طبق اطلاعات موجود، میتسوبیشی پاجرو مدل ۲۰۲۷ در قالب یک شاسیبلند آفرودی لوکس بر پایهٔ پلتفرم اوتلندر و پیشرانهٔ پلاگینهیبریدی بازخواهد گشت.
اوایل سال جاری، گزارشی منتشر شد که ادعا میکرد میتسوبیشی پاجرو در سال ۲۰۲۷ بازخواهد گشت. همین منبع اشاره کرده بود که پاجرو بهعنوان یک شاسیبلند پلاگینهیبریدی سطح بالا بر اساس پلتفرم اوتلندر ساخته شده و میتواند رقیبی برای رنجروور و لکسوس باشد. بااینحال، سؤالات زیادی در مورد بازگشت این شاسیبلند نمادین وجود دارد مثل اینکه آیا خریداران حاضر به پرداخت مبالغی بیش از ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار برای یک میتسوبیشی خواهند بود یا نه. همچنین با توجه به گزارش موردبحث، به این زودیها نمیتوانیم پاجروی جدید را ببینیم. بااینحال، در ادامه قصد داریم مروری داشته باشیم بر هر آنچه که تاکنون از این ماشین میدانیم.
چهرهٔ آشنا، طراحی آفرودی
مطابق با جدیدترین زبان طراحی میتسوبیشی و همینطور ظاهر اوتلندر، رندری از پاجروی جدید طراحی شده است که میتواند ظاهر احتمالی آن را نشان دهد. هرچند این رندر بسیار شبیه اوتلندر به نظر میرسد اما با ارتفاع بلندتر، فاصلهٔ بیشتر از زمین و خط کاپوت بالا، در تناسبات با برادر کوچکتر خود تفاوت دارد. در جلوی خودرو مثل جدیدترین محصولات میتسوبیشی، دیلایتهای باریکی در بالا جای گرفته و کمی پایینتر خطوطی هندسی چراغهای اصلی را احاطه کردهاند. سپر نیز برای افزایش زاویهٔ ورود در آفرود، با فاصلهٔ زیادی از زمین طراحی شده است. در پروفیل جانبی خودرو ستونهای مشکی، طرح سقف شناور روی ستون C و فلاپهای مشکی دور گلگیرها را میبینیم که ظاهر پاجرو را شیک و مدرن جلوه میدهند. در عقب این ماشین هم میتوانیم طبق مد این روزها، شاهد چراغهای سراسری باشیم درحالیکه شیشهٔ عقب برای دسترسی راحتتر به صندوق، بهصورت مجزا باز میشود.
کابین لوکس
اوتلندر کنونی در تیپهای بالایی فضای داخلی نسبتاً لوکسی دارد و بنابراین، پاجرو پتانسیل ارتقاء بیشتری را خواهد داشت. رندر داخلی این خودرو ترکیبی از ظاهر خشن و آفرودی بیرونی را با ویژگیهای لوکس و تکنولوژیهای پیشرفته به تصویر کشیده است. داشبورد با روکش چرمی، طراحی چندلایه با دریچههای تهویهٔ عمودی و نمایشگر مرکزی در ارتفاعی نسبتاً پایین، نمای زیبا و شیکی دارد. پاجرو همچنین بزرگتر از اوتلندر خواهد بود و بنابراین، از کابین جادارتر با راحتی بیشتر برای سرنشینان ردیف سوم به همراه فضای بار بیشتر برخوردار خواهد بود. در اینجا همچنین میتوانیم شاهد امکانات فراوانی مثل شارژر بیسیم گوشی، بهروزرسانی از راه دور، سیستم کنترل صوتی و مجموعهٔ کاملی از سیستمهای کمکراننده باشیم.
پیشرانه
نسل جدید پاجرو از نسخهٔ بروز شدهٔ پلتفرم CMF-C/D رنو-نیسان مورداستفاده در اوتلندر و همینطور نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی کراساوور کوچکتر میتسوبیشی استفاده خواهد کرد. این قوای محرکه شامل یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی در عقب و یکی دیگر در جلو میشود. پیشبینی میشود مجموع خروجی این سیستم حدود ۳۸۰ اسب بخار قدرت باشد. قدرت و گشتاور فوری موتورهای الکتریکی فراتر از برقراری تعادل بین پرفورمنس و مصرف سوخت، تواناییهای آفرود پاجرو را هم بهبود خواهد بخشید. همچنین این خودرو میتواند به قفل دیفرانسیلهای الکترونیکی جلو و عقب هم مجهز باشد.
رقبا و زمان معرفی
با توجه به اینکه پاجرو قرار است شاسیبلند آفرودی لوکسی باشد، اصلیترین رقبای آن در بازار لکسوس GX، لندروور دیفندر، رنجروور اسپرت و جیپ گرند چروکی خواهند بود. همانطور که در ابتدا اشاره شد، گفته شده قرار است نسل جدید این شاسیبلند افسانهای میتسوبیشی در سال ۲۰۲۷ راهی بازار شود.
ممد ژانگولر
۱۷ تیر ۱۴۰۳میتسوبیشی کارش درسته لاکردار . اگه همین باشه ایول داره
سهیل
۱۷ تیر ۱۴۰۳میتسوبیشی اگر خودش رو باور کنه و کمی طراح های درست و حسابی استخدام کنه و ریسک کنه میتونه خودش رو به سطح برند های اول برسونه. واقعا حقشه. من که جک دارم و موتور میتسوبیشی روش هست میفهمم موتور بی استهلاک یعنی چی
ممد ژانگولر
۱۷ تیر ۱۴۰۳داداش سهیل ایشالله جکتم میفروشی راحت میشی.
Taha Ayoobi
۱۸ تیر ۱۴۰۳سهیل جان میتسوبیشی نیومده برا جک توسعه بده و اختصاصی موتور بسازه.
یکی از موتور هاشو فروخته به چین.
سهیل
۱۹ تیر ۱۴۰۳خب مگه من گفتم برای جک توسعه داده؟😂 آکبند میاد نصب میشه
زیزیگولو
۱۷ تیر ۱۴۰۳بازار خودروی ایران همیشه به ماشینای ژاپنی روی خوش نشون میده چون کیفیتو دوام بالای ماشینای این کشور واسه مصرف کننده های ایرانی ثابت شده هستش و اینکه میتسوبیشی سابقه طولانی تو بازار ایران داره و طرفدارای زیادی چشم انتظار واردات ماشینای این برند جهانی هستن ………….. و حالا میتسوبیشی پاجرو دوست داشتنی در قالبی مدرن داره به بازار جهانی برمیگرده و امیدوارم که به بازار ایرانم برگرده
MehdiTurbo
۶ مرداد ۱۴۰۳طراحیش عالیه ولی این طرح لایق پاجرو نیست میتسو باید یه طرح اختصاصی کنار این بزنه برای پاجرو و مثل نسل قبلش که اتوکشیده و شکوهمند بود یه طرح جعبه ای و مردونه و شاسی بلند واقعی بزنه این طرح اسپورت زیبا ام کنارش
هنوز که هنوز صفر اون پاجرو نسل قبل اگه تولید میشد کلی تقاضا داشت
B2
۱۷ تیر ۱۴۰۳برای من که عاشق و طرفدار ژاپنم واقعا خبر خوبی بود . بهترین خبر خودرویی بود که در هفته اخیر خوندم
فقط یکم تردید دارم که آیا تصمیم درستیه که سرمایه شرکت رو برای شاسی بلند لوکس خرج کنن اونم با این همه حریف سرسخت
امیدوارم تصمیم درستی باشه و این شرکت قدیمی به روزای خوبش برگرده . میتسوبیشی یجورایی اولین خودروساز ژاپنه که در حال فعالیته
گاس فرینگ
۱۷ تیر ۱۴۰۳به نظر خودم تصمیم شون درسته. پاجرو و لنسر برای میتسوبیشی مثل کوروت و کامارو برای شورلت میمونن.
گروه رنو نیسان این چند سال نشون داده مهره هاشو با احتیاط تمام حرکت میده سر همین عملا اینفینیتی Q80ی که بخواد میراث دار اولین مدل اینفینیتی یعنی مدل Q باشه وجود نداره یا این که میتسوبیشی با این بهانه لنسر رو برد کنار که اس یووی محور بشه ولی الان داره کلت که یه مدل از رنو کلیو با آرم میتسوبیشی هست رو میفروشه
میتونه یه پلتفرم جدید برای لنسر و اکلیپس کوپه توسعه بده و بعد نیسان هم از روی همون پلت فرم جی تی آر R36 بسازه هرچند اگه چنین کاری بکنن همه رو برقی میسازن پس همون بهتر که نکنن
Hadi
۱۷ تیر ۱۴۰۳خداییش رخ معرکه ای داره اگه تو همین مایه ها باشه قیافش
کلا محصولات میتسوبیشی رو از تویوتا هوندا مزدا نیسان سوبارو و سوزوکی بیشتر دوست دارم
احساس میکنم تلفیقی از سادگی بی نهایت و زیبایی بی نهایت در طراحی هاش موج میزنه
froG-driVer
۱۷ تیر ۱۴۰۳اتفاقا به نظر من خرابش کردن کور شده.بین رقبایی که آخر مطلب گفته شده بنظرم لکسوس جی ایکس و پاجرو جدید زشت شدن.بقیه خوبن.
البته فقط طراحی رو میگم
car lover
۱۷ تیر ۱۴۰۳خدا کنه لنسر هم برگرده
JaMsHiD-R1988
۱۷ تیر ۱۴۰۳لنسر بر نمیگرده چون تمرکز میتسوبیشی به گفته خودش روی شاسی بلند ها هست و شاید لنسر مثل اکلیپس تحت عنوان یه کراس اوور برقی یا بنزینی میاد ولی شاید شاید در آینده لنسر اوولوشن در قالب یه سدان برقی برگرده
۱۷ تیر ۱۴۰۳همه شاسی بلند دوست شدن
من یه سدانم تو دنیای شاسی بلندها….!
datsun
۱۷ تیر ۱۴۰۳باید از پلتفرم اف آلفای نیسان استفاده میکرد
۱۷ تیر ۱۴۰۳زشته
Aref
۱۷ تیر ۱۴۰۳خیلی خوبه ولی برای بازار ایران مدل های ارزون تر میتسوبیشی مناسب تر هستش
۱۷ تیر ۱۴۰۳چقدر بد شده
خیلی بده نسل قبلیش شرف داره به این
خدایی از چی این خوشتون اومد؟
میتسوبیشی پاجرو نسل قبلی بهترین انتخاب برای اونایی بود که یه چی بالاتر از پرادو میخواستن ولی پول لندکروز نداشتن!
Saleh
۱۸ تیر ۱۴۰۳نخندون مارو
پاجرو تو هیچ چیز از پرادو بالاتر نیست
مهم ترین دلیل برتری پرادو هم شاسی مستقل بودنشه که باعث میشه پاجرو تو آفرود انگشت کوچیکشم نشه
علی Shelby
۱۸ تیر ۱۴۰۳کمی شبیه به اوتلندر شده
حسن
۱۸ تیر ۱۴۰۳پاجرو نماد و پرچم میتسوبیشی هست
هر چقد قدرتمند تر و زیباتر میتسو سرافراز تر
هم خوشگله هم خشن
Taha Ayoobi
۱۸ تیر ۱۴۰۳من لکسوس رو بهش ترجیح میدم
و همچین لکسوس رو به رنجروور
ایرانی
۱۸ تیر ۱۴۰۳اون زمانی که میتسوبیشی جنگنده تولید میکرد، تویوتا توی موز بود. ولی مدیریت ضعیف، طراحیهای ضعیفتر و از همه مهمتر بازاریابی افتضاح باعث شد تا میتسوبیشی ورشکسته بشه و به دام رنو بیفته. آمریکاییها هنوز صدای موتور میتسوبیشی زیرو رو فراموش نکردند.
حسن کچل
۹ مرداد ۱۴۰۳ماشین فقط کوئیک و لاغیر