میتسوبیشی ASX را باید پاسخ این شرکت به رقبایی چون نیسان قشقایی و سوزوکی گراند ویتارا دانست. ASX کوچکترین SUV میتسوبیشی می باشد که در کنار برادران بزرگترخود، اوتلندر، چلنجر و پاژرو قرار می گیرد. میتسوبیشی در این خودرو قصد داشته تا توازن مناسبی بین قابلیتهای حرکتی و مصرف مناسب سوخت ایجاد کند.
طراحی ASX از نسل جدید خودروهای میتسوبیشی پیروی می کند که شاه بیت این طراحی، چراغهای گوه ای شکل و جلوپنجره بسیار بزرگ ذوزنقه ای شکل می باشد . این طرح در خودروهای آئودی نیز البته با غلظت کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت جلوپنجره میتسوبیشی با آئودی هم دو قسمتی بودن جلوپنجره و برعکس بودن آن است که البته چندان هم زیبا نیست. در عوض خشونت با چاشنی اسپرت در طراحی این اتومبیل بیشتر نمایان است. این SUV یک کراس اوور کوچک بر مبنای میتسوبیشی لنسر است. و البته در پلتفرم با پژو ۴۰۰۸ نیز شریک است. سال ۲۰۱۲ میتسوبیشی فیس لیفتی برای ASX ارائه کرد که تغییراتی نظیر طراحی دوباره سپرها و جلوپنجره را به تصویر می کشید.
موتور ۲ لیتری آلومینیومی ASX با سیستم الکترونیکی زمانبندی سوپاپها (MIVEC) می تواند ۱۴۷ اسب بخار نیرو و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک CVT با انتقال نیروی پیوسته نیز نیرو را با کنترل الکترونیکی کوپلینگ به چرخها منتقل می کند. با این موتور ۱۱.۵ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت زمان کافیست. و البته نهایت سرعت نیز ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.
مصرف سوخت ۷.۷ تا ۷.۹ لیتری از این خودرو یک پیشتاز صرفه جو ساخته است. میتسوبیشی ASX با این موتور برنده عنوان مقرون بصرفه ترین SUV دو لیتری نیز شده است.
نفوذ سر و صدای زیاد مخصوصا در سرعتهای بالا از موارد منفی این خودرو است. بعلاوه سواری سخت و خشک و واکنش کند فرمان از دیگر نکات قابل بحث ASX می باشند. در عوض دید مناسب و موقعیت و تسلط خوب راننده نسبت به محیط و همچنین فضای جادار داخل خودرو علیرغم اندازه جمع و جور ماشین، را باید در سبد مزایای این اتومبیل قرار داد.
در بخش ایمنی، میتسوبیشی ASX با بدست آوردن ۵ ستاره از تست تصادف، نتیجه ای آبرومندانه را بدست آورده است. تجهیزات ایمنی مثل ۷ کیسه هوا در جلو، پهلوها، پرده ای و زانوی راننده، یک برخورد بسیار نرم را در زمان تصادف رقم می زنند. به این فهرست باید ترمز ضد قفل و سیستم کنترل پایداری ASC و کنترل کشش TCL و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی برای مسیرهای شیب دار HSA را نیز افزود.
امکانات مدلهای ۲۰۱۲ شامل چرخهای ۱۷ اینچی آلیاژی، صندلیهای چرمی گرمکن دار، استارت دکمه ای با کلید هوشمند، فرمان تلسکوپی، صفحه نمایش LCD هفت اینچی رنگی لمسی همراه با سیستم تفریحی ۲-DIN، ناوبری، بلوتوث و پورت اتصال به آیپاد، کنترلهای صوتی روی فرمان، سیستم صوتی با شش اسپیکر و پخش DVD با ظرفیت ۶ دیسک، سنسورهای باران و تاریکی برای فعال سازی خودکار برف پاک کن و چراغها، سنسورهای پارک در جلو و عقب، دوربین دید عقب، سقف پانوراما و رنگهای قابل انتخاب جدید می باشند.
سالها پیش میتسوبیشی با مدلهای محبوب لنسر، گالانت و پاژرو در بازار ایران و البته در بازارهای جهانی بروبیایی داشت. حال بعد از سالها و در میان هجوم خودروهای چینی به بازارهای ایران، دیدن یک خودروی ژاپنی با چهره ای تازه، می تواند غنیمت باشد. حتی اگر قیمت ۸۰ میلیونی آن گزاف بنظر برسد.
شرکت آرین موتور پویا نمایندگی میتسوبیشی در ایران را بر عهده گرفته و پیش فروش این خودرو را با قیمت ۷۹ میلیون و پانصد هزار تومان و البته با زمان تحویل بسیار طولانی ۵ ماهه آغاز نموده است. سایر خودروهای میتسوبیشی نظیر لنسر، اوتلندر و پاژرو هم در برنامه واردات این شرکت قرار دارند.
ابعاد
طول*عرض*ارتفاع: ۴.۲۹*۱.۷۷*۱.۶۱ متر
فاصله بین دو محور: ۲.۶۷ متر
وزن خالص: ۱۴۵۱ کیلوگرم
وزن ناخالص: ۱۹۷۰ کیلوگرم
ظرفیت باک: ۶۰ لیتر
فضای بار: ۴۱۶ لیتر
سجاد
۲۵ تیر ۱۳۹۱خوبه ولى نه با این قیمت!!
sahand
۲۵ تیر ۱۳۹۱چون اینقدر مملکت صاحب داره ماشین19000$(طبق سایت میتسوبیشی)به راحتی 80تومن فروش میره,دولت هم که بازار ماشین از دستش در رفته کلا نظارت رو بی خیال شده,البته مثل بقیه موارد….
sajad
۲۶ تیر ۱۳۹۱اشتباه نکن بازار ماشین کلا دست دولت وآدم های معمولی هر چند پولدار نقشی در تغییر اون ندارن . این که می گن دللال ها قیمت بالا می برن همش حرفه
میگن قمت ها ثابت پس چرا ماکسیما 40 میلیونی رو حود پارس خودرو 57 میلیون ارایه میکنه. پارس خودرو که تمام خریداش با ارز دولتی انجام می ده
sahand
۲۶ تیر ۱۳۹۱موافق نیستم,
دلال ها قیمت رو بالا میبرند و دولت توانایی(یا بهتر بگم,عرضه)مقابله با اونا رو نداره.
اینکه میگی مثلا پارس خودرو…,چون پارس خودرو,ودیگر خودرو سازیهااولا دست افرادی خاصی هستند وثانیا چون میگن دولت با رفتار غلط اقتصادی و… باعث افزایش قیمت تمام شده شده(که یه مقدار هم شده)پس دو راه جلو میگذارند,یا تعدیل نیرو و یا افزایش قیمت و از اونجایی که خودرو یه کالای اساسی نیست افزایش قیمت اون سر وصدای کمتری میکنه تا اینکه با این شرایط بیکاری تو مملکت(که عامل اصلیش دولت هستش)بگذاره کارخونه جات خودرو سازی هم(که خیلی رسانه ای تر میشه) مثل بقیه کارخونه جات تعدیل نیرو کنند پس راه ساده تر افزایش قیمتهاست…
خودم
۲۸ تیر ۱۳۹۱اتفاقاً دولت کاملاً توانایی و عرضه ی مقابله با گرونی رو داره!
اما مطمئناً اینکارو نخواهد کرد
هر خودروساز واسه دولتِ کریمه! مثه یه بانک میمونه
و روی هر خودرو کلی پول نصیبِ دولت میشه
شما اگه جای دولت باشی با گرونی مبارزه میکنی؟؟؟
farid
۲۹ تیر ۱۳۹۱این مملکت چیش درسته!
فردین
۲۵ تیر ۱۳۹۱خوشگلو عضلانی اما با این قیمت ای بابا… از ماست که بر ماست.
ناصر
۲۶ تیر ۱۳۹۱به نظر من وقتی میگن مثلا این خودرو میتسوبیشی رقیب گراند ویتارا هستش باید توی همون رنج قیمتی یا شایدم یه کم ارزونتر ارائه بشه تا مشتری وقتی این تفاوت قیمت رو میبینه به سمت خودرو بهتر و ارزونتر بره ………ماشین قشنگیه ولی با این قیمت گزافش بازم ویتارا برنده این مسابقست
محمدرضا اصفهان
۲۶ تیر ۱۳۹۱مصرفش عالیه ولی قدرت موتورش پایینه که ممکنه تورقابت باix35واسپورتیج کم بیاره .البته بازم توبحث قیمت مردم ایران سرگردنه زورگیری بازم مظلوم واقع شدن تا مرادبیک وحسام بیک های روزگار خورجین هاشون قلمبه تر بشه
pooyan
۲۶ تیر ۱۳۹۱na dge khodaish ba in gheymat arzesh nadare.albate inja irane dustan.hamechi barakse. :)
رفیع
۲۶ تیر ۱۳۹۱با این قیمت نمی ارزه ولی کمپانی می دونه مردم با این می خرن!!!
رفیع
۲۶ تیر ۱۳۹۱با این قیمت نمی ارزه ولی کمپانی می دونه مردم با این پولا می خرن!!!
حمید
۲۶ تیر ۱۳۹۱یعنی می تونه با اسپورتیج و توسان رقابت کنه و پیروز باشه؟!
علی قضایی
۲۶ تیر ۱۳۹۱از گراند ویتارا وقشقایی خیلی بهتره ازهمه لحاظ جز قیمتش 80تومن خیلی زیاده واسش
morteza
۲۶ تیر ۱۳۹۱ازش خوشم اومد
esi
۲۶ تیر ۱۳۹۱ای بابا سر خریدنش دعوا میشه مثل x33که الان 34 میلیون قیمتشه بازم کمیابه اینا همه دست مافیای خودروی ایرانه(……)
در ضمن قیمتشو این گذاشتن که درامد ایران خودرو از ویتارای اشغال کم نشه داداش
ss
۲۶ تیر ۱۳۹۱ماشین 20 هزار دلاری یعنی 40 ملیون…با گمرک 100% میشه همین 80 تومان دیگه. سوال اینه آیا امکانش هست 20% مردم بتونن یه روز یه ماشین غیر چینی و غیر داخلی بخرند؟
m.i.s
۲۸ تیر ۱۳۹۱چه محاسبات جالبی!!! قیمت 19 هزار دلار کع با دلار آزاد هم میشه 37 میلیون و گمرکش هم 21 میلون میشه و سر جمع با مالیات و کرایه حمل و حق فرسوده و […] حدود 68میلیون باقیشم سوده تازه تحویل 5 ماهه یعنی با پوله ما ای سودو میبرن نه با سرمایشون!!!!
mmf66
۲۶ تیر ۱۳۹۱گرند ویتارا رو الان دارن 60 تومان میفروشن این که دیگه میتسوبیشیه وصد درصد از کره ای ها بهتره قیمتشم 80 تومان میرزه کم مصرف هم هست قدرتشم مناسبه با این ماشینها که مسابقه نمیدن اینا برای راحتی ساخته شدند
محمد
۲۷ تیر ۱۳۹۱به نظر من قیمتش خیلی مناسبه …… البته با مقایسه با سایر شاسی بلند های داخلی
aslan
۲۷ تیر ۱۳۹۱با توجه به قیمت های حال حاضر داخل کشور از نظر کارایی میشه گفت ماشین خوبیه حتی بهتر از ix55 100 ملیونی
afshin
۲۷ تیر ۱۳۹۱مسلما ماشین خوبیه ولی نه از ویتارای 60 تومانی. چون 20 تومان اختلاف زیادی هست.و میشه از ایران فرغون یه ماشین دیگه هم خرید.
peyman
۲۸ تیر ۱۳۹۱قیمتش خیلی بالاست! ولی تو این آشفته بازار قیمت کدوم ماشین معقوله؟ ix35 مگه 92 تومن میارزه؟ یا اسپورتیج همین حدودا؟ به هر حال تا مردم عقلشون نرسه که باید نخرن که این سودجوها تادیب بشن، وضع همینه!
میلاد
۲۸ تیر ۱۳۹۱من کارم طوریه که سالی چند بار باید به خارج از ایران بروم.شما تو یه کشوری مثل آلمان با 10000 یورو میتونید یه بنز 4-5 سال کار کرده بخرید.
با این 80 میلیون میتونید یه ب ام و اکس 6 بخرید.
واقعا افسوس میخورم که مردم بی نوای ما اینطوری باید ازشون بهره کشی بشود.
من که چند وقت دیگه میرم خدا به داد شما برسه.
حسن
۲۸ تیر ۱۳۹۱این ماشین بیشتر از 40 تومن نمی ارزه ولی چون بازار ایران حکم سر گردنه رو داره و آشغالهایی مثل x33 رو 33 تومن میدن معلومه که اینم 80 تومن بگن
خاک بر سر فرغون سازهای ما
رضا کاظمینی
۲۹ تیر ۱۳۹۱از نظر من این مبلغ 80 میلیون تومان را درست میگرن ولی ماشین رو اشتباهن بجای میتسوبیشی پاجرو یه آشغالی مثل ASX تحویل مردم بی زبون ما میدن
كيا
۲۹ تیر ۱۳۹۱آقا من میخوام اینو بخرم اما یک سوالی واسم پیش اومده…
این ماشین برچسب طرح شبنم داره ؟؟؟
خ خ خ خ خ خ خ خ خ … :-)
farid
۲۹ تیر ۱۳۹۱طرح شبنمو خوب اومدى
فرهاد( تبریز)
۲۹ تیر ۱۳۹۱mikhandaaaaammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ta keyyyy ?????
سید علیرضا
۳۰ تیر ۱۳۹۱اگر بیاید ایران می گیرمش چون اسپرت عضلانی زیبایی دارد
علی
۳۱ تیر ۱۳۹۱واقعا که بدبختیم و از عربا هم کمتریم واونا بایدماشینو ب قیمت جهانی بخرن ما 2.5 برابر. اینام ماشین تولید میکنن از 8 میلیون تا 20 میلیون اما همشون با هم یکیه.یه ABS میزارن 1میلیون میکشن روش. واقعا که ….
مهران
۳۱ تیر ۱۳۹۱نمی دونم اگر واژه ای به نام دلال در فرهنگ لغت ما وجود نداشت ،[…] چه جوری خودشونو مظلوم و بی گناه نشون بدن؟؟هر چی دلال بازی و بدبختیه زیر سر خود آقایونه، […] داره از این آب گل آلودی که خودش درست کرده تن تن ماهی میگیره،اونم چه ماهیایی…
سعيد
۳ مرداد ۱۳۹۱بزرگ شدم یکی از همینا میخرم” حیف که بزرگ نمیشم!!!!!!!!
دنا(تبریز)
۳ مرداد ۱۳۹۱اگرقطعاتش چینی نباشه نصفش گرونه.
سبحان
۴ مرداد ۱۳۹۱خداوکیلی تواین قیمت سانتافه بهتره
شهرام
۴ مرداد ۱۳۹۱دوستان عزیز سلام.این ماشین ژاپنی است وسابقه میتسو بیشی در ایران موفق بوده است.با توجه به تجربه 18 ساله من در ارتباط با ورود برندهای جدید و بخصوص suv های ژاپنی و علاقه شدیدو جدید مردم به شاسی بلند شک نکنید این ماشین تا 2 ماه آینده 115 تومان قیمت میخوره.و بهیچ وجه این ماشین را با سوزکی وقشقایی و ix35و.. مقایسه نکنید.این ماشین فقط به خاطر سقف یک تیکه شیشه)p.a( منحصر به فرد است.ممنون از حوصله تانو