میتسوبیشی

هر آنچه از نسل جدید میتسوبیشی پاجرو می‌دانیم؛ رقیب تازه برای پرادو!

طبق اطلاعات موجود، میتسوبیشی پاجرو مدل ۲۰۲۷ در قالب یک شاسی‌بلند آفرودی لوکس بر پایهٔ پلت‌فرم اوت‌لندر و پیشرانهٔ پلاگین‌هیبریدی بازخواهد گشت.

اوایل سال جاری، گزارشی منتشر شد که ادعا می‌کرد میتسوبیشی پاجرو در سال ۲۰۲۷ بازخواهد گشت. همین منبع اشاره کرده بود که پاجرو به‌عنوان یک شاسی‌بلند پلاگین‌هیبریدی سطح بالا بر اساس پلت‌فرم اوت‌لندر ساخته شده و می‌تواند رقیبی برای رنجروور و لکسوس باشد. بااین‌حال، سؤالات زیادی در مورد بازگشت این شاسی‌بلند نمادین وجود دارد مثل اینکه آیا خریداران حاضر به پرداخت مبالغی بیش از ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار برای یک میتسوبیشی خواهند بود یا نه. همچنین با توجه به گزارش موردبحث، به این زودی‌ها نمی‌توانیم پاجروی جدید را ببینیم. بااین‌حال، در ادامه قصد داریم مروری داشته باشیم بر هر آنچه که تاکنون از این ماشین میدانیم.

چهرهٔ آشنا، طراحی آفرودی

مطابق با جدیدترین زبان طراحی میتسوبیشی و همین‌طور ظاهر اوت‌لندر، رندری از پاجروی جدید طراحی شده است که می‌تواند ظاهر احتمالی آن را نشان دهد. هرچند این رندر بسیار شبیه اوت‌لندر به نظر می‌رسد اما با ارتفاع بلندتر، فاصلهٔ بیشتر از زمین و خط کاپوت بالا، در تناسبات با برادر کوچک‌تر خود تفاوت دارد. در جلوی خودرو مثل جدیدترین محصولات میتسوبیشی، دی‌لایت‌های باریکی در بالا جای گرفته و کمی پایین‌تر خطوطی هندسی چراغ‌های اصلی را احاطه کرده‌اند. سپر نیز برای افزایش زاویهٔ ورود در آفرود، با فاصلهٔ زیادی از زمین طراحی شده است. در پروفیل جانبی خودرو ستون‌های مشکی، طرح سقف شناور روی ستون C و فلاپ‌های مشکی دور گلگیرها را می‌بینیم که ظاهر پاجرو را شیک و مدرن جلوه می‌دهند. در عقب این ماشین هم می‌توانیم طبق مد این روزها، شاهد چراغ‌های سراسری باشیم درحالی‌که شیشهٔ عقب برای دسترسی راحت‌تر به صندوق، به‌صورت مجزا باز می‌شود.

کابین لوکس

اوت‌لندر کنونی در تیپ‌های بالایی فضای داخلی نسبتاً لوکسی دارد و بنابراین، پاجرو پتانسیل ارتقاء بیشتری را خواهد داشت. رندر داخلی این خودرو ترکیبی از ظاهر خشن و آفرودی بیرونی را با ویژگی‌های لوکس و تکنولوژی‌های پیشرفته به تصویر کشیده است. داشبورد با روکش چرمی، طراحی چندلایه با دریچه‌های تهویهٔ عمودی و نمایشگر مرکزی در ارتفاعی نسبتاً پایین، نمای زیبا و شیکی دارد. پاجرو همچنین بزرگ‌تر از اوت‌لندر خواهد بود و بنابراین، از کابین جادارتر با راحتی بیشتر برای سرنشینان ردیف سوم به همراه فضای بار بیشتر برخوردار خواهد بود. در اینجا همچنین می‌توانیم شاهد امکانات فراوانی مثل شارژر بی‌سیم گوشی، به‌روزرسانی از راه دور، سیستم کنترل صوتی و مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده باشیم.

پیشرانه

نسل جدید پاجرو از نسخهٔ بروز شدهٔ پلت‌فرم CMF-C/D رنو-نیسان مورداستفاده در اوت‌لندر و همین‌طور نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی کراس‌اوور کوچک‌تر میتسوبیشی استفاده خواهد کرد. این قوای محرکه شامل یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی در عقب و یکی دیگر در جلو می‌شود. پیش‌بینی می‌شود مجموع خروجی این سیستم حدود ۳۸۰ اسب بخار قدرت باشد. قدرت و گشتاور فوری موتورهای الکتریکی فراتر از برقراری تعادل بین پرفورمنس و مصرف سوخت، توانایی‌های آفرود پاجرو را هم بهبود خواهد بخشید. همچنین این خودرو می‌تواند به قفل دیفرانسیل‌های الکترونیکی جلو و عقب هم مجهز باشد.

رقبا و زمان معرفی

با توجه به اینکه پاجرو قرار است شاسی‌بلند آفرودی لوکسی باشد، اصلی‌ترین رقبای آن در بازار لکسوس GX، لندروور دیفندر، رنجروور اسپرت و جیپ گرند چروکی خواهند بود. همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، گفته شده قرار است نسل جدید این شاسی‌بلند افسانه‌ای میتسوبیشی در سال ۲۰۲۷ راهی بازار شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3936 ديدگاه)

    میتسوبیشی کارش درسته لاکردار . اگه همین باشه ایول داره

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. سهیل

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      میتسوبیشی اگر خودش رو باور کنه و کمی طراح های درست و حسابی استخدام کنه و ریسک کنه میتونه خودش رو به سطح برند های اول برسونه. واقعا حقشه. من که جک دارم و موتور میتسوبیشی روش هست میفهمم موتور بی استهلاک یعنی چی

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. ممد ژانگولر

        ۱۷ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3936 ديدگاه)

        داداش سهیل ایشالله جکتم میفروشی راحت میشی.

        موافقم 7
        مخالفم 2
      2. Taha Ayoobi

        ۱۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3185 ديدگاه)

        سهیل جان میتسوبیشی نیومده برا جک توسعه بده و اختصاصی موتور بسازه.

        یکی از موتور هاشو فروخته به چین.

        موافقم 7
        مخالفم 0
        1. سهیل

          ۱۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          خب مگه من گفتم برای جک توسعه داده؟😂 آکبند میاد نصب میشه

          موافقم 4
          مخالفم 0
    2. زیزیگولو

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (6033 ديدگاه)

      بازار خودروی ایران همیشه به ماشینای ژاپنی روی خوش نشون میده چون کیفیتو دوام بالای ماشینای این کشور واسه مصرف کننده های ایرانی ثابت شده هستش و اینکه میتسوبیشی سابقه طولانی تو بازار ایران داره و طرفدارای زیادی چشم انتظار واردات ماشینای این برند جهانی هستن ………….. و حالا میتسوبیشی پاجرو دوست داشتنی در قالبی مدرن داره به بازار جهانی برمیگرده و امیدوارم که به بازار ایرانم برگرده

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. MehdiTurbo

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        طراحیش عالیه ولی این طرح لایق پاجرو نیست میتسو باید یه طرح اختصاصی کنار این بزنه برای پاجرو و مثل نسل قبلش که اتوکشیده و شکوهمند بود یه طرح جعبه ای و مردونه و شاسی بلند واقعی بزنه این طرح اسپورت زیبا ام کنارش
        هنوز که هنوز صفر اون پاجرو نسل قبل اگه تولید میشد کلی تقاضا داشت

        موافقم 1
        مخالفم 1
  2. B2

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (223 ديدگاه)

    برای من که عاشق و طرفدار ژاپنم واقعا خبر خوبی بود . بهترین خبر خودرویی بود که در هفته اخیر خوندم
    فقط یکم تردید دارم که آیا تصمیم درستیه که سرمایه شرکت رو برای شاسی بلند لوکس خرج کنن اونم با این همه حریف سرسخت
    امیدوارم تصمیم درستی باشه و این شرکت قدیمی به روزای خوبش برگرده . میتسوبیشی یجورایی اولین خودروساز ژاپنه که در حال فعالیته

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. گاس فرینگ

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (232 ديدگاه)

      به نظر خودم تصمیم شون درسته. پاجرو و لنسر برای میتسوبیشی مثل کوروت و کامارو برای شورلت میمونن.
      گروه رنو نیسان این چند سال نشون داده مهره هاشو با احتیاط تمام حرکت میده سر همین عملا اینفینیتی Q80ی که بخواد میراث دار اولین مدل اینفینیتی یعنی مدل Q باشه وجود نداره یا این که میتسوبیشی با این بهانه لنسر رو برد کنار که اس یووی محور بشه ولی الان داره کلت که یه مدل از رنو کلیو با آرم میتسوبیشی هست رو میفروشه
      میتونه یه پلتفرم جدید برای لنسر و اکلیپس کوپه توسعه بده و بعد نیسان هم از روی همون پلت فرم جی تی آر R36 بسازه هرچند اگه چنین کاری بکنن همه رو برقی میسازن پس همون بهتر که نکنن

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. Hadi

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (344 ديدگاه)

    خداییش رخ معرکه ای داره اگه تو همین مایه ها باشه قیافش
    کلا محصولات میتسوبیشی رو از تویوتا هوندا مزدا نیسان سوبارو و سوزوکی بیشتر دوست دارم
    احساس میکنم تلفیقی از سادگی بی نهایت و زیبایی بی نهایت در طراحی هاش موج میزنه

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. froG-driVer

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (774 ديدگاه)

      اتفاقا به نظر من خرابش کردن کور شده.بین رقبایی که آخر مطلب گفته شده بنظرم لکسوس جی ایکس و پاجرو جدید زشت شدن.بقیه خوبن.
      البته فقط طراحی رو میگم

      موافقم 2
      مخالفم 2
  4. car lover

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (736 ديدگاه)

    خدا کنه لنسر هم برگرده

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD-R1988

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2137 ديدگاه)

      لنسر بر نمی‌گرده چون تمرکز میتسوبیشی به گفته خودش روی شاسی بلند ها هست و شاید لنسر مثل اکلیپس تحت عنوان یه کراس اوور برقی یا بنزینی میاد ولی شاید شاید در آینده لنسر اوولوشن در قالب یه سدان برقی برگرده

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. ۱۷ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4756 ديدگاه)

        همه شاسی بلند دوست شدن
        من یه سدانم تو دنیای شاسی بلندها….!

        موافقم 4
        مخالفم 0
  5. datsun

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3764 ديدگاه)

    باید از پلتفرم اف آلفای نیسان استفاده میکرد

    موافقم 5
    مخالفم 2
  6. ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4756 ديدگاه)

    زشته

    موافقم 1
    مخالفم 7
  7. Aref

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (288 ديدگاه)

    خیلی خوبه ولی برای بازار ایران مدل های ارزون تر میتسوبیشی مناسب تر هستش

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4756 ديدگاه)

    چقدر بد شده
    خیلی بده نسل قبلیش شرف داره به این
    خدایی از چی این خوشتون اومد؟
    میتسوبیشی پاجرو نسل قبلی بهترین انتخاب برای اونایی بود که یه چی بالاتر از پرادو میخواستن ولی پول لندکروز نداشتن!

    موافقم 1
    مخالفم 8
    1. Saleh

      ۱۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (46 ديدگاه)

      نخندون مارو
      پاجرو تو هیچ چیز از پرادو بالاتر نیست
      مهم ترین دلیل برتری پرادو هم شاسی مستقل بودنشه که باعث میشه پاجرو تو آفرود انگشت کوچیکشم نشه

      موافقم 2
      مخالفم 2
  9. علی Shelby

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (236 ديدگاه)

    کمی شبیه به اوتلندر شده

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. حسن

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1705 ديدگاه)

    پاجرو نماد و پرچم میتسوبیشی هست
    هر چقد قدرتمند تر و زیباتر میتسو سرافراز تر
    هم خوشگله هم خشن

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. Taha Ayoobi

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3185 ديدگاه)

    من لکسوس رو بهش ترجیح میدم

    و همچین لکسوس رو به رنجروور

    موافقم 3
    مخالفم 2
  12. ایرانی

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اون زمانی که میتسوبیشی جنگنده تولید میکرد، تویوتا توی موز بود. ولی مدیریت ضعیف، طراحی‌های ضعیف‌تر و از همه مهمتر بازاریابی افتضاح باعث شد تا میتسوبیشی ورشکسته بشه و به دام رنو بیفته. آمریکاییها هنوز صدای موتور میتسوبیشی زیرو رو فراموش نکردند.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  13. حسن کچل

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین فقط کوئیک و لاغیر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا