اگر موتور کمرمق، فرمان بیاحساس و سیستم تعلیق ضعیف نبود، اوتلندر میتوانست بهراحتی یکی از بهترین کراساوورهای کلاس خود لقب گیرد.
میتسوبیشی اوتلندر در نمونههای بازار ایران به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هیبریدی خفیف مجهز است که ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این کراساوور ژاپنی در بازار آمریکا اما با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه میشود. هرچند اوتلندر برای مدل ۲۰۲۵ مورد بهروزرسانی قرار گرفت ولی در پیشرانه تغییری را تجربه نکرده و هنوز هم همان موتور کمقدرت تنفس طبیعی قبلی را زیر کاپوت دارد. این موتور تنها ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که برای کراساووری با وزن ۱۷۷۷ کیلوگرم ارقام پایینی محسوب میشود.
علاوه بر این، گیربکس CVT هم موتور ضعیف اوتلندر را همیشه در کممصرفترین حالت خود نگه میدارد و درنتیجه کشش کافی برای چنین شاسیبلند بزرگی وجود ندارد. ۸.۹ ثانیه طول میکشد تا این ماشین از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و پشت فرمان از هیجانی که میتسوبیشی زمانی به آن معروف بود هیچ خبری نیست. علاوه بر این، پدال ترمز عملکرد جالبی ندارد و فرمان هم بیاحساس است. وقتی به این ترکیب موتور کمرمق را هم اضافه کنیم، با خودرویی مواجه میشویم که برای رانندگیهای سریع و هیجانانگیز کاملاً راننده را ناامید میکند.
بااینحال، اوتلندر با توجه به وزن و آیرودینامیک ضعیف فرم کراساوورش، مصرف سوخت مناسبی دارد که بهصورت ترکیبی ۹ لیتر در هر صد کیلومتر است. همچنین هرچند پدال ترمز احساس خوبی ندارد ولی ترمزها عملکرد مناسبی از خود نشان میدهند و پس از تنها ۳۵.۶ متر خودرو را از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت متوقف میکنند. سیستم تعلیق نرم خودرو اما شیرجهٔ زیادی را به دنبال دارد و باعث حرکات اضافی بدنه در هنگام مانورهای سخت میشود. این یعنی از اوتلندر نباید انتظار رانندگی اسپرتی را داشته باشید و خودرو برای ارائهٔ چنین شخصیتی به قدرت بیشتر و تنظیم بهتر شاسی نیاز دارد.
بااینحال، ویژگی مثبت کراساوور میتسوبیشی این است که در داخل سرنشینان را تکان نمیدهد و بهاندازهٔ سوار شدن بر ترن هوایی مضطرب نمیکند. در یک کراساوور کامپکت معمولی راحتی بیش از اسپرت بودن اهمیت دارد و میتسوبیشی در این زمینه عملکرد خوبی داشته است هرچند که انتظار داشتیم اوتلندر با احساس خوب فرمان، کنترل بهتر در هنگام ترمز گیری و قدرت بیشتر موتور، شبیه یک میتسوبیشی واقعی احساس شود. خبر خوب دیگر اینکه اوتلندر با توجه به طول ۴,۷۱۹ میلیمتری، فضای بار بزرگی را ارائه میکند. البته هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی که ویژگی کمیابی در این سگمنت است، فضای بار تنها ۳۰۸ لیتر خواهد بود ولی با خواباندن صندلیهای ردیف سوم این رقم به ۷۷۷ لیتر افزایش مییابد.
همچنین بخوانید:
- مقایسه و تفاوت های انواع تیپ های میتسوبیشی اوتلندر وارداتی (H,M,L line)
- رونمایی از میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی آرین موتور در نمایشگاه تهران
- قیمت روز میتسوبیشی اوتلندر (H Line، M Line، L Line) در نمایندگی و بازار
علاوه بر این، اوتلندر در داخل فضای سر زیادی را برای افرادی با قد بیش از ۱۸۰ سانتیمتر ارائه میکند که برابر با ۹۸۵ میلیمتر در جلو، ۹۵۰ میلیمتر در ردیف دوم و ۸۷۵ میلیمتر در ردیف سوم است. بااینحال، فضای پا در ردیف سوم تنها ۴۷۵ میلیمتر است که نسبت به کراساوورهای سه ردیفهٔ میان سایز بسیار کمتر است. البته به خاطر ارائهٔ صندلیهای ردیف سوم میتسوبیشی را سرزنش نمیکنیم چون این ویژگی را در کراساوور دیگری با این اندازه پیدا نخواهید کرد ولی حتی کودکان هم در این صندلیها خیلی فضای جاداری نخواهند داشت. اساساً اوتلندر برای تجهیز به صندلیهای ردیف سوم طراحی نشده و برای مقایسه، نیسان ایکستریل با اندازه و پلتفرم یکسان، فقط دو ردیف صندلی دارد.
بهطورکلی، اوتلندر در بسیاری از قسمتها یکی از بهترین خودروهای چند سال اخیر میتسوبیشی محسوب میشود. کابین لوکس، سواری راحت و ساکت و سیستم صوتی جدید یاماها همگی درخشان هستند و اگر موتور کمرمق، فرمان بیاحساس و سیستم تعلیق ضعیف نبود، اوتلندر میتوانست بهراحتی یکی از بهترین کراساوورهای کلاس خود لقب گیرد.
نقاط قوت
- کابین عالی
- سیستم صوتی قدرتمند
- کروز کنترل تطبیقی عالی
نقاط ضعف
- شتاب کند
- پیشرانهٔ کمتوان
- فقدان حس اسپرت
مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۵
۲۰۲۵ Mitsubishi Outlander | |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۵ نیوتن متر |
گیربکس | CVT |
محور محرک | چهارچرخ |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۰۵ میلیمتر |
طول | ۴,۷۱۹ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۹۷ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۷۴۷ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۷۷۷ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۸.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۸ ثانیه |
توقف از ۹۶ کیلومتر | ۳۵.۶ متر |
شتاب جانبی | ۰.۸۶ جی |
قیمت پایه | ۴۰,۲۹۰ دلار |
قیمت تستشده | ۴۵,۹۳۰ دلار |
HR3
۱۷ فروردین ۱۴۰۴فقط مارکش ژاپنی
داخل تیگو
بیرون هم از چینی های بی هویت و اغراق شده کپی کرده
تناسبات طراحی بیرونیش هم خیلی داغونه
سهراب
۱۸ فروردین ۱۴۰۴داداش چهارتا ماشین سوار شو بعد نظر بده میای عکس متن می خونی تو سایت اسم خودتو منتقد خودرو نذار!
saeedfarshchian
۱۷ فروردین ۱۴۰۴ماشین خوبیه
کیفیت رنگش خیلی بهتر از مونتاژی ها هست
از حق نگذریم طراحی باحالی هم داره و بزرگه
ماشین هیکلی هست
ولی اصلا و ابدا موتور 1.5 جوابگوش نیست و این موضوع در طولانی مدت استهلاک زیادی به موتور تحمیل میکنه!
رحیمی
۱۸ فروردین ۱۴۰۴فوقالعاده است، من خودم دارم، راوی دقیقآ مشخصه فقط بخاطر قیمت نجومی که این خودرو بخودنگیره هماهنگ شده داره توسرش میزنه، کلیه کارشناسان خودروازکیفیت بالای این خودروی ژاپنی میگن، فقط دریکلام ازهمه لحاظ 20هست،بنده گرفتم بفروشم خداشاهده دلم نمیاد!!
Kop
۱۸ فروردین ۱۴۰۴چرا باید قیمت نجومی بخودش بگیره؟ چون تو داری و میخوای با حداکثر منفعت بکنی توی پاچه یک نفر دیگه؟
خیلی کار داره تا جامعه ایران درست شه.
راحت ۱۰۰ سال عقبیم و این فاصله داره بیشتر میشه.
shetab-car
۱۷ فروردین ۱۴۰۴به نظرم مشکل این ماشین نه موتور 1.5 لیتری بلکه گیربکس cvt هست که ماشین باهاش می ره تو زور اگه گیربکس at روش نصب بود هم شتابگیری بهتر میشد هم ضعف موتور 1.5 لیتری
سهراب
۱۸ فروردین ۱۴۰۴موتور 1.5 ترکیب شده با هیبرید واسه همین شتاب زیر 10 ثانیه می زنه
سهیل
۱۷ فروردین ۱۴۰۴سوپر اسپرت نیست که ۰ تا ۱۰۰ زیر ۵ ثانیه داشته باشه. اگر قیمتش متعادل تر بود به راحتی جای تیگو رو میگرفت ولی خب این هم چینی هست و با آپشن کمتر و قیمت بیشتر.
محمدهادی
۱۷ فروردین ۱۴۰۴والا منم نمیفهمم مگه آدم از یه کراس اوور میتسوبیشی یا تویوتا یا سوبارو چی انتظار داره؟
شتاب ۵ ثانیه یی؟!
شتاب ۸ براش عالیه دگه
موتور ۲۵۰۰ عااالی
توان ۱۸۰ اسب بخاری
بعلاوه آرامش به سبک میتوبیشی داخل کابین
منکه لذت بردم
اوت لندر از اول هم همین بود دیگه
تازه کمی بهتر هم شده
Moh.86
۱۷ فروردین ۱۴۰۴ماکسیما هم ژاپنی بود ولی مونتاژ ایران . پس ایرانی محسوب میشه و بی کیفیت؟ . چه ربطی داره اخه که میگید چینیه
Blue
۱۷ فروردین ۱۴۰۴ماکسیما تو ایران مونتاژ میشد یعنی قطعات از ژاپن میومد اینجا نصب میشد ولی این تو چین تولید میشه یعنی خیلی از قطعات تو همون چین ساخته میشه
رحیمی
۱۸ فروردین ۱۴۰۴دقیقاً
همایون
۱۷ فروردین ۱۴۰۴واقعا با موتور خوب یه گیربکس جدید و دستی به سروگوشش کشیدن میتونه فروشش دو برابر بشه
nima.jdm
۱۷ فروردین ۱۴۰۴هعی میتسوبیشی
من چقدر افسوس بخورم واست که به این روز افتادی…
Sadegh
۱۷ فروردین ۱۴۰۴نمای پشتش خیلی چانگان سی اس ۵۵ هست یا من توهم زدم؟!؟
nima.jdm
۱۸ فروردین ۱۴۰۴نه جناب توهم نزدی ، فقط برعکس گفتی
چانگان سی اس ۵۵ رو از روی این زدن
شایکل موماخر
۱۸ فروردین ۱۴۰۴خدا نگذره از این چینی آلات…. شکوه صنعت خودروسازی دنیا رو به گند کشیدن…. هرجا و تو هر زمینه ای پای نحسشون رو میذارن، به ….ه کشیده میشه. کسی باورش میشد میتسوبیشی به این روز بیوفته؟!! توهم فروشنده هاش قشنگتره!!! به زیبایی آگهی میزنن ۱۰ میلیارد!!!!! بشین تا بخرن
رحیمی
۱۸ فروردین ۱۴۰۴فوقالعاده است، من خودم دارم، راوی دقیقآ مشخصه فقط بخاطر قیمت نجومی که این خودرو بخودنگیره هماهنگ شده داره توسرش میزنه، کلیه کارشناسان خودروازکیفیت بالای این خودروی ژاپنی میگن، فقط دریکلام ازهمه لحاظ 20هست،بنده گرفتم بفروشم خداشاهده دلم نمیاد!!
datsun
۱۸ فروردین ۱۴۰۴شتاب کند ؟ ۸.۹ شتاب کند حساب میشه؟
تهرانی
۱۸ فروردین ۱۴۰۴این مطلب شما یک ترجمه بدون تجربه استفاده هست ولی نمونه ای که داخل ایران اومده واقعا از نظر عملکرد موتور و گیربکس عالی هست البته به عنوان یک حودروی خانوادگی (هر چند ممکنه بگید موتورش یک و نیم لیتری و ۲/۵ تنفس طبیعی نیست ) دلیلش هم وجود اون سیستم هیبرید خفیفش هست که هر جا مموتور کم بیاره اجازه نمیده راندده احساس کمبودی بکنه تنها ایرادش بنظر من گیربکس سی وی تی هست که واقعا با سی وی تی هاس متداول فرق داره و حس بهتری داره