میتسوبیشی ASX را باید پاسخ این شرکت به رقبایی چون نیسان قشقایی و سوزوکی گراند ویتارا دانست. ASX کوچکترین SUV میتسوبیشی می باشد که در کنار برادران بزرگترخود، اوتلندر، چلنجر و پاژرو قرار می گیرد. میتسوبیشی در این خودرو قصد داشته تا توازن مناسبی بین قابلیتهای حرکتی و مصرف مناسب سوخت ایجاد کند.
طراحی ASX از نسل جدید خودروهای میتسوبیشی پیروی می کند که شاه بیت این طراحی، چراغهای گوه ای شکل و جلوپنجره بسیار بزرگ ذوزنقه ای شکل می باشد . این طرح در خودروهای آئودی نیز البته با غلظت کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت جلوپنجره میتسوبیشی با آئودی هم دو قسمتی بودن جلوپنجره و برعکس بودن آن است که البته چندان هم زیبا نیست. در عوض خشونت با چاشنی اسپرت در طراحی این اتومبیل بیشتر نمایان است. این SUV یک کراس اوور کوچک بر مبنای میتسوبیشی لنسر است. و البته در پلتفرم با پژو ۴۰۰۸ نیز شریک است. سال ۲۰۱۲ میتسوبیشی فیس لیفتی برای ASX ارائه کرد که تغییراتی نظیر طراحی دوباره سپرها و جلوپنجره را به تصویر می کشید.
موتور ۲ لیتری آلومینیومی ASX با سیستم الکترونیکی زمانبندی سوپاپها (MIVEC) می تواند ۱۴۷ اسب بخار نیرو و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک CVT با انتقال نیروی پیوسته نیز نیرو را با کنترل الکترونیکی کوپلینگ به چرخها منتقل می کند. با این موتور ۱۱.۵ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت زمان کافیست. و البته نهایت سرعت نیز ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.
مصرف سوخت ۷.۷ تا ۷.۹ لیتری از این خودرو یک پیشتاز صرفه جو ساخته است. میتسوبیشی ASX با این موتور برنده عنوان مقرون بصرفه ترین SUV دو لیتری نیز شده است.
نفوذ سر و صدای زیاد مخصوصا در سرعتهای بالا از موارد منفی این خودرو است. بعلاوه سواری سخت و خشک و واکنش کند فرمان از دیگر نکات قابل بحث ASX می باشند. در عوض دید مناسب و موقعیت و تسلط خوب راننده نسبت به محیط و همچنین فضای جادار داخل خودرو علیرغم اندازه جمع و جور ماشین، را باید در سبد مزایای این اتومبیل قرار داد.
در بخش ایمنی، میتسوبیشی ASX با بدست آوردن ۵ ستاره از تست تصادف، نتیجه ای آبرومندانه را بدست آورده است. تجهیزات ایمنی مثل ۷ کیسه هوا در جلو، پهلوها، پرده ای و زانوی راننده، یک برخورد بسیار نرم را در زمان تصادف رقم می زنند. به این فهرست باید ترمز ضد قفل و سیستم کنترل پایداری ASC و کنترل کشش TCL و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی برای مسیرهای شیب دار HSA را نیز افزود.
امکانات مدلهای ۲۰۱۲ شامل چرخهای ۱۷ اینچی آلیاژی، صندلیهای چرمی گرمکن دار، استارت دکمه ای با کلید هوشمند، فرمان تلسکوپی، صفحه نمایش LCD هفت اینچی رنگی لمسی همراه با سیستم تفریحی ۲-DIN، ناوبری، بلوتوث و پورت اتصال به آیپاد، کنترلهای صوتی روی فرمان، سیستم صوتی با شش اسپیکر و پخش DVD با ظرفیت ۶ دیسک، سنسورهای باران و تاریکی برای فعال سازی خودکار برف پاک کن و چراغها، سنسورهای پارک در جلو و عقب، دوربین دید عقب، سقف پانوراما و رنگهای قابل انتخاب جدید می باشند.
سالها پیش میتسوبیشی با مدلهای محبوب لنسر، گالانت و پاژرو در بازار ایران و البته در بازارهای جهانی بروبیایی داشت. حال بعد از سالها و در میان هجوم خودروهای چینی به بازارهای ایران، دیدن یک خودروی ژاپنی با چهره ای تازه، می تواند غنیمت باشد. حتی اگر قیمت ۸۰ میلیونی آن گزاف بنظر برسد.
شرکت آرین موتور پویا نمایندگی میتسوبیشی در ایران را بر عهده گرفته و پیش فروش این خودرو را با قیمت ۷۹ میلیون و پانصد هزار تومان و البته با زمان تحویل بسیار طولانی ۵ ماهه آغاز نموده است. سایر خودروهای میتسوبیشی نظیر لنسر، اوتلندر و پاژرو هم در برنامه واردات این شرکت قرار دارند.
ابعاد
طول*عرض*ارتفاع: ۴.۲۹*۱.۷۷*۱.۶۱ متر
فاصله بین دو محور: ۲.۶۷ متر
وزن خالص: ۱۴۵۱ کیلوگرم
وزن ناخالص: ۱۹۷۰ کیلوگرم
ظرفیت باک: ۶۰ لیتر
فضای بار: ۴۱۶ لیتر
حامد
۵ مرداد ۱۳۹۱میستوبیشی خیلی بهتر از هیوندای، کیا و سوزوکی ویتاراست. خواشا اشتبا مقایسه نکنید. کیفیت ساخت این ماشین 100 برابر کیفیت ساخت ماشینی مثل سانتافه است.
خلاصه بگم، همه چی تو امکانات و مشخصات فنی خودرو خلاصه نمیشه و این اشتباه ما ایرانیاست که باعث شدیم برای مثال فیات سینا (siena) دیگه تولید نشه، در صورتی که این خودرو هم از تندر بهتره هم از 405 و سمند و …
سینا
۲۵ مرداد ۱۳۹۱موافقم اما نبایید ندیده تصمیم گرفت
علی
۲۸ مرداد ۱۳۹۱چرا ندیده؟
من چندتاشو دیدم تو بعضی نمایشگاه ها هم هست.
پرهام
۲۶ شهریور ۱۳۹۱دوست عزیز من هم هیوندای داشتم(ازرا2011و سوناتا 2012 و جنسیس 2012و 2011) و هم میتسوبیشی asxوکیا هم سوار شدم به نظر من هیوندای از کیا و میتسوبیشی خیلی بهتره
shiva falahat
۷ مرداد ۱۳۹۱suvمعنی و مخفف چیست؟
ali
۱۶ مرداد ۱۳۹۱sport utility vichle
ali
۱۶ مرداد ۱۳۹۱خودروی ورزشی مفید
علی رضا
۹ مرداد ۱۳۹۱(A sport utility vehicle (SUV
ب ماشین های شاسی بلند میگن اس یو وی
یک کلاس کوچکتر میشه کراس اور cross over مثل کیا اسپورتج یا قشقایی،همین ماشین هم احتمالا باید کراس اور باشه
شرکت نیسان اگر اشتباه نکنم با مدل قشقایی این کلاس (کراس اور)طبقه بندی کرد
موفق باشید
سینا
۱۰ مرداد ۱۳۹۱با سلام
اگرچه میتسوبیشی از خودروهای کره ایی 100 درصد موفق تر است و خودم چندین سال متوالی است که از این برند هیچ عیب و نقصی ندیدم..اما زمانی که به شرکت در تهران برای بازدید و خرید مراجعه کردن ASX با موتور ضعیف و سیستم چرخ عقب کاسه ای مرا متعجب کرد؟؟!!!!!
چرا خودروهای ضعیف از طرف شرکت ها خریداری می شود!!!
arshia
۱۲ مرداد ۱۳۹۱به به بچه ها مهمون خارجی داریم فرش قرمزو پهن کنید
amir
۱۳ مرداد ۱۳۹۱سلام.اقا به نظرتون با 90تومن اینو بخرم یا سورنتو؟کدومش مطمئنتره؟؟
reza
۱۳ مرداد ۱۳۹۱شک نکن این بهتره البته باید نمایندگی م ی را هم دید.
یا قطعاتش.
hossein
۲۷ مرداد ۱۳۹۱روکیفیت زاپن شک نکن.ماشینای کره ای در حد رقابت با ماشینای زاپنی نیستن.
پرهام
۱۴ مرداد ۱۳۹۱حداقل از نظر فروش هیچ شانسی در برای اسپورتیج نداره!
حالا چند وقت دیگه میاد تو بازار می بینید.
ژاپنی ها فقط تویوتا نیسان هستن که دارن تو ایران با کره ای ها رقابت می کنن و اگر هوندا هم بیاد اونم می تونه
مابقی برندهای ژاپنی مثل میتسو یا سوزوکی و سوبارو هیچ شانسی در برابر کره ای ها ندارن چون نه تکنولوژی کره ای ها رو دارن و نه کیفیت و زیبایی و عملکرد. این رو میشه از فروش جهانی و همینطور نظر نشریات مختلف غیر ایرانی به وضوح دید.
میتسو سالهاست که از دنیا رفته وفقط اسمی ازش مونده و یک لنسر اوولوشن! همین و همین… حالا تا فردا بگید این ژاپتی اون آمریکایی این کره ای، این واقعیتی که در عمل داریم می بینیم
hossein
۲۷ مرداد ۱۳۹۱عزیزم میشه چند تا از تکنولوزی های کره ای ها رو واسمون بکی؟؟!!
تکنولوزی خودرو خلاصه میشه تو japan,germany,usa.والسلام
اونی که تو بهش میکی پیشرفت در واقع تقلیده.قلید سریع از بقیه.انصافا هم کره ای ها خوب اینکارو میکنن.
البته وقتی تو کشوری هستی که هیوندای ماشین بالای صد میلیونه و لوکس نمیشه بهت خرده کرفت!!
ارشیا
۱۵ فروردین ۱۳۹۳پرهام جان حالت خوبه؟ کیا و هیوندا چیش از این بهتره . میتسوبیشی از برند های درجه یک ژاپنه و قدمت 100 ساله داره و عمر داره و برات کار میکنه ولی ماشینای کره ای چی؟ نهایت عمرشون با بهترین مراقبت 5 ساله ولی تو هی بزن تو سر میتسوبیشی 10 سال برات میمونه چه برسه به بهترین مراقبت .
v.b.h
۱۴ مرداد ۱۳۹۱خوب بود اما با دلار 1000 تومنی !
بعید می دونم میستوبیشی در طراحی این یه نیم نگاهی به bmw x6 نداشته باشه ، ولی به قول خودمون این کجا و اون کجا.
به هر حا تا دو سال پیش فقط چین بود که کپی می کرد X5 رو یادتونه؟
نمی دونم چرا ژاپن چرا اینقد سرعتش کم شده ، شایدم سرعت کره ای ها بالاست ، شاید این زلزله اومد پدرشون رو در آورد ، نمی دونم ! دیگه داره محصولاتشون یه جور میشه !
به هر حال این محصول تو دنیا رقیبایی مثل چروکی رو هم داره ، تنها که ایران نیست .
حمید
۱۶ مرداد ۱۳۹۱دیروز با نمایندگی تماس گرفتم . پیش فروش متوقف شده. قیمت رو میخوان بالا ببرن !!
سروش
۱۶ مرداد ۱۳۹۱واقعا زیبا و مطمئن عین سایپا که میگه مطمئن ولی واقعا ماشین زیبائی اگر پول داشتم میخریدم
م.ش
۱۶ مرداد ۱۳۹۱موتورش چنده ؟
محمد
۱۸ مرداد ۱۳۹۱سوبارو و میتسوبیشی که همیشه از نظر تعلیق اول بودن تکنولوژی ندارن ؟؟؟؟!!!!!
اتفاقا این کره ای ها هستن که تکنولوژی خاصی ندارن شما خودرویی مثل C5 رو ببینید با این همه امکانات عالی و کیفیت عالی تو ایران چقدر کم فروش داره چرا فقط به خاطر اینکه میگن موتورش ضعیفه در صورتی که ماشین خانوادگی مثل C5 با شتاب 9.7 واقعا خوبه …………..
من تو یه چیز موندم : ایرانیا وقتی شتاب کم میشه میگن زیاد شده مثلا مزدا 3 که اومد کسی از موتورش حرفی نزد ولی الان که مزدا3 جدید با همون موتور و بدنه سنگسن تر وشتاب پایین تر اومده میگن چقدر شتابش زیاده یا مثلا زانتا هم خیلی به موتورش معروفه در صورتی که شتابش 10.3 هست ………
hossein
۲۷ مرداد ۱۳۹۱دمت کرم.حرف دلمو زدی.کره همش تقلید میکنه.بعضیا هم ازش تعریف!تکنولوزی یعنی توانایی ابداع.نه به کار بستن ابداعات بقیه.
rezaee-esfahan
۱۱ شهریور ۱۳۹۱تکنولوژی رو هرکسی یه جور تعریف میکنه، اما همین تقلید کردنم یه هنر و تکنولوژی میخوادفکر کنم که ایران هنوز نداره!! شایدم بخاطر انحصاری بودن عرضه خودرو تو ایران انگیزه ای واسه تلاش برای رسیدن به تکنولوژی نداریم، ایشالا تو همین 20سال دیگه باقیمونده از عمرمون یه فرجی بشه و گرنه آیندگان حالشو ببرن!!
محمدحسین
۱۸ مرداد ۱۳۹۱آفرین آقا پرهام نظرات واقعا درسته…میتسوبیشی دیگه شرکت رو به […] داده…الان کره ای ها دارن خودشونو میکشن تا یه کم از قلمرو حکمرانی ژاپنیها رو تحت سلطه خودشون بگیرن…
ولی ماشینهای آسیایی و آمریکایی رو ول کنید…
مهد خودروسازی دنیا آلمانه نه ژاپن نه آمریکا نه کره و نه هیچ کشور تازه به دوران رسیده ای…
بعدش هم ایتالیا بعدش هم بریتانیا…
خودرو فقط خودروهای این 3 کشور…
hossein
۲۷ مرداد ۱۳۹۱زاپن تازه به دوران رسیدس؟؟!!!!فکر کنم دورانا رو قاطی کردی!!
امیر
۲۹ مرداد ۱۳۹۱سلام
هیچ میدونستید که ماشین های ژاپنی پرفروشترین و پرطرافدارترین ماشین تو انگلیس هستندو هندا تو بالاترین درجه انتخابشونه فقظ به خاطر کیفیت و عمر بالشون
ارشیا
۱۵ فروردین ۱۳۹۳ژاپن تازه به دوران رسیدست؟ ژاپن 100 ساله ماشین تولید میکنه و 28 شرکت خودروسازی داره . چشماتو باز کن دنیا داره رو دست ژاپن میچرخه . اون کره عقده ای رو ولش کن به زور 30 سال ماشین تولید کرده . البته تلاششون قابل ستایشه ولی هیچ وقت نمیتونن به پای ژاپن برسن چه برسه به کشورای دیگه
علی
۲۳ مرداد ۱۳۹۱سلام
آقایون نمیشه به این زودی قضاوت کرد این ماشین هنوز نیومده باید امتحان پس بده…
آقا امیر اگه شما میخواین ماشین بخرین سورنتو خیلی بهتره…
به نظر من این ماشین خوبیه ولی این موتور جواب گوی این بدنه نیست!
محمد
۲۳ مرداد ۱۳۹۱من یه سوال دارم : مگه ماشین خوبو با فروشش نگاه میکنند خوب تو ایران به خاطر قیمت بهتر اکثرا میرن هیوندای میخرن این دلیل خوب بودن نیست اگه اینطوره پراید بهترین ماشینه ……….
اکثر شرکتای بزرگ واسه اینکه پول اسمشونم میگیرن گرونترن به خاطر همینم فروششون خیلی کمتره ولی من شخصا هیچ وقت این ماشینو با اسپورتیج مقایسه نمی کنم هر چند اسپورتیجم دوست دارم ولی این یه چیز دیگست …….
feri
۲۶ مرداد ۱۳۹۱outlander 2013 خیلی خفنه 1.7 لیتر در 100 کیلومتر می سوزونه
S S
۲۷ مرداد ۱۳۹۱شاسی بلند بی آپشن Mitsubishi ASX = 206
tad51
۲۹ مرداد ۱۳۹۱ببینین کره که الان با هیوندا و کیا شاخ شده همش مدیون همین میتسوبیشیه – تنها شرکتی که بیشتر علم خودروسازی رو به کره ای ها منتقل کرده همین شرکت میتسوبیشیه – اصلا” نمیتونین با هیوندا و کیا مقایسه کنین -توی یه مقاله میخوندم که مهندسین کره ای برای طراحی سانتافه 1 سال زیر نظر مهندسین همین شرکت ژاپنی آموزش دیدن و بیشتر شاسی ها این کره ای ها تحت دیزاین همین میتسوبیشی بوده . یکبار سوار هیوندا ix35 بشین کیفیت افتضاحه داشبردش حال آدم رو بهم میزنه – درسته هیوندا و کیا پیشرفت کردن ولی در کل دنیا به جز جنسیس بقیه ماشین هاش برای قشر کارگر و مردم کم درامده – توی ایرانه که این ماشینا شدن ماشینه پولدارا
dany B M W
۲۹ مرداد ۱۳۹۱این شد یک چیزی فقط بالاتر از 95 میلیون تومان نباشه که ارزش نداره
جواد
۳۰ مرداد ۱۳۹۱این بدنه و وزن خودرو با این حجم موتور نمیخونه ولی چون ژاپنیه ایمان داشته باش که خودروی خوبیه ولی تا قیمت 80 میلیون تومان
مهدى
۳۰ مرداد ۱۳۹۱سلام
دوستانى که فکر مى کنند فقط US & GER&UK مى تونند خوب ماشین درست کنند لازمه که به سایت VOLVO یه سرى بزنن ….به عنوان نمونه XC90 یا New V60
من به Comment ها که دقت کردم خواستم با اجازه دوستان مطلبى رو بنویسم:
واقعیت اینه که دوستان همه درست نوشتن ولى با استندارد ایران
شما وقتى فرصته مقایسه واقعى رو داشته باشید مى بینید که خودرو کره و EU یا Us رو نمیشه مقایسه کرد…و همه شما وقتى حالت Mafia از صنعت خودروى ایران برداشته بشه و حق انتخاب واقعى داشته باشید اونوقت با این قیمتها که نوشتید مجبور به خرید Hyundai یا امثال اونً نیستید و میتونید Q7 Audi سوار شید
Enter Text
۲ شهریور ۱۳۹۱فکرکنم مدل این ماشین Outlander Sport باشه اینطور نیست؟
سعید
۱۴ شهریور ۱۳۹۱خداییش بیشتر از 70 میلیون نمی ارزه حالا برو یه سر عباس آباد بزن میبینی از 115 میلیون تا 123 میلیون بالا پایین میشه _ این دلال ها و نمایشگاهی ها رو فقط میشه با نخریدن آدم کرد .
احمد رضا
۱۶ شهریور ۱۳۹۱خیلی عالیه واقعا باید هرچه سریع تر نمایندگیش فعالیت رو بیشتر کنه تا از کره ای ها جلو بزنه
vahid
۲۱ شهریور ۱۳۹۱هیچ نظری ندارم
کلا هنگیدم………………….
ali sadee
۲۴ شهریور ۱۳۹۱پاترول عشقه….همه ماشینای کره ای و چینی قربون پاترول بشن.
بهزاد
۲۹ شهریور ۱۳۹۱دوستان من تجربه شخصیم رو در اختیار سرورانم میزارم نه به عنوان یک طرفدار کره
من یک اسپورتیج 2010 داشتم فوق العاده بود ، راحت بی اصطلاک بی دردسر نرم و پر قدرت 40 میلیون خریدم صفر از شرکت و باهاش تو دو سال 60000 کیلومتر رفتم کلا خیلی راضی بودم . یکی از دوستام یهx3 2008 داشت شاید 10 میلیون خرج ماشین کرد ، همیشه یه ایرادی داشت و ماشین خراب بود و تو تعمیرگاه بود ولی عشق x3 بود. یکی دیگه از دوستان هم همزمان یه سوزوکی ویتارا دست دو خرید 32 میلیون . موتور گیربکس همه رو عوض کرد کلی هم خرج کرد ماشین راه هم نمی رفت آخرشم 31 فروخت خیلی هم خوشحال بود موقع فروش؛ اون آقایی که من بهش اسپورتیج رو فروختم هنوزم زنگ می زنه و از ماشین و از کیفیت و از کم خرج بودنش تعریف می کنه .
الان 5 ماه که یه سورنتو 2012 خریدم 95 میلیون ، تا الان هم 7000 کیلومتر باهاش رفتم فقط هم تو جاده خیلی ماشین پر قدرت نرم با امکانات و نرمی هست من خیلی راضیم
مقایسه باشه با دوستان
عماد
۳۰ شهریور ۱۳۹۱اینجا جای نظر دادنه نه پوز دادن ماشینی که داریم
صنعت خودروی ژاپن خیلی قوی تر از بقیه آسیا هست
امین
۱ مهر ۱۳۹۱همین هیوندا یه دهه پیش از همین میتسوبیشی کپی برداری میکرد… مطمئن باش تکنولوژی ساخت خودروهای ژاپنی بالاتره… فقط یه نگاهی به سخت ترین و پر استقامت ترین رالی دنیا که داکاره بنداز میفهمی که به میتسوبیشی(پاجرو)لقب فرمانروای صحرا دادن…
انصافا کره ای ها خیلی رشد داشتن ولی ماشین هاشون زود مستهلک میشن… غولشون موهاویه که بعد از مدتی پیچش شاسی پیدا میکنه… مجله جی دی پاور تو مطمئن ترین ماشینای دنیا رتبه اول و دوم رو داده به ژاپنی ها…
پاجرو های علوم پزشکی واسه 30 ساله پیشه باور کن اگه یه سرویس کلی کنی 20 ساله دیگه جون دارن.. ولی موسو خریدن، سالی یه بار موتورو میارن پایین(اونم موتور بنز)
ایمان
۱۶ مهر ۱۳۹۱به نظر من چه این ماشین چه تمام ماشینایی که تو ایران خرید و فروش میشن ارزش بررسی نداره چون با پولی که ما جوونا واسه پرداخت اینا میدیم میتونیم حداقل یه بنز کلاس سی 207 به بالا بخریم که تو ایران تبدیل شده به ماشیتای کره ای”… نخریم بررسی نکنیم شاید روزی راجع به اینجور ماشینا همدیگره به چالش بکشیم…
امیر
۲۲ مهر ۱۳۹۱سلام به همه
بچه ها من یک ix35 2011داشتم 60خریدم یکسال ونبم سوار شدم همه جاشم مالیدم2ماه پیش فروختم 80واین واقعیت بازار خودرو ماست.تازه الان 20 تومن هم ضرر کردم.سواری خوبی بود ولی شاسی بلند نبود. الان میخوام پرادو بخرم پولم به 6سیلندرش نمیرسه/ به نظر شما 4سیلندرش شاسی بلند خوبی هست؟
باربد
۲۷ مهر ۱۳۹۱یک چرخش به کل کارخانه ی هیوندای می ارزه