میتسوبیشی

معرفی نسل جدید میتسوبیشی ASX با طراحی جذاب و کابین مدرن

نسل جدید میتسوبیشی ASX با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۰۵ اسب بخاری و قیمت پایهٔ ۲۳ هزار دلار راهی بازار می‌شود.

نسل کنونی میتسوبیشی در سال ۲۰۱۰ معرفی شده و هم‌اکنون پانزده سال سن دارد. آخرین فیس‌لیفت این خودرو نیز در اوایل سال ۲۰۱۹ معرفی شد و هم‌اکنون کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته است. حال اما سرانجام میتسوبیشی نسل جدید ASX را معرفی کرده است. البته این خودرو فعلاً فقط برای بازار آفریقای جنوبی در نظر گرفته شده است یعنی جایی که با نام اوت‌لندر اسپرت عرضه می‌شود.

نسل جدید ASX اما در اصل همان میتسوبیشی XForce است که اولین بار در سال ۲۰۲۳ برای بازار اندونزی معرفی شد و حالا قرار است با نام اوت‌لندر اسپرت راهی بازار آفریقای جنوبی شود. درهرحال، این کراس‌اوور جدید با چراغ‌های جلوی T شکل، طراحی بسیار جسورانه‌تری نسبت به ASX قدیمی دارد اما زیر این ظاهر هیجان‌انگیز، یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ضعیف با تنها ۱۰۵ اسب بخار قدرت پنهان شده است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو می‌رساند.

هرچند ASX کراس‌اووری دیفرانسیل جلو است ولی به لطف حدود ۲۳ سانتی‌متر فاصله از زمین، زوایای ورود و خروج ۲۱ و ۳۰.۵ درجه و حالت‌های رانندگی شنی، خیس و گِلی، به گفتهٔ میتسوبیشی در خارج از آسفالت توانایی‌های بالایی خواهد داشت. نسل جدید ASX از کابین کاملاً مدرنی بهره می‌برد که نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی ۸ اینچی از ویژگی‌های آن است. این نمایشگرها در گرافیک‌های مختلفی قابل تنظیم هستند مثل حالت سه آمپری که ارتفاع، قطب‌نما و زاویهٔ خودرو را نشان می‌دهد و پاجرو را به یاد می‌آورد.

داشبورد با پارچه‌های نرمی پوشیده شده درحالی‌که هنوز دکمه‌های فیزیکی زیادی در کابین دیده می‌شود. غیر از تجهیزات اساسی مثل ترمز ABS و ایربگ، تنها تکنولوژی‌های ایمنی این کراس‌اوور ژاپنی هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک عقب هستند. فعلاً مشخص نیست که ASX جدید در بازارهای خارج از آفریقای جنوبی هم عرضه خواهد شد یا نه ولی بعید است که راهی بازار آمریکا شود زیرا قبلاً یکی از سخنگویان میتسوبیشی اظهار داشت که XForce برای آمریکای شمالی طراحی نشده است. قیمت این خودرو در آفریقای جنوبی از حدود ۲۳ هزار دلار شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. هراکلیوس

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (317 ديدگاه)

    خاص وشبیه هیچ ماشینی نبودن ویژگی شه

    موافقم 62
    مخالفم 12
    1. امیر

      ۹ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      شما محصولات پولستار رو چک کنید حتما

      موافقم 19
      مخالفم 17
      1. ممد ژانگولر

        ۹ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (4311 ديدگاه)

        پولستار لیان شامپو

        موافقم 4
        مخالفم 7
    2. ۹ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5440 ديدگاه)

      جدی اینا چی هستن شما پول میدید براشون ماشین ایرانی بهتره از اینا

      موافقم 3
      مخالفم 19
    3. Abcd

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اتفاقا از جلو خیلی شبیه kmc x5 هستش

      موافقم 1
      مخالفم 9
  2. صامورایی

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    اگه دست چینیا به بازارش برسه همون هفته اول از بازار حذف میشه. نه اپشناله نه کیفت فنی خاصی داره همونطور که گفته شد این همون xforce عه که برای یه بازار خاص اسمشو عوض کردند. البته توان میتسو همینه و بیشتر ازینم نمیشه توقع داشت،،.

    موافقم 18
    مخالفم 53
  3. ممد ژانگولر

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (4311 ديدگاه)

    بابا دسته دنده مرد اینا دیگه زشته تو ماشین کار بذارن در صورتی که هم جارو اشغال میکنه هم یبارم استفاده نمیشه

    موافقم 4
    مخالفم 24
  4. B

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (974 ديدگاه)

    داداش ولووعه؟

    موافقم 10
    مخالفم 11
  5. nima.jdm

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (567 ديدگاه)

    اگه همون موتور ۲ لیتری معروف رو یه توربو میزاشتن روش و راهی بازار میکردن خیلی خفن میشد

    موافقم 25
    مخالفم 5
  6. امیرحسین

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (253 ديدگاه)

    خیلی خوشگله

    موافقم 19
    مخالفم 6
  7. یوسف

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (737 ديدگاه)

    این مدل هیچ ربطی به ASX نداره. همون طور که تو متن اومده این همون XForce هستش که با نام اوتلندر اسپرت برای آفریقای جنوبی معرفی شده. نسل دوم ASX در سال 2023 و برپایه رنو کپچر معرفی شد. اول تنها یک ریبرند از رنو کپچر بود ولی بعد با یک فیس‌لیفت کمی طراحیش متمایز شد.

    موافقم 15
    مخالفم 2
  8. پیرمرد قدیمی

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    با دوام
    قیمت مقرون به صرفه
    ظاهر جذاب

    موافقم 14
    مخالفم 4
  9. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    .تعرفه خودروهای صفروارداتی از60 به 100 درصدافزایش یافت.

    نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه همچنین گفت که مجلس در مصوبه خود تعرفه واردات خودرو را به ۶۰ درصد کاهش داده بود ولی امروز با رای مجمع دوباره به همان لایحه دولت یعنی تعرفه صدردصدی در سال آینده برگشت

    موافقم 5
    مخالفم 5
  10. KAIZEN

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (308 ديدگاه)

    کرولا کراس هیبرید با همین محدوده قیمتی گزینه بهتریه

    موافقم 6
    مخالفم 5
  11. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    نمی دونم چرا حس می کنم چراغ عقبش شبیه بی ام و x3 جدیده

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. منصور

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    حتما از موتور های ۱۵۰۰توربوی چینی بهتره
    حداقل میتونی باهاش یه مسافرت ۴۰۰۰کیلومتری بی دردسر بری ،بدون ارور دادن و چراغ چک و هزار مشکل دیگه

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. heshmat021

      ۹ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      خارج ایران نیست که مردم پول یه بلیط نداشته باشن

      هواپیما سوار میشن هر جا بخوان میرن، اونجا هم ماشین رنت میکنن

  13. محمد

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1371 ديدگاه)

    ۱۰۵ اسب بخار مضخرفه‌.
    اگر ریرا ۱۰۵ اسب بخار داشت چه بلبشویی‌ رسانه ها و مخاطبان را می انداختند.
    ولی چون این میتسوبیشی ایراد نداره‌.
    عجب پارادوکسی!!

    موافقم 2
    مخالفم 20
    1. صامورایی

      ۹ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (187 ديدگاه)

      دقیقا همینه. تازه گیربکس cvtعه و اپشن خاصی هم نداره. چینی و کره ای با این قیمت خیلی گزینه های بهتری دارند.اما چون ژاپنیه ( اونم اسمش مونده فقط ) همه میگن عالیه اصلا باهاش میشه دور دنیا بگردی با یه باک.

      موافقم 4
      مخالفم 18
    2. بهزاد

      ۹ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2578 ديدگاه)

      مشکل اینجاست که شماها نمیدونید قانون چیه.
      این خودرو در اندونزی تولید میشه و طبق قوانین این کشور خودروهایی که کمترین مالیات ممکن را دارند حجم موتورشان ۱.۵ لیتر و میزان تولید دی اکسید کرین هم نباید فراتر از ۱۲۰ گرم باشه یا همین حدود وگرنه شامل مالیات های بیشتری خواهند شد.
      الان با این حجم موتور و حد انتشار کربن شما بگو به چه میزان توان میشه گرفت؟
      پارادوکس واقعی ندانستن شرایط بازارهای مختلفه وگرنه همه ی شرکت ها با ترفند های بازاریابی مانند توان موتور یا حجم موتور و سایر عوامل آشنا هستند.

      موافقم 18
      مخالفم 4
      1. محمد

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1371 ديدگاه)

        خب چه ربطی داره ۱۰۵ اسب بخار جای هیچ توجیحی نداره.
        مردم ما نباید تاوان قوانین یک کشور دیگر رو بدهند.
        نظر من مصرف کننده مهمه‌.
        من یکسری استانداردهایی دارم.
        وقتی میتونم با ۲۳۰۰۰ دلار معادل ۱۹۰۰ میلیون‌ تومان‌ خودرو های قدرتمند تر و پرآپشن تری بخرم نمیام این خودرو رو بخرم.
        درسته طراحی خوبی داره ولی گند زدن با این موتوری که گذاشتن.

        موافقم 1
        مخالفم 8
        1. بهزاد

          ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (2578 ديدگاه)

          بیا پایین حالا با هم بریم.
          برو اوتلندر بگیر که قدرتش بیشتره.
          الان کجای متن گفته بیا حتما این خودرو را بگیر؟
          کلا تو فضای عجیبی سیر میکنی ، با این قیمت ها به غیر از چینی ها چیز دندان گیری قسمتت نمیشه و از همان اول بیا بگو چینی میخوام بخرم چرا دیگه روده درازی میکنی پسر جان.

          موافقم 9
          مخالفم 2
  14. محمود

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (106 ديدگاه)

    طراحی جذاب؟ جذ چه ابی؟

    موافقم 1
    مخالفم 4
  15. Titanium

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (125 ديدگاه)

    چرا چینی شده؟

  16. شهروند ایرانی

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (860 ديدگاه)

    کابینش شبیه تاراس طراحیش خوب ولی خب انقد چینی ها مدل به مدل ماشین دادن بیرون دیگه اون جذابیت سابق نداره فقط خب فنی موتور گیربکس شاسی خیالت راحت که یه شرکت با سابقه زده تو ایرانم یکی از خودرویی که با وضعیت ایران سازگار موتور تنفس طبیعی ولی ایکاش یه گیربکس at میزاشتن روش تا یکم وضعیت بهتر بش

    موافقم 1
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا