میتسوبیشی

تست تصادف خودروهای قدیمی؛ تویوتا کرولا 1998 با ۲۰۱۵

تست تصادف یک دستگاه میتسوبیشی مگنا با ۳۰ سال سن به خوبی نشان دهنده پیشرفت استانداردهای ایمنی در صنعت خودروست.

شکی وجود ندارد که خودروهای مدرن و امروزی بسیار ایمن‌تر از محصولات چند دهه قبل هستند. پیشرفت‌های مهندسی سبب حفظ جان افراد زیادی شده و حتی برخی خودروسازان به دنبال دستیابی به هدفی مهم یعنی عدم فوت سرنشینان محصولات خود هستند. انکاپ استرالیا از سال ۱۹۹۳ تاکنون مشغول تست خودروهاست و اخیراً یکی از ۹ خودرویی را که ۳۰ سال قبل برای اولین بار تست کرده بود دوباره مورد بررسی قرار داده است.

این موسسه ایمنی توانسته دومین نسل میتسوبیشی مگنا را پیدا کرده و با آن تست‌های تصادف را انجام دهد. در نگاه اول به نظر می‌رسد این سدان میان سایز با توجه به سن ۳۰ ساله خود عملکرد تحسین‌برانگیزی داشته اما ظاهر خودرو پس از تست تصادف فریبنده خواهد بود. داده‌های حاصل از جراحات روی آدمک تصادف نشان می‌دهد راننده با ریسک بالای شکستگی جمجمه و مغز روبروست و دلیل آن‌هم نبود کیسه هوای فرمان است.

پاها و لگن راننده نیز در معرض آسیب‌های شدید قرار دارد و قفسه سینه نیز آسیب نسبتاً جدی دیده است. انکاپ استرالیا ادعا می‌کند سرنشین عقب میتسوبیشی مگنا نیز متحمل آسیب‌های شدیدی می‌شود و این موضوع به ویژه در بخش شکم مشهود خواهد بود زیرا سرنشین پس از تصادف به زیر کمربند ایمنی حرکت می‌کند. موسسه موردبحث گزیده‌ای از گزارش اولیه تست تصادف اصلی در سال ۱۹۹۳ را نیز منتشر کرده و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شود نتایج آن بسیار ترسناک است. در این گزارش می‌خوانیم:

در زمان تصادف پیشانی آدمک راننده مگنا به بالای لبه فرمان و صورتش نیز به ستون فرمان برخورد کرد. داده‌ها نشان می‌دهد آسیب مغزی امکان‌پذیر است. همچنین سر آدمک سرنشین خودرو به داشبورد برخورد کرد که این امر نشان دهنده احتمال بالای آسیب مغزی خواهد بود.

انکاپ استرالیا در سال ۲۰۱۷ نیز با برگزاری تست تصادف بین تویوتا کرولا 1998 و کرولا ۲۰۱۵ پیشرفت‌های صورت گرفته در ایمنی خودروها را به نمایش گذاشت. در این تست هر دو خودرو با سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت و به‌صورت شاخ‌به‌شاخ با یکدیگر برخورد می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    تست تصادف بین خودرو های قدیمی آمریکایی با جدیدشون بگذارند ، همون خودرو ها که فقط ی گوشه سپر خط می افته و تمام انرژی رو به سرنشین منتقل میکنه

    موافقم 53
    مخالفم 7
    1. ππ

      ۱۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ماشالا اصالت . ماشالا انتقال نیرو

      موافقم 34
      مخالفم 4
    2. Behnam1012

      ۱۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (994 ديدگاه)

      تمام انرژی رو به سرنشین منتقل کنه بهتره تا سرنشین داخل خودرو قابل تشخیص نباشه یا تیکه تیکه بشه ( خودروهای داخلی )

      موافقم 18
      مخالفم 20
  2. ππ

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انصافا اون میتسوی پیر ، خوب دووم آورد . از محصولات آشغالای داخلی ما خیلی بهتر بود . مال ما رو ببینن چی میگن . از کیفیت ضعیف آلیاژ ها مخصوصا باک سوخت یا ضعف بدنه خودرو تا باز نشدن ایربگ و آتش سوزی بعد تصادف .

    موافقم 37
    مخالفم 3
  3. هوشنگ

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (55 ديدگاه)

    حالا تست پژوپارس زیر 84 رو با مدل 1402 بذاره ایران خودرو

    موافقم 40
    مخالفم 1
    1. Saeed

      ۱۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (213 ديدگاه)

      تست تصادف دو حلب

      موافقم 11
      مخالفم 3
  4. ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (4897 ديدگاه)

    وای به حال من که ماشینم ایربگ نداره

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. علی نقی پور

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      واقعا آدم با سرعت 140کیلومتر شاخ به شاخ خدای نکرده تصادف کنه نه از ماشین چیزی میمونه نه از سرنشینانش بخدا الان که فکرش میکنیم من که خودم دنا پلاس توربو دارم وقتی تو اتوبان تهران تبریز میفتم بغیر دوربینها کمتر سرعتم190میرم خدای نکرده با این سرعت تصادف کنم انگاری بمب منفجر شده دیگه باسرعت رانندگی نمیکنم ماشین ژاپنی به این وضع بیفته ببین حلبیهای ایرانی چی میشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا