میتسوبیشی ASX را باید پاسخ این شرکت به رقبایی چون نیسان قشقایی و سوزوکی گراند ویتارا دانست. ASX کوچکترین SUV میتسوبیشی می باشد که در کنار برادران بزرگترخود، اوتلندر، چلنجر و پاژرو قرار می گیرد. میتسوبیشی در این خودرو قصد داشته تا توازن مناسبی بین قابلیتهای حرکتی و مصرف مناسب سوخت ایجاد کند.
طراحی ASX از نسل جدید خودروهای میتسوبیشی پیروی می کند که شاه بیت این طراحی، چراغهای گوه ای شکل و جلوپنجره بسیار بزرگ ذوزنقه ای شکل می باشد . این طرح در خودروهای آئودی نیز البته با غلظت کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت جلوپنجره میتسوبیشی با آئودی هم دو قسمتی بودن جلوپنجره و برعکس بودن آن است که البته چندان هم زیبا نیست. در عوض خشونت با چاشنی اسپرت در طراحی این اتومبیل بیشتر نمایان است. این SUV یک کراس اوور کوچک بر مبنای میتسوبیشی لنسر است. و البته در پلتفرم با پژو ۴۰۰۸ نیز شریک است. سال ۲۰۱۲ میتسوبیشی فیس لیفتی برای ASX ارائه کرد که تغییراتی نظیر طراحی دوباره سپرها و جلوپنجره را به تصویر می کشید.
موتور ۲ لیتری آلومینیومی ASX با سیستم الکترونیکی زمانبندی سوپاپها (MIVEC) می تواند ۱۴۷ اسب بخار نیرو و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک CVT با انتقال نیروی پیوسته نیز نیرو را با کنترل الکترونیکی کوپلینگ به چرخها منتقل می کند. با این موتور ۱۱.۵ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت زمان کافیست. و البته نهایت سرعت نیز ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.
مصرف سوخت ۷.۷ تا ۷.۹ لیتری از این خودرو یک پیشتاز صرفه جو ساخته است. میتسوبیشی ASX با این موتور برنده عنوان مقرون بصرفه ترین SUV دو لیتری نیز شده است.
نفوذ سر و صدای زیاد مخصوصا در سرعتهای بالا از موارد منفی این خودرو است. بعلاوه سواری سخت و خشک و واکنش کند فرمان از دیگر نکات قابل بحث ASX می باشند. در عوض دید مناسب و موقعیت و تسلط خوب راننده نسبت به محیط و همچنین فضای جادار داخل خودرو علیرغم اندازه جمع و جور ماشین، را باید در سبد مزایای این اتومبیل قرار داد.
در بخش ایمنی، میتسوبیشی ASX با بدست آوردن ۵ ستاره از تست تصادف، نتیجه ای آبرومندانه را بدست آورده است. تجهیزات ایمنی مثل ۷ کیسه هوا در جلو، پهلوها، پرده ای و زانوی راننده، یک برخورد بسیار نرم را در زمان تصادف رقم می زنند. به این فهرست باید ترمز ضد قفل و سیستم کنترل پایداری ASC و کنترل کشش TCL و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی برای مسیرهای شیب دار HSA را نیز افزود.
امکانات مدلهای ۲۰۱۲ شامل چرخهای ۱۷ اینچی آلیاژی، صندلیهای چرمی گرمکن دار، استارت دکمه ای با کلید هوشمند، فرمان تلسکوپی، صفحه نمایش LCD هفت اینچی رنگی لمسی همراه با سیستم تفریحی ۲-DIN، ناوبری، بلوتوث و پورت اتصال به آیپاد، کنترلهای صوتی روی فرمان، سیستم صوتی با شش اسپیکر و پخش DVD با ظرفیت ۶ دیسک، سنسورهای باران و تاریکی برای فعال سازی خودکار برف پاک کن و چراغها، سنسورهای پارک در جلو و عقب، دوربین دید عقب، سقف پانوراما و رنگهای قابل انتخاب جدید می باشند.
سالها پیش میتسوبیشی با مدلهای محبوب لنسر، گالانت و پاژرو در بازار ایران و البته در بازارهای جهانی بروبیایی داشت. حال بعد از سالها و در میان هجوم خودروهای چینی به بازارهای ایران، دیدن یک خودروی ژاپنی با چهره ای تازه، می تواند غنیمت باشد. حتی اگر قیمت ۸۰ میلیونی آن گزاف بنظر برسد.
شرکت آرین موتور پویا نمایندگی میتسوبیشی در ایران را بر عهده گرفته و پیش فروش این خودرو را با قیمت ۷۹ میلیون و پانصد هزار تومان و البته با زمان تحویل بسیار طولانی ۵ ماهه آغاز نموده است. سایر خودروهای میتسوبیشی نظیر لنسر، اوتلندر و پاژرو هم در برنامه واردات این شرکت قرار دارند.
ابعاد
طول*عرض*ارتفاع: ۴.۲۹*۱.۷۷*۱.۶۱ متر
فاصله بین دو محور: ۲.۶۷ متر
وزن خالص: ۱۴۵۱ کیلوگرم
وزن ناخالص: ۱۹۷۰ کیلوگرم
ظرفیت باک: ۶۰ لیتر
فضای بار: ۴۱۶ لیتر
hamid
۸ آبان ۱۳۹۱من قبا لنسر داشتم سواریش عالی بود ولی از این شاسی بلندش خیلی خوشم نمیاد چون هم کوچیکه هم هنوز سوارش نشدم با قیمت 130 تومن هم میرم bmw x 3 میخرم
هرچند که سواری ویتارا هم خیلی خوب است وهم قیمتش پایینتر است کلاس 8 قیمتش 95 است
ali
۸ آبان ۱۳۹۱قیافش حرف نداره البته جلوش خیلی خیره کنندست
امکاناتشم خوبه مصرفشم باور نکردنی پایینه
یعنی میشه گفت یه جورایی تکین تو خیابون
فقط صدای موتور خیلی میاد داخل کابین که البته یکم ظاهر اسپرت به ماشین داده ولی اذییت کنندست
من با یه همچین قیمتی ترجیه میدم یه کادنزا بگیرم
هم اپشناش بالا تره هم موتورش خیلی قویه همم که وسایلش رو میشه پیدا کرد
m_i_s_s_ati
۱۰ آبان ۱۳۹۱وای من از اینا میخوام
:(((
ملا
۱۶ آبان ۱۳۹۱اگه پول دارید بخرید… تو انتخابش شک نکنید
ماشینهای میتسوبیشی اصلا قابل قیاس با هیوندا و کیا و سوزوکی و … نیستند
به آمار و ارقام و قدرت موتور و … اکتفا نکنید وگرنه سرتون کلاه میره آخرش ایکس33 چینی میخرید! مگه موسو قدرت موتورش 220اسب نبود ولی پاجرو 190اسب؟ از اونایی که خریدن بپرسید کدوم بهتره!
کاوه
۳ شهریور ۱۳۹۲سلام
میشه یکی از دوستانی که در این زمینه تخصص دارن به من زنگ بزنن؟ من الان 2012 خزیدم مشکی. دو روز دیگه موعد تحویلش هست. ازش بد میگن ، میخوام سوال کنم.
09352153252
ساعی هستم.
ممنون میشم.
هوشنگ
۲۳ آبان ۱۳۹۱با سلام من قصد خرید ندارم ولی میخواستم بپرسم که ایا این نمایندگی به مدلهای دیکه مثل گالانت سوپر سالن مدل 1993هم خدمات میده یا نه چون من اون مدل رو دارم منتظر جواب هستم ممنون
پویا
۶ آذر ۱۳۹۱می خواستم بدونم که کدوم شرکت واردش کرده چون می خوام بگیرمش
ولی نمی دونم که کدوم شرکت وارد کنندش هست و از کجا باید بگیرمش …. !!!!
اگه کسی اطلاعاتی در این مورد داره لطفا به من ایمیل بزنه…
ایمیل من : pouya.raji@yahoo.com
امیز
۱۵ آذر ۱۳۹۲شرکت میتسوبیشی
mohsen
۲۰ آذر ۱۳۹۱خدا کنه راه وروده بیشتره مدلای l200ام ب ایران باز ش واقعا جاشون خالیه
ی l200مدل 1992دوکابین داشتم حرف نداشت هرچی بگم کم گفتم .
باربد
۱۱ دی ۱۳۹۱میتسوبیشی همیشه عالی بوده الآن هم مثل همیشه عالی
ا.ک
۱۲ دی ۱۳۹۱سلام . واقعا اونایی که میتسوبیشی دارن فقط قدر این ماشینا رو میدونن . در قیاس با انواع دیگر ماشینها میتسوبیشی فوق العاده است . من خودم یه لنسر 93 GLX دارم که حاضر نیستم با هیچ مدل ماشین دیگه ای عوضش کنم .مگر با یکی از همین خانواده میتسوبیشی .
اما خداییش لنسر92 و 93 از مدل 2012 که اومده فوق العاده شیکتره و مصرفشم خیلی کمتره .
فقط یه مشکل در رابطه با لوازم یدکیش وجود داره که فابریکش خیلی سخت گیر میاد.
یه سوال هم دارم که اگه کسی میتونه بهم کمک کنه ممنون میشم. میخواستم بدونم جایی هست تو ایران که بتونم موتور لنسر GLX 93 رو پیدا کنم .
مجتبي
۲۱ دی ۱۳۹۱ویتارا خیلی از این بهتره اصلاً جلوی ویتاراحرفی برای گفتن نداره تازه 35 میلیون گرانتر هم است خرید این ماشین درمقابل ویتارا به صلاح نیست.
aryan
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ASX به نظرم تو ایران خوبه فقط ترمز کاسه ای عقبشو نمیشه تحمل کرد !!!!
علي
۹ خرداد ۱۳۹۲دوستان عزیزمن أنواع وأقسام خودرو تعویض کردم هرکس یک علاقه ای داره عشق منهم ماشین اولین خودروام سورن تو ۲۰۰۸ بود دومین خودروام أی لیکس ۵۵وبعدیس آزرا۲۰۱۱ وبعد أون سوناتا۲۰۱۲و بعدش نیسان تینا وبعد هم سورنتو ۲۰۱۳ ولی باورکنید به موتور نیست این یک خودرو استثنایی است واقعا استثنایی تا سوارنشید نمیدونید من چی میگم قابل مقایسه بایرن های کره ای نیست این ماشین وبأید با بی أم وو بنز مقایسه کرد
حامد
۱۴ تیر ۱۳۹۲ماشین دو دف هست یا نه؟
عاطفه
۲۷ تیر ۱۳۹۲منم میتسوبیشی میخوام
ramin
۱ مرداد ۱۳۹۲مرد حسابی با 130 ملیون میری بی ام دبلیوx3میخری؟!
تو خواب دیگه انشالله نه؟قیمت کی رو داری میدی؟
الان ویتاراش 130 تومنه اونوقت میگی 130 تومن x3!
پدال جان لطفا,خواهشا,عاجزانه,هرچی که میشه اسمش رو گذاشت.درباره میتسوبیشی لنسر نسل10 هم بررسی تخصصی بذارین.من عاشق این ماشینم
خدا باعث وبانیاش رو لعنت کنه,تا پارسال تو منطقه آزاد22 تومن بود اما الان…
لاقل یه مطلب کامل بذارین دلم آروم بگیره
اگه میشه هم الولوشن x هم مدل معمولیش رو مقایشه کنین
تشکر
بابک
۲ مرداد ۱۳۹۲سلام…
1. مقایسه میتسوبیشی با هیوندای و کیا کار اشتباهیه.عمر مفید کره ای 2 تا 5 ساله ژاپنی 20 سال (مثل لکسوس).همین زمستون اپتیمای 2012 دوستم بعد 1 ماه که ماشینو خرید مگنت گرم کن صندلیه راننده سوخت.
2. ترمز جلو دیسکی با خنک شونده و عقب دیسکی.
3. قابل تبدیل الکترونیکی به 3 حالت: 2WD , 4WD , LOCK
4. آپشنها رو که بالا خوندین + درب صندوق عقب برقی + LED دور شیشه پانوراما
5. الان 1 مرداد 92 و ماشین 150 تومنه یعنی 100 میلیون از سانتافه و 220 میلیون از rx350 ارزونتره.
به نظر من به جای sportage و ix35 اینو بخرین.شتابش با اینا 1 ثانیه فرق داره ولی کیفیتش خیلی بهتره.
6. 5سال یا 150000 کیلومترم گارانتی داره. رخ جلو و نیم رخش خیلی خوبه.
…موفق باشید…
محمد رضا
۹ مرداد ۱۳۹۲ماشین خیلی عالی هست من 3 سال دارم
علي
۲۲ مرداد ۱۳۹۲با سلام
متاسفانه شرکت آرین موتور یک شرکت بی مسئولیت و غیر متعهدی است بنده از اینکه با این شرکت وارد معامله شده ام سخت پشیمان هستم و با بی مسئولیتی شرکت در ایفای تعهداتش و عدم پاسخگوئی عملا تضیع حقوق مشتریان و بلاتکلیفی آنان را در پی دارد صادقانه عرض کنم با این شرکت وارد معامله و طرف قرارداد نشوید
امیر
۲۸ آذر ۱۳۹۲شرکت های توی ایران همشون همینجورین.فقط می خوان بفروشن.بعدش دیگه هر چی شد گردن نمی گیرن.از ایران خودروی خودمون بگیر تا…
فانونی در کار نیست عزیزم.
رویا
۲۳ مرداد ۱۳۹۲سلام
من میخوام اگه بشه ماشینی تو حدود قیمت 150 تومن بخرم
اول نظرم رو آلفرومئو بود ولی بخاطر هاچ بک بودنش و اینکه الان یه ماشین خاصه ولی مثل جنسیس مطمئنا زیاد میشه و از خاص بودن میفته پشیمون شدم
الان نظرم رو میتسو بیشی میشه یه همفکری با من بکنید که بجز این ماشین چی میتونه بهتر باشه
ممنون
الهام
۲۷ مرداد ۱۳۹۲سلام به همه بروبچ .من داییم امروز یکی از این ماشین های میتسوبیشی رو خرید دل همتون آب اولیشم دل خودم آب یک چیزیه که نگو
رویا
۲۸ مرداد ۱۳۹۲سلام مجدد
سوال قبلی منو که هیچکدوم از شما کارشناس ها جواب نداد حداقل اگه میدونید بگید که چرا میتسو بیشی انقدر تعدادش کمه یا به قول دوستمون تو نمایشگاه ها فقط هست من خودم الان یاریس صندوقدار دارم اینم ماشینی که نسبت به ماشین های دیگه کمه ولی خوب دلیل این یکی میدونم چون تعداد کمتری وارد شده این دلیل شامل میتسوبیشی هم هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بازم ممنون
maysam
۲۶ شهریور ۱۳۹۲باسلام — دوستان عزیزاصالت تکنولوژیکی برای صنعت وواحدهای صنعتی یک اصل است . کسب برندهای عالی ورتبه های برتر دررده بندی شرکتها با کیفیت تولید تفاوتهایی داردبرای مثال در نشریه ی فورچون هیوندای در رتبه ی بالاتری نسبت به میتسوبیشی است ولی علت ان با لاتر بودن حجم فروش است نه بهتر بودن کیفیت تولیدات و همچنین این مضوع فراموش نشود شرایط استاندارد تولید محصولات ژاپنی بسیار سخت گیرانه تر از کره است . واحدهای استادارد وارزیابی کیفی در محصولات ژاپن به فکر حفظ نام وبرند ژاپنی کالاهای خود هستند ونه صرفا باتر بردن حجم فروش . نام ژاپن دردنیا همراه باکیفیت است وهیچ کالای ژاپنی بی کیفیت براساس استاندارد های جهانی وجود ندارد…باتشکر………
ehsan
۱۱ مهر ۱۳۹۲قیمت این خودرو در منطقه آزاد مالزی حدود 72 میلیون تومان است. از سود سرشار شرکت وارد کننده تعجب می کنم!
شبلو
۲۶ مهر ۱۳۹۲خیلی بده وگران است پخ تکوم
م غلامی
۱۷ آبان ۱۳۹۲کسی که سوار ماشینهای ژاپنی مخصوصامیتسوبیشی و هوندا و تویوتاشده باشد ماشینهای کره ای را نگاه هم نمی کندچه برسد به اینکه پول بالای آنها بدهد.
فرهاد
۹ آذر ۱۳۹۲اگه قدرت و شتاب میخای اصلا” ماشین 4سیلندر نخر، اگه نه یه ماشین باکلاس و کم استهلاک میخای میتونی بیای سمت ماشینای زیر 150 میلیون، حالا به نظرتون کره ای بهتره یا ژاپنی؟ تفاوتش اینه که رو قطعات موتور ژاپنی 400 تا تست انجام میشه ورو قطعات ماشین های کره ای 250 تا! ضمنا” حدود استاندارد ژاپن هم سخت گیرانه تر هست. جهت مقایسه عرض کنم قطعات خودروهای داخلی زیر 100 تا تست اونم رو کاغذ انجام میشه. به قول معروف، ژاپن، آلمان آسیاست.
وحید
۱۵ آذر ۱۳۹۲سلام لطفا بفرمایید ماشینتون از لحاظ نرمی نسبت به سوزوکی یا ماشین های کیا بهتر هست ماشین خشکی هست یا نرم نرمه از هر لحاظ ؟؟؟؟؟؟؟ با تشکر
عباس
۲۳ آذر ۱۳۹۲سلام من بین اسپورتیچ و میتسوبیشی موندم نمی دونم کدومشو بخرم ازظاهر اسپورتیچ بیشتر خوشم میاد از میتسو بیشی ژاپنی بودنش. شما چی میگین ?
حمید
۲۹ آذر ۱۳۹۲داداش شک نکن فقط میتسوبیشی
من خودم بین همین دوتا مونده بودم ولی خدایی ماشین های ژاپنی رو با کره ای مقایسه نکن
mammad
۹ دی ۱۳۹۲بله
اصلا سوارش میشی نه صداس استارت میاد که روشنش میکنی نه صدای موتور ماااهه
ماشین خیلی نرمیه مخصوصا با اون سقفش انگار توی ماشین کروک سوار شدی
کسی میخواد بخره تعمل نکنه
آرش
۱۱ دی ۱۳۹۲دوستان نیو اکتیون رو با این ماشین مقایسه کنید
بگید نظرتون چیه
آپشن میتسوبیشی بیشتره
اما قدرت موتور نیو اکتیون بالاتره
قیمت هم حدود 20 تفاوت داره