تست تصادف یک دستگاه میتسوبیشی مگنا با ۳۰ سال سن به خوبی نشان دهنده پیشرفت استانداردهای ایمنی در صنعت خودروست.
شکی وجود ندارد که خودروهای مدرن و امروزی بسیار ایمنتر از محصولات چند دهه قبل هستند. پیشرفتهای مهندسی سبب حفظ جان افراد زیادی شده و حتی برخی خودروسازان به دنبال دستیابی به هدفی مهم یعنی عدم فوت سرنشینان محصولات خود هستند. انکاپ استرالیا از سال ۱۹۹۳ تاکنون مشغول تست خودروهاست و اخیراً یکی از ۹ خودرویی را که ۳۰ سال قبل برای اولین بار تست کرده بود دوباره مورد بررسی قرار داده است.
این موسسه ایمنی توانسته دومین نسل میتسوبیشی مگنا را پیدا کرده و با آن تستهای تصادف را انجام دهد. در نگاه اول به نظر میرسد این سدان میان سایز با توجه به سن ۳۰ ساله خود عملکرد تحسینبرانگیزی داشته اما ظاهر خودرو پس از تست تصادف فریبنده خواهد بود. دادههای حاصل از جراحات روی آدمک تصادف نشان میدهد راننده با ریسک بالای شکستگی جمجمه و مغز روبروست و دلیل آنهم نبود کیسه هوای فرمان است.
پاها و لگن راننده نیز در معرض آسیبهای شدید قرار دارد و قفسه سینه نیز آسیب نسبتاً جدی دیده است. انکاپ استرالیا ادعا میکند سرنشین عقب میتسوبیشی مگنا نیز متحمل آسیبهای شدیدی میشود و این موضوع به ویژه در بخش شکم مشهود خواهد بود زیرا سرنشین پس از تصادف به زیر کمربند ایمنی حرکت میکند. موسسه موردبحث گزیدهای از گزارش اولیه تست تصادف اصلی در سال ۱۹۹۳ را نیز منتشر کرده و همانطور که پیشبینی میشود نتایج آن بسیار ترسناک است. در این گزارش میخوانیم:
در زمان تصادف پیشانی آدمک راننده مگنا به بالای لبه فرمان و صورتش نیز به ستون فرمان برخورد کرد. دادهها نشان میدهد آسیب مغزی امکانپذیر است. همچنین سر آدمک سرنشین خودرو به داشبورد برخورد کرد که این امر نشان دهنده احتمال بالای آسیب مغزی خواهد بود.
انکاپ استرالیا در سال ۲۰۱۷ نیز با برگزاری تست تصادف بین تویوتا کرولا 1998 و کرولا ۲۰۱۵ پیشرفتهای صورت گرفته در ایمنی خودروها را به نمایش گذاشت. در این تست هر دو خودرو با سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت و بهصورت شاخبهشاخ با یکدیگر برخورد میکنند.
حسین
۱۵ آذر ۱۴۰۲تست تصادف بین خودرو های قدیمی آمریکایی با جدیدشون بگذارند ، همون خودرو ها که فقط ی گوشه سپر خط می افته و تمام انرژی رو به سرنشین منتقل میکنه
ππ
۱۵ آذر ۱۴۰۲ماشالا اصالت . ماشالا انتقال نیرو
Behnam1012
۱۵ آذر ۱۴۰۲تمام انرژی رو به سرنشین منتقل کنه بهتره تا سرنشین داخل خودرو قابل تشخیص نباشه یا تیکه تیکه بشه ( خودروهای داخلی )
ππ
۱۵ آذر ۱۴۰۲انصافا اون میتسوی پیر ، خوب دووم آورد . از محصولات آشغالای داخلی ما خیلی بهتر بود . مال ما رو ببینن چی میگن . از کیفیت ضعیف آلیاژ ها مخصوصا باک سوخت یا ضعف بدنه خودرو تا باز نشدن ایربگ و آتش سوزی بعد تصادف .
هوشنگ
۱۵ آذر ۱۴۰۲حالا تست پژوپارس زیر 84 رو با مدل 1402 بذاره ایران خودرو
Saeed
۱۵ آذر ۱۴۰۲تست تصادف دو حلب
۱۶ آذر ۱۴۰۲وای به حال من که ماشینم ایربگ نداره
علی نقی پور
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعا آدم با سرعت 140کیلومتر شاخ به شاخ خدای نکرده تصادف کنه نه از ماشین چیزی میمونه نه از سرنشینانش بخدا الان که فکرش میکنیم من که خودم دنا پلاس توربو دارم وقتی تو اتوبان تهران تبریز میفتم بغیر دوربینها کمتر سرعتم190میرم خدای نکرده با این سرعت تصادف کنم انگاری بمب منفجر شده دیگه باسرعت رانندگی نمیکنم ماشین ژاپنی به این وضع بیفته ببین حلبیهای ایرانی چی میشند