میتسوبیشینیسانهوندا

شراکت هوندا، میتسوبیشی و نیسان؛ ماموریت نجات در ژاپن

شرکت هوندا برای بازگشت سودآوری به نیسان و میتسوبیشی کمک خواهد کرد. این سه خودروساز ژاپنی برای توسعه خودروهای برقی و نرم‌افزار‌ها با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

چندی پیش شایعاتی مبنی‌بر همکاری سه برند ژاپنی به‌نام در خبرگزاری‌های جهان منتشر شد تا اینکه مجموعه مشترک هوندا-نیسان امروز به‌طور رسمی اعلام کرد که خودروسازی میتسوبیشی را هم به‌عنوان عضو سوم به گروه خود اضافه خواهد کرد. این سه شرکت یک پیش‌نویس رسمی را امضا کرده‌اند تا بهترین راه برای کار روی خودروهای برقی و نرم‌افزار آن‌ها را موردبحث قرار دهند. مدیرعامل و سخنگوی شرکت میتسوبیشی، «تاکائو کاتو»، درباره این رویداد مهم می‌گوید:

مذاکرات نیسان و هوندا برای یک همکاری محتمل، پیشرفت کرده است و ما هم تصمیم گرفته‌ایم که در این قالب همکاری کنیم. در صنعت خودروی امروز، همکاری با شرکا امری حیاتی به شمار می‌رود که به‌خاطر اختراعات و پیشرفت‌های فناوری مانند برقی‌سازی و هوش‌مصنوعی با سرعت زیادی تغییر می‌کند. ما باور داریم که با همکاری سه‌جانبه توانایی کشف احتمالات تازه در زمینه‌های مختلف را داریم.

شرکت‌های نیسان و هوندا در خبرهای مرتبط با این رویداد، کنفرانس‌های مطبوعاتی مجزایی را برگزار و در آن اعلام کرده‌اند که برای ساخت خودروهای متکی‌به نرم‌افزار (SDV) با هم همکاری خواهند کرد. دو شرکت یادشده برای بهبود و توسعه فناوری خودران، ارتباطات و هوش‌مصنوعی سرمایه‌ای مشترک را تدارک خواهند دید و سپس کار خود را به توسعه باتری‌های تازه و محورهای الکترونیکی توسعه خواهند داد.

نکته جالب‌تر آن است که هر دو شرکت نیسان و هوندا توافق کرده‌اند که برای تکمیل سبد خرید خود به فکر اشتراک‌گذاری مدل‌های مختلف هم هستند؛ پروژه‌ای که می‌تواند شامل خودروهای برقی و بنزینی این دو مجموعه شود و احتمالا روی تولید نیسان سیلویا در آینده تاثیرگذار خواهند بود. از آنجا که برند میتسوبیشی هنوز تنها پیش‌نویس را امضا کرده کمی زود است که درباره همراهی آن در برنامه نیسان-هوندا با نام «متمم مشترک خودرو» اظهار نظر کرد. البته که سهم ۳۴ درصدی نیسان در برند میتوسوبیشی تاثیر مستقیم روی فرایند مذاکرات و تصمیم‌گیری‌ها خواهد داشت.

با توجه به این مهم که سرعت تولید خودروهای برقی در کشور هم‌جوار ژاپن، چین، با نرخ زیادی در حال افزایش است، سه شرکت نیسان، هوندا و میتسوبیشی تصمیم گرفته‌اند به‌جای طی کردن راهی جداگانه، گران‌قیمت و طاقت‌فرسا، با یکدیگر همکاری کنند تا سرعت رشد خود را افزایش دهند. از آنجا که قیمت خودروهای تولیدشده در چین کمتر از مدل‌های گوناگون این سه برند مطرح است، رقابت آن‌ها تنگاتنگ خواهد بود.

هر چند برنامه آینده تا حد قابل‌توجهی اعلام شده است اما هنوز خبری از نام مدلی خاص به میان نیامده است پس نمی‌توان روی تولید مدل‌های به‌خصوص جدید حساب باز کرد یا منتظر یک کوپه مانند تویوتا ۸۶/ سوبارو BRZ ماند. حقیقت این است که تولید مدل‌های پرفروش‌تر می‌تواند برای این برندها به‌صرفه‌تر تمام شود و این این حیث ممکن است تمرکز خود را روی این کار قرار دهند.

چند ماه پیش برندهای مزدا، تویوتا و سوبارو در یک کنفرانس رسمی اعلام کردند که هنوز به پیشرانه‌های درون‌سوز متعهد هستند و برخلاف برخی شرکت‌های هم‌رده دیگر، تلاش می‌کنند تا این موتور محبوب را زنده نگه دارند. برنامه سه شرکت یادشده حفظ پیشرانه‌های درون‌سوز با استفاده از هیبریداسیون و سوخت‌های پاک است. درحالی‌که برند تویوتا روی فناوری هیدروژن و موتورهای ۴ سیلندر کار می‌کند، مزدا روی توسعه پیشرانه چرخشی خود تمرکز کرده و سوبارو هم برای پاک‌تر کردن موتور باکسر خود تلاش می‌کند. نظر شما درباره این همکاری ‌ژاپنی چیست؟ آیا برندهای شرقی سرانجام درحال صف‎آرایی دربرابر همسایگان و رقبای غربی هستند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. amirmohammadja79

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    شما سه اسطوره باید تو زمینه تولید موتور های درون سوز و تولید سوپر اسپرت‌ها باهم همکاری کنید نه ماشین‌های برقی🤦

    موافقم 7
    مخالفم 9
    1. car lover

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (991 ديدگاه)

      حق

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. علی

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (49 ديدگاه)

        دورتون به سر رسیده تعظیم کنید به اژدهای چین الکی پولاتون خرج نکنید 🇨🇳

        موافقم 3
        مخالفم 16
        1. Hatefhaj@gmail.com

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          خدا شفات بده…

    2. kasra

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (46 ديدگاه)

      🇯🇵🥇
      تویوتا
      هوندا نیسان میتسوبیشی

      موافقم 18
      مخالفم 1
  2. hosen

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    امیدوارم میتسوبیشی دوباره به دوران اوجش بگرده
    حیفه واقعا

    موافقم 19
    مخالفم 2
  3. ممد ژانگولر

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3981 ديدگاه)

    به نظرم اینجا بحث صفآرایی شرق در برابر غرب نیست چرا؟ چون چه خود ژاپن یجورایی تو جبهه غربیه. اما از وقتی که چین امده وسط همرو انداخته به زحمت و تکاپو . چرا؟ چون چه ماشینای چینی هم قیمت پایینی دارن هم شدیدا تاکید بر طراحی و ارگونومیک فضای داخلی دارن و خیلی هم موفق بودن مثل همون استفاده زیاد از مانیتور و سیستم کانکشن موبایل و نرم افزارهای فوق پیشرفته و مصرف کننده پسند . وقتی تعادل سبد فروش خودرو به نفع کشور تازه وارد چین عوض بشه باید بشینن ببینن چه گلی به سرشون بزنن تا ضرر ندن و بتونن رقابت کنن.🙌

    موافقم 4
    مخالفم 20
  4. ! i M α η δ υ α R

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2277 ديدگاه)

    Nihobishi motor company …

    موافقم 11
    مخالفم 2
  5. eternal

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    به به کارشون درسته 👍
    کاش ما ایرانی ها هم یادمیگرفتیم که برای یه پیشرفت بزرگ باید به همدیگه کمک کنیم نه اینکه سعی کنیم اون یکی رو نابود کنیم

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2696 ديدگاه)

      اتحاد سایپا و ایران خودرو
      واویلا می شه

      موافقم 19
      مخالفم 2
      1. صدرا

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (40 ديدگاه)

        مثلاً شاهین پلاس پرو توربو با موتور +EF7
        با جلو پنجره پارس و آرم سایپا 😂😂

        موافقم 16
        مخالفم 2
        1. گاس فرینگ

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (272 ديدگاه)

          یا ۲۰۶ تیپ دو و نیم با موتور تیبا

          موافقم 11
          مخالفم 1
      2. حسین

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2977 ديدگاه)

        اگر سایپا و ایرانخودرو سالها پیش مثل رنو-سیتروئن یک گروه شده بودن الان وضع ما خیلی بهتر بود!
        ساینا با موتور ef4 یا tu5 بود ، شاهین با موتور efp ، شاسی بلند سایپا تولید میشد و …!
        حتی اگر خیلی قبل تر این اتفاق افتاده بود تندر90 دو جا در ایران تولید نمیشد!

        موافقم 5
        مخالفم 3
      3. علی جردن

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        نتیجه میشه ۲۰۷i با داشبورد ٢٠۶ با موتور پراید

        موافقم 6
        مخالفم 3
      4. Amir

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        حاصلش ویلچر آفرود پس یک ماه پس از خرید محصول مشترک که از آپشنهای کارت طلایی و لگن چن کاره برای ۳ضای حاجت البته یادم ر۴اه بود ضد زنگ بی رنگ گ……

      5. هلی

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        همین الان هم موتور شاهین ( فقط کاش اسم های معروف رو ب لجن نمی کشیدند)قراره از ایران خر رو تامین بشه
        تلاقی دو رنگ قهوه ای= قهوه ای
        بنجل بیاد عتیقه رو همفکری بده
        واویلا

  6. Scuderia Ferrari

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4008 ديدگاه)

    چه اتحادی شکل گرفته در سرزمین خورشید تابان
    تویوتا ، مزدا و سوبارو برای حفظ درون سوزها 👑👑
    هوندا ، نیسان و میتسوبیشی برای شروع الکتریکی شدن

    موافقم 17
    مخالفم 3
  7. علیرضا

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ای کاش ژاپنی بودم با اینکه فیلماشون رو دیدم

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. حسین

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2977 ديدگاه)

      سالها با وحشی بازی دهن همسایه هاشون را سرویس کردند!

      موافقم 4
      مخالفم 9
  8. کسرا

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (160 ديدگاه)

    ائتلاف متحدین

    موافقم 1
    مخالفم 2
  9. B2

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (228 ديدگاه)

    در این سالهای اخیر ، تصمیمات بزرگی در صنعت خودروی ژاپن گرفته شده . درحال حاضر ۲ گروه بزرگ رو داریم . یکی هوندا – نیسان – میتسوبیشی که بیشتر تمرکزشون در حوزه پلتفرم خودروهای برقی ، نرم‌افزار و زیرساخت ها خواهد بود . یکی هم گروهی به رهبری تویوتا رو داریم ( شامل تویوتا – مزدا – سوبارو – سوزوکی – دایهاتسو – هینو ) که در زمینه نسل جدید انجین های کم حجم و هیبرید و بسیار بهینه سرمایه گذاری میکنند . البته تویوتا از برقیه غافل نیست و برنامه های مفصلی داره . اما تاکیدش بر هیبریدهاست و سودهای کلانی هم در این چند سال اخیر‌ داشته . جالبه حجم تولیدات گروه اول چیزی بالغ بر ۸ میلیون خودروئه و حجم تولیدات گروه دوم به لطف تویوتا ، ۱۶ میلیون
    در نگاه اول شاید میتسوبیشی به عنوان یه شریک قدرتمند به چشم نیاد اما برای مثال در بازار داخلی پیکاپ ژاپن و تکنولوژی پلاگین هیبرید تواناییهای خوبی داره
    شراکت این کمپانیا ، همون چیزیه که ژاپن نیاز داشت . مطمئنا با سرعت بالایی توسعه پیدا میکنند و به شکل موثری در بازار برقی حاضر میشن

    موافقم 14
    مخالفم 1
  10. 🇰🇷

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    هوندا قراره دست ماستوپیشی و نیسان رو بگیره . جالبه همین هوندا یه جوینت ونچر با LG سولوشن داره و ازش باتری میگیره . این شراکت باعث میشه نیسان هم از باتریای Lg بهره مند بشه

    The partnership will also include shared batteries and key EV components such as motors, inverters, and e-axles for future production models. Furthermore, the joint venture between Honda and LG Energy Solution might supply lithium-ion batteries to Nissan in North America after 2028.

    سه تایی قراره دست به دامان LG بشن :)

    موافقم 4
    مخالفم 17
    1. amir

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3386 ديدگاه)

      این اصلا خبر خوبی برای ت رولک ها نیست چون اگه این اتحادها باعث برقی های خوب بشه اون موقع تازه موقع گریه کردن بی تی اس فن هاست چون آیونیک کمتر دیده میشه

      موافقم 12
      مخالفم 1
    2. JaMsHiD_R1988

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2322 ديدگاه)

      حالا خوبه تو نیمه سال اول تو آمریکا همون سوبارو هم از هیوندا بیشتر فروخته
      استاد ، نیازی نیست کسی دست به دامن کسی بشه
      همین که خودروسازی سامسونگ دست به دامن نیسان و رنو شده بود کافیه
      https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Samsung_SM3&ved=2ahUKEwj2ipqc-NWHAxVlEhAIHVLdMcoQFnoECD8QAQ&usg=AOvVaw0oKmpxW54ZzI-znm6eRD6O

  11. car lover

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (991 ديدگاه)

    خداروشکر از ظلم رنو اومدن بیرون

    موافقم 9
    مخالفم 3
  12. حسن

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    نیسان واقعا گناه داره گرفتار شده هر جا هم میره بدتر میشه
    ولی میتسو لامصب یکی از غولترین برندهای دنیاست انقد درامد متنوع داره که خودرو سازی را خیلی جدی نمیگیره

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. JaMsHiD_R1988

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2322 ديدگاه)

      لعنتیا میشه بری نمایندگیشون کلی وسیله برای یه زندگی کاملا بی دغدغه تامین کرد

  13. درود

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    نجات از دست فرانسه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  14. Amirsh

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    رنو چی میشه ؟
    اتحاد رنو نیسان میتسوبیشی هنوز برقراره ؟
    ینی نیسان تو دو تا اتحاده ؟ یا این یکی تفاهم نامه طوره ؟

  15. froG-driVer

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (904 ديدگاه)

    چرا همه پیشرانه ها دارن کم صدا تر و کم صدا تر میشن هی!!!!
    به قول رائفی پور، خدایا بسه دیگه!!!!

    1. .

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (99 ديدگاه)

      بجای اینکه مثل چی نعره بکشن ماشینا از این به بعد فقط جارو برقی های متحرک و بی روح می بینیم.

  16. Cert

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (139 ديدگاه)

    باید چیزها خوبی تولید کنند نه اینکه مهندسی آرم و نشان باشد

  17. Jdjh

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ژاپنی ها باید همکاری کردن رو از شرکتهای خودروساز در ایران یاد بگیرن. خودرو سازهای ایرانی مثل سایپا، ایرانخودرو، کرمان موتور، فردا موتور، آرین پارس موتور و …. سالهاست که برای خالی کردن جیب مردم با دولت همکاری تنگاتنگ و صمیمانه ایی دارن. تنظیم بازار بصورت قطره چکانی ، تولید محصولات بی کیفیت و افزایش قیمت هماهنگ همراه با شعار (همینه که هست یه وقت دیدی همینم دیگه نیست!) از جمله همکاریهای ایشان است.

  18. Driver

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    همون خودرو های برقیو بیخیال بشین و همکاری کنین همه مشکلات حل میشه .

  19. همایون

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (695 ديدگاه)

    اگه کل شراکت سرتولید ماشین برقی باشه بی فایدست نمونه کار استلانتیس که اینهمه هزینه کرد واسه توسعه خودروهای برقی الانم تو سبدش تعداد زیادی خودروی برقی تو کلاسهای پرفروش داره ولی نتیجه کار هیچ بود و نتونست با تسلا ک چین رقابت کنه فقط سرمایه رو هدر داد

  20. گات

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (301 ديدگاه)

    این خبر واقعا خوشحال کنندس
    اینکه نیسان و میتسوبیشی دارن از شر اون مگس خون خوار موذی ( رنو ) خلاص میشن واقعا خوشحال کنندس
    عجب اتحاد حقی بشه!
    میتسوبیشی نیسان هوندا و تویوتا سوبارو مزدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا