نسل جدید میتسوبیشی ASX با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۰۵ اسب بخاری و قیمت پایهٔ ۲۳ هزار دلار راهی بازار میشود.
نسل کنونی میتسوبیشی در سال ۲۰۱۰ معرفی شده و هماکنون پانزده سال سن دارد. آخرین فیسلیفت این خودرو نیز در اوایل سال ۲۰۱۹ معرفی شد و هماکنون کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته است. حال اما سرانجام میتسوبیشی نسل جدید ASX را معرفی کرده است. البته این خودرو فعلاً فقط برای بازار آفریقای جنوبی در نظر گرفته شده است یعنی جایی که با نام اوتلندر اسپرت عرضه میشود.
نسل جدید ASX اما در اصل همان میتسوبیشی XForce است که اولین بار در سال ۲۰۲۳ برای بازار اندونزی معرفی شد و حالا قرار است با نام اوتلندر اسپرت راهی بازار آفریقای جنوبی شود. درهرحال، این کراساوور جدید با چراغهای جلوی T شکل، طراحی بسیار جسورانهتری نسبت به ASX قدیمی دارد اما زیر این ظاهر هیجانانگیز، یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ضعیف با تنها ۱۰۵ اسب بخار قدرت پنهان شده است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس CVT به چرخهای جلو میرساند.
هرچند ASX کراساووری دیفرانسیل جلو است ولی به لطف حدود ۲۳ سانتیمتر فاصله از زمین، زوایای ورود و خروج ۲۱ و ۳۰.۵ درجه و حالتهای رانندگی شنی، خیس و گِلی، به گفتهٔ میتسوبیشی در خارج از آسفالت تواناییهای بالایی خواهد داشت. نسل جدید ASX از کابین کاملاً مدرنی بهره میبرد که نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی ۸ اینچی از ویژگیهای آن است. این نمایشگرها در گرافیکهای مختلفی قابل تنظیم هستند مثل حالت سه آمپری که ارتفاع، قطبنما و زاویهٔ خودرو را نشان میدهد و پاجرو را به یاد میآورد.
داشبورد با پارچههای نرمی پوشیده شده درحالیکه هنوز دکمههای فیزیکی زیادی در کابین دیده میشود. غیر از تجهیزات اساسی مثل ترمز ABS و ایربگ، تنها تکنولوژیهای ایمنی این کراساوور ژاپنی هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک عقب هستند. فعلاً مشخص نیست که ASX جدید در بازارهای خارج از آفریقای جنوبی هم عرضه خواهد شد یا نه ولی بعید است که راهی بازار آمریکا شود زیرا قبلاً یکی از سخنگویان میتسوبیشی اظهار داشت که XForce برای آمریکای شمالی طراحی نشده است. قیمت این خودرو در آفریقای جنوبی از حدود ۲۳ هزار دلار شروع میشود.
هراکلیوس
۹ بهمن ۱۴۰۳خاص وشبیه هیچ ماشینی نبودن ویژگی شه
امیر
۹ بهمن ۱۴۰۳شما محصولات پولستار رو چک کنید حتما
ممد ژانگولر
۹ بهمن ۱۴۰۳پولستار لیان شامپو
۹ بهمن ۱۴۰۳جدی اینا چی هستن شما پول میدید براشون ماشین ایرانی بهتره از اینا
Abcd
۱۰ بهمن ۱۴۰۳اتفاقا از جلو خیلی شبیه kmc x5 هستش
صامورایی
۹ بهمن ۱۴۰۳اگه دست چینیا به بازارش برسه همون هفته اول از بازار حذف میشه. نه اپشناله نه کیفت فنی خاصی داره همونطور که گفته شد این همون xforce عه که برای یه بازار خاص اسمشو عوض کردند. البته توان میتسو همینه و بیشتر ازینم نمیشه توقع داشت،،.
ممد ژانگولر
۹ بهمن ۱۴۰۳بابا دسته دنده مرد اینا دیگه زشته تو ماشین کار بذارن در صورتی که هم جارو اشغال میکنه هم یبارم استفاده نمیشه
B
۹ بهمن ۱۴۰۳داداش ولووعه؟
nima.jdm
۹ بهمن ۱۴۰۳اگه همون موتور ۲ لیتری معروف رو یه توربو میزاشتن روش و راهی بازار میکردن خیلی خفن میشد
امیرحسین
۹ بهمن ۱۴۰۳خیلی خوشگله
یوسف
۹ بهمن ۱۴۰۳این مدل هیچ ربطی به ASX نداره. همون طور که تو متن اومده این همون XForce هستش که با نام اوتلندر اسپرت برای آفریقای جنوبی معرفی شده. نسل دوم ASX در سال 2023 و برپایه رنو کپچر معرفی شد. اول تنها یک ریبرند از رنو کپچر بود ولی بعد با یک فیسلیفت کمی طراحیش متمایز شد.
پیرمرد قدیمی
۹ بهمن ۱۴۰۳با دوام
قیمت مقرون به صرفه
ظاهر جذاب
ناشناس
۹ بهمن ۱۴۰۳.تعرفه خودروهای صفروارداتی از60 به 100 درصدافزایش یافت.
نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه همچنین گفت که مجلس در مصوبه خود تعرفه واردات خودرو را به ۶۰ درصد کاهش داده بود ولی امروز با رای مجمع دوباره به همان لایحه دولت یعنی تعرفه صدردصدی در سال آینده برگشت
KAIZEN
۹ بهمن ۱۴۰۳کرولا کراس هیبرید با همین محدوده قیمتی گزینه بهتریه
ناشناس
۹ بهمن ۱۴۰۳نمی دونم چرا حس می کنم چراغ عقبش شبیه بی ام و x3 جدیده
منصور
۹ بهمن ۱۴۰۳حتما از موتور های ۱۵۰۰توربوی چینی بهتره
حداقل میتونی باهاش یه مسافرت ۴۰۰۰کیلومتری بی دردسر بری ،بدون ارور دادن و چراغ چک و هزار مشکل دیگه
heshmat021
۹ بهمن ۱۴۰۳خارج ایران نیست که مردم پول یه بلیط نداشته باشن
هواپیما سوار میشن هر جا بخوان میرن، اونجا هم ماشین رنت میکنن
محمد
۹ بهمن ۱۴۰۳۱۰۵ اسب بخار مضخرفه.
اگر ریرا ۱۰۵ اسب بخار داشت چه بلبشویی رسانه ها و مخاطبان را می انداختند.
ولی چون این میتسوبیشی ایراد نداره.
عجب پارادوکسی!!
صامورایی
۹ بهمن ۱۴۰۳دقیقا همینه. تازه گیربکس cvtعه و اپشن خاصی هم نداره. چینی و کره ای با این قیمت خیلی گزینه های بهتری دارند.اما چون ژاپنیه ( اونم اسمش مونده فقط ) همه میگن عالیه اصلا باهاش میشه دور دنیا بگردی با یه باک.
بهزاد
۹ بهمن ۱۴۰۳مشکل اینجاست که شماها نمیدونید قانون چیه.
این خودرو در اندونزی تولید میشه و طبق قوانین این کشور خودروهایی که کمترین مالیات ممکن را دارند حجم موتورشان ۱.۵ لیتر و میزان تولید دی اکسید کرین هم نباید فراتر از ۱۲۰ گرم باشه یا همین حدود وگرنه شامل مالیات های بیشتری خواهند شد.
الان با این حجم موتور و حد انتشار کربن شما بگو به چه میزان توان میشه گرفت؟
پارادوکس واقعی ندانستن شرایط بازارهای مختلفه وگرنه همه ی شرکت ها با ترفند های بازاریابی مانند توان موتور یا حجم موتور و سایر عوامل آشنا هستند.
محمد
۱۰ بهمن ۱۴۰۳خب چه ربطی داره ۱۰۵ اسب بخار جای هیچ توجیحی نداره.
مردم ما نباید تاوان قوانین یک کشور دیگر رو بدهند.
نظر من مصرف کننده مهمه.
من یکسری استانداردهایی دارم.
وقتی میتونم با ۲۳۰۰۰ دلار معادل ۱۹۰۰ میلیون تومان خودرو های قدرتمند تر و پرآپشن تری بخرم نمیام این خودرو رو بخرم.
درسته طراحی خوبی داره ولی گند زدن با این موتوری که گذاشتن.
بهزاد
۱۰ بهمن ۱۴۰۳بیا پایین حالا با هم بریم.
برو اوتلندر بگیر که قدرتش بیشتره.
الان کجای متن گفته بیا حتما این خودرو را بگیر؟
کلا تو فضای عجیبی سیر میکنی ، با این قیمت ها به غیر از چینی ها چیز دندان گیری قسمتت نمیشه و از همان اول بیا بگو چینی میخوام بخرم چرا دیگه روده درازی میکنی پسر جان.
محمود
۱۰ بهمن ۱۴۰۳طراحی جذاب؟ جذ چه ابی؟
Titanium
۱۰ بهمن ۱۴۰۳چرا چینی شده؟
شهروند ایرانی
۱۰ بهمن ۱۴۰۳کابینش شبیه تاراس طراحیش خوب ولی خب انقد چینی ها مدل به مدل ماشین دادن بیرون دیگه اون جذابیت سابق نداره فقط خب فنی موتور گیربکس شاسی خیالت راحت که یه شرکت با سابقه زده تو ایرانم یکی از خودرویی که با وضعیت ایران سازگار موتور تنفس طبیعی ولی ایکاش یه گیربکس at میزاشتن روش تا یکم وضعیت بهتر بش