میتسوبیشی اکسپندر کراس نتیجه علاقه بی حد و حصر خریداران به کراس اوورها و شاسی بلندهاست اما در نظر داشته باشید که این خودرو در واقع مینی ون قدبلند با ظاهری نسبتاً خشن است. خودروی موردبحث ما حدود ۳ سال پیش روانه بازار شد و حالا نسخه فیس لیفت آن ظاهر شده است. درحالیکه محصولات قدیمیتر میتسوبیشی همچون دلیکا سابقه زیادی داشتند و به خاطر محبوبیت خود تا چند دهه تولید شدند، اکسپندر کراس وضعیت متفاوتی دارد و برخلاف دلیکا چهار چرخ محرک، نیروی تولیدی را فقط به چرخ های جلو میفرستد.
میتسوبیشی اکسپندر کراس فیس لیفت دارای برخی تغییرات بوده اما ظاهر ون مانند آن هنوز هم جنجالی به نظر میرسد. این خودرو که در نمایشگاه اندونزی ۲۰۲۲ معرفی شده و در بازار نیز حضور دارد از نمای جلوی بازنگری شده با چراغهای جدید و طراحی جداگانه T شکل سود میبرد. چراغهای راهنما به بخش بالاتر رفتهاند تا بیشتر دیده شوند و کاپوت نیز فربهتر از قبل به نظر میرسد.
به گزارش motor1، این نیمه مینی ون/نیمه کراس اوور ژاپنی که با رنگ سبز برنزی متالیک دیده میشود اورهنگ های تغییر یافتهای را ارائه میکند. رینگهای ۱۷ اینچی جدید نیز همچون گذشته کوچک به نظر میرسند و طراحی دو رنگ را به نمایش میگذارند. الگوی T بخش جلو در طراحی پشتی خودرو هم مشهود است. چراغهای بهروز شده نیز باعث میشوند میتسوبیشی ایکسپندر فیس لیفت ظاهر مدرنتری داشته باشد.
با حداقل ارتفاع ۲۲۰ میلیمتری از سطح زمین، این خودروی خانوادگی به راحتی میتواند در مسیرهای ناهموار حرکت کند اما در نظر داشته باشید که با خودروی آفرودری طرف نیستیم. میتسوبیشی سیستم کنترل حرکت فعال را در اکسپندر کراس قرار داده اما نباید آن را مشابه دیفرانسیل عقب فعال موجود در خودرویی همچون اوو دانست. این سیستم نیروی ترمز را روی چرخ های جلو اعمال میکند تا عملکرد اکسپندر در پیچها بهبود یابد. این تنظیمات بسته به زاویه فرمان، فشار ترمز، نیروی جی، سرعت و… اعمال میشوند.
داخل کابین میتسوبیشی اکسپندر کراس فیس لیفت ۲۰۲۳ نیز تغییراتی دیده میشود. از جمله این موارد میتوان به ترمز پارک الکتریکی، پشت آمپرهای دیجیتال و نمایشگر مرکزی ۸ اینچی اشاره کرد. دکمههای سنتی سیستم تهویه مطبوع جای خود را به نمایشگر لمسی دادهاند و شارژ بیسیم گوشی هوشمند نیز وجود دارد. خودرویی که در تصاویر دیده میشود از گیربکس CVT استفاده میکند اما گیربکس ۵ سرعته دستی نیز قابل انتخاب خواهد بود. در صورت انتخاب گیربکس دستی ارتفاع خودرو از سطح زمین به ۲۲۵ میلیمتر میرسد. نیروبخش محصول بهروز شده میتسوبیشی پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۱ نیوتون متر است که نباید از آن انتظار پرفورمنس زیادی را داشت. البته این خودرو گزینهای مناسب برای افرادی خواهد بود که به دنبال یک خودروی منعطف و ارزانقیمت با سه ردیف صندلی هستند.
F22RAPTOR
۲۲ مرداد ۱۴۰۱سلام میدونین این واسه چی خوبه؟
الان میگم واسه تاکسی هایی که مردم رو از شهر ببرن روستا هم جاداره هم قد بلنده و هم ژاپنیه فقط اگه چهار چرخ محرک بود… .
Humer
۲۲ مرداد ۱۴۰۱راست میگی
یبار یه اگهی دیدم ون کاروان سایپا که موفق هم نشده بود رو
هم موتورش رو تقویت کرده بود
هم دو دیفرانسیل کرده بود راستی چرخ هاش هم افرود شده بود و تعلیق برای آفرود تعویض شده بود انصافا خوب چیزی در اومده بود اگه سایپا هم این کارو از اول میکرد شاید احتمال موفقیتش بیشتر می شد
TML BN
۲۲ مرداد ۱۴۰۱و برای خانواده هم عالیه مخصوصا این کلاس داخل آسیا شرقی بسیار خاطر خواه داره
بهراد
۲۲ مرداد ۱۴۰۱با توجه به مشخصات فنیش بعیده بیشتر ۱۸ هزار دلار قیمت بخوره. این فقط خوراک واردات خودمونه. اگه دلار یکم شل کنه و اینا این قوانین مزخرفو تصویب کنن گزینه خیلی خوبیه.
KSH
۲۲ مرداد ۱۴۰۱شبیه محصولات سایپاعه
Alan.r
۲۲ مرداد ۱۴۰۱قشنگه امکانات ایمنی و رفاهی خوبی داره کابینشم عالیه موتورشم با توجه به اینکه یه ماشین اقتصادیه خوبه
كارevol
۲۲ مرداد ۱۴۰۱این چه سمیه🤣اسباب بازیه انگار
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۲ مرداد ۱۴۰۱گیربکس cvvt اینکه بگذرد آخه ۱۰۳ اسب برای نزدیک به دو تن وزن ، این برای رفت آمد شهری و مسافرت های خانوادگی ماشین خوبیه
Enayat
۲۲ مرداد ۱۴۰۱موتورش ژاپنی….۱۰۳ اسب اش ، ۱۰۳ اسب!
Si
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ماشین خوبیه و ارزش داره برای خرید ولی نمیدونم میتسوبیشی با این طراحی چی کار کرده همین طراحی های 3 4 سال پیش چقدر قشنگ هستن
کوشا
۲۲ مرداد ۱۴۰۱“این خودرو در واقع مینی ون قدبلند با ظاهری نسبتاً خشن است.”
این نسبتا خشنه؟! این قیافه کم کم دو سال حبس داره!!!
Kato
۲۲ مرداد ۱۴۰۱واقعا ۱۰۳ اسب برای ماشین هفت نفره خیلی کمه …
ولی در کل میتسوبیشی همیشه میتسوبیشی ه…
بهزاد
۲۲ مرداد ۱۴۰۱این خودرو مخصوص جنوب شرق آسیا به خصوص اندونزی هست و ۷۰ درصد محصولات عرضه شده در این کشور از نوع MPV یا کلاس های نزدیک هستند.
در اندونزی مالیات خودروها با توجه به میزان مصرف و حجم موتور در نظر گرفته میشه.
موتورهایی با حجم زیر ۱/۵ لیتر و مصرف ۵ لیتر مالیاتی پرداخت نمیکنند و هرچقدر مصرف بیشتر از این باشه و حجم موتور بالاتر مالیات تصاعدی بالا میره و خودروهای لوکس با موتور بالای ۲/۵ لیتر در این کشور حدود ۱۲۵ درصد قیمتشون مالیات باید پرداخت کنند.
حتی کلاس خودروها هم مالیات متفاوتی دارند.
این خودرو برای بازار هدفش ساخته شده.
هیچکس
۲۲ مرداد ۱۴۰۱شبیه شتر مرغ شده
بهش گفتن بار ببر گفت من مرغم
گفتن تخم بذار گفت من شترم
دست سانگ یانگ رو تو گند زدن به طراحی، از پشت بسته
رضا
۲۲ مرداد ۱۴۰۱خیلی طراحیش شبیه کارخانه های درجه دو چینه
T
۲۳ مرداد ۱۴۰۱بدک نیستش
پدرام
۲۳ مرداد ۱۴۰۱یه توربو هم می ذاشتین بد نبودا