آرکتیک تراکس به خاطر پروژههای تیونینگ آفرود محور خود شناخته میشود و پروژه جدید ارتقای میتسوبیشی پاجرو اسپورت هم در همین دسته قرار میگیرد. این تیونر به تازگی از پاجرو اسپرت AT35 رونمایی کرده است خودرویی که در بازار روسیه عرضه میشود و از تواناییهای آفرود بیشتر و ظاهری با ابهت و گیرا برخوردار است.
درست همانند پروژههای قبلی، واضحترین تفاوت این خودرو با نسخههای استاندارد رینگهای ۱۷ اینچی جدید و لاستیکهای ۳۱۵/۷۰ است که باعث چسبندگی بیشتر خودرو در هر نوع مسیری میشوند. آرکتیک تراکس به منظور ایجاد فضا برای جاگیری رینگ و لاستیکهای پهنتر اقدام به استفاده از بچه گلگیرهای جدید کرده است. این بچه گلگیرها کاملاً با کلیت طراحی پاجرو اسپرت هماهنگی دارند.
اندازه رینگها به همراه افزایش ارتفاع از سطح زمین و نصب سیستم تعلیق ارتقا یافته باعث شدهاند این خودرو ارتفاع قابلتوجه ۲۷۰ میلیمتری از سطح زمین داشته باشد. طبیعتاً وجود چنین ارتفاعی از سطح زمین تأثیر مثبتی روی عملکرد در آفرود خواهد داشت. AT35 زاویه حمله ۳۴.۵ درجهای دارد که نسبت به زاویه حمله ۳۰ درجهای نسخه استاندارد بهبود محسوسی را نشان میدهد. زاویه فرار نیز از ۲۴.۲ به ۲۸.۸ درجه رسیده است.
این تیونر به قوای محرکه پاجرو اسپرت دست نزده است. به همین خاطر در بطن این خودرو پیشرانه ۲.۴ لیتری توربودیزل با قدرت ۱۷۹ اسب بخار یا نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری بنزینی با خروجی ۲۱۷ اسب بخار قرار میگیرد. نیروی تولیدی از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده میشود.
میتسوبیشی پاجرو اسپرت اساساً نسخه شاسیبلند از وانت میتسوبیشی L200 یا تریتون محسوب میشود و بنابراین دارای شاسی فریم نردبانی برادر وانت خود است. نسل سوم و فعلی این خودرو در سال ۲۰۱۵ عرضه شده است اما در سال ۲۰۱۹ به منظور رقابت بهتر با تویوتا فورچونر و فورد اورست فیس لیفت شده است.
مازیار
۱۵ بهمن ۱۴۰۰سر و شکل خوبی بهم زده با موتور دیزل هم که بهتر
مزدا
۱۵ بهمن ۱۴۰۰برای مناطق کوهستانی و جاده برفی خوبه ولی موتورش خیلی تو ذوق میزنه .
حداقل باید موتورش 250 اسب بود
مازیار
۱۵ بهمن ۱۴۰۰شخصا برای یه آفرودر موتور دیزل حتی با نصف قدرت بنزینی رو ترجیح میدم چون اولا تو گشتاور که مهمتره دیزل جبران میکنه دوم اینکه دیزل خیلی ساده تر، مطمئن تر و با دوام تره
نه شمع نه وایر نه فیوز نه دلکو نه کوئل نه پلاتین یا مگنت، یه موتور یه پمپ و تمام
که البته در خودروهای جدید با داستان ECU این اختلاف کمی کمتر میشه اما همچنان هست
MOHAMMAD.n.r
۱۵ بهمن ۱۴۰۰اره اسب بخار کمی داره ولی گشتاور خیلی خوبی داره و گشتاور رو تو دور موتور پایین تحویل میده که برای افرود عالیه.
امیرشایان فرازی
۱۵ بهمن ۱۴۰۰خیلیییی جذابه
آرین
۱۵ بهمن ۱۴۰۰جووون چه چیزیه!
فقط همین رو میشه گفت.
آرش
۱۵ بهمن ۱۴۰۰خدایا چرا این اینقدر خوشگله
عاشقشم
پدرام
۱۵ بهمن ۱۴۰۰طراحی عقبش اصلا جالب نیست
میثم
۱۵ بهمن ۱۴۰۰عقبش اشک آدمو درمیاره
ولی واقعا عالیه
مهردادکمال
۱۶ بهمن ۱۴۰۰تا حدی بله اما همینکه مثل همه چراغ های متصل نداره منو مجذوب خودش کرد در واقع خاصه
net
۱۶ بهمن ۱۴۰۰پدرام
چراغ عقب و عقب ماشین و طراحی خط سفید قوص دار شیشه مثلثی خیلی زشته
MOHAMMAD.n.r
۱۵ بهمن ۱۴۰۰زیباست، فقط یخورده فاق لاستیک هاش بزرگه که اونم برای افرود کاربردی هست.
یاس ی
۱۷ بهمن ۱۴۰۰باحاله.
از نظر من تنها ایرادش شیب زیاد پنجره ها خصوصا لچکی ستون c هستش. ولی درکل جالبه شاید از نزدیک ببینیمش این ایراد خیلی به چشم نیاد.
fordgt
۱۷ بهمن ۱۴۰۰احتمالا وقت اداری شون تمام شده بوده نمای عقب رو یه چیزی سرهم کردن
هومن
۲۸ تیر ۱۴۰۱عشقه منه حالا یه سری میان ایراد الکی میگیرن🤣 منظورم پراید سوارا و چینی پسندان ولی واقعا زیباست فقط باید حصرت بخوریم ☹️