکلی در مسیرهای خشک و یا گلولای پارک ملی استرالیا تردد کند. خودروی مدنظر من باید از سیستم چهار چرخ محرک استفاده میکرد و درعینحال با استفاده از آن میتوانستم چهار نوه خودم را به تفریح و گردش ببرم.
اول از همه نگاهی به پرادو انداختم. این خودرو از نظر ابعاد رشد کرده و خیلی بزرگتر شده و از نظر قیمتی هم بالاتر از بودجه من است. دومین خودرو سوبارو اوت بک بود. سومین گزینه میتسوبیشی اوت لندر و چهارمین خودرو هم تویوتا راو ۴ بود. در همه موارد فروشنده گفت اگر میخواهم به پارک ملی سر بزنم و در مسیرهای سرسخت و خشن تردد کنم بهترین راهکار تعویض لاستیک خودروها با نمونههای آفرود خواهد بود. سوبارو خودرویی فوقالعاده بود اما تکنولوژیهای زیادی داشت و اوت لندر و راو ۴ هم ابعاد کوچکی در مقایسه با نیازهای من و حمل نوهها داشتند.
من میتسوبیشی پاجرو اسپرت GLS مدل ۲۰۲۲ را به این خاطر دوست داشتم که گزینهای میانه و خوب بین خودروهای کوچکتر و بزرگتر یاد شده محسوب میشود. من پکیج دولوکس را انتخاب کردم که از صندلیهای جلوی برقی و تریم چرم سود میبرد. همچنین نوار نورانی را نیز نصب کردم تا نورپردازی خوبی در شبها داشته باشد. قیمت ۳۹۵۸۰ دلاری این خودرو برای من ارزش بالایی داشت. همچنین پاجرو اسپرت از تواناییهای خوبی در حالت استاندارد سود میبرد و من از اینکه میتسوبیشی استرالیا ما را به مراسم افتتاح مدرسه رانندگی HART دعوت کرد سورپرایز شدم.
این روز در واقع یک هدیه غیرمنتظره بود و کارکنان این خودروساز ژاپنی به تمامی سؤالات درباره خودرو پاسخ میدادند و ویژگیهای ایمنی و سیستم چهار چرخ محرک آن را به خوبی تشریح میکردند. این سیستم اعتمادبهنفس زیادی به من میداد. مواردی که ذکر شد نقاط قوت این خودرو بودند و حالا باید به نقاط ضعف میتسوبیشی پاجرو اسپرت اشاره کنم. اما چه چیزی را درباره این خودرو دوست نداشتم؟ واقعاً چیز زیادی نیست. اگر بخواهم نکتهای را بگویم باید به دفترچه راهنمای خودرو اشاره کنم که یکی درباره سیستم صوتی بود و دیگری به توضیحات بسیار زیاد آن درباره موارد غیرضروری ارتباط داشت.
مشخصات میتسوبیشی پاجرو اسپرت ۲۰۲۲ | |
مدل | ۵ درب، ۷ نفره |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری دیزلی |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۱۷۸/۴۳۰ |
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۸ |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
گارانتی | ۵ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر |
ایمنی | ۵ ستاره کامل |
جدول امتیازهای مالک به میتسوبیشی پاجرو اسپرت GLS مدل ۲۰۲۲
پرفورمنس و مصرف سوخت: ۸ از ۱۰
قیمت و تجهیزات: ۹ از ۱۰
سواری و هندلینگ: ۸ از ۱۰
فضای کابین و راحتی: ۹ از ۱۰
تکنولوژی و ارتباطات: ۸ از ۱۰
Si
۲۲ شهریور ۱۴۰۱خوبه دوسش دارم
࿗
۲۲ شهریور ۱۴۰۱استرالیا بهشت ژاپنی باز هاست پرادو LC200 LC300 سری 70 پاجرو هایلوکس و تقریبا همه چیز هست
Erfan
۲۲ شهریور ۱۴۰۱دیگه واقعا توی این سال به نظرم طراحی داشبورد و مانیتور کلا خیلی قدیمیه و سادس.
࿗
۲۲ شهریور ۱۴۰۱اگر مانیتور بزرگ و داشبورد با خطوط فضایی دوست داشت میرفت چینی میخرید توی بازار استرالیا هم هست
بهراد
۲۲ شهریور ۱۴۰۱حالا خواسته سنت هارو حفظ کن شما ببخش. یک متر مانیتور گذاشتن رو هرکسی میتونه انجام بده. ( بجز خودروسازای خودمون )
ماشین باز
۲۲ شهریور ۱۴۰۱پس طراحی پراید رو چی میگی سلطان 😂
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۲ شهریور ۱۴۰۱این از اون طراحی هایی هست که دوست دارم
Zonda R
۲۲ شهریور ۱۴۰۱قیمت 80 % علت انتخاب بوده و گرنه اول متن هم اشاره کرد ک انتخاب اول پرادو بوده ک قیمتش از بودجه خریدار بیشتر بوده
با 39 هزار دلار در استرالیا!!!!!! که قیمت ها بسیار بالاتر هست یه افرودر ثابت شده 7 نفره ژاپنی میدن بهت
علی
۲۲ شهریور ۱۴۰۱نسخه پایه این ماشین تو امارات با موتور ۶ سیلندر ۳۰۰۰ سی سی با قدرت ۲۱۹ اسب بخار کمتر از ۲۲ هزار دلار هست!!!
مجتبی .
۲۲ شهریور ۱۴۰۱احتمالا ایشون دلار استرالیا روگفته که اختلاف زیادی بادلار آمریکا داره
شاهین
۲۲ شهریور ۱۴۰۱سلام قیمت ها به دلار آمریکاست
مانی
۲۲ شهریور ۱۴۰۱محصولات ساخت شرکت میتسوبیشی در کنار سوزوکی،در میان ماشین های ژاپنی به صرفه ترین قیمت ها رو دارن و واقعا برای خرید ارزشمند هستند.مثلا الان قیمت پایه یک میتسوبیشی ASX صفر کیلومتر مدل 2022 تو بازار امارات معادل 77 هزار و 700 درهم است که حتی از قیمت جتور X70 (فیدلیتی) هم در این بازار پایین تر هست.قیمت فیدلیتی در بازار امارات معادل 79 هزار درهم است(قیمت ها از سایت YALLAMOTOR اخذ شد).
یوسف
۲۲ شهریور ۱۴۰۱فک کنم این مدل فقط برای بازارهای خاور دور و استرالیا عرضه میشه.
جنوب
۲۲ شهریور ۱۴۰۱هلو مستر بلک
بابا ما ۵ تایی میشینیم توو تیبا میریم دشت و دمن تو ۴ تا بچه رو نمیتونی با راو فور ببری ؟
کجاش برا این ۴ تا کوچیکه
meysam
۲۲ شهریور ۱۴۰۱یه مقاله واقعی، مختصر و خیلی خیلی مفید
واقعا لذت بردم
JDM lover
۲۲ شهریور ۱۴۰۱پاجرو خیلی دوس داشتنیه ❤
پدرام
۲۳ شهریور ۱۴۰۱بس که طراحی عقبش بده عکس نذاشتن ازش واقعا ماشین با کیفیتی هست اما صد حیف که عقبش خیلی نافرمه هیچ همخوانی با جلو و بدنه نداره
یاس ی
۲۳ شهریور ۱۴۰۱همین، یجوری نوشته بودین تجربه مالک خودرو گفتم حداقل شش ماه دستش بوده و کلی جا باهاش رفته بعد اومد با بقیه به اشتراک گذاشته،، این فقط خریده و گفته با پولم جور بوده و نمایندگی گفته باهاش میتونی بری گردش.َََََََ اینکه نوشتن نداشت. لاقل یکسال سوار میشدی بعد مینوشتی. ولی در کل استرالیا و نیوزلند بهشت آفرود سوارهاست. برنامه ای از شبکه جم تراول پخش میشد به نام جاده های نا هموار، راجع به گروههای آفرودی بود. مال نیوزلند. اکثرا لندکروزرهای مختلف داشتند، از سری هفتاد بگیر تا جی 70 الی جی 200، یکی دوتا ایسوزو dmax هم بودند و یکی دوتا هایلوکس که تقریبا همه دیزل بودن. البته توی بعضی قسمتها گروه تغییر میکرد، لیدرها بودند ولی اعضا عوض میشدند، برنامه جالبی بود، از جاده های شنی و ساحلی بگیر تا لجنزار و صخره و جنگل و رودخونه های عمیق را میرفتند. جاهایی میرفتند که انقدر سخت بود که مجبور میشدن از تجهیزات آفرود استفاده کنند. خیلی جالب بود. همه ماشینها تا دندان به پکیجهای آفرودی مسلح بودند. ایسوزوها خیلی به مشکل میخوردند. جاهایی که لندکروزرها رد میشدن اونا مجبور بودند از وینچ استفاده کنن. ولی واقعا چالشی بود مسیرها. جاهایی میرفتن که لندکروزرها با وینچ به سختی رد میشدند. توصیه میکنم اگه به آفرود علاقه دارید برنامه جاده های ناهموار را در شبکه جم دنبال کنید. البته از سایتشون چون سری قبلش تموم شئد.
علی
۲۳ شهریور ۱۴۰۱تو شاسی بلند ها میتسوبیشی با اختلاف کم پشت تویوتا ست . ولی ارزونتره
محمد حسین
۳۰ شهریور ۱۴۰۱نمیدونم چرا ولی از این زبان طراحی میتسوبیشی خییلی بدم میاد