میتسوبیشی پاجرو اوولوشن تنها در ۲۵۰۰ دستگاه به خاطر قوانین مسابقات رالی داکار ساخته شد و حالا یک نمونه از آن با قیمت ۵۲ هزار دلار برای فروش گذاشته است.
وقتی حرف از نام اوولوشن در محصولات میتسوبیشی میشود بدون شک همه به یاد لنسر افسانهای میافتند اما این نام زمانی روی پاجرو هم دیده میشد. پاجرو اوولوشن اما در اصل به خاطر الزامات مسابقات ساخته شد زیرا میتسوبیشی قصد داشت با این خودرو در رالی داکار شرکت کند و طبق قوانین باید تعدادی نمونهٔ جادهای از آن تولید میکرد. درنتیجه، پاجرو اوولوشن بهعنوان نسخهای توانمندتر از پاجروی معمولی متولد شد.
از پاجرو اوولوشن حدود ۲۵۰۰ دستگاه ساخته شد که از این تعداد تنها ۵۰۰ دستگاه به گیربکس دستی مجهز بودند و نمونهای که در اینجا میبینید یکی از همین معدود مدلهای دستی است. این خودرو با قیمت ۵۲,۵۰۰ دلار برای فروش گذاشته شده است. پاجروی موردبحث نمونهای فرمان راست است که در سال ۲۰۲۲ از ژاپن به آمریکا وارد شده است. این خودرو حدود ۲۰۹ هزار کیلومتر کار کرده و رنگ آن هنوز فابریک است.
مجموعهای از تغییرات پاجرو اوولوشن را از مدل معمولی همان زمان متمایز کردهاند که ازجملهٔ آنها میتوان به کیت بدنهٔ منحصربهفرد با گلگیرهای برجسته، سیستم تعلیق مستقل در هر چهارچرخ، سیستم فرمان سریعتر و پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 با ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۴۸ نیوتن متر گشتاور اشاره کرد. این نیرو توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به همراه گیربکس کمکی دو سرعته به هر چهارچرخ منتقل میشود.
هرچند کارکرد این پاجرو کمی زیاد به نظر میرسد اما نمای بیرونی آن هنوز هم در شرایطی عالی قرار دارد درحالیکه به نظر میرسد کابین خودرو هم طی این سالها بهخوبی نگهداری شده و همچنان صندلیهای فابریک ریکارو در آن دیده میشود. همین خودرو سال گذشته هم برای فروش گذاشته شده بود و نهایتاً با قیمت ۴۷,۵۰۰ دلار فروخته شد.
Vr6
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲بحث میتسوبیشی میاد یاد دوام و قدرت میوفتم !😍
Vr6
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲از نزدیک دوامشو دیدم چون پدرم از زمانی که ما بچه بودیم یه گالانت سوپر سالن 1994 داشت ( سفارش عربستان داخل قرمز تیره ) ماشین کاربراتور وهنوزم که هنوز به طرز باور نکردنی ای این ماشین با کمترین خرج در حد تعویض قطعات مصرفی کار میکنه و افت توان پایینی داشته، بعد از تعویض کاربراتور این ماشین به طرز عجیبی مصرف سوخت پایینی داره نسبت به کارکرد چهار صد هزار و ۲۹ سال کارکرد ( صدی ۸ یا ۹ ) داخل شهر البته ما تو رشتیم و ممکنه این اعداد جای دیگه فرق داشته باشه جالبه بدونید ما باهاش باررررررها سفر به جاهای مختلف ایران رفتیم حتی یک بار تا مرز افغانستان رفتیم و ماشین آخ نگفت و هنوزم که هنوزه گرون ترین قطعهای که عوض کردیم یک کاربراتور بود و این هم بگم که شتابی که باهاش گرفتم ( صفر تا صد بصورت فابریک بنزین معمولی 11.39 بوده .)
NAVID۰۰۹۸
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲بَهبَه
جانم
سلطانِ دهه نودیه شاسیبلندها خودش بعدش هم سری ۸۰ لیلا علوی 👑👑👑👑❤❤❤❤ !
بترکه چشم حسود !
iman1199
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲اگه بخواهیم برای لیلا علوی با تشبیه مثال بزنیم تا ببینیم در چه سطحی قرار داره میتونیم بگیم
ژان کلود ون دام آرلولد شوارتزنگر و سیلوستر استالونه و جیسون استاتهام و دواین جانسون راک و کریس بامستد سی بام
چیزی از لیلا علوی و این، باقی نمیگذارند و چیزی به حساب نمیاد در برابرشون چون قابل مقایسه نیست 😂
سلطان اصلی 👑👑 نمایندگان اروپایی و امریکایی هستن خداییش شماره یک۱ هستن از اروپا و امریکا مرسدس بنز جی کلاس و فورد رپتور و رم تی آر ایکس و هامر ها و هاموی هستن که بهترین آفرودر های سطح بالا به بالا رو تشکیل میدن خدای آفرودن دیگه تخصصی سطح بالا و شماره یک۱ در هرچیزی بهترین و اول۱ هستن هرکدوم ۱۰۰ درصد کمپلت ناهمواری ها و دست انداز های مهیب رو مثل آب خوردن رد میکنن و بقیه زیر چرخاشون له آفرودر تخصصی یعنی اینها از اینها به بالا دیگه نگو👑👑 😎
هرچند باتاخیر
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲در توضیح لیلی علوی (Laila Elwi) باید بگم، عراقی ها روی بعضی خودروها نام هنرمندان و شخصیت های سیاسی را گذاشتند و یکی از آن ها لیلی علوی، هنرپیشه مشهور مصری است، بعضی مدلهای لندکروزر دهه ۹۰ میلادی در عراق و بعضی کشورهای عربی، لیلی علوی گفته میشوند.
iman1199
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام بله اطلاع داشتم خیلی ممنون مرسی که گفتید چقدر خوبید شما آقای اشتری خیلی دوستتون دارم همیشه لطف دارید،
درمورد این تشبیه منم همینجور به زبان عامیانه خواستم بگم
مثلا اسم هامر رو گذاشتم آرنولد شوارتزنگر چون واقعا هم با این نام مترادف شده بود و خودش به این ماشین ها علاقه زیادی داشت برای بقیه هم به همین شکل هست
مهدی خ
۲ تیر ۱۴۰۲اینا همه درست ولی ببین رالی داکار دهه نود کی دو سال پیاپی برنده بوده
Dna
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲عاشق این قانونم دم قانون گزار گرم
مهدی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲مدلهای معمولیش قشنگ تره.
Kamy
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲اونجا این قیمت نمیارزه
محمد
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲میتسوبیشی چی بود و چی شد ، یادش بخیر زمانی چقدر پرطرفدار بود ، حالا داره رو ماشین های رنو آرم خودش رو میچسبونه
محمد
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲قیمتش یکم فضایی نیست ؟
NAVID۰۰۹۸
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲مگه جنسیسِ که فضایی باشه کسی نخره تو انبارها خاک بخوره 😂 !
Hamilton1970
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲میتسوبیشی که زمانی ماشینهای جذاب و هیجانانگیزی مثل اکلیپس و گالانت و لنسر و پاجرو تولید میکرد الان به تولید کراساور های فسقلی و ون های خسته کننده مشغوله…
هعی…
Hadi
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲میتسوبیشی هنوزم میتونه به روزای خوبش برگرده فقط باید نسل جدید لنسر Evo رو بسازه اونم با قیمت خوب تا بترکونه…
JaMsHiD
۱۹ تیر ۱۴۰۲آره داداش بشین میتسو با اون سیاستش لنسر رو تولید کنه تازه نه لنسر عادی لنسر اوولوشن
میتسوبیشی قراره مثل کاری که با اکلیپس افسانه ای کرد با لنسر هم همین کار رو بکنه . لنسر رو کراس اوور کنه تا هم خاطرات ما نابود بشه هم از مردم ف.ش بشنوه .
فقط کراس اوور های خسته کننده که پدر بزرگ منم لندکروزر سری شصت یا به قولا فرماندهی سی صد تا کارکرد که جبهه هم رفته به این اکلیپس جدید و اون رنو کلیو با نشان میتسو رو ترجیح میده
parhamiof
۱ مرداد ۱۴۰۲خراب کردی میتسوبیشی….