شرکت هوندا برای بازگشت سودآوری به نیسان و میتسوبیشی کمک خواهد کرد. این سه خودروساز ژاپنی برای توسعه خودروهای برقی و نرمافزارها با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
چندی پیش شایعاتی مبنیبر همکاری سه برند ژاپنی بهنام در خبرگزاریهای جهان منتشر شد تا اینکه مجموعه مشترک هوندا-نیسان امروز بهطور رسمی اعلام کرد که خودروسازی میتسوبیشی را هم بهعنوان عضو سوم به گروه خود اضافه خواهد کرد. این سه شرکت یک پیشنویس رسمی را امضا کردهاند تا بهترین راه برای کار روی خودروهای برقی و نرمافزار آنها را موردبحث قرار دهند. مدیرعامل و سخنگوی شرکت میتسوبیشی، «تاکائو کاتو»، درباره این رویداد مهم میگوید:
مذاکرات نیسان و هوندا برای یک همکاری محتمل، پیشرفت کرده است و ما هم تصمیم گرفتهایم که در این قالب همکاری کنیم. در صنعت خودروی امروز، همکاری با شرکا امری حیاتی به شمار میرود که بهخاطر اختراعات و پیشرفتهای فناوری مانند برقیسازی و هوشمصنوعی با سرعت زیادی تغییر میکند. ما باور داریم که با همکاری سهجانبه توانایی کشف احتمالات تازه در زمینههای مختلف را داریم.
شرکتهای نیسان و هوندا در خبرهای مرتبط با این رویداد، کنفرانسهای مطبوعاتی مجزایی را برگزار و در آن اعلام کردهاند که برای ساخت خودروهای متکیبه نرمافزار (SDV) با هم همکاری خواهند کرد. دو شرکت یادشده برای بهبود و توسعه فناوری خودران، ارتباطات و هوشمصنوعی سرمایهای مشترک را تدارک خواهند دید و سپس کار خود را به توسعه باتریهای تازه و محورهای الکترونیکی توسعه خواهند داد.
نکته جالبتر آن است که هر دو شرکت نیسان و هوندا توافق کردهاند که برای تکمیل سبد خرید خود به فکر اشتراکگذاری مدلهای مختلف هم هستند؛ پروژهای که میتواند شامل خودروهای برقی و بنزینی این دو مجموعه شود و احتمالا روی تولید نیسان سیلویا در آینده تاثیرگذار خواهند بود. از آنجا که برند میتسوبیشی هنوز تنها پیشنویس را امضا کرده کمی زود است که درباره همراهی آن در برنامه نیسان-هوندا با نام «متمم مشترک خودرو» اظهار نظر کرد. البته که سهم ۳۴ درصدی نیسان در برند میتوسوبیشی تاثیر مستقیم روی فرایند مذاکرات و تصمیمگیریها خواهد داشت.
با توجه به این مهم که سرعت تولید خودروهای برقی در کشور همجوار ژاپن، چین، با نرخ زیادی در حال افزایش است، سه شرکت نیسان، هوندا و میتسوبیشی تصمیم گرفتهاند بهجای طی کردن راهی جداگانه، گرانقیمت و طاقتفرسا، با یکدیگر همکاری کنند تا سرعت رشد خود را افزایش دهند. از آنجا که قیمت خودروهای تولیدشده در چین کمتر از مدلهای گوناگون این سه برند مطرح است، رقابت آنها تنگاتنگ خواهد بود.
هر چند برنامه آینده تا حد قابلتوجهی اعلام شده است اما هنوز خبری از نام مدلی خاص به میان نیامده است پس نمیتوان روی تولید مدلهای بهخصوص جدید حساب باز کرد یا منتظر یک کوپه مانند تویوتا ۸۶/ سوبارو BRZ ماند. حقیقت این است که تولید مدلهای پرفروشتر میتواند برای این برندها بهصرفهتر تمام شود و این این حیث ممکن است تمرکز خود را روی این کار قرار دهند.
چند ماه پیش برندهای مزدا، تویوتا و سوبارو در یک کنفرانس رسمی اعلام کردند که هنوز به پیشرانههای درونسوز متعهد هستند و برخلاف برخی شرکتهای همرده دیگر، تلاش میکنند تا این موتور محبوب را زنده نگه دارند. برنامه سه شرکت یادشده حفظ پیشرانههای درونسوز با استفاده از هیبریداسیون و سوختهای پاک است. درحالیکه برند تویوتا روی فناوری هیدروژن و موتورهای ۴ سیلندر کار میکند، مزدا روی توسعه پیشرانه چرخشی خود تمرکز کرده و سوبارو هم برای پاکتر کردن موتور باکسر خود تلاش میکند. نظر شما درباره این همکاری ژاپنی چیست؟ آیا برندهای شرقی سرانجام درحال صفآرایی دربرابر همسایگان و رقبای غربی هستند؟
amirmohammadja79
۱۱ مرداد ۱۴۰۳شما سه اسطوره باید تو زمینه تولید موتور های درون سوز و تولید سوپر اسپرتها باهم همکاری کنید نه ماشینهای برقی🤦
car lover
۱۲ مرداد ۱۴۰۳حق
علی
۱۲ مرداد ۱۴۰۳دورتون به سر رسیده تعظیم کنید به اژدهای چین الکی پولاتون خرج نکنید 🇨🇳
Hatefhaj@gmail.com
۱۳ مرداد ۱۴۰۳خدا شفات بده…
kasra
۱۲ مرداد ۱۴۰۳🇯🇵🥇
تویوتا
هوندا نیسان میتسوبیشی
hosen
۱۱ مرداد ۱۴۰۳امیدوارم میتسوبیشی دوباره به دوران اوجش بگرده
حیفه واقعا
ممد ژانگولر
۱۱ مرداد ۱۴۰۳به نظرم اینجا بحث صفآرایی شرق در برابر غرب نیست چرا؟ چون چه خود ژاپن یجورایی تو جبهه غربیه. اما از وقتی که چین امده وسط همرو انداخته به زحمت و تکاپو . چرا؟ چون چه ماشینای چینی هم قیمت پایینی دارن هم شدیدا تاکید بر طراحی و ارگونومیک فضای داخلی دارن و خیلی هم موفق بودن مثل همون استفاده زیاد از مانیتور و سیستم کانکشن موبایل و نرم افزارهای فوق پیشرفته و مصرف کننده پسند . وقتی تعادل سبد فروش خودرو به نفع کشور تازه وارد چین عوض بشه باید بشینن ببینن چه گلی به سرشون بزنن تا ضرر ندن و بتونن رقابت کنن.🙌
! i M α η δ υ α R
۱۱ مرداد ۱۴۰۳Nihobishi motor company …
eternal
۱۱ مرداد ۱۴۰۳به به کارشون درسته 👍
کاش ما ایرانی ها هم یادمیگرفتیم که برای یه پیشرفت بزرگ باید به همدیگه کمک کنیم نه اینکه سعی کنیم اون یکی رو نابود کنیم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۱ مرداد ۱۴۰۳اتحاد سایپا و ایران خودرو
واویلا می شه
صدرا
۱۱ مرداد ۱۴۰۳مثلاً شاهین پلاس پرو توربو با موتور +EF7
با جلو پنجره پارس و آرم سایپا 😂😂
گاس فرینگ
۱۲ مرداد ۱۴۰۳یا ۲۰۶ تیپ دو و نیم با موتور تیبا
حسین
۱۲ مرداد ۱۴۰۳اگر سایپا و ایرانخودرو سالها پیش مثل رنو-سیتروئن یک گروه شده بودن الان وضع ما خیلی بهتر بود!
ساینا با موتور ef4 یا tu5 بود ، شاهین با موتور efp ، شاسی بلند سایپا تولید میشد و …!
حتی اگر خیلی قبل تر این اتفاق افتاده بود تندر90 دو جا در ایران تولید نمیشد!
علی جردن
۱۲ مرداد ۱۴۰۳نتیجه میشه ۲۰۷i با داشبورد ۲۰۶ با موتور پراید
Amir
۱۳ مرداد ۱۴۰۳حاصلش ویلچر آفرود پس یک ماه پس از خرید محصول مشترک که از آپشنهای کارت طلایی و لگن چن کاره برای ۳ضای حاجت البته یادم ر۴اه بود ضد زنگ بی رنگ گ……
هلی
۱۳ مرداد ۱۴۰۳همین الان هم موتور شاهین ( فقط کاش اسم های معروف رو ب لجن نمی کشیدند)قراره از ایران خر رو تامین بشه
تلاقی دو رنگ قهوه ای= قهوه ای
بنجل بیاد عتیقه رو همفکری بده
واویلا
Scuderia Ferrari
۱۱ مرداد ۱۴۰۳چه اتحادی شکل گرفته در سرزمین خورشید تابان
تویوتا ، مزدا و سوبارو برای حفظ درون سوزها 👑👑
هوندا ، نیسان و میتسوبیشی برای شروع الکتریکی شدن
علیرضا
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ای کاش ژاپنی بودم با اینکه فیلماشون رو دیدم
حسین
۱۲ مرداد ۱۴۰۳سالها با وحشی بازی دهن همسایه هاشون را سرویس کردند!
کسرا
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ائتلاف متحدین
B2
۱۱ مرداد ۱۴۰۳در این سالهای اخیر ، تصمیمات بزرگی در صنعت خودروی ژاپن گرفته شده . درحال حاضر ۲ گروه بزرگ رو داریم . یکی هوندا – نیسان – میتسوبیشی که بیشتر تمرکزشون در حوزه پلتفرم خودروهای برقی ، نرمافزار و زیرساخت ها خواهد بود . یکی هم گروهی به رهبری تویوتا رو داریم ( شامل تویوتا – مزدا – سوبارو – سوزوکی – دایهاتسو – هینو ) که در زمینه نسل جدید انجین های کم حجم و هیبرید و بسیار بهینه سرمایه گذاری میکنند . البته تویوتا از برقیه غافل نیست و برنامه های مفصلی داره . اما تاکیدش بر هیبریدهاست و سودهای کلانی هم در این چند سال اخیر داشته . جالبه حجم تولیدات گروه اول چیزی بالغ بر ۸ میلیون خودروئه و حجم تولیدات گروه دوم به لطف تویوتا ، ۱۶ میلیون
در نگاه اول شاید میتسوبیشی به عنوان یه شریک قدرتمند به چشم نیاد اما برای مثال در بازار داخلی پیکاپ ژاپن و تکنولوژی پلاگین هیبرید تواناییهای خوبی داره
شراکت این کمپانیا ، همون چیزیه که ژاپن نیاز داشت . مطمئنا با سرعت بالایی توسعه پیدا میکنند و به شکل موثری در بازار برقی حاضر میشن
🇰🇷
۱۱ مرداد ۱۴۰۳هوندا قراره دست ماستوپیشی و نیسان رو بگیره . جالبه همین هوندا یه جوینت ونچر با LG سولوشن داره و ازش باتری میگیره . این شراکت باعث میشه نیسان هم از باتریای Lg بهره مند بشه
The partnership will also include shared batteries and key EV components such as motors, inverters, and e-axles for future production models. Furthermore, the joint venture between Honda and LG Energy Solution might supply lithium-ion batteries to Nissan in North America after 2028.
سه تایی قراره دست به دامان LG بشن :)
amir
۱۲ مرداد ۱۴۰۳این اصلا خبر خوبی برای ت رولک ها نیست چون اگه این اتحادها باعث برقی های خوب بشه اون موقع تازه موقع گریه کردن بی تی اس فن هاست چون آیونیک کمتر دیده میشه
JaMsHiD_R1988
۱۲ مرداد ۱۴۰۳حالا خوبه تو نیمه سال اول تو آمریکا همون سوبارو هم از هیوندا بیشتر فروخته
استاد ، نیازی نیست کسی دست به دامن کسی بشه
همین که خودروسازی سامسونگ دست به دامن نیسان و رنو شده بود کافیه
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Samsung_SM3&ved=2ahUKEwj2ipqc-NWHAxVlEhAIHVLdMcoQFnoECD8QAQ&usg=AOvVaw0oKmpxW54ZzI-znm6eRD6O
car lover
۱۱ مرداد ۱۴۰۳خداروشکر از ظلم رنو اومدن بیرون
حسن
۱۲ مرداد ۱۴۰۳نیسان واقعا گناه داره گرفتار شده هر جا هم میره بدتر میشه
ولی میتسو لامصب یکی از غولترین برندهای دنیاست انقد درامد متنوع داره که خودرو سازی را خیلی جدی نمیگیره
JaMsHiD_R1988
۱۲ مرداد ۱۴۰۳لعنتیا میشه بری نمایندگیشون کلی وسیله برای یه زندگی کاملا بی دغدغه تامین کرد
درود
۱۲ مرداد ۱۴۰۳نجات از دست فرانسه
Amirsh
۱۲ مرداد ۱۴۰۳رنو چی میشه ؟
اتحاد رنو نیسان میتسوبیشی هنوز برقراره ؟
ینی نیسان تو دو تا اتحاده ؟ یا این یکی تفاهم نامه طوره ؟
froG-driVer
۱۲ مرداد ۱۴۰۳چرا همه پیشرانه ها دارن کم صدا تر و کم صدا تر میشن هی!!!!
به قول رائفی پور، خدایا بسه دیگه!!!!
.
۱۵ مرداد ۱۴۰۳بجای اینکه مثل چی نعره بکشن ماشینا از این به بعد فقط جارو برقی های متحرک و بی روح می بینیم.
Cert
۱۲ مرداد ۱۴۰۳باید چیزها خوبی تولید کنند نه اینکه مهندسی آرم و نشان باشد
Jdjh
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ژاپنی ها باید همکاری کردن رو از شرکتهای خودروساز در ایران یاد بگیرن. خودرو سازهای ایرانی مثل سایپا، ایرانخودرو، کرمان موتور، فردا موتور، آرین پارس موتور و …. سالهاست که برای خالی کردن جیب مردم با دولت همکاری تنگاتنگ و صمیمانه ایی دارن. تنظیم بازار بصورت قطره چکانی ، تولید محصولات بی کیفیت و افزایش قیمت هماهنگ همراه با شعار (همینه که هست یه وقت دیدی همینم دیگه نیست!) از جمله همکاریهای ایشان است.
Driver
۱۳ مرداد ۱۴۰۳همون خودرو های برقیو بیخیال بشین و همکاری کنین همه مشکلات حل میشه .
همایون
۱۳ مرداد ۱۴۰۳اگه کل شراکت سرتولید ماشین برقی باشه بی فایدست نمونه کار استلانتیس که اینهمه هزینه کرد واسه توسعه خودروهای برقی الانم تو سبدش تعداد زیادی خودروی برقی تو کلاسهای پرفروش داره ولی نتیجه کار هیچ بود و نتونست با تسلا ک چین رقابت کنه فقط سرمایه رو هدر داد
گات
۲۱ مرداد ۱۴۰۳این خبر واقعا خوشحال کنندس
اینکه نیسان و میتسوبیشی دارن از شر اون مگس خون خوار موذی ( رنو ) خلاص میشن واقعا خوشحال کنندس
عجب اتحاد حقی بشه!
میتسوبیشی نیسان هوندا و تویوتا سوبارو مزدا